۹۹۹۳۹۵
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

همکاری برخی مقامات با زن و شوهر اخلالگر

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: شبکه گسترده وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی از چند بخش تشکیل شده بود که با همکاری این شبکه ارز دولتی دریافت و در بازار آزاد می‌فروخت.

خبرگزاری ایسنا: مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: شبکه گسترده وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی از چند بخش تشکیل شده بود که با همکاری این شبکه ارز دولتی دریافت و در بازار آزاد می‌فروخت.

سی ام اردیبهشت ماه غلامحسین اسماعیلی در بیست و ششمین نشست خبری خود با اشاره به محکومیت دو مفسد اقتصادی به اعدام بیان کرد: وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همچنین همسرش به نام نجوا لاشیدایی فرزند علی هر دو نفر به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله جات و امورات صرافی بدون مجوز، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی سازمان یافته به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به علاوه یکصد کیلوگرم طلا کشف شده است، محکوم به اعدام شدند و حکم اعدام آن‌ها صادر شده، البته حکم اعدام قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

در این گزارش به اقدامات مجرمانه محکومان این پرونده در تشکیل شبکه مجرمانه و انجام عملیات متقلبانه نسبت به شخص حقوقی دولت از طریق دریافت ارز دولتی و فروش آن در بازار آزاد اشاره می‌شود.

شبکه گسترده وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی از چند بخش تشکیل شده بود.

۱. شبکه‌ای از دفاتر غیرمجاز در حوزه قاچاق ارز که مبادرت به انجام عملیات صرافی در داخل کشور و کشور‌های امارات و ترکیه می‌کردند.

۲. افراد و اشخاصی که در خارج از کشور تحت عنوان فورواردر فعالیت داشته و وظیفه آن‌ها جمع آوری کالا‌های تاجران و شرکت‌های تجاری در خارج از ایران و ارسال این کالا‌ها به داخل ایران بود.

۳. شبکه‌ای گسترده از افراد و اشخاصی که در امور ترخیص کاری در داخل ایران فعالیت داشته و وظیفه آن‌ها تنها ترخیص کالا‌های خریداری شده از سوی تاجران از گمرک با انجام تشریفات گمرکی بود.

۴. مسئولین و معاونین ارزی بانک‌های مختلف و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که مراحل تخصیص ارز به شرکت‌ها را با علم و آگاهی از مجرمانه بودن فعالیت محکومان و غیرواقعی بودن اسناد و مدارک ارائه شده به بانک، تسهیل کرده و در قبال آن وجه نقد یا سکه دریافت کرده‌اند که زکریا حسن نیا معاون ارزی وقت بانک مرکزی، داریوش حسن خانی هزاوه رییس وقت شعبه اسکان بانک سرمایه، و سمیه گرامی و سپیده توکلی به ترتیب معاونین ارزی بانک‌های پارسیان و سرمایه از دیگر محکومان این پرونده، از جمله این افراد بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز آبروی برخی مقامات حفظ میشه اسم سمت شون چیه

    • بدون نام

      معلوم است یک الف بچه سرش به جایی وصل بوده که این همه چپاول کرده همون ماری که با بابک زنجانی کردن همون کار با ایشان می شود دوسه سال زندان بعد فراری دادن به خارج از کشور

    • بدون نام

      همینا نمیزارن جهش اقتصاد داشته باشیم

    • بدون نام

      ان مسؤلین هم باید به اشد مجازات برسند

    • میترسم بگم

      اینهمه بیدادها ازشه بود .اخه تو مملکتی که ما باندازه سپرده نقدی خودمان تسهیلات بانکی بهمون نمیدن ( که اگه ندادیم سپرده را بردارند ) چه جوری یک الف بچه بازنش وخواهرزنش اینهمه کارمالی کردند ؟؟؟

    • بدون نام

      هیچ احمقی باور نمیکنه زن و شوهری به تنهایی اختلاس کرده باشند خیلی ها پشتشون بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج