جاباما
۹۹۹۳۹۶
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن در تهران

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در اردیبهشت ماه امسال گویای افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مسکن در ۲ ماهه ۹۹ نسبت به دو ماهه ابتدایی ۹۷ است.

خبرگزاری مهر: گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در اردیبهشت ماه امسال گویای افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مسکن در ۲ ماهه ۹۹ نسبت به دو ماهه ابتدایی ۹۷ است.

در جدیدترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن در اردیبهشت ماه امسال، تعداد معاملات، ۱۱ هزار و ۳۱۰ واحد مسکونی اعلام شده که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۶.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در این گزارش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۱۶ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شده است که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۳۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که تعداد معاملات مسکن در ماه گذشته (فروردین ۹۹) ۱۲۴۳ فقره بود که رشد تعداد معاملات در ماه جاری نسبت به ماه قبل ۸۰۹.۹ درصد رشد داشته است.

اردیبهشت سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۱۲۸ فقره معاملات مسکن به ثبت رسید ضمن اینکه متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در فروردین امسال ۱۵ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۹۰۰ تومان بود که رشد ۱۱ درصدی قیمت در طی یک ماه گذشته رخ داده است.

مجموع تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران در دو ماهه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۵۵۳ فقره رسید که نسبت به دو ماهه سال گذشته ۱۹.۳ درصد کاهش داشته است.

متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در مجموع دو ماهه فروردین و اردیبهشت امسال ۱۶ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۳۰۰ تومان بوده که نسبت به دو ماهه ابتدایی ۹۸ معادل ۳۴.۸ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در دو ماهه ابتدایی سال ۹۷ پنج میلیون و ۷۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان بود که رشد بیش از سه برابری (۳۰۰ درصدی) قیمت طی دو سال در بازار مسکن تهران رقم خورده است.

همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران در اردیبهشت امسال نشان‌دهنده رشد ۲۸.۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته (اردیبهشت ۹۸) است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازار مسکن دست دلالها وکلاه بردارهاست مصرف کننده واقعیم آرزوست

    • بدون نام

      خجالت نمیکشید حقوق یک کارگر ماهانه
      یک میلیون وهشصد هزار تومان معادل
      ۱۰ سانتی متر مربع ساختمان
      شرم باد

    • بدون نام

      چرا و به چه هدفی، مجلس و دولت، فقط نظاره گر این افزایش قیمت نجومی مسکن بودند و هیچگونه مالیات سوداگری و احتکار وضع نکردند و نابودی جوانان را فراهم نمودند، مگر چقدر به حقوق اضافه شده، اگر همه چیز به دلار است، حقوق هم با دلار محاسبه گردد و ......

      پاسخ ها

      • شهریار شهر سنگستان

        انگار دولت ونظام کمر به نابودی مردم وبخصوص جوانان بسته اند چون با این تورم هیچ جوانی صاحب مسکن نخواهد شد .واقعا جای تاسف داره ....

    • بدون نام

      ما بهتره که بگوئیم دولت و مجلس، همان سوداگران مسکن هستند، زیرا قیمت نجومی و حبابی مسکن را سوداگران مشخص میکنند و همه کاره مملکت هستند و .......

    • بدون نام

      باد بازار مسکن هم زده شد و بازار رفت به تعطیلات تابستونش

    • بدون نام

      چرا تو مسکن وارد نمی شه دولت چرا منتظریم یکی مثل احمدی نژاد بیاد تا همه چی درست بشه

    • بدون نام

      مسئولان چقدر سود میبرند که اجازه دادند قیمت مسکن بیش از ده برابر حقوق و در امد، افزایش بسیار فوق نجومی داشته باشد؟! و ........

    • برنده

      واقعا احسنت به دولت مردامون از بالا تا پایین چون وافعا توانایی میخواد همچین کاری دست گلشون درد نکنه با این مملکت داریشون نا بی نهایت ممنونیم ازشون

    • فرهاد

      من خودم اجاره نشینم امسال پنجاه درصد گرون شده اجاره خونه. ولی دست مزد کارگر نسبت به اجاره خونه زیاد نشده.

    • بدون نام

      حالا سودجویان، بهانه دارند که علت افزایش فوق نجومی قیمت مسکن، افزایش نقدینگی است، خب این افزایش نقدینگی که از حقوق و درآمد که اضافه نشده، حتما اختلاس و دزدی فوق بسیار نجومی و کهکشانی صورت گرفته که داریم میبینیم که فقط سوداگران و محتکران مسکن دارند خانه میخرند و پولشان هم نه تنها تمام نمیشه، بلکه اضافه هم میشود، بطوریکه بیش از ۹۹ در صد ثروت نقدی و غیرنقدی دست آنهاست و ........

    • بدون نام

      دولت ومجلسی ها وبانک ها خودشون تو کار ساخت وسازند ونمی خواهند که مسکن ارزان بشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج