جاباما
۹۹۶۲۲۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

توتی: قلبم نگذاشت به رئال بروم

کاپیتان سابق تیم فوتبال رم در مصاحبه‌ای جدید درباره پیشنهاد رئال مادرید به او و دلیل ردن کردن آن برای ماندن در جالوروسی صحبت کرد.

خبرگزاری تسنیم: فرانچسکو توتی در گفت‌و‌گو با نشریه «لیبرو» ایتالیا درباره موضوعات مختلفی از جمله اینکه چرا با وجود تلاش‌های فراوانی رئال مادرید برای بردن او به سانتیاگو برنابئو به این تیم ملحق نشد، صحبت کرد.

توتی در پاسخ به این سؤال که رئال مادرید چند بار برای خرید او اقدام کرد، گفت: حداقل دو بار. یادم هست یکی از آنها سال ۲۰۰۳ بود. آن زمان یک سال از قراردادم با رم مانده بود و با رئیس باشگاه هم مشکلاتی داشتم. رئال مادرید هر آنچه را که من می‌خواستم، حاضر بود بدهد تا اینکه فقط به این تیم ملحق شوم.

آنها حاضر بودند به من ۱۲ میلیون یوروی خالص در سال حقوق بدهند به علاوه نیمی از درآمدهای تبلیغاتی که در آنها از تصویر من استفاده می‌شد. به این ترتیب مجموعاً من از رئال ۲۰ میلیون یورو در سال می‌گرفتم. علاوه بر این رئال حاضر شد بابت خرید من پول هنگفتی هم به رم بپردازد. به این ترتیب احتمال رفتن من به رئال به ۸۰ درصد رسید.

همه چیز برای رفتن من به رئال فراهم بود. رم هم در آن زمان اوضاع خوبی نداشت. به من پیشنهادهای زیادی دادند، هر آنچه که می‌خواستم حتی شماره ۱۰ که در اختیار فیگو بود و قرار بود او را به اینتر بفروشند. آنجا رائول بازی می‌کرد کاپیتان و سمبل رئال مادرید.

او در رئال بیشتر از همه درآمد داشت و هر بازیکنی که به این تیم می‌پیوست حقوقش پایین‌تر از او بود. به ایلاری (همسر توتی) گفتم که کارش را رها کند و با من به مادرید بیاید.

در نهایت اما سنسی (مالک سابق رم) با من صحبت کرد و همه اختلافات را حل و فصل کردیم و این‌طور شد که ماندم.

توتی افزود: قلبم به من گفت که در رم بمانم، به خاطر خانواده‌ام، به خاطر دوستانم و به خاطر هواداران رم. احساس می‌کردم. احساس می‌کردم برای آنها باید کاری انجام دهم، کاری متفاوت از آنچه دیگران انجام می‌دهند و رد کردن پیشنهاد باشگاهی مانند رئال کاری نیست که معمولاً دیگران انجام می‌دهند. من احساس می‌کردم که برای رم بازیکنی بزرگ هستم و نسبت به پیراهن این تیم تعلق خاطر دارم. می‌دانم که رئال مادرید یک باشگاه معمولی نیست و آرزوی هر کسی است که برای آن بازی کند.

توتی در تمام دوران بازیگری‌اش که همه آن در رم سپری شد تنها یک بار قهرمان سری A شد. برای او اما همان یک قهرمانی بسیار خاص است. او در این باره گفت: قهرمان شدن با رم اتفاق خاصی است، چون هر ۲۰ سال یک مرتبه رخ می‌دهد. متأسفانه این یک واقعیت است. زمانی که یوونتوس قهرمان می‌شود، آنها فقط یک شب جشن می‌گیرند. یکشنبه جشن می‌گیرند و دوشنبه جشن‌شان تمام است. در عوض زمانی که ما با کاپلو قهرمان سری A شدیم، در رم سه چهار ماه جشن بر پا بود، یک جشن بی‌وقفه، چون ما به چنین قهرمانی‌هایی عادت نداریم. ما رئال مادرید یا بارسلونا یا دیگر قدرت‌های اروپا نیستیم. شاید اگر ما هم سه سال پیاپی قهرمان شویم، از میزان این شادی کاسته شود.

یکی از ستاره‌هایی که اگر توتی در صورت پذیرش پیشنهاد رئال مادرید می‌توانست در کنارش بازی کند، زین‌الدین زیدان بود. توتی درباره او گفت: من فکر می‌کنم که زیدان یکی از پنج بازیکن تمام ادوار فوتبال دنیاست که هواداران فوتبال را به مرز جنون رسانده‌اند. او بازیکنی کامل و باوقار بود که هر کاری دلش می‌خواست، انجام می‌داد. او با مغزش بازی می‌کرد و روحیاتش متفاوت از سایر بازیکنان بود. زمانی که بازی‌هایش را می‌دیدم، تحسین‌اش می‌کردم و از زندگی بابت اینکه چنین فرصتی را به من داد، تشکر می‌کردم.

کاپیتان سابق رم در پایان درباره اینکه رسیدن به جایگاه بازیکنی مانند او چگونه است، اظهار داشت: توتی بودن از یک سو زیباست و از سوی دیگر بسیار سخت، به خصوص در زندگی شخصی. زمانی که شما در جایگاه بازیکنی مانند توتی بازی می‌کنید، خودتان را در معرض دید تمام عموم مردم قرار می‌دهید. این شغل شماست و باید آن را بپذیرید. در زندگی شخصی اما داستان کمی متفاوت است، چون وقتی که تابستان‌ها برای تعطیلات به شهرهایی مانند لندن، مادرید، بارسلونا یا حتی چین می‌روم، مردم به سمتم هجوم می‌آورند. امیدوارم که تا ۱۰ سال دیگر، آنها کمی به من آسان‌تر بگیرند. امیدوارم حتی در شهر رم هم دیگر کسی مرا به یاد نیاورد. نمی‌دانم شاید این اتفاق بیفتد. فعلاً که دارم چاق می‌شوم و موهایم هم شروع به ریزش کرده است. شاید تا آن زمان دیگر کسی مرا نشناسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • توووتی

      قلبتو بو۳,مرسی اسطوره

    • بدون نام

      توتی اسطوره معرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج