جاباما
۹۹۸۲۲۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هشدار درباره پرداخت فطریه از طریق درگاه بانکی

رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: مردم فطریه خود را به شماره‌حساب‌هایی پرداخت کنند که از طریق رسانه ملی و رسانه‌های معتبر اعلام شده است.

خبرگزاری ایلنا: رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: مردم فطریه خود را به شماره‌حساب‌هایی پرداخت کنند که از طریق رسانه ملی و رسانه‌های معتبر اعلام شده است.

"سرهنگ داوود معظمی گودرزی" رییس پلیس فتا تهران بزرگ درباره پرداخت اینترنتی فطریه گفت: با توجه به شیوع کرونا برای پرداخت فطریه و زکات فطریه تاکید شده است که این مبالغ از طریق اینترنتی پرداخت شود، البته در سال‌های گذشته هم بعضا برخی افراد این مبالغ را از طریق غیرحضوری پرداخت می‌کردند، امسال با توجه به وضعیت کرونایی که در کشور ایجاد شده و اطلاع‌رسانی‌هایی که در این خصوص صورت گرفته، بهتر است، این اقدام به صورت اینترنتی انجام شود.

وی ادامه داد: البته مردم باید دقت داشته باشند که به دام شیادان و کلاهبرداران نیفتند، چراکه آنها با استفاده از روش‌های مختلف مانند تماس برای جمع‌آوری فطریه یا اعلام شماره کارت از مردم درخواست رمز عبور اپلیکیشن‌های آن‌ها را کرده و یا اینکه مردم را به پای دستگاه‌های خودپرداز هدایت و از این طریق حساب آنها را تخلیه می کنند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ تصریح کرد: در رابطه با پرداخت فطریه مردم توجه داشته باشند که نباید این مبلغ را به حساب افراد پرداخت کنند، چراکه به هیچ عنوان این افراد مورد تایید سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی نیستند، البته ممکن است عده‌ای بخواهند به یک فرد نیازمندی کمک کنند و به صورت توافقی کمک جمع‌آوری شود، اما چنانچه کسی در سایت‌ها و کانال‌ها اقدام به ارائه شماره حساب شخصی برای دریافت فطریه کرد، بدانید قطعا این فرد مورد تایید آن نهاد یا سازمان مربوطه نیست و به سرعت این موارد را به پلیس فتا اطلاع دهند.

سرهنگ معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: مردم فطریه خود را به شماره‌حساب‌هایی پرداخت کنند که از طریق رسانه ملی و رسانه‌های معتبر اعلام شده و این شماره حساب‌ها نیز معتبر است.

وی با اشاره به پرداخت فطریه از طریق درگاه‌های بانکی گفت: چنانچه شهروندان می خواهند از درگاه بانکی پول را واریز کنند، باید به صورت کلی در این خصوص نیز توجه داشته باشند و آدرس سایت‌‌ها برای پرداخت فطریه را به طور کامل تایپ کنند، چراکه بعضا ممکن است، کلید واژه‌هایی را سرچ کنند که به دام فیشینگ‌کاران بیفتند و مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شود، البته ما در پلیس فتا درحال رصد این موضوعات هستیم.

وی ادامه داد: مردم در این مواقع بیشتر درصدد این هستند که زودتر وجوهات به دست نیازمندان برسد، از همین‌رو ممکن است که مقداری به مسائل امنیتی توجه نکنند، اما ما از مردم درخواست می‌کنیم، در این خصوص دقت لازم را داشته باشند که خدایی نکرده اطلاعات بانکی آن‌ها در اختیار مجرمان سایبری قرار نگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج