۹۹۶۰۸۵
۳ نظر
۵۰۷۱
۳ نظر
۵۰۷۱
پ

افطاری روز؛ شیربرنج با عسل

این شما و این شیر برنج با عسل. این شیربرنج یک دسر عالی و خوش بافت و خوش طعم هست که بدون شکر تهیه میشه و نهایتا موقع سرو برای شیرین شدنش از عسل استفاده میکنیم.

وب‌سایت دونفره - معصومه رجایی: طاعاتتون قبول دوستان جان. قول داده بودم که چند مطلب ماه رمضونی پست کنم که البته عذر میخوام به هفته آخر ماه رمضون رسید… منم و هزار سودا و دو طفل که انرژی زیادی میطلبن. این شما و این شیر برنج با عسل. این شیربرنج یک دسر عالی و خوش بافت و خوش طعم هست که بدون شکر تهیه میشه و نهایتا موقع سرو برای شیرین شدنش از عسل استفاده میکنیم.

افطاری روز؛ شیربرنج با عسل

مواد لازم

  • برنج نیم دانه نصف پیمانه (اگه نیم دونه ندارید توضیحات ادامه مطلب رو بخونید)
  • آب ۳ پیمانه
  • شیر ۲ پیمانه
  • خامه صبحانه ۳ قاشق غذاخوری
  • گلاب نصف پیمانه
  • نمک یک پنس
  • دارچین
  • عسل

افطاری روز؛ شیربرنج با عسل

افطاری روز؛ شیربرنج با عسل

دستور سریع

  • اگه وقت دارید از چند ساعت قبل برنج رو خیس کنید.
  • برنج رو با ۵-۶ برابر آب و مقدار خیلی کم نمک بذارید روی حرارت متوسط تا به جوش بیاد و کمی قل بزنه، بعد هم حرارت رو کم کنید تا کاملا بپزه و نرم بشه.
  • بعد از حدود یک ساعت برنجتون شبیه به تصویر شماره ۲ میشه. شیر رو در این مرحله اضافه کنید و مجددا بذارید روی حرارت ملایم تا شیربرنجتون جا بی افته.
  • اواخر پخت بهش گلاب رو اضافه کنید و بذارید اونقدری روی حرارت بمونه که به غلظت مناسبی برسه.
  • آخر کار شیربرنج رو از روی حرارت بردارید و بهش خامه رو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در شیر برنج حل بشه.
  • مثل شله زرد لازمه وقتی هنوز داغ هست توی ظرف‌های کوچیک ریخته بشه و بعد از اینکه کمی خنک شد روش رو با دارچین و عسل تزیین کنید.

افطاری روز؛ شیربرنج با عسل

چطور بفهمیم عسل مرغوبه؟

واقعیت اینه که هیچ راه دم دستی قطعی برای اینکه بفهمیم یه عسل اصل هست یا نه وجود نداره… یعنی همه راه‌هایی که بلدیم مثل طول کش اومدن عسل، سوزوندن ته گلو، حل نشدن توی آب سرد و این صحبتا حدسیات هستن و قطعی نیست و تنها راه قطعی آزمایش کردن عسل هست. بنابر این ما سعی میکنیم به عسل‌هایی که حدس میزنیم خوب هستن اعتماد کنیم.

افطاری روز؛ شیربرنج با عسل

افطاری روز؛ شیربرنج با عسل

عسل رو توی شیر برنج بریزیم یا روی شیربرنج؟

بهتره که عسل در معرض حرارت زیاد قرار نگیره، چون بیشتر خواصش رو از دست میده و حتی گفته میشه عسل در دمای زیاد مواد سمی تولید میکنه. به همین دلیل توصیه‌ی من اینه عسل رو روی شیربرنج بریزید که هم حرارت زیادی ندیده و هم شیرینی روی شیربرنج در ترکیب با بخش غیر شیرین پایینیش خیلی خیلی خوشاینده.

اگه برنج نیم دونه نداشتیم چیکار کنیم؟

موضوع اینه که برنج نیم دونه خیلی خیلی کار رو رواحت میکنه و بافت بهتری به شیربرنج و شله زرد میده. اما من هم تا همین دو هفته پیش برنج نیم دونه نداشتم و همه دسر‌های این سبکی رو با برنج کامل درست میکردم و الان میتونم بهتون بگم که از اهمال کاری خود پشیمانم و از این پس قطعا همیشه برنج نیم دونه خواهم داشت. چون خیلی در سرعت و کیفیت کار تاثیر داشت. آمماااا… شمایی که برنج نیم دونه ندارید اصلا غصه نخورید، حالا این بار رو با برنج کامل درست کنین.

به این صورت که آب رو نصف پیمانه بیشتر از دستور بریزید و حرارت رو حتما ملایم بذارید و اجازه بدید برنج توی پخت کاملا نرم و ولو بشه. شاید نیم ساعت تا یک ساعت زمان بیشتری برای رسیدن به مرحله‌ی ولو شدگی برنج لازم داشته باشید. به هر حال این از عواقب نداشتن برنج نیم دونه اس. بقیه مراحل مثل قبل ادامه داره.

افطاری روز؛ شیربرنج با عسل

نکته کنکوری برای تزیین شیر برنج

آقا من نمیدونستم عسل روی دارچین خودش رو جمع میکنه و گلوله میشه! یعنی اولش که دارچین رو ریختم و خواستم عسل رو روش بریزم اومدم یه طور شیکی حلزونی عسل رو روی شیر برنج بریزم. بعد از چند ثانیه دیدم عسلی که روی دارچین ریخته بودم تبدیل به گلوله شد! این شد که عسل رو روش پهن کردم. دقت کنید در عکس بالا، پیاله‌ی سمت راستی یه گلوله دارچین لای دارچینا هست. اون دارچین نیست، عسله.

نکته‌ی دیگه اینکه عسل رو موقعی که میخواید شیر برنج رو روی سفره ببرید اضافه کنید. اگه زودتر اضافه کنید ممکنه شیر برنجتون آب بندازه.

افطاری روز؛ شیربرنج با عسل

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باریکلا!

    • شراره کاکایی

      از شکلش معلومه که خوشمزست ولی من متنفرم از شیر برنج

    • شراره کاکایی

      از شکلش معلومه که خوشمزست ولی من متنفرم از شیر برنج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج