۹۹۶۶۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

راه‌حل‌های عجیب و جالب برای ادامه لیگ برتر!

در هفته های اخیر ایده های مختلفی برای از سرگیری دوباره رقابت های لیگ برتر مطرح شده است.

ورزش سه: در هفته های اخیر ایده های مختلفی برای از سرگیری دوباره رقابت های لیگ برتر مطرح شده است.

به نظر می رسد تمرینات تیم های لیگ برتری از چند هفته دیگر آغاز می شود، اما هنوز زمان دقیقی برای از سرگیری فصل مشخص نشده و نحوه برگزاری رقابت ها نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. نشریه دیلی میل در گزارشی مفصل به پیشنهادات و ایده های چند مدت اخیر و البته شرایط محتمل برای ادامه فصل پرداخته است.

جزیره لیگ برتر

یکی از مهمترین موارد بحث ها در مورد تلاش در مسیر از سرگیری برگزاری کامل مسابقات است، آنهم در شرایطی که باید ۹۲ بازی باقی مانده در این فصل انجام شود. در ابتدا ایده انتخاب بین هشت تا ۱۰ استادیوم بی طرف، به دور از شهرهای باشگاه ها برای منصرف کردن طرفداران از حضور در ورزشگاه ها مطرح شد که مورد بی اعتنایی قرار گرفت.

این پیشنهاد با واکنش منفی تیم ها مواجع شد و آنها علاقمند به برگزاری حتی یک بازی پشت درب های بسته نبودند. این روند سازمان لیگ برتر را مجبور به واگذاری تصمیم به دولت کرد و آنها به دنبال کسب اجازه برای استفاده از هر ۲۰ استادیوم بودند و مدیران لیگ برتر هنوز هم در انتظار تصمیم نهایی هستند.

در همین حال احتمال برگزاری میزبانی مسابقات لیگ برتر در جزیره گورنسی مطرح شده است. در جزیره گورنسی تقریبا سه هفته است کسی به ویروس کرونا مبتلا نشده و تعداد معدودی از موارد فعال از بیماری آنجا باقی مانده است که این روند نشان می دهد این بیماری در جزیره مهار شده است.

بنابراین وقتی توئیتی در مورد سناریوی انتقال لیگ برتر به گورنسی مطرح شد، سنت پیر این ایده را رد نکرد. او پاسخ داد: "اگر علاقه وجود جدی داشته باشد، یقین دارم که می توانیم درباره نحوه برنامه ریزی و برگزاری ایمن مسابقات گفتگو داشته باشیم، اگرچه این ایده عجیب و دیوانه وار است، اما غیرقابل انجام نیست."

ایده برگزاری لیگ برتر در این جزیره عجیب به نظر می رسد اما در صورت ادامه موارد مبتلا به در سرزمین انگلیس، ممکن است ایمن ترین راه لقب گیرد. با فرض وجود فضای کافی برای اسکان، از نظر منطقی آسان ترین راه برای بازیکنان و کادر فنی قرنطینه در این جزیره است.

هر نیمه کمتر از 45 دقیقه؟

برنامه ریزی برای به پایان رساندن بازی ها یک موضوع است و ایحاد تغییر در قوانین فوتبال موضوعی دیگر. تیلور اوایل ماه جاری در گفتگو با بی بی سی گفت: "ما از آینده بی خبریم، اما می دانیم چه گزاره هایی ارائه شده است و چه ایده هایی وجود دارد. امکان تعویض بیشتر، نیمه هایی که احتمالا ۴۵ دقیقه کامل نیستند و برگزاری بازی ها در استادیوم های بی طرف."

این بخشی از بحث در مورد ایمنی بازیکن بود، اما تیلور نگرانی های گسترده تری در مورد افزایش دوباره ویروس هنگام تمرین و بازی مجدد دارد. همچنین تیلور پیشنهادی مبنی بر برگزاری بازی ها هر سه روز یک بار نیز مطرح کرد. اما ریک پاری، رئیس لیگ فوتبال گفت: "فکر می کنم ما نباید هیچ ایده خلاقانه ای را رد کنیم."

البته این ایده توسط هواداران مورد تمسخر قرار گرفت و حالا که بوندس لیگا آلمان با ۹۰ دقیقه کامل از سر گرفته شده است، به نظر می رسد عملی شدن آن ممکن نیست.

هنگام تکل زدن سر خودتان را بچرخانید

با توجه به اینکه ما اطلاعات کمی در مورد انتقال ویروس از شخص به شخصی دیگر داریم، تغییرات فرهنگ در شیوه بازی فوتبال دور از ذهن نیست. این پیشنهاد موید آن بود که بازیکنان باید هنگام تکل زدن و مقابله با یکدیگر، صورت شان را از حریف دور کرده و از تماس چهره به چهره خودداری کنند.

گریم سونس، کارشناس اسکای اسپورتس به این ایده واکنشی منفی نشان داد: "این نگاه توسط کسی عنوان شده که هرگز فوتبال بازی نکرده و فوتبال را نمی فهمد. قصد دارید تکل زده و سرتان را برگردانید؟ اگر تکل درست زدید و در پایان توپ را مهار کردید چه می کنید؟ این احمقانه ترین چیزی است که من تاکنون در مورد بازگشت به فوتبال شنیده ام. وقتی در بالاترین سطح فوتبال بازی می کنید، به جایی می رسید که فقط برای پنج ثانیه آینده متمرکز هستید و به این ترتیب می توانید ۹۰ دقیقه را سپری کنید. شما وقت لازم برای فکر کردن در مورد چیزهای دیگر را ندارید.

کرنر، ضربات آزاد ... شما باید به بازیکن مقابل نگاه کنید. این روند تغییر نخواهد کرد. مدافعان دستمزد می گیرند تا توپ را از مقابل دروازه خودی دور نگه دارند، تمرکز آنها روی این موضوع است. تنها چیزی که ممکن است تغییر کند جشن بعد از گلزنی است، اما بقیه موارد نمی تواند تغییر کند.

این یک قاعده نیست، یک پیشنهاد و یک توصیه است. اما اگر بازیکن باشید، فقط به آنچه در یک متری شماست توجه می کنید و سالهای زیادی است که اساس فوتبال اینگونه بوده است. حتی اگر این دستورالعمل فقط برای روزهای بازگشت اولیه به تمرین در نظر گرفته شده باشد، به نظر می رسد که هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد."

برگزاری لیگ برتر در اروپا

نسخه کمی ماجراجویانه تر از ایده ی گورنسی توسط گری نویل، مدافع سابق منچستریونایتد عنوان شده است. او پیشنهاد داد لیگ برتر در جایی دیگر در اروپا برگزار شود که از مشکلات ویروس کرونا به دور باشد و فصل در آنجا به اتمام برسد.

نویل گفت: "اگر مدیران لیگ برتر خواهان اتمام مسابقات که در یک محیط امن است، بازی های را به دو یا سه نقطه امن منتقل می کنند که در فاصله سه یا چهار ساعت کشور قرار دارند و آنجا کرونا شیوع فراوانی نداشته است. آنها بازیکنان لیگ برتر، شبکه های پخش کننده و رسانه ها را بیش از یک هفته یا دو هفته قرنطینه بکنند و در محیطی که کرونا آنجا کنترل شده اسکان دهند. در اروپا چند نقطه مهم وجود دارد که ویروس شدت ندارد و می توان برای به اتمام رسیدن لیگ برتر در آن مناطق بازی کرد."

بخش هایی از اروپا که کمتر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارند شامل لیختن اشتاین، جبل الطارق، مونته نگرو، مالت، جزایر فارو، آلبانی ، لتونی، اسلوونی، اسلواکی، لیتوانی، استونی و ایسلند است.

یا حتی استرالیا...

یکی دیگر از پیشنهاداتی که برای به به اتمام رساندن رقابت های لیگ برتر با انجام بازی ها مطرح شده، به انجام مسابقات در کشور استرالیا برمی‌گردد. بر اساس ادعای سان یک برنامه مفصل در این باره طرح ریزی شده که ۲۰ تیم حاضر در لیگ برتر برای انجام ادامه مسابقات راهی استرالیا شوند چرا که این کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت به مراتب بهتری نسبت به انگلیس قرار دارد.

بر این اساس هر کدام از باشگاه‌ها در هتل‌های مربوط به خود مستقر می شوند و بازی ها نیز در استادیوم های استرالیا و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. همچنین زمان برگزاری بازی ها به لحاظ مخاطبان فوتبال انگلیس تنظیم می‌شود. از طرف دیگر نگرانی‌های تجمع طرفداران در اطراف ورزشگاه ها نیز از بین برده خواهد شد. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی شهر پرت استرالیا می تواند به عنوان یکی از خلوت ترین شهر جهان به خود افتخار کند. با این وجود این ایده بسیار عجیبی خواهد بود.

اردوگاه سنت جورج

قبل از مطرح شدن ایده ای به نام برگزاری بازی ها در زمینه بی طرف تیم ملی انگلیس تصمیم داشت اردوی خود را در اردوگاه سنت جورج تشکیل دهد. این اردوگاه به لحاظ مکانی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و می‌توانند مکان مناسبی برای برگزاری ادامه مسابقات باشد.

این اردوگاه همچنین دارای هتل پیشرفته امکانات بهداشتی و پزشکی فوق العاده و تعداد زیادی زمین برای انجام تمرینات است. با این حال برای اینکه مسابقات در آنجا برگزار شود باید تغییرات زیادی از جمله افزایش امکانات برای پخش تلویزیونی فراهم شود.

فاصله اجتماعی در وضعیت های مختلف

اجرای قانون فاصله اجتماعی در ورزشی مانند فوتبال که پر از درگیری های خشن و حتی ضربات آزاد است، امری دشوار به حساب می آید. ولی ما حالا می توانیم شاهد یک شیوه جدید از بازی فوتبال باشیم چراکه بازیکنان دیگر علاقه چندانی به تماس های بدنی با یکدیگر ندارند و ترجیح می دهند که به دلیل خطرات ناشی از ویروس کرونا کم تر نزدیک هم باشند. همانطورکه تروی دنی در این باره گفته بود: " در یک ضربه کرنر ۱۸ یا ۱۹ بازیکن باید درون محوطه جریمه قرار بگیرند؛ موضوعی که معنای رعایت فاصله اجتماعی را از بین می برد."

حتی اگر محدودیت های اعمال شده در بریتانیا کاهش یابد اما باز هم نباید انتظار داشت که رعایت فاصله اجتماعی سریعا از بین برود. بنابراین جالب خواهد بود اگر مردم هنگام روشن کردن تلویزیون خانه‌شان یک نحوه استقرار متفاوت را از بازیکنان فوتبال را ببینند. همانطور که رئیس اتحادیه پزشکان اسپانیایی یعنی رافائل راموس در این باره گفته بود: " در ابتدا بازیکنان می‌توانند همان میزان تماسی که قبلاً با یکدیگر داشته اند را دوباره داشته باشند. می خواهیم نوع دیگری از فوتبال را ببینیم که احتمالاً کمی متفاوت خواهد بود."

بازیکنان با ماسک به میدان بروند

هر کسی که بازی های ابتدای هفته بوندسلیگا را دیده باشد متوجه می شود بازیکنان پیش از آغاز بازی، افراد نیمکت نشین و کسانی که در حاشیه دیدارها حضور داشتند، با ماسک مشاهده می‌شدند. اما بازیکنان هنگام حضور در زمین و انجام بازی هم چنین کاری انجام دادند؟

کارشناسان معتقدند که در ابتدای بحران این می‌تواند یک شیوه منطقی باشد که علم و فناوری نیز در این راه کمک خواهد کرد. یک شرکت مستقر در دبی به نام Altitude Mask برای خلاص شدن از شر ذرات مضر ماسکی را با فیلتر تنفسی ایجاد کرده است. با این حال در لیگ هایی مانند بوندسلیگا و کی لیگ ژاپن بازیکنان بدون اینکه با ماسک در زمین حاضر شوند، به فوتبال بازی کردن پرداختند که این می تواند امیدواری را برای لیگ برتر انگلیس هم به وجود بیاورد

فاصله گرفتن از عادت برگزاری مسابقات در پایان هفته

مدتهاست که آخر هفته کشورهای اروپایی یعنی روزهای شنبه و یکشنبه ، زمان برگزاری مسابقات فوتبال به حساب می آید و این موضوع به نوعی تبدیل به یک عادت برای هواداران شده است. با این حال هواداران دیگر نمی توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند و ممکن است حالا عادت برگزاری مسابقات در پایان هفته تغییر کند. همانطور که مدیر اجرایی لیگ برتر یعنی ریچارد نیز اخیراً اعلام کرده بود که احتمال برگزاری بازی ها در هر یک از روزهای هفته وجود دارد. او در این باره گفته بود: " با توجه به این که سعی می کنیم فصل را با شیوه هایی کم نظیر به پایان برسانیم، ممکن است گزینه هایی نیز برای تغییر وجود داشته باشد. هنوز نمی توانم هیچ چیز را به طور قطعی بگویم اما امکان برگزاری بازی ها در همه روزهای هفته وجود دارد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج