۹۹۸۰۶۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

حکم مصادره پالایشگاه‌های ونزوئلا تائید شد

یک قاضی ایالات متحده مجوز ادامه فروش پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی متعلق به شرکت سیتگو CITGO ونزوئلا را که در خاک آمریکا قرار دارند، صادر کرد.

ایرنا: یک قاضی ایالات متحده مجوز ادامه فروش پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی متعلق به شرکت سیتگو CITGO ونزوئلا را که در خاک آمریکا قرار دارند، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس از کاراکاس؛ بر اساس این حکم قاضی ارشد لئونارد پی استارک که روز جمعه صادر شد، به شرکت استخراج معدن طلای کریستالکس کانادا امکان داده می شود که زیان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری خود را ناشی از مصادره اموالش در دوره حکومت هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید این کشور، جبران کند.

اسوشیتدپرس می افزاید: این پرونده برای گروه مخالف دولت ونزوئلا به ریاست خوان گوآیدو مهم است، زیرا بر سود این شرکت مستقر در هیوستون برای تامین هزینه های بهبود اوضاع اقتصادی بحران زده این کشور آمریکای جنوبی در صورتی که بتواند نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کنونی را وادار به کناره گیری کند، امید بسته است.

حکم مصادره پالایشگاه‌های ونزوئلا تائید شد

حکم دوباره استارک قاضی ارشد دادگاه ناحیه دلاویر آمریکا در پی تصمیم روز دوشنبه دیوان عالی در باره تائید حکم پیشین این قاضی صادر شد که انحلال و فروش شرکت سیتگو را مجاز دانسته بود.

با این حال هنوز در مسیر فروش شرکت سیتگو مشکلات و موانعی وجود دارد و شرکت معدنی کریستالسک کانادا باید از مقام های وزارت خرانه داری ایالت متحده مجوز دریافت کند.

چاوز در جریان انقلاب بولیواری خود، اموال این شرکت استخراج معدن طلا و همچنین تاسیسات محلی دیگر شرکت های بین المللی را در ونزوئلا مصادر کرد. کریستالکس که ورشکست شده بود، با طرح شکایت از دولت ونزوئلا، خواستار جبران سرمایه گذاری های از دست رفته اش در این کشور شد.

این پرونده از این جهت منحصر به فرد است که دادگاه به کریستالکس اجازه می دهد دارایی های شرکت مادر سیتگو یعنی شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پی دی وی اس ای) را در اختیار بگیرد.

دولت ونزوئلا از دهه ۱۹۸۰ مالکیت سیتگو را به عنوان بخشی از پی دی وی اس ای در اختیار دارد که دارای سه پالایشگاه در ایالت های لوئیزیانا، تگزاس و ایلینوی و همچنین شبکه ای از خطوط لوله است که از ۲۳ ایالت آمریکا می گذرند و پنج تا ۱۰ درصد بنزین مصرفی شهروندان ایالات متحده را تامین می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      احسنت بر اين قاضي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمشون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج