جاباما
۱۲۷۲۹۹۸
۲۸۵۶
۲۸۵۶
پ

پیام گوترش و بایدن در پی درگذشت پاپ

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گذشت پاپ بندیکت شانزدهم را تسلیت گفتند.

ایرنا: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گذشت پاپ بندیکت شانزدهم را تسلیت گفتند.

تارنمای واتیکان اعلام کرد جوزف آلویسیو راتزینگر (Joseph Aloisius Ratzinger) ملقب به پاپ بندیکت شانزدهم روز شنبه ۱۰ دی ماه در محل اقامت خود در شهر واتیکان درگذشت.

پیام گوترش و بایدن در پی درگذشت پاپ

حال پاپ بندیکت شانزدهم در روزهای اخیر به دلیل کهولت سن رو به وخامت گذاشته بود و پیکر او از دوم ژانویه (۱۲ دی) در کلیسای سن پیترو برای وداع علاقمنداتنش قرار خواهد گرفت.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در پیامی با ابراز اندوه فراوان از درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم او را مردی متواضع و دیندار و اهل مطالعه توصیف کرد و گفت: او با اصول اعتقادی خود، در پیگیری صلح خستگی ناپذیر و مصمم در دفاع از حقوق بشر، راهنمای معنوی میلیون ها نفر در سراسر جهان و یکی از مفاخر دانشگاهی زمان ما بود.

دبیرکل سازمان ملل افزود: ما سخنرانی سال ۲۰۰۸ او در سازمان ملل و درخواستش برای ایجاد روابط بین‌الملل به گونه‌ای که هر فرد و هر کشوری احساس کند می تواند تغییر ایجاد کند، را به یاد می آوریم.

گوترش افزود: فراخوان‌های قدرتمند او برای همبستگی با مردم به حاشیه رانده شده در سراسر دنیا و درخواست‌های فوری او برای نابودی شکاف فزاینده میان غنی و فقیر بیش از هر زمان دیگری کاربرد دارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در پیام تسلیتی گفت که در سال ۲۰۱۱ با پاپ بندیکت در واتیکان دیدار کردم و سخاوت و استقبال او و همچنین گفتگوی معنادارمان را همیشه به یاد خواهم داشت.

بایدن مدعی شد همانطور که او در سفر سال ۲۰۰۸ به کاخ سفید اظهار داشت، اگر بخواهیم همه مردم به گونه ای که لیاقتش را دارند زندگی کنند، نیاز به همبستگی جهانی ضروری تر از همیشه می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج