جاباما
۱۲۳۴۵۹۰
۶ نظر
۶۸۳۶۵
۶ نظر
۶۸۳۶۵
پ

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

در همین راستا در این مقاله قرار است همراه هم تعدادی از میوه‌های عجیب و جالب کره زمین را بشناسیم.

برترین‌ها - آرمان رمضانی: تابه حال در برترین‌ها همراه هم مقاله‌های متفاوتی درباره طبیعت و زیبایی‌های آن را مرور کرده‌ایم. بیشتر این مقاله‌ها در کنار لذت بردن از جاذبه‌های طبیعت باعث می‌شود به یاد بیاوریم چقدر اطلاعات کمی حتی از طبیعت کشور خودمان داریم چه برسد به طبیعت نقاط دیگر کره زمین.

در همین راستا در این مقاله قرار است همراه هم تعدادی از میوه‌های عجیب و جالب کره زمین را بشناسیم. میوه‌های که در بیشتر مواقع برای بیشتر مردم دنیا ناشناخته، عجیب و حتی باورنکردنی به نظر می‌رسند و با این وجود امیدوارم مانند من تماشای آین زیبایی برای شما هم لذت‌بخش باشد.

یک میوه پشمالو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ث

جالب است بدانید این میوه جالب با ظاهر عجیب و غریبش در زبانِ اهالی محلی با همان کلمه‌ای نام‌گذاری شده است که برای مو هم به کار می‌رود و دلیلش هم کاملا مشخص است. این میوه پشمالو عمدتا در جنوب شرق آسیا مصرف می‌شود و نام آن هم کلمه‌ای در زبان مالایی، زبان مردم کشور مالزی است.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

کافی است از شر پوسته قرمز و عجیب این میوه خلاص شوید و آن وقت با گوشته شیرین و خوشمزه آن طرف خواهید بود. گوشت این میوه مزه‌ای خامه مانند دارد و سرشار است از آنتی اکسیدان و ویتامین ث.

یک میوه غول پیکرِ بدبو

این میوه عجیب عمدتا در مناطقی واقع در آسیا، آفریقا و جنوب آمریکا به عمل می‌آید و به دلیل بوی نسبتا شدید و از نظر بیشتر مردم ناخوشایندش، معمولا به تنهایی مصرف نمی‌شود.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

از محتویاتِ زیر پوست این میوه معمولا در طبخ غذاهایی خاص و محلی و یا سالاد میوه استفاده می‌شود و از این راه بوی تندِ این میوه قابل تحمل‌تر می‌شود. بد نیست بدانید بسیاری از افراد گیاه‌خوار از گوشت این میوه به عنوان جایگزینی برای گوشت قرمز و سفید استفاده می‌کنند.

چشم‌هایی که با خوردنشان انرژی می‌گیرید

احتمالا قبول دارید که تا به اینجای مقاله، ظاهر این میوه از همه عجیب‌تر است. ظاهرِ عجیب و شبیه به تخمِ چشم این میوه همیشه باعث تعجب و حیرت گردشگران می‌شود. این میوه عجیب به دلیل خواص انرژی زا و بر طرف کننده خستگی‌اش، بسیار مورد توجه کمپانی‌های تولید نوشیدنی‌ها و محصولات انرژی زا قرار گرفته است.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

نکته جالب درباره این میوه این که حتی تخم و هسته آن هم خشک می‌شود و سپس به صورت پودر به خاطر خاصیت انرژی‌زایش استفاده می‌شود اما ظاهر این میوه پیش از جدا کردن هسته، کاملا شبیه به چشم انسان است.

میوه‌ای با بوی بد پنیر که سیستم ایمنی‌تان را تقویت می‌کند

این میوه هم بوی بد و غیرقابل تحملی دارد و به دلیل همین بوی تند اهالی محلی از عبارتی برای نام‌گذاری این میوه استفاده کرده‌اند که معنی "میوه پنیری" یا "میوه گرسنگی" می‌دهد. با این حال نباید اجازه دهید بوی تند این میوه فریبتان دهد و اگر از خواص این میوه آگاه باشید حتما بویش را تحمل می‌کنید.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

میوه پنیری که معمولا در مناطقی از آسیا و استرالیا مصرف می‌شود از دیرباز به دلیل خواص ضد التهابی‌اش مورد توجه قرار داشته است و همچنین مصرف این میوه می‌تواند سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کند.

ظاهر سخت و باطن خوشمزه

بر خلاف میوه‌های قبلی، این یکی هرچند که ظاهر سخت و غیر اشتها برانگیزی دارد اما اگر گول ظاهرش را نخورید و از پوست زبر و کلفتش رد شوید، یک میوه خوشمزه و آب‌دار در انتظارتان است.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

گوشت این میوه به شدت غنی، خوشمزه و کِرِمی مانند است و اگر به عنوان دسر با یک قاشق به سراغش بروید پشیمان نخواهید شد. البته لازم است این نکته را به یاد داشته باشید که هسته‌های سیاه رنگ این میوه برای انسان قابل خوردن نیستند و باید حواستان به این هسته‌ها باشد.

یک عدد گیلاس در قفس

حتما قبول دارید که شاید نتوان میوه‌ای با ظاهری عجیب‌تر از این میوه با نام فیسالیس تصور کرد. فیسالیس همان‌گونه که در تصویر ملاحظه می‌کنید به صورت طبیعی در یک محفظه زیبا و عجیب به وجود می‌آید و البته محفظه این میوه خوردنی نیست.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

با وجود کوچک بودن قسمتِ گوشت‌دارِ این میوه، خوردن آن به خاطر خواصش به شدت توصیه می‌شود. فیسالیس یک میوه مناسبِ آب و هوای گرم است و گوشت کمِ آن سرشار از ویتامین اِی، ویتامین ث، آهن و فسفر است.

میوه‌ای با پوست مار یا یک پنگولینِ خوردنی

این میوه سالاک نامیده می‌شود و با وجود ظاهر جالب و طعم منحصر بفردش، به ندرت در بیرون از کشور اندونزی شناخته می‌شود. جالب است بدانید اهالی محلی به دلیل ظاهر عجیبِ پوسته این میوه به آن لقب "میوه ماری" یا "میوه مارمانند" داده‌اند.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

برای مصرف این میوه باید پوسته آن که از قضا بسیار شبیه به پوسته خزنده‌هاست را جدا کنید و زیر آین پوسته، گوشتی شبیه به سیرِ خودمان وجود دارد. اهالی محلی گوشت این میوه را بسیار خوشزه و شیرین و تا حدی اسیدی توصیف می‌کنند.

میوه‌ای با طعم پودینگِ شکلاتی

مگر می‌شود میوه‌ای با این ظاهر عجیب که از قضا مزه پودینگ کاکائویی هم می‌دهد را دوست نداشت؟ حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید این میوه عجیب از پسرعموهای خرمالوی خودمان است و از نظر خانواده، نوعی خرمالو محسوب می‌شود.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

این میوه با گوشت سیاه رنگش، مزه‌ای منحصر بفرد دارد و مصرف آن در کنار میوه‌های دیگر در اسموتی‌ها بسیار پرطرفدار است.

ظاهرِ عجیب، باطنِ عجیب و بسیار مقوی

این میوه با ظاهر منحصر بفردش در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان دراگون فروت یا میوه اژدها مانند شناخته می‌شود اما نام اصلی آن پیتایا می‌باشد. پیتایا یک پکِیجِ کامل است و در کنار قیافه عجیب و زیبایش، بسیار هم مفید و مقوی است.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

این میوه استوایی کالری بسیار کمی دارد و در طرف مقابل مملو از فیبر است و مصرف آب این میوه تا حد زیادی نیاز بدن شما به آنتی اکسیدان را تامین می‌کند.

کمی لیمو و کمی موز

باورتان می‌شود خانواده مرکبات در میوه‌ها در کنار پرتقال و لیمو، چنین عضو عجیبی هم داشته باشد؟ این میوه علاوه بر ظاهر عجیبش، نام عجیبی هم دارد و در شرق آسیا این میوه با عنوان Buddha’s Hand یا دستِ بودا شناخته می‌شود.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

ظاهرا این میوه حتی از لیموی خودمان هم اندکی تلخ‌تر است و با این وجود مانند لیمو می‌تواند بسیار هم شیرین باشد و برای مصرف آن حتی نیازی به پوست کندن هم نیست و می‌توان همه این میوه را مصرف کرد.

آبدار و تند مانند منگوزتین

احتمالا حالا دیگر حدس می‌زنید که این میوه هم مانند بیشتر میوه‌های عجیب و غریب این مقاله مختص کشورهای شرق آسیاست و دست‌کم از نامش برمی‌اید نزدیکی با میوه منگو یا انبه داشته باشد.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

منگوزتین سرشار از ویتامین بی است و طعمی دلنشین و اندکی تند مزه و بافتی بسیار آب‌دار دارد و در سال‌های اخیر با حجم قابل توجهی در کشورهای استوایی هم کشت می‌شود.

میوه‌ای مختصِ حرفه‌ای‌ها

این میوه عجیب آکی نام دارد و اگر از قضا با آشپزی و سنت‌های طبخ کشور جامائیکا آشنا باشید حتما می‌دانید که اهالی آن کشور در آشپزی به وفور از این میوه استفاده می‌کنند.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

با این حال جالب است بدانید حتی در کشور جامائیکا هم هر کسی جرئت چیدن این میوه از درخت و خوردن آن را ندارد چرا که مصرف آکی در زمانی که هنوز به اندازه کافی نرسیده باشد بسیار سمی و خطرناک است.

و در نهایت کِپِل

جای تعجب ندارد که این میوه هم در خارج از کشور اندونزی چندان شناخته شده نیست و در این کشورِ پر از میوه‌های عجیب و غریب، این میوه کِپِل یا سیبِ کپلی نامیده می‌شود.

چند میوه ناشناخته و خوشمزه از خلقت که ندیده‌اید

کِپِل در پزشکی سنتی کشور اندونزی به عنوان میوه‌ای شناخته می‌شود که مصرف آن باعث زیاد شدنِ ادرار می‌شود و همچنین مردم محلی اعتقاد دارند مصرفِ کپل باعث می‌شود بدنِ فرد، بوی بهتری داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      گول نخورید، اکثر اینا ظاهرشون قشنگه، طعم آب میدن

    • طاوع

      خیلی از خواندن این مطلب بامیوه های عجیب و مفید لذت بردم ممنون از شما

    • ناشناس

      احتمالا نویسنده این متن با از ما بهترون این کشور در ارتباط که خواسته خواسش رو بدونن وگرنه چ لزومی به این همه توضیح داشت بخورن به مردم چه

    • ناشناس

      خوبه چند تا آخری را اسماشو بلد بودین

    • ناشناس

      میوه دوم عکسش مال جک فروته که خیلی هم خوشبوئه اونی که بوی بد داره دوریان هست

    • ناشناس

      ما دیگه موزم میوه عجیب و شگفت انگیز هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج