۲۲۷۳۳۳
۶۲ نظر
۱۲۴۵۰
۶۲ نظر
۱۲۴۵۰
پ

مثل آب خوردن شوهر خوب پیدا کنید!

مگر ازدواج هم می‌تواند آسان باشد؟ آن هم به آسانی آب خوردن؟!

مثل آب خوردن شوهر خوب پیدا کنید!
مجله زندگی ایده آل - شیرین کرمی: مگر ازدواج هم می‌تواند آسان باشد؟ آن هم به آسانی آب خوردن؟! تیتر، ازدواج مثل آب خوردن آسان است، عنوان کتابی از دکتر آناهیتا چشمه‌علایی است؛ عنوانی که سبب می‌شود شما به عنوان یک دختر مجرد جلوی کتابفروشی میخکوب شوید و به فکر فرو روید که چطور می توانید به راحتی ازدواج کنید ما هم به بهانه همین کتاب سراغ او رفتیم. دکتر چشمه‌علایی می‌گوید باور دارم که اگر جوان‌ها بعضی از مهارت‌های لازم را کسب کنند و موانع ذهنی نادرست را کنار بگذارند، به آسانی ازدواج خواهند کرد. او به شما می‌گوید چطور موانع نامناسب ذهنی را شناسایی کرده و آنها را از بین ببرید. اگر از ازدواج در ذهن‌تان یک غول نسازید و موانع ذهنی‌تان را کنار بگذارید، ازدواج هم می‌تواند آسان باشد.

دلشکسته نشوید

دل باختن‌های زیاد و به وفور اشتباه است. همه شما در اطراف‌تان آدم‌های مختلفی وجود داشته و دارد. پس با آدم‌های زیادی برخورد داشته‌اید. چه در محل کار، چه در محل تحصیل، در جامعه و. . . .

پس دیگر یک دختر ۱۴ ساله یا یک پسر نوجوان چند دهه پیش نیستید که به یکباره و با دیدن فرد جدیدی که با معیار‌های‌تان همخوانی دارد، دل ببازید. مقایسه کردن موقعیت‌های حال حاضرتان با ارتباط‌های قبلی یا حتی مواردی تخیلی که در فیلم‌ها دیده‌اید هم اشتباه است. گاهی صبر کردن برای رسیدن به یک فرد مناسب‌تر هم درست نیست. به هر حال از فرد مورد نظر شما جذاب‌تر و ایده‌آل‌تر هم وجود دارد. مگر اینکه بخواهید در این نا آگاهی بمانید و مدام صبر کنید‍‍!
 
مثل آب خوردن شوهر خوب پیدا کنید!

مقایسه کردن را کنار بگذارید

به مورد‌ها و موقعیت‌هایی که برای‌تان پیش می‌آید، بهتر فکر کنید. وقتی جوان‌تر هستید به این فکر می‌کنید که موقعیت‌های دیگری هم برای‌تان پیش می‌آید، پس آنهایی که در دسترس هستند را نادیده می‌گیرید. از این رو شاید در 35 سالگی به این نتیجه برسید که در طول زندگی دو، سه بار واقعا از فردی خوش‌تان آمده است! بنابراین اشتباه است که به موردهایی که در حال حاضر و در دسترس‌تان است، توجهی نکنید. مدام همه را در ذهن‌تان با هم مقایسه نکنید. یک بار هم لطفا با دقت نگاهی به خودتان در آینه بیندازید. فقط هم نه از بعد ظاهری. . . .

شناسایی موانع ذهنی ازدواج

بخشی‌ از این موانع کاملا شخصی است چون ممکن است کسی در خانواده‌ای بزرگ شده که ناسازگاری‌هایی در خانواده از پدر و مادر دیده یا یک ازدواج نا‌موفق برای خواهر یا برادر در خانواده وجود داشته که در ناخودآگاهش ارزش‌هایی متضاد با ازدواج به وجود آمده است. این برنامه‌ها شخصی است، باید شناسایی و درمان شود. مثلا اینکه اگر مادر خانواده مدام مواردی مثل این جمله را تکرار می‌کرده که چون ازدواج کردم نتوانستم درس بخوانم یا ازدواج کردن مانع رسیدن به آرزو‌هایم شد. همه این موارد باعث می‌شود باورهای اشتباه بسیاری در سن زیر پنج سالگی شکل بگیرد. مسلما آن دختر یا پسر از سن پایین با باورهای اشتباهی رشد می‌کند.

الان شاید یک فرد 30 ساله باشید اما به واسطه باورهایی که در سن کمتر از پنج سالگی برای‌تان به وجود آمده، نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید. بنابراین با‌‌‌ همان باور‌ها ذهن‌تان کنترل می‌شود و فرمان صادر می‌کند. راه‌حل درست این است که صادقانه با این باورهای اشتباه روبه‌رو شوید. به این فکر کنید که این افکار دیگر پوسیده و تاریخ مصرف گذشته شده است.

آیا هنوز هم ۱۴ ساله هستید؟!

فردی برای مشاوره به من مراجعه کرد. مشکل او این بود که در مواجهه با هر مردی هر چند برای یک گفت‌وگوی ساده برخوردی تند و ناشایست از خود نشان می‌داد. مدام می‌خواست دعوا راه بیندازد. به او گفتم گفت‌وگوی شما را در همایش با مردی که به شما مراجعه کرد، دیدم. سوال آن مرد کاملا علمی بود. یک مزاحم خیابانی که نبود‍‍! ولی شما باز هم خشن برخورد کردید. او در ‌‌نهایت تصویری از دوره نوجوانی‌اش را به خاطر آورد و برایم گفت: «زمانی که ۱۴ ساله بودم از مردی که در حال گفت‌وگو با من بود برخوردی ناشایست دیدم.» به او گفتم: «باشد اما آیا هنوز هم شما ۱۴ ساله هستید؟»

چطور زشت به نظر می‌رسید؟

ترس از تنها ماندن، ترس از مورد پسند واقع نشدن، ترس از پیر شدن، ترس از ازدواج نکردن، همه این افکار یک فرد را نا‌زیبا جلوه می‌دهد و جذابیت او را پایین می‌آورد چون این احساس باعث می‌شود شما مدام به یک نفر گیر بدهید و اصطلاحا آویزانش شوید. خرج‌ کردن و هدیه‌های سنگین خریدن برای یک مرد باعث جذاب شدن شما نمی‌شود و این موضوع گذرا است. همیشه به این فکر کنید که یک نفر در دنیا هست که شما را عاشقانه دوست دارد. همین داشتن شجاعت و اعتماد به نفس است که آدم‌ها را به سمت شما جذب می‌کند.

کمی به ظاهرتان اهمیت دهید‍

منظور از آراسته بودن، جلف بودن یا داشتن آرایش تند و زننده نیست. درست است که آرایش زیاد آدم‌های زیادی را جذب شما می‌کند اما نه هر مرد محترم و خانواده دوستی را. برای اینکه جذاب به نظر برسید باید کیفیت‌های زنانه را در خودتان تقویت کنید. لطیف باشید. لبخند بزنید، اجتماعی باشید. البته قرار نیست هر فردی که برون‌گرا و اجتماعی است نسبت به یک فرد درون گرا ازدواج بهتری داشته باشد. درون‌گرا‌ها می‌توانند ازدواج‌های بسیار خوبی داشته باشند، در عین حال خیلی هم بگو و بخندی نباشند. از قالب ناامیدی بیرون بیایید.

لطفا کمی بیشتر دیده شوید‍!

متاسفانه هنوز هم دخترهایی در جامعه داریم که در گوشه خانه کنج عزلت گزیده‌اند. تمام پسرهای فامیل و در و همسایه یک بار برای خواستگاری از این دختر‌ها پیشقدم شده‌اند و مورد پسند قرار نگرفته‌اند. به نظر شما آن دختری که گوشه خانه است، شانسی برای ازدواج دارد؟ مسلما خیر. باید در جامعه دیده شود. حتما این مثال را شنیده‌اید که فردی شب و روز دعا می‌کرد که بلیت بخت‌آزمایی برنده شود. یک روز ندایی آمد و به او گفت عزیز من ‍! شما اول یک بلیت تهیه کن بعد آنقدر دعا و نذر و نیاز کن ‍! پس باید در جامعه دیده شوید. با حضور در کلاس‌های مختلف، رفتن به ‌مهمانی، گسترده کردن شبکه ارتباطی‌تان و... . زمانی که موانع ذهنی را کنار بگذارید ازدواج مثل آب خوردن آسان می‌شود چون در ناخودآگاه اثر می‌گذارد و دو نفر به راحتی جذب هم می‌شوند.

در مورد خواستگارتان پیشداوری نکنید

در جلسات خواستگاری سنتی جبهه نگیرید. قضاوت نکنید. دلهره نداشته باشید. بالاخره باید یک نفر را ببینید که بفهمید از او خوش‌تان می‌آید یا نه. اگر خواستگاری سنتی را آنقدر بزرگ نکنید و فکر نکنید با یک جلسه خواستگاری مجبور به ازدواج هستید راحت‌تر با این موضوع کنار می‌آیید. جلسه خواستگاری صرفا یک جلسه ‌مهمانی رسمی است که دو نفر قرار است بیشتر با هم آشنا شوند. از قبل این سد ذهنی را برای خودتان به وجود نیاورید که چطور می‌شود از یک خواستگار سنتی خوش‌تان بیاید. قرار نیست عشق در لحظه اتفاق بیفتد. عشق ممکن است با ملایمت و شناخت اتفاق بیفتد. قضاوت چه مثبت و چه منفی در مورد کسی که تا به حال ندیده‌اید آزار‌دهنده است. همچون یک کاغذ سفید با خواستگارتان برخورد کنید.

فهرست جادو ‍!

زمانی که با کسی آشنا می‌شوید درمدت دو، سه ماه اول بررسی کنید، ببینید فرد مورد نظر شما چند درصد از خواسته‌های شما را دارد؟ معمولا بالای ۷۰ درصد عالی است. واقعا هم می‌توان این فهرست را با عدد و رقم دربیاورید. درست است که مهربانی کیفی است و قابل اندازه‌گیری نیست اما اگر نا‌مهربان بودن را یک و با محبت بودن را عدد پنج در نظر بگیرید، بالاخره خواستگار شما باید یک جایی آن وسط‌ها عددی را کسب کند. صادقانه هم عدد تعیین کنید. شاید خواستگار شما در مواردی که بسیار برای شما مهم است از عدد صد، عددی معادل ۲۰ را کسب کند. خب مسلما این فرد مناسب شما نیست.

به دنبال یک رابطه هدفمند هستید؟
 
گاهی دختران به دلیل اینکه آمادگی برای ازدواج دارند، محتاطانه‌تر از قبل عمل می‌کنند و در شروع یک رابطه سریع عنوان می‌کنند که: «ببین من سنم اجازه نمیده که وارد هر رابطه‌ای بشوم و به دنبال یک رابطه هدفمند هستم!» هرگز از روز اول به یک مرد نگویید که من قصدم ازدواج است. حتی اگر نیت شما ازدواج است نگویید ما با هم یک رابطه هدفمند را شروع کنیم‍‍! حتی مستقیم مطرح کردن به مردی هم که نیتش ازدواج است، صحیح نیست. خانم‌ها از‌‌‌ همان ابتدای معاشرت‌ها به فکر ازدواج هستند. مرد را در قالب پدر فرزندشان و شوهرشان می‌پندارند اما مرد‌ها این‌گونه فکر نمی‌کنند. آنها فکر می‌کنند این خانم فقط شوهر می‌خواهد‍‍! وجود من به عنوان یک انسان برایش مهم نیست.

آن مرد پیش خودش فکر می‌کند این دختر فقط می‌خواهد ازدواج کند. اصلا نمی‌خواهد من را کشف کند. دختر باید یک رابطه را هدفمند پیش ببرد ولی نه با بیان مستقیم. چرا؟ فرض کنید یک آقا در جلسه اول خواستگاری به شما بگوید نیت من از ازدواج بر طرف کردن نیازهای جنسی‌ام است. چه رفتار ناشایستی است! البته مرد‌ها خودشان می‌دانند بسیاری از دختر‌ها نیت‌شان ازدواج است. با این وجود می‌توانید یک معاشرت هدفمند را به‌طور نامحسوس و نه به شکلی مستقیم به سمت ازدواج سوق دهید.

اگر حال‌تان خوب نیست، ازدواج نکنید

ازدواج همه چیز نیست اما در خوشبختی و سعادت انسان بسیار تاثیرگذار است. کسی که قصد دارد ازدواج کند اول از همه باید حالش با خودش خوب باشد و خودش را دوست داشته باشد. در غیر این صورت بهتر است ازدواج نکند. ازدواج دو ستون می‌خواهد که یک سقف را استوار نگه دارد. نمی‌شود از یک ستون خراب انتظار یک سقف مستحکم را داشت. با ازدواج قرار نیست هدفمند یا خوشبخت شوید در صورتی که قبل از آن نبوده‌اید‍‍! ازدواج جنبه‌های مختلفی دارد. ظاهر، شغل، جهان بینی، تفریحات، نوع رفتار، سطح اجتماعی وخانوادگی و. . . دو فهرست بنویسید. فهرست اول معیارهای شما از انتخاب همسر. فهرست دوم ویژگی‌های خودتان.

بعد این دو فهرست را کنار هم قرار دهید و بسنجید که آیا واقعا این دو نفر مناسب هم هستند؟ خودتان حاضر بودید با خودتون ازدواج کنید؟‍! اگر اشکالی در خودتان می‌بینید آن را رفع کنید. اگر هم ایده‌آل شما ۲۰۰ قدم از شما جلوتر است، احتمال و شانس شما برای رسیدن به آن فرد کم می‌شود؛ پس واقع بین باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیترتون اصلا جالب نیست!

    • بدون نام

      هر چی مادرم بهم یاد داده بود و توی صدا و سیما و مدرسه یادمون داده بودن که زیر و رو کردید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :)
        جالب بوداااااا

    • بدون نام

      خیلی درست بود حرفاش

      پاسخ ها

      • باران

        نه باب

    • User

      البته بیراههمم نیست در مورده افزایش کیفیت اقایون جامعه حالا از هر لحاظ ظاهری. تحصیلی . مالی و ... هم کمی مطلب بزارید ... این نکات به صورت عام و کلی درسته. ولی تو جامعه ما متاسفانه سرعت پیشرفت خانما از هر جهتی داره خیلی بیشتر از اقایون میشه و این مشکل با این توصیه های درست نمیشه ...

    • زهرا

      مطلب جالبی بود خصوصا قسمتی که میگه: به دنبال یك رابطه هدفمند هستید؟
      مشکل من همینه! وقتی می فهمم پسری قصد ازدواج با من را دارد اما مدام این دست اون دست میکنه و معطل میکنه اعصابم خورد میشه! دست خودمم نیست احساس میکنم منو بخاطر دوستی میخواد واسه همین سریع جبهه میگیرم و بهش دقیقا همین حرفیو میزنم که اینجا گفته شده! که من سنم اجازه نمیده....فکر میکنم الان متوجه اشتباهم شدم:((( باید این اخلاقمو اصلاح کنم
      ممنون مجله جان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه چند تا دوس داری ؟

      • بدون نام

        به داستانت ادامه میدادی ببینیم بعدش چی شد؟

      • sara

        عزیزم دقیقا وقتی این دست اون دست میکنه یعنی قصدش ازدواج نیست.شما کارت درسته

      • جواد

        مردی که دنبال ازدواج باشه این دست اون دست نمیکنه خانم عزیز

    • مینو تهران

      سلام برترین های عزیز و خوب و فعال
      خیلی مطلب خوبی بود جز تیترش که توهین بود
      ....
      کاشکی این واقعیتم در نظر بگیرید که آقایون با حرفای رویایی و قشنگ میان جلو اما سریع میخوان به بدنت نزدیک بشن و ...
      چطور میتونیم چند ماه با یه آق صحبت کنیم و بیرون بریم و منتظر خواستگاری باشیم
      در صورتیکه اونها دیدشون به زن فقط برای س ک س ه
      آرایش نمیکنم و ساپورت هم نمیپوشم و ساده و آراسته میام بیرون اما از دست مردای هوس باز خسته شدم
      هیشکی دنبال ازدواج نیست متاسفانه که ما این فنون رو به کار ببندیم

    • زهرا

      وقتی اومدم پاسخ ها به جوابمو خوندم خندم گرفت!
      چند تا دوست دارم؟؟؟ متوجه نشدم من انقد بد حرف زدم که شما فک کردی من اهل دوستی و این روابطم؟؟ نه کاربر محترم اون موقع که وقت این کارها رو داشتیم اهلش نبودیم الان که دیگه نه وقتشو داریم نه حوصلشو و نه موقعیتمون به ما اجازه میده و همچین کار جالبی هم نیست بخوایم وقتای با ارزشمونو واسه ادمای بی ارزش بذاریم....باید بدونید هنوزم هستن دخترایی که تونستن بدون دوست پسر به زندگی خودشون ادامه بدن...
      داستان؟ اینکه حرفام طولانی شد یعنی داستان؟
      خب باید بگم به سن من که رسیدین متوجه پاسخ سوالاتتون هم میشید...
      سارای عزیز شاید اونچیزی که تو ذهن شما باشه درست تر باشه اما تجربه 30 و خوردی ساله من به من نشون داده حرف مجله درستتره..حتی قشرهای مذهبی هم همین روال را پیش کشیدن..
      واسه ازدواج هایی که دختر و پسر با هم اشنا میشن مثل توی محیط کار و تو محیط دانشگاه این مورد صدق میکنه...چیزی که بارها برای من اتفاق افتاد..
      روزگار بروفق مرادتان
      یا علی

      پاسخ ها

      • سنا

        دقیقا. من هم شرایط الانم مث شماست.از نظر من هم مطالب خیلی جالب بود

    • بدون نام

      یک کم مطالعه یا تحقیق کنید .بابا تیتر این متن از کتاب یک خانم پزشک ایرانی که تمام عمرش رو تا 42 سالگی صرف حرفه خودش کرده شده و تصمیم به نوشتن این کتاب کرده که تمامش از روی تجربه و واقعیت هست و طبق این اصول خودش ازدواج کرده و برای دختران این کتاب رو نوشته تا اونها این اشتباهات رو نکنن و اون هایی که طبق اصول کتاب عمل کردن بعد مدتی ازدواج کردن. لطفا متن و چکیده مفید این کتاب رو در دست مخاطبان بزارید چون وقت و حوصله مطالعه کم. اخه از بس سلفی گرفتن و سلفی دیدن و دور دور کردن و دیدن قشر هنرمند !!! جامعه از نون شب واجب تر شده.

    • یک دختر

      سلام
      من این مطالب را اغلب در سایتهای دیگر مانند دکتر شیری خوانده بودم و بسیار مهم و کاربردی هستند ولی اون بخش رابطه هدفمند را بنظرم باید همون اول گفت تا خوب و بد از هم جدا بشن .. کما اینکه تو خواستگاری سنتی هم همون اول مشخصه ..

      وقتی که اینطوری میگی خیلیا خودشون نیت خودشون را میگن یا میزارن میرن بعضیا هم تازه خوششون میاد و میمونند فقط ممکنه بعضیا به دروغ بگن نیتشون ازدواجه که باید مراقب بود ..

    • علیرضآ

      من خیلی تنهام وکل خانوادم فوت کردن همدمم باش وزنگ بزن همه جوره بهت میرسم 09106289351

      پاسخ ها

      • ب

        خدا بهت شفا بده

      • بدون نام

        چراازدواج نمی کنی؟؟

      • زهرا

        سلام مجردی

      • بدون نام

        سلام

    • بدون نام

      بعضی پسرها عرضه ندارند پا پیش بذارن بیان خواستگاری فقط بلدن ادا عاشقا دربیارن دختر با اینکه میدونه پسر دوستش داره منتظرش می مونه ممکنه خواستگاراشو به خاطر عشقش رد کنه ولی کاش پسرا بدونن وقتی عاشق دختری میشن براش زحمت بکشند به پاش واستن به دختره بگن عاشقش هستن منتظر نزارن دختر را.

    • شادان

      من واقعا برای کشورم متاسفم که جوونهاش داریم از دست میریم.من ۳۲سالمه و دکترا و مجرد.چرا تو جامعه من درس خوندن ارزش نداره ؟چراااااااا؟خسته شدم از بیست گرفتنهای بی نتیجه.البته نتیجش این بود ک حریصتر بشیم برا مقاطع بالا و خواستگارای پایینتر از خودمونو رد کردن.

    • بی نام

      برو ب خودت برس والا دختریم بدبخت کنی بره مثل خودت ؟

    • ف

      سلام دختری هستم مجرد 43ساله از تهران متدین با ایمان . قصد ازدواج با پسری مجرد همسن یا بزرگتر از تهران . یا زندگی در تهران . سالم و اهل نماز .با وضعیت کار و زندگی مناسب . تشکر

    • بدون نام

      امید وارم زندگی خوبی داشته باشین

    • بدون نام

      امید وارم زندگی خوبی داشته باشین

    • زینب

      دختری هستم ۳۰ساله محجبه نمازخوان بیکاربدونخواستگار

      پاسخ ها

      • مهدی

        با من ازدواج میکنی

    • زینب

      دختری هستم ۳۰ساله محجبه نمازخوان بیکاربدونخواستگار

    • بدون نام

      خدا بخت همه تونو وا کنه

      پاسخ ها

      • رویا

        الهی امین

    • حسین

      امیدوارم دختر پسرا خوشبخت بشن ... و عاقبت به خیر شن همین

    • مهدی

      من خیلی تنهام قصد کردم ازدواج کنم اگر کسی هست زنگ بزنه۰۹۱۷۲۵۳۸۰۶۸

      پاسخ ها

      • یک دختر

        چرا خودتون پیدا نمی کنید

    • مهناز

      سلام من شوهرم فوت کرده وقصدازدواج دارم

    • مادر

      باسلام یه مهندس عمران ۲۷ تا ۳۲ مجرد ساکن تهران که بتواند یه شرکت ساختمانی راتاسیس ومدیریت کند نیازمندیم لطفا فقط یه کم فکر کنید وبا خودتون صادق باشید اگر انسان منصف ودرستکار هستید شماره تلفن بذارید

      پاسخ ها

      • بنیامین

        شرایط شمارو دارم برا ازدواج

    • ن.ع

      سلام به همگی من همه این موارد را رعایت می کنم ولی هیچ خواستگار مناسبی برام نمیاد ۵۸ هستم مذهبی همشون یا بچه دارند یا عقاید مذهبی شون به من نمی خوره یا وضع مالی شون خوب نیست به این نتیجه رسیدم ازدواج خوب ولی گاهی اوقات قسمت بعضی ها نیست گاهی اوقات عاقبت به خیری تو ازدواج نکردن البته گناهم نباید کرد شاکر نعمت های دیگه خدا باید باشیم

    • زهرا

      خوب

    • بدون نام

      قصد دارم دختری۱۹ساله

    • گرانبها

      سلام به همگی اتفاقاً منم ۵۸ هستم ومذهبی خواستگارهام عین خواستگار های شما کاربر عزیز اول خیلی ناراحت بودم ولی الان به همین نتیجه رسیدم که بایدشاکر نعمت های خدا باشم واز خدا صبر به خوام گاهی اوقات عاقبت به خیری تو ازدواج نکردن

    • گیلدا

      من همه چیم خوبه ولی خواستگارام از خودم پایین ترن

      پاسخ ها

      • هادی

        از چه نظر تو از خواستگارهایت سر تری بعدش هم چه لزومی دارد که پسری از تو بالاتر بیاید خواستگاری ؟

    • زهرا

      سلام دوستان منم 30 ساله شدم ولی اینو به همتون میگم فقط به خدا توکل کنید.

    • farzane

      منم سى سالمه خاستكار ندارم

    • خانوم

      سلام منم 36ساله م و مجردم به نظرم فقط باید خدا درست کنه. ولی خوندن سوره مزمل و چله سوره یاسین. نوشتن سوره احزاب و گزاشتن داخل یک جعبه یا کوزه برای باز شدن بخت خیلی سفارش شده. خدا برای همه مون درست کنه انشالله

    • یک دختر

      من دختر ۳۰ ساله هستم مشغول به کار اما یه پسر خوب با صداقت پیدا نمیشه برای ازدواج

    • امید

      سلام امید هستم 34ساله مجرد قدبلند شاغل تحصیلکرده و به زبان انگلیسی تسلط کامل دارم و سالم سالم هستم و اهل دود و سیکار هم نیستم دنبال یک خانم مطلقه هستم واسه یک دوستی طولانی مدت و پایدار فقط فقط از کرمانشاه باشه هستم اگه واقعا چنین خانمی وجود داره لطفا با من تماس بگیره. مرسی. 09187911042

    • رویا

      قصد ازدواج دارم دختری ۱۸ ساله بیخودکی همه ی خواستگارامو رد کردم

    • هادی

      من ۱۵ بار رفتم خواستگاری و هیچ کدام نشده .به نظرتان مشکل از من است یا دختر ها دوست ندارند ازدواج کنند؟؟

    • مهشاد

      مشکل اینع ادم قابل اعتماد کم شده والبته خاستگار خخخخ

    • بدون نام

      سلام من زنی سی ویک ساله هستم حاضرم واسه ازدواج

    • Maryam

      من سی وسه سالمه دوست دارم ازدواج کنم ولی قسمتم نمیشه

    • مطهره

      دختری 28 ساله ام، خدا رو شکر چیزی کم ندارم، اما هر کسی میاد از لحاظ قیافه و قد به من نميخوره، درسته همه چی قیافه نیست اما تا قیافه نباشه تا حدودی نميشه بهشون فکر کرد حتی اگه چیزهای دیگشون خوب باشه هم کفوی در سن و زیبایی قدم اول در ازدواج موفق هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشبخت بشی

      • حسین

        سلام.منم پسری ۳۰ ساله هستم.بخدا سخت گیر هم‌نیستم انچنان.اما کسی که به دلم بشینه نیست.یعنی یه دخترخانم زیبای خانواده دار

    • فررری

      همیشه منتظر نباشیم ما رو به پسری معرفی کنن ،آستین بالا بزنیم خودمون آشنا شیم شاید کیس های بهتری پیدا کردیم ،به هر حال انشاالله همه خوشبخت و عاقبت بخیر بشیم، آمین

    • شقایق

      ماشاءالله 15بار؟

    • سارا

      من چهل سالمه.ی مرد خوب برای دوستی

    • نازنین

      عالی

    • مریم

      سلام منم یه خانم ۳۷ ساله هستم نظرم فقط و فقط ازدواج است بچه هم ندارم یکبار ازدواج کردم ولی دخالت مردم ما را جدا کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج