جاباما
۱۰۰۸۵۸۳
۶ نظر
۵۳۹۵
۶ نظر
۵۳۹۵
پ

درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر روشی سریع و کاملا امن برای از بین بردن زگیل تناسلی مردان و زنان است. بهترین مرکز درمان زگیل تناسلی با لیزر کدام است؟ درمان زگیل تناسلی با لیزر چه مزایا و چه عوارضی دارد؟ هزینه درمان زگیل تناسلی با لیزر چقدر است؟

برترین‌ها: زگیل تناسلی یک نوع بیماری پوستی بسیار شایع است که بر روی اندام‌های تناسلی پدید می‌آید. درمان‌های متفاوتی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارند. برخی درمان زگیل تناسلی از طریق طب سنتی را دنبال می‌کنند که در این مورد لازم است بدانید درمان‌های خانگی در برخی از موارد نمی‌توانند نتیجه کامل و درستی برای درمان زگیل تناسلی داشته باشند و بهترین کار برای درمان آن مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه است. یکی از بهترین روش‌های درمانی برای این بیماری، درمان زگیل تناسلی با لیزر است. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با درمان زگیل تناسلی با لیزر با شما در میان بگذاریم.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

زگیل تناسلی چیست؟

همانطور که گفتیم زگیل تناسلی یک نوع بیماری پوستی بسیار شایع است که بر روی اندام‌های تناسلی پدید می‌آید و با نام hpv ( human papilloma virus ) نیز شناخته می‌شود. این ویروس می‌تواند به صورت عفونت جنسی از طریق روابط جنسی منتقل شود. در برخی از موارد ممکن است ویروس hpv روی پوست وجود داشته باشد، اما لزوما زگیلی به وجود نیاورد، اما لازم است از پیشرفت این ویروس جلوگیری کنیم، زیرا در صورت نزدیک شدن به دهانه رحم می‌تواند منجر به سرطان رحم شود. به همین خاطر بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که رابطه جنسی برقرار می‌کنند، چند وقت یکبار برای چکاپ به پزشک مراجعه کنند. آزمایش ابتلا به HPV معمولا با انجام آزمایش پاپ اسمیر انجام می‌شود.

علائم زگیل تناسلی

مثل سایر بیماری‌ها برای تشخیص این بیماری تناسلی نیز راه‌هایی وجود دارد که مشخص می‌کند فرد به زگیل تناسلی مبتلاست یا خیر و در صورت ابتلا این بیماری تا چه میزان در او رشد کرده است. برخی از علائم زگیل تناسلی عبارتند از:

  • رشد دانه‌های بی درد و توده گونه در اطراف اندام‎های تناسلی
  • سوزش، خارش، ترشحات در اطراف زگیل
  • خونریزی بعد از رابطه جنسی در زنان در صورت پیشرفت ویروس
  • خستگی شدید در ناحیه تناسلی

درمان زگیل تناسلی با لیزر

علل به وجود آمدن زگیل تناسلی

به وجود آمدن زخم‌های تناسلی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، اما اصلی‌ترین علت ابتلا به این بیماری، مقاربت جنسی با افراد مبتلا به این بیماریست. البته این ویروس از طرق دیگری نیز قابل انتقال است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

درمان زگیل تناسلی

گفته می‌شود اکثریت بالغ بر ۷۰ تا ۹۰ درصد زگیل‌های تناسلی به خودی خود و با کمک ایمنی بدن رفع می‌شوند و نیاز به جراحی و یا درمان‌های سخت ندارند. اما همانطور که گفتیم این بیماری در صورت پیشرفت می‌تواند بسیار خطرناک بوده و یا در برخی موارد موجب ابتلا به سرطان رحم در بانوان شود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

هدف از درمان زگیل تناسلی برطرف کردن زگیل‌ها و زائده‌های به وجود آمده در اطراف دهانه می‌باشد تا ویروس با نفوذ به درون رحم منجر به سرطان نشود. درمان زگیل تناسلی از ۴ طریق زیر انجام می‌شود:

  • کرایوتراپی

کرایوتراپی که یکی از بهترین راه‌های درمان زگیل تناسلی است از طریق فریز کردن زگیل تناسلی با نیتروژن مایع انجام می‌شود. در این روش ضایعات پوستی تحت انجماد قرار می‌گیرند و سپس تحت تخریب سلولی قرار گرفته و از بین می‌روند. این روش یکی از ارزانترین روش‌هاست که عوارض کمی نیز دارد.

  • الکترو کوتریزاسیون

یکی دیگر از روش‌های درمان زگیل تناسلی، روش الکترو کوتریزاسیون است. این روش به دلیل داشتن درد بسیار چندان مورد استقبال بیماران قرار نمی‌گیرد. اما نکته مثبت درمان از طریق الکترو کوتریزاسیون این است که این روش درمانی در یک جلسه‌ی کوتاه انجام شده و معمولا در همین زمان کوتاه تمام زگیل‌های تناسلی را از بین می‌برد.

  • استفاده از کرم‌های درمان زگیل

در این روش نیز کرم‌هایی از سوی پزشک برای درمان و بهبود زگیل‌های تناسلی، تجویز می‌شود که باید بر روی زگیل و اطراف آن استفاده شوند. در صورت پیشرفته بودن زگیل تناسلی این روش چندان پاسخگو نخواهد بود.

  • درمان زگیل تناسلی با لیزر

بهترین راهکار برای از بین بردن زگیل تناسلی، درمان زگیل تناسلی با لیزر است. این روش با تاباندن مستقیم پرتو‌های فروسرخ بر روی زگیل انجام می‌شود و معمولا سرعت پاسخ گرفتن از این روش بسیار بالاست. این روش درمانی معمولا برای زگیل‌های بزرگتر و پیشرفته‌تر انجام می‌شوند، اما به علت سهولت و سرعت بهبود آن بیشتر از سایر روش‌ها مورد استقبال بیماران قرار گرفته‌اند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی بهتر است یا لیزر؟

درمان زگیل تناسلی با لیزر نسبت سایر روش‌های درمانی از جمله کرایوتراپی و یا مصرف پمادها اثرگذارتر است. لیزر به عمق بافت‌های زگیل تناسلی نفوذ می‌کند و قطعیت از بین بردن زگیل توسط آن بسیار بیشتر است. همچنین احتمال عود زگیل تناسلی پس از انجام کرایوتراپی حدود ۴۵ درصد بوده و پس از درمان لیزری ۳ درصد می‌باشد. به همین خاطر بهتر است برای درمان زگیل تناسلی روش درمان لیزری را انتخاب کنید.

آیا درمان زگیل تناسلی با لیزر قطعی‌ترین روش درمان زگیل تناسلی است؟

به طور کامل نمی‌توانیم روشی را قطعی‌ترین و یا تاثیرگذارترین روش بدانیم، اما می‌توان گفت که نتایج حاصل از درمان زگیل تناسلی با لیزر معمولا ماندگارتر هستند و عوارض کمتری را با خود به همراه دارند. برای آگاهی از قطعی‌ترین روش درمان، لازم است مورد معاینه متخصص قرار گیرید.

آیا درمان زگیل تناسلی با لیزر درد دارد؟

پیش از لیزر زگیل‌های تناسبی بی حسی موضعی انجام می‌شود پس در نتیجه می‌توان گفت که از بین بردن زگیل‌های تناسلی با لیزر، درد خاصی را با خود به همراه ندارد. ممکن است پس از از بین رفتن بی حسی، کمی سوزش را در قسمت لیزر شده احساس کنید، اما لازم است بدانید که این سوزش خطرناک نیست و با پمادها و مسکن‌هایی قابل کنترل است.

آیا درمان زگیل تناسلی با لیزر، با زخم همراه است؟

یکی از سوالات رایجی که در ذهن بسیاری از افراد شکل می‌گیرد این است که آیا ممکن است پس از درمان زگیل تناسلی با استفاده از لیزر زخم‌هایی ناشی از سوختگی روی قسمت تناسلی ایجاد شود یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که میزان زخمی که روی پوست شما ایجاد می‌شود بستگی به قسمت تناسلی و همچنین دمای دستگاه لیزر دارد. پس اگر می‌خواهید از زخم پس از درمان در امان بمانید، باید به مرکزی مطمئن و خوب مراجعه کنید.

مزایای درمان زگیل تناسلی با لیزر

همانطور که اشاره کردیم این روش به دلیل قدرت بالای اشعه‌های فروسرخ معمولا برای زگیل‌های تناسلی پیشرفته‌تر که سخت‌تر درمان می‌شوند، استفاده می‌شود. درمان زگیل تناسلی با لیزر منجر می‌شود که زگیل به کامل‌ترین شکل ممکن از بین برود و امکان بازگشت دوباره زگیل تناسلی بسیار کاهش یابد. برخی دیگر از مزایای درمان زگیل تناسلی با لیزر به شرح زیر هستند:

  • تنها با یک جلسه انجام می‌شود.
  • دو برابر موثر‌تر از سایر روش‌هاست.
  • درمان قطعی دارد.
  • نیازی به بستری در بیمارستان و یا پانسمان‌های سخت ندارد.
  • درد و خونریزی پس از درمان زگیل تناسلی با لیزر بسیار کم خواهد بود.
  • پس از درمان زگیل تناسلی با لیزر هیچ زخم و یا ضایعه‌ای به وجود نمی‌آید.
  • در دوران بارداری نیز قابل انجام است.
  • احتمال انتقال عفونت در این روش بسیار کم می‌باشد.
  • این جراحی به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری انجام می‌پذیرد.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

معایب درمان زگیل تناسلی با لیزر

به طور کلی می‌توان گفت که درمان زگیل تناسلی با لیزر مطمئن‌ترین راه درمان زگیل تناسلی است و معایب این روش در کنار مزایای آن بسیار اندک می‌باشند. برخی از معایب و عوارض درمان زگیل تناسلی با لیزر عبارتند از:

  • سوزش
  • زخم
  • التهاب
  • درد

برخی بر این باورند که لیزر زگیل می‌تواند منجر به پخش شدن و افزایش زگیل‌ها شود، در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و درمان زگیل تناسلی با لیزر به هیچ وجه موجب عود زگیل تناسلی نمی‌شود.

دستگاه‌های لیزری که کار درمان زگیل‌های تناسلی را انجام می‌دهند به قدرت مکش مجهز هستند که دود حاصل از تابش لیزر به زگیل را به طور کامل به بیرون منتقل می‌کنند و اجازه‌ی پخش شدن ویروس در نقاط دیگر بدن را نمی‌دهند.

مراقب‌های بعد از لیزر زگیل

هرچند که لیزر زگیل نیاز به مراقبت اساسی چندانی ندارد، اما برخی مراقبت‌ها می‌توانند در گرفتن نتیجه‌ی بهتر از لیزر موثر باشند. برخی از این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • مصرف پماد آنتی‌بیوتیک بر روی موضع لیزر
  • مصرف کرم‌های ترمیم‌کننده دو هفته بعد از عمل
  • خشک و تمیز نگه‌داشتن اطراف موضع لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر

هزینه درمان زگیل تناسلی با لیزر

هزینه درمان زگیل تناسلی با لیزر بسته به میزان پیشرفت ویروس و تعداد زگیل‌های تناسلی می‌تواند متفاوت باشد. هزینه درمان زگیل تناسلی با لیزر نسبت به سایر روش‌های درمانی بیشتر است، اما نکته مثبت در ارتباط با آن این است که درمان زگیل تناسلی با لیزر تنها یکبار انجام می‌شود و پس از یکبار انجام دادن آن به طور کلی از شر زگیل تناسلی رها خواهید شد.

اگر قصد درمان زگیل تناسلی با لیزر را دارید بهتر است این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا نتایج بهتری از درمان بگیرید.

درمان زگیل تناسلی با لیزر در مردان

گفته می‌شود این ویروس در زنان خطرناک‌تر است زیرا می‌تواند سبب ابتلا به سرطان دهانه رحم شود. اما در مردان نیز می‌تواند بسیار خطرناک باشد. پس آقایان نیز باید ریسک‌ها و خطرات این ویروس را در نظر بگیرند. در بسیاری از مردان، این مشکل با روش‌های درمانی از جمله کرم‌های خاص و کرایوتراپی درمان می‌شود، اما اگر به دنبال روشی بدون درد و سریع هستید، درمان با لیزر می‌تواند بهترین روش باشد.

منابع: hpvdarman ، webmd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون از مطالب مفیدتون برترین ها

      پاسخ ها

      • آیلین

        پسری یا دختر؟

      • بدون نام

        الان بیزی ها میریزن میگن فقط درمانش ما بهتون میفروشیم!

    • بدون نام

      الان از مهمترین مشکلات مردم زگیل آلت تناسلی است،خداخیرتون بده چه اخبار مفید وبوقتی.

      پاسخ ها

      • زاهدان

        دروغ

    • sam

      هر سه چهاروز درمان زگیل میزان چرا،مدیر برترینها یا گیر زگیلشه هرسری جواب درمانشو مینویسه،یا خودش متخصص زگیله تبلیغات میکنه،فقطم اطلاعات درمورد زگیل میده جالب نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج