۲۲۰۲۴۸
۱ نظر
۷۴۶۸
۱ نظر
۷۴۶۸
پ

فروشندگان چقدر درآمد دارند؟

فروشندگی یکی از شغل‌هایی است که در نگاه اول استخدام در این شغل بسیار راحت به نظر می‌رسد. اما به گفته تعدادی از شاغلان در این شغل، برای موفق بودن در این شغل، باید ظاهری آراسته داشت، آداب گفت‌وگو با مشتری را دانست و بسیار صبور بود، تا بتوان محصولات را به مشتری معرفی و خریداران را راهنمایی کرد.

اقتصاد نیوز: فروشندگی یکی از شغل‌هایی است که در نگاه اول استخدام در این شغل بسیار راحت به نظر می‌رسد. اما به گفته تعدادی از شاغلان در این شغل، برای موفق بودن در این شغل، باید ظاهری آراسته داشت، آداب گفت‌وگو با مشتری را دانست و بسیار صبور بود، تا بتوان محصولات را به مشتری معرفی و خریداران را راهنمایی کرد.

یکی از مغازه‌داران پوشاک در مورد استخدام فروشنده می‌گوید: من از فروشنده‌ها ۲۰ میلیون تومان سفته دریافت می‌کنم و باید حتما یک ضامن نیز معرفی کند. یک میلیون تومان حقوق پایه نیز در نظر گرفته‌ام و در صورت رضایت کامل از فروشنده پس از سه ماه بیمه تامین اجتماعی خواهم کرد.

یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شمال تهران هم یک میلیون ۷۰۰ هزار تومان برای هر فروشنده حقوق ماهانه در نظر گرفته است ولی ساعت کاری این فروشگاه از ۹صبح تا ۱۰ شب است و فروشنده‌ها یک روز در هفته مرخصی دارند.

بیشتر مغازه‌داران در نقاط مختلف شهر، حداقل حقوق مصوب وزارت کار تا حداکثر یک میلیون تومان برای فروشنده خود در نظر می‌گیرند و به گفته خود آنها پس از سه ماه بیمه تامین اجتماعی به آنها تعلق می‌گیرد. ولی در برخی فروشگاه‌های مناطق جنوبی تهران حقوق دریافتی فروشندگان کمتر و معمولا همان ۷۱۲ هزار تومان حداقل حقوق وزارت کار است و از بیمه نیز برخوردار نخواهند بود.

یکی از فروشندگان لباس مردانه در خیابان ولیعصر می‌گوید که برای فروشندگان خود ۴۰۰ هزار تومان حقوق پایه با پورسانت در نظر گرفته است.

مدیر یکی از فروشگاه‌های بزرگ بازار مبل نیز می‌گوید که برای فروشندگان خود حداقل پایه وزارت کار تا یک میلیون تومان حقوق همراه با پورسانت و بیمه در نظر گرفته و ‌این در حالی است که فروشندگان این فروشگاه در صورت دریافت پورسانت، حداقل دو میلیون تومان دریافت می‌کنند.

یکی از قنادی‌های معروف تهران نیز به فروشندگان خود ماهی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌دهد.

ساعت کاری بسیاری از مغازه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ است و از ساعت ۱۴ تا ۱۶ هم برای استراحت فروشندگان در نظر گرفته شده است. در برخی از فروشگاه‌های بزرگ نیز ساعت کاری به صورت شیفتی بوده، یعنی فروشندگان یک هفته از هشت تا ساعت ۱۶ مشغول به کار هستند و در هفته بعد از ساعت ۱۶ تا ۲۲ کار می‌کنند. این در حالی است که عمده فروشنده‌ها یک روز اواسط هفته تعطیل بوده و یک روز در هفته نیز به صورت تمام وقت باید در فروشگاه‌ مشغول به کار باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فروشگاه هايي كه در شهر هاى شمالى كشور هستند با فروش چند ميليون در يك روز به فروشندگان خود چهارصد هزار تومان حقوق ميدهند بدون بيمه و ماهى يك روز مرخصى و روزى حد اقل ده ساعت كار وتازه ايام عيد و تعطيلات هم يكسره هستند حدودا چهارده ساعت ميشه بيشتر كارمندها هم قشر دانشجو هستند كاش يكى بود رسيدگى ميكرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج