جاباما
۹۹۸۷۳۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

عملکرد ۱۲ساله لاریجانی زیر ذره‌بین نمایندگان

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید دارد که رئیس مجلس بدون جانبداری سیاسی قوه مقننه را اداره کرده است.

خانه ملت : عضو فراکسیون امید مجلس تاکید دارد که رئیس مجلس بدون جانبداری سیاسی قوه مقننه را اداره کرده است.

علی اکبری، با ارزیابی عملکرد و مدیریت علی لاریجانی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، گفت: دکتر لاریجانی با نگاه جامع و سعه صدر قابل تحسین مسائل مجلس را مدیریت کرد و در دوره مجلس دهم هرگز از اعتدال خارج نشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس مجلس با توجه به تجربه ۱۲ ساله، با تسلط به قوانین از جمله آیین نامه داخلی و قانون اساسی، نگاهی ریزبین به مسائل داشت و با عقلانیت و تدبیر از خود چهره ای معتدل به جای گذاشت. لاریجانی وارد هیچ جناح بندی نشد و با حضور فراجناحی فرصت گفت‌وگو و نزدیک شدن نظرات مختلف را ایجاد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: غالب نمایندگان به بی طرفی لاریجانی واقف بودند و او توانست مجلس را بدون جانبداری از جناح خاصی اداره کند و این نقطه قوت مدیریت لاریجانی در این دوره از مجلس شورای اسلامی بود.

لاریجانی به دور از افراط و تفریط به اداره صحن می‌پرداخت

علی ساری، نیز عملکرد علی لاریجانی را در طول ۱۲ سال گذشته به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی مثبت ارزیابی کرد و در تشریح جزییات نحوه مدیریت صحن توسط وی، گفت: لاریجانی فردی متدین و فرهیخته و سیاستمداری هوشمند و متخصص و نخبه در خصوص مدیریت پارلمان بود که در سه دوره فعالیت در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی برغم محدودیت‌هایی که وجود داشت توانست به بهترین شکل این حوزه را اداره کند.

وی با اشاره به تصمیمات سختی که در شرایط حساس در مجلس شورای اسلامی اتخاذ شد، تصریح کرد: اداره صحن همزمان با تصویب برجام و بررسی CFT و پالرمو و انجام استیضاح‌های وزرا به ویژه در سال ۹۶ که کشور با مشکلات اقتصادی جدی مواجه بود، در شرایط بسیار سختی قرار داشت که در نهایت با مدیریت صحیح لاریجانی به نتیجه مطلوبی منتهی شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: لاریجانی در شرایطی که مجلس از نمایندگانی از طیف‌های سیاسی مختلف تشکیل شده بود با ممانعت از افراط و تفریط و با میانه‌روی، صحن را اداره کرده و موضوعات مختلف را با دید باز و مبتنی بر واقعیات دنبال می‌کرد.

معیار مواجهه لاریجانی با مسائل حق و حقیقت بود نه سیاسی کاری

همچنین محمد قمی، با بیان اینکه مدیریت مجلس شورای اسلامی با نحوه مدیریت در سایر قوا و دستگاه‌ها تفاوت‌های اساسی دارد، عملکرد لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را طی ۱۲ سال گذشته عاقلانه و خردمندانه دانست.

بنابر گزارش خانه ملت، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ گاه در نحوه مدیریت دکتر لاریجانی در مجلس شورای اسلامی شاهد افراط و تفریط نبودیم، افزود: ایشان همه نمایندگان را نماینده می‌دانست و کسی را "نماینده تر" از سایرین نمی‌دید.

وی با اشاره به اینکه معیار مواجهه لاریجانی با مسائل حق و حقیقت بود نه سیاسی کاری، ادامه داد: بر همین مبنا تعامل دکتر لاریجانی با دولت تعریف شده بود و امور نظارتی مجلس نیز پیش می‌رفت.

قمی، شیوه مدیریت لاریجانی در صحن را زبان زد برشمرد و یادآور شد: با وجود سلایق مختلف در صحن علنی مجلس، اما مدیریت ایشان در نشست‌های علنی و غیرعلنی بسیار حساب شده بود. با وجود اختیاراتی که رئیس مجلس در این دوره اخیر داشت، ایشان هیچگاه از این قدرت سوء استفاده نکرد و در چارچوب قانون رفتار داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ذره بین نمیخواد پدر همه رو درآورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج