۹۹۸۶۴۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش روسیه به فشار‌های مخالفان برجام

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی از تلاش برای دیکته کردن درخواست‌های مخالفان برجام بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کرد.

خبرآنلاین: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی از تلاش برای دیکته کردن درخواست‌های مخالفان برجام بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی نوشت: مخالفان برجام خواستار تجدید ائتلاف فشار بر تهران هستند. در جدیدترین مقاله آن‌ها در (نشریه آمریکایی) نیوزویک سعی کردند به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیاموزند که چه کارهایی را «باید» و چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد. آژانس سازمانی مستقل است. هیئت رئیسه و اعضای آن خودشان درباره چگونگی ادامه روند تصمیم‌گیری خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون توجه به اینکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ضمن تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بر لزوم اجرای موثر مفاد آن تاکید داشته، آمریکا را از این توافق خارج کرد و مغایر با مفاد آن، تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعمال کرد.

در هفته‌های اخیر اما آمریکا برای تشدید فشارهای خود علیه ایران، به فکر استفاده از همین قطعنامه به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران افتاده و تحرکاتش را در شورای امنیت سازمان ملل تشدید کرده است.

دولت آمریکا معتقد است که به رغم خروج از برجام و به دلیل آنکه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است، می‌تواند مانع از منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران شود و همچنین سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌ها را فعال کند. مقام‌های ایران، روسیه و چین اما این استدلال را رد و اعلام کرده‌اند که آمریکا با خروج از برجام، دیگر حقی برای توسل به مفاد آن ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیمنه پوشالی آمریکا بایدشکسته شود.ترامپ بویی ازانسانیت نبرده.توسل شده به بقیه کشورهاتاایران رامحکوم کند.انشالله ازاین آزمایش ایران سربلند بیرون خواهدآمد.وخجالت وسرافکنده گی برای ترامپ قماربازخواهدماند.

      پاسخ ها

      • سرباز مکتب سلیمانی

        ایران سرافراز
        سرداران ایرانی
        سربلند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج