۹۹۵۸۱۷
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

آقای مجیدی، بی‌خیال حاشیه‌ها شو!

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: اگر پرسپولیس می‌خواهد قهرمان شود به این شرط که ۱۰۰ نفر بمیرند، این قهرمانی چه ارزشی دارد؟

خبرورزشی: عباس سرخاب، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره موج به راه افتاده پس از درگذشت متین قوسی در ماجرای برگزاری لیگ برتر فوتبال و سیاست‌های فدراسیون با ما همکلام شد.

آقای سرخاب! نظر شما درباره موجی که پس از فوت متین قوسی به‌راه افتاد، چیست؟

ابتدا به خانواده این عزیز تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند به آن‌ها صبر بدهد، اما فکر می‌کنم نشستن روی چنین امواجی نه به صلاح اهالی فوتبال است، نه به صلاح خود فوتبال! ما باید ببینیم وضعیت در کشور به لحاظ شیوع بیماری کرونا به چه ترتیب است آن‎وقت صحبت کنیم. بازی کردن با اسم جوانی که تازه از دنیا رفته، چیزی جز ناراحت کردن خانواده‌ها ندارد! به نظر من این کار خوبی نبود که عده‌ای به عنوان مخالف برگزاری لیگ و گروهی به عنوان موافق، از اسم این نوجوان سوء‌استفاده کردند.

نظر شما درباره شروع دوباره لیگ چیست؟

فکر می‌کنم اگر در شهر‌های سفید برگزار شود، امکان‌پذیر باشد، اما آنچه مشخص است ما نمی‌دانیم کرونا از ایران خارج شده یا نه! این باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند کسانی که مخالف برگزاری لیگ هستند، نمی‌خواهند این تیم به قهرمانی چهارم متوالی اش دست پیدا کند! نظر شما چیست؟

اگر پرسپولیس می‌خواهد قهرمان شود به این شرط که ۱۰۰ نفر بمیرند، این قهرمانی چه ارزشی دارد؟ آیا پرسپولیس می‌خواهد برای قهرمانی این همه تلفات بدهد؟ لیورپول با اینکه در آستانه قهرمانی است، گفت به خاطر اینکه حتی یک نفر آسیب نبیند، دوست ندارد به مسابقات برگردد. این حرف‌ها اصلاً با روح ورزش سازگاری ندارد.

به نظر شما چه زمانی می‌توان لیگ را از سر گرفت؟

فکر می‌کنم سکوت اینفانتینو و فیفا باعث شده سردرگمی در این وضعیت بیشتر شود. امروز کرونا دنیا را به چالش بزرگی برده که مشکلات اقتصادی، اجتماعی، پزشکی و خیلی چیز‌های دیگر را ایجاد کرده است. ما فقط باید ببینیم چه کاری به صلاح است.

اما دکتر حسن روحانی دیروز اعلام کرد شرایط برای برگزاری مسابقات مهیا شده! این می‌تواند راهگشای همه باشد؟‌

نمی‌تواند راهگشا باشد! چون هنوز هیچ چیز به طور دقیق و شفاف مشخص نیست. من نمی‌خواهم و اصلاً نمی‌توانم حرف سیاسی بزنم ولی با این ابهاماتی که وجود دارد، تصمیم‌گیری خیلی سخت است. در واقع با این وضعیتی که داریم حتی رونالدو و مسی هم راضی نمی‌شوند در لیگ ایران بازی کنند!

پس چرا در اروپا برخی کشور‌ها اصرار به شروع مسابقات دارند؟

آن‌ها خصوصی هستند و حق دارند! آن‌ها از تلویزیون‌شان پول می‌گیرند و وابسته به دولت نیستند. در ایران تیم‌ها اکثراً دولتی هستند. اتفاقاً اگر لیگ تعطیل شود، همه خوشحال می‌شوند، چون دولت پول کمتری صرف فوتبال می‌کند. ولی در ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، انگلیس و کشور‌هایی از این دست، چون همه خصوصی هستند، دوست دارند فوتبال شروع شود. سکوت اینفانتینو به همین دلیل است که دنیا را سردرگم گذاشته!

با این وجود به نظر می‌رسد در ایران هم اصرار به برگزاری مسابقات است؟

متأسفم که بگویم فدراسیون ما شفاف تصمیم نمی‌گیرد! در واقع فدراسیون نباید رنگی باشد. وقتی یک نفر که در هیئت‌رئیسه فلان باشگاه بوده، وارد فدراسیون می‌شود و آنجا تصمیم‌سازی می‌کند، باید صلاح دیگران را هم در نظر داشته باشد و تصمیمات منطقی بگیرد تا کسی متضرر نشود و لطمه‎ای به جامعه نخورد.

با همه این حرف‌ها دوست دارید فوتبال برگزار شود؟

همه ما فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها که دل‌شان برای این ورزش تنگ شده، دنبال از سرگیری مسابقات هستیم، اما نه به هر قیمتی.

شما فکر می‌کنید فرهاد مجیدی بتواند استقلال را در فصل بعد هم هدایت کند؟

فرهاد مجیدی و مجیدی‌های دیگر، سرمایه‌های این مملکت و باشگاه استقلال هستند. باید روی آن‌ها هزینه کرد تا خراب نشوند و از بین نروند. فکر می‌کنم استقلال باید از او حمایت کند و فردی را کنار دستش بگذارد که بتواند در روز‌ها و لحظات سخت لیگ کمکش کند. البته توصیه‌ای به خود فرهاد دارم.

چه توصیه‌ای؟

اینکه تا این حد روی حاشیه‌ها تمرکز نکند! متأسفانه سرمربی استقلال بیش از متن، وارد حاشیه‌ها می‌شود و همه تمرکزش را روی آن‌ها می‌گذارد. بهتر است به جای آن روی مسائل فنی و فوتبال دقت کند که در آن صورت قطعاً موفق خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا هیچکدامشون نمیگن در صورت تعطیلی لیگ پرسپولیس حقشه قهرمان بشه ؟ فوری جون ادما رو با قهرمانی مقایسه میکنن؟ خوب این لجبازی شما ارزش جون ادمارو داره؟ بگید ما انساندوستیم حاضریم باپوکر قهرمانی پرسپولیس بسوزیم اما جان یک انسان بخطر نیفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه کشا اعلام کنن ما سهمیه هم نمیخوایم چون ارزش نداره بخاطر سهمیه جان یکنفر از دست بره

    • بدون نام

      شما بگید جلوگیری از پوکرسوزش ارزش جان یک انسان رو داره؟

      پاسخ ها

      • حسن ازرشت

        بله آقای مجیدی،،جناب سرخاب درست گفته تاجایی که ممکن است ازحاشیه هافاصله بگیر،،اگرمیخواهی درکارمربی گری موافق باشی هرچی کمترحرف بزنی نیکوتراست،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج