جاباما
۹۹۷۷۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جام جهانی ۲۰۲۱ کم‌‌تر از جام جهانی ۲۰۲۲ نیست

همواره یک نگاه در فوتبال ایران آزار‌دهنده بوده است؛ اینکه همه توجه فدراسیون فوتبال به تیم ملی است و دیگر تیم‌های ملی از این موضوع رنج می‌برند.

خبرورزشی: همواره یک نگاه در فوتبال ایران آزار‌دهنده بوده است؛ اینکه همه توجه فدراسیون فوتبال به تیم ملی است و دیگر تیم‌های ملی از این موضوع رنج می‌برند.

اینکه بیشتر توجه فدراسیون فوتبال سمت تیم ملی باشد، چون در ویترین است طبیعی است، اما بی‌توجهی به دیگر تیم‌های ملی با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کرده بودیم در سایه پاداش‌های چند هزار دلاری به بازیکنان تیم ملی به خاطر پیروزی در یک بازی باید پاداش قهرمانی ۲۰ میلیون تومانی! بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان به دلیل قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به آن‌ها پرداخت می‌شد نه اینکه بعد از دو سال از آن‌ها شماره حساب گرفته شود و همچنان منتظر پرداخت چندر غاز باشند!

ماه‌های آتی ماه‌های مهمی برای فوتبال کشور است. هم به خاطر بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار است در ماه‌های مهر و آبان برگزار شود و هم به خاطر جام ملت‌های نوجوانان و جوانان آسیا. مسابقاتی که به ترتیب در ماه‌های شهریور و مهر در بحرین و ازبکستان برگزار می‌شود. این مسابقات از این حیث مهم هستند که می‌توانند منجر به صعود تیم ملی نوجوانان و جوانان به جام جهانی ۲۰۲۱ شوند و در این صورت دو ستاره از دست رفته فوتبال ایران برمی‌گردد.

حالا که فدراسیون فوتبال رئیس ندارد حیدر بهاروند و از همه مهمتر محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال باید به این دو تیم توجه کنند و هرچه زودتر شرایط تمرین برای این تیم دو تیم مهیا شود به خصوص که با اعلام فدراسیون فوتبال آسیا مسابقات جام ملت‌های نوجوانان و جوانان آسیا به بهانه کرونا به تأخیر نخواهد افتاد و در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

حسین عبدی و همچنین سیروس پورموسوی سرمربی تیم ملی نوجوانان و سرمربی تیم ملی جوانان به مراتب مأخوذ به حیاتر از مارک ویلموتس هستند به این دلیل که هنوز دستمزد صعود به جام ملت‌ها و همچنین پاداش صعود با وجود پایان این بازی‌ها به آن‌ها پرداخت نشده، اما صحبتی از مشکلات مالی نمی‌کنند و در صدد برنامه‌ریزی برای جام ملت‌ها و در نهایت صعود به جام جهانی هستند.

حضور شایسته در جام ملت‌ها و در نهایت کسب سهمیه حضور در جام جهانی در بازی‌هایی که ۱۶ تیم حضور دارند اتفاقی نیست که به آسانی رقم بخورد و تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان در صورتی موفق به انجام این کار می‌شوند که در ماه‌های پیش رو تا شروع بازی‌ها از هر حیث حمایت شوند؛ برپایی اردوی تدارکاتی داخلی و خارجی و همچنین انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های خوب. طبیعتاً پرداخت پاداش برای صعود به جام ملت‌ها و همچنین در نظر گرفتن پاداش برای صعود به جام جهانی می‌تواند انگیزه‌های روحی و روانی بازیکنان این دو تیم را برای موفقیت بالا ببرد.

در سال‌های اخیر فوتبال به بهانه صعود تیم ملی نوجوانان و تیم ملی جوانان به جام جهانی صاحب ستاره‌های خوبی شد. مهدی قایدی که در استقلال مدعی آقای گلی است. اللهیار صیادمنش که در فنرباغچه ترکیه توپ می‌زند. امید نورافکن که در تیم سپاهان یک ستون است. رضا شکاری که بعد از حضور در روبین کازان در تیم تراکتورسازی حضور دارد و... به یقین این بار هم توجه به این دو تیم فوتبال ایران را صاحب چند ستاره جدید خواهد کرد.

ستاره‌هایی که می‌توانند در آینده به جوانسازی تیم ملی کمک کنند. از همه مهمتر صعود این دو تیم به جام جهانی می‌تواند منجر به لژیونر شدن برخی از استعداد‌های ایرانی شود که در این صورت باشگاه‌ها هم می‌توانند از این ترانسفر صاحب سود‌های کلان شوند؛ و حرف آخر؛ به بهانه حرف‌هایی که زده شد آقایان بهاروند و محمدنبی! جام جهانی ۲۰۲۱ کم اهمیت‌تر از جام جهانی ۲۰۲۲ نیست...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج