جاباما
۳۹۲۷۸
۴۸ نظر
۲۰۰۲۸
۴۸ نظر
۲۰۰۲۸
پ

ابن‌سینا با «ویار» چه می‌کرد؟!

تهوع و استفراغ، ویار ناشی از بارداری، گردن درد و درد‌های کمری از جمله اختلال‌هایی است که در دوران بارداری به ویژه ۳ ماهه دوم و سوم با مادر همراه است و گاهی روز‌های بارداری را برای مادر دردناک، سخت و طاقت‌فرسا می‌کند.

مجله سیب سبز: تهوع و استفراغ، ویار ناشی از بارداری، گردن درد و دردهای کمری از جمله اختلال هایی است که در دوران بارداری به ویژه ۳ ماهه دوم و سوم با مادر همراه است و گاهی روزهای بارداری را به‌رغم آنکه باید بهترین و شیرین‌ترین لحظات زندگی هر خانمی‌باشد برای مادر دردناک، سخت و طاقت‌فرسا می‌کند.
از آنجا که مادر و جنین رابطه‌ای ناگسستنی و جدایی‌ناپذیر با یکدیگر دارند، تداوم و پیوستگی این اختلال علاوه بر آنکه سلامت مادر را به خطر می‌اندازد ممکن است سلامت جنین را تحت تاثیر خود قرار دهد. به همین دلیل است که درمان و کنترل تهوع و استفراغ ناشی از بارداری در مادران باردار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

از آنجا که درمان برخی از این اختلال‌ها در دوران بارداری، به دلیل رشد جنین باید بدون تجویز دارو و مواد شیمیایی صورت گیرد بنابراین توصیه ما این است که پیش از آنکه تصمیم به باردار شدن بگیرید علاوه بر متخصص زنان و زایمان با یک متخصص طب سنتی ایران یا طب سنتی چین نیز مشورت کنید تا از توصیه‌های آنها برای پیشگیری از ابتلا و تسکین اختلال‌های ناشی از بارداری بهره‌مند شوید.

۱. تهوع ناشی از بارداری را جدی بگیرید

برخی از مردم، تهوع و استفراغ ناشی از بارداری را به عنوان ویار صبحگاهی می‌شناسند و معتقدند زنان بارداری که به محض بیدار شدن از خواب یا به محض خوردن کوچک‌ترین ماده غذایی یا بوکردن آن تهوع و استفراغ را تجربه می‌کنند، دچار این نوع ویار هستند. تهوع و استفراغ ناشی از بارداری در برخی موارد و روزها به حدی شدت می‌یابد که مادر باردار هر غذا یا خوراکی را که مصرف می‌کند، با استفراغ دفع می‌کند و به این ترتیب ماده خوراکی مفیدی برای جذب در بدن نگاه نمی‌دارد. این عارضه در صورت تداوم به مرور موجب کاهش انرژی مادر و در نهایت ضعیف شدن و لاغری او و جنینش می‌شود.
ابن‌سینا با «ویار» چه می‌کرد؟!
۲. با این روش کمردرد را فراموش می‌کنید

اضافه وزنی که در دوران بارداری در بدن زنان باردار به وجود می‌آید موجب گرفتگی و اسپاسم عضلات ناحیه گردن آنها می‌شود. از آنجا که در دوران بارداری به ویژه در ۳ ماهه دوم و سوم بارداری نمی‌توان از داروهای شیمیایی، مسکن‌ها یا طب سوزنی برای درمان و تسکین دردهای این گروه استفاده کرد، توصیه می‌شود این گروه با مراجعه به درمانگران طب چینی و متخصصان ماساژ چینی، برای بهبود و درمان دردهای ناحیه گردن خود اقدام کنند. درمانگران ماساژ در این جلسات علاوه بر ارائه ماساژ، ساده‌ترین تکنیک‌های ماساژ چینی رابه زنان باردار آموزش می‌دهند تا آنها بتوانند در خانه با اجرای این تکنیک‌ها بخشی از دردهای ناحیه گردن و کمر خود را تسکین دهند.

۳. ویار بارداری و ضعف معده

در بسیاری از متون طب سنتی بروز تهوع و استفراغ در زنان در دوران بارداری را عواملی چون ضعف معده، توقف قاعدگی ماهانه و عدم خروج مواد زائد از بدن معرفی می‌کنند، بنابراین از آنجا که با آغاز دوران بارداری، قاعدگی در زنان متوقف می‌شود بخشی از مواد زائد و فضولاتی که به‌واسطه قاعدگی از بدن خارج می‌شوند، در بدن باقی می‌ماند.
این فضولات از آن جهت که استعداد تغذیه جنین را ندارند در محل رحم جمع نمی‌شوند و ناگزیر به صورت طبیعی به سمت معده حرکت کرده و در دهانه معده قرار می‌گیرند و از آنجا که دهانه معده بسیار حساس است با تجمع این مواد زائد از خود واکنش نشان می‌دهد و این مسئله موجب بروز حالت تهوع و استفراغ در زنان باردار می‌شود.
این حالت در میان عوام به «ویار» مشهور است و معمولا ۳ تا۴ماه به‌طول می‌انجامد. در بعضی موارد نیز دیده شده که این شرایط تا ۹ ماه بارداری مادر را همراهی می‌کند. از این رو اگر شما یا یکی از نزدیکانتان این حالت‌ها را تجربه می‌کنید می‌توانید به سادگی با مشاوره با یک متخصص طب سنتی، بروز این حالت‌ها را در بدنتان کنترل کنید.
 
ابن‌سینا با «ویار» چه می‌کرد؟!
4. غذادرمانی را فراموش نکنید

یکی از شیوه‌های درمانی که طب سنتی ایران برای کنترل تهوع بارداری و تقویت معده سفارش می‌کند، این است که زنان باردار باید به مدت 2 روز خوردن غذا به شیوه همیشگی را ترک کرده و به جای آن هر 2 ساعت یک‌بار یک سیخ کباب کوبیده به همراه اناردانه خشک و سماق آسیاب شده، میل کنند.

در این حالت زنان باردار پودر آسیاب شده اناردانه خشک و سماق را باید به گونه‌ای روی کباب بپاشند، که سطح آن را کاملا بپوشاند. زنان باردار این غذا را بدون برنج و نان هر 2 ساعت یک بار میل کنند تا حالت تهوع آنها برطرف شود. از بین رفتن حالت تهوع عموما ظرف یک تا 2 روز اتفاق می‌افتد. اضافه کردن اناردانه و سماق آسیاب شده نیز به دفع مواد مضر دهانه معده کمک می‌کند، بنابراین نباید این مواد را از کباب حذف کرد. اما در بعضی اوقات که خانم‌های باردار بعد از خوردن کباب، دچار تهوع می‌شوند، باید خونسردی خود را حفظ کنند و مصرف کباب را در وعده های 2 ساعتی خود ادامه دهند، زیرا همان مقدار اندکی از کباب که هضم و جذب معده می‌شود به تقویت دهانه معده کمک می‌کند.

5. چگونه مادر قوی‌تری باشید

خوشبختانه امروزه برخلاف تبلیغاتی که صورت می‌گیرد بسیاری از زنان، زایمان طبیعی را نسبت به سزارین ترجیح می‌دهند و این شیوه را برای تولد فرزندشان انتخاب می‌کنند. این گروه برای آنکه بتوانند نیروی زایمان بیشتری داشته باشند می‌توانند با دریافت ماساژ روی نقاط طب سوزنی نیروی خود را افزایش داده و به این ترتیب زایمان بهتری را تجربه کنند، زیرا خود زایمان یک فرایند انرژی‌بر و بزرگ است که بخش زیادی از نیروی مادر را به خود اختصاص می‌دهد.
این ماساژ موجب تسهیل خروج جنین و جفت از رحم مادر می‌شود و در مجموع سلامت مادر و جنین را حین زایمان تضمین می‌کند. به همین دلیل به زنان باردار توصیه می‌کنیم ماهی یک‌بار به متخصص طب سنتی و ماساژ چینی مراجعه کنند.
ابن‌سینا با «ویار» چه می‌کرد؟!
 
نکته‌ای که باید آویزه گوش کنید

نکته ای که نباید فراموش کنید این است که درمان ویار شدید را حتما باید تحت نظر متخصص طب سنتی و پزشک انجام دهید. منظور از ویار شدید ویارهایی است که عموما با مشکلات دیگری که در بیمار وجود دارد همراه شده و بیماری شدت بیشتری می‌یابد. تشخیص این بیماری‌ها و دلیل شدت ویار تنها از عهده پزشک برمی‌آید. این نوع ویارها عموما بیشتر از 72ساعت طول می‌کشد و به‌شدت زنان باردار را اذیت می‌کند و در برخی موارد کوتاهی در درمان آن آسیب جدی به زن باردار و جنین او وارد می‌کند، بنابراین در شرایطی که ویاری بیش از 2 روز به طول انجامید باید با مراجعه و مشاوره با متخصص طب سنتی یا متخصص زنان برای درمان و تسکین آن اقدام کرد.
 
زایمان بدون درد را تجربه کنید

از دیدگاه درمانگران طب سنتی چین میزان و شدت دردهایی که مادر حین زایمان تجربه می‌کند همگی ناشی از زایمان نیست بلکه دلیل اصلی آن دردهای کهنه و مزمنی است که عضلات، مفاصل و اندام‌های مادر را در برگرفته است. به عنوان مثال تمامی کوفتگی‌ها، اسپاسم‌های عضلانی و گرفتگی آنها می‌تواند در حین زایمان به افزایش درد مادر کمک کند. اما در صورتی که مادر پیش از بارداری و در دوران بارداری مراقبت‌های لازم را داشته باشد می‌تواند این دردها را از بین ببرد و در زمان زایمان تنها درد خفیفی را تجربه کند که به دلیل تولد نوزاد صورت می‌گیرد.
اگر زنان باردار در دوران بارداری علاوه بر آنکه تحت نظارت پزشک و متخصص زنان خود هستند با یک متخصص طب سنتی چین یا ماساژ چینی نیز مشاوره کنند می‌توانند آمادگی‌های لازم را برای داشتن یک زایمان بدون درد تجربه کنند. بنابراین بهتر است زنان باردار دست‌کم ماهی یک‌بار به متخصص طب سنتی چین مراجعه کنند و با توجه به توصیه‌ها و دستورات او به لحاظ روحی و به لحاظ جسمی خودشان را برای داشتن زایمان طبیعی بدون درد آماده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elahe

      باسلام
      مطالب ذكر شده در مورد ويار جاملگي و علت آن و درمان آن كاملا اشتباه بوده و مغاير با كتب علمي وتخصص مامايي و زنان و زايمان مي باشد . لطقا جهت ايجاد بازار سوء استفاده بعضي از خدا بي خبر سود جو با استفاده از سادگي مردم جان آنها را به خطز نياندازيد و توصيه هاي فوق الذكر را پاك نماييد بيش از اين آبرويتان را نبريد .
      متخصص زنان و زايمان

    • بدون نام

      نوشته های شما هیچ ربطی به ابن سینا نداشت و بیشتر تبلیغی برای طب چینی و سوزنی بود.
      بسه دیگه دست از تبلیغ بردارید !!!!!!

    • مارال

      این ویارپوست منوکنده من الان 7ماهمه ولی وزن که اضافه نکردم هیچ 5کیلوکم کردم کاش کسی بودراهکاری مناسب بهم یادمیدادمن کلی قرص و...روامتحان کردم فایده نداره...

      پاسخ ها

      • باران

        مارال جان صبح که از خواب پا میشی بدون اینکه تکون بخوری همینطور دراز کش یه بیسکوییت یا خرما بخور چند دقیقه صبر کن بعد از جات بلند شو . ظهر ها هم تا میتونی راسته گوسفند کباب کن بخور تا کمبود وزنت و وزن بچت جبران بشه. دعا میکنم زایمان راحتی داشته باشی:-)

      • مارال

        ممنون باران جان سپاس

      • بدون نام

        منم مثله شماهستم.مادرشوهرم گفت سیرابی بخور چون ب۶ بدنت کمه.منم خوردم تا۱ هفته واقعا خوب شدم.دوباره هفته بعدهم بخور

      • مرضیه

        منم حالم مثل توعه عزیزم. صبح ها قبل از اینکه از جات بلندشی نان سنگگ بخور با پسته ولی چون چیزی میخوری شیبدار بخواب تا محتویات برنگرده بالا. یعنی سرت باید بالاتر باشه. بعد بادام هم در طول روز چندتا دونه بخور. درضمن اصلا سوار ماشین نشو من خودم شوهرم با ماشین منو جایی میبره تا یک روز کامل افتضاح میشم. در ضمن غذاهای روغنی و ادویه دارم نخور

    • مریم

      هیچ ربطی به طب سنتی ابن سینا نداره فقط یه تبلیغ بوده

    • علی

      ببخشید ابن سینا کجای قضیه بود؟سواستفاده ازاسم بزرگان ،بی اخلاقیه

    • الی

      چه ربطی به ابن سینا داشت؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خواسم بدونم هردو ساعت کباب از کجابیاریم با این طبابتت

    • امی

      سلام.خیلی مزخرف بود همش تبلیغ بود

    • اوغان

      اينا كه گفتيد جوك بود آيا؟؟!!!!!!!!
      مادرا صبح چاي سير بخورن ويارشون براي چهار نصل فرزند از بين ميره

      پاسخ ها

      • فر

        چای سیر با عسل درست کنیم؟ یعنی سیرو بذاریم با ابجوش دم بکشه؟

    • ایناز

      من الان ۲ ماهه باردارم ولی خالت تهوع خیلی شدیدی دارم خسته شدم از زندگیم هیچی نمیدونم همسرم ازم دور شده همش عصبی هستم هیچ غذایی نمیتونم بخورم هرچی میخورم بالا میارم مکر اینکا ابمیوه ترش یا‌چیز ترش بخورم

      پاسخ ها

      • مرضیه

        درکت میکنم من داغونم بدیش اینه که خیلیا میگن لوس بازی درمیاری ما پس چرا حالمون بهم نمیخوردو اینا.

    • بدون نام

      منم همينطور كاش راه چاره اي باشه

    • Sharan

      توروخدا یه راه درمان بگین خسته شدم ازاین همه بالااوردن فقداب میخورم همین اب هم بالامیارم؛ دل ومعده م آتیشه

      پاسخ ها

      • aylar

        منم دو ماهمه دقیقا اینطورم...ایشالا از ماه بعد خوب میشه

      • Elahe

        پیشنهاد من خوردن سیرابیه به امتحانش می ارزه تا باور کنید

    • هدهد

      منم همینطور

    • مریم

      ایناهمه للکیه چه ربطی داره من دوماهمه حالم اصلا خوب نیست حالت تهوع شدیددارم چیکنم

    • فایزه

      سلام.من چون خودم برا هر دوتا بچه هام همین حالت رو داشتم می‌دونم سخته.درمان قطعی فقط بیضه گوسفنده.بصورت کبابی مقدار کم.اتفاقا خوشمزه هم هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم بیضه گوسفندو نمی اوردی نمیشد؟؟؟حالت تهوع ام رو بیشتر کردی مخصوصا با کرمهاش

    • رقیه

      شوهر من قصابی داره بیضه پر است از کرم برای امتحان بیضه گوسفندرو از وسط ببر بزار لای دستمال کاغذی جلوی نور خورشید بعد نیم ساعت متوجه میشی

    • بدون نام

      اسم بیضه گوسفندو نمیوردی نمیشد

    • سارا

      اب انار و انار برای ویار عالیه

      پاسخ ها

      • مرضیه

        واسه من انار بدترم میکنه

    • reza

      مگه ابن سینا هم ویار داشته؟

      پاسخ ها

      • Sayeh

        وای خدا مردم از خنده

    • ی دوست

      خواهرم بیضه گوسفند زمانی ک درگرمابمونه اسپرم ازخودش جدامیکنه وچون اسپرم ب زبان مازنده هست حرکت میکنه شمافکرمیکنیدکرم است اتفاقاجدااز اینکه برای مادرباردارخوب بعدازاون برای بچه هایی ک شب ادراری دارن بسیارمفید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوردن بیضه گوسفندحرامه

    • سهیلا

      هههههههه خداااااا، بیضه گوسفند

    • رزینا

      وای من حالم خیلی بده . دوسدارم از جسمم فرار کنم بس که خسته و کوفته و بدحاله. هرچی قرص تهوع میخورم فایده نداره . کاشکی میتونستم برگردم 2ماه قبل که باردهر نشم

      پاسخ ها

      • مرضیه

        هممون همین وضعیم من که هر روز گریه میکنم شوهرم دلداریم میده . گاهی اینقدر حالم بده دلم میخواد بمیرم. از نظرم پیاز نخور غذای ادویه دارو سرخ کردنیم نخور واسه من تا حد زیادی مفید بود از روزی هشت بار بالا آوردن رسوند منو به سه یا چار بار

    • راحيل

      من حالت تهوع كم دارم اونم با خوردن صبحونه كامل و يه خورده سوهان حل ميشه

    • عباس

      چرت و پرت بود
      نه بار علمی داشت نه ارزش خوندن چه برسه به توصیه برای اجرا برای دیگران

    • مریم

      سلام منم خیلی ویار شدید دارم دیگه خسته شدم بچه اولم تا اخر سه ماهگی همین طوری بودم کاش حداقل دومی رو اینجوری نمیشدم از حاملگیم پشیمونم

      پاسخ ها

      • مرضیه

        چقدر ما زنها طفلکی هستیم من بچه اولمه خبر نداشتم اینقدر حالم بد میشههههه

    • بدون نام

      من دوماهه باردارم چندروزه هیچی نمیتونم بخورم هرچیم میخورم زود بالا میارم

    • بدون نام

      این حالت هیچ راه حلی نداره من سر بچه اولم تا لحظه زایمانم بالا میاوردم الانم سر دومی ۴ ماهمه هنوزم داغونم اینطوری بگم که از زنده بودنم پشیمونم

      پاسخ ها

      • مرضیه

        منم همینطور من قبل از بارداریم خواب دیدم باردار شدم همه ی مردگانمون اومدن پیشم نمیدونستم معنیش چیه بعد باردار شدم دیدم اینقدر حالم خراب میشه مرگو به چشم میبینم

    • زهرا

      من 7 هفتمه دارم میمیرم هیچی توی معدم نمیمونه سید خواب ندارم شدن جغد روزا میخوابم قرص افاقه نمیکنه چیکار کنم

    • سعیده

      سلام ۲ ماهه حاملم خیلی حالم بده همش حالت تهوع دارم خواهش میکنم یه راه حل بگین

    • نگار

      منم دو ماهه باردارم و تهوع دارم مخصوصا عصرها .شنیدم اندازه خیلی خیلی کم زنجبیل ب سر زبونتون بزنید تهوع رو کم میکنه !!

    • نازنین

      سلام منم همینطور العان شش ماهه روز خوش ندیدم نمی دونم چیکار کنم دیگه تحمل این حال وروزو ندارم لطفا یک نفر از تجریش بگه تا ما هم استفاده کنیم همه راهها رو رفتم ولی فایده نداشت ممنون میشم راهنمایی کنین

    • فاطمه

      منم هفت هفته ام قرص دمیترون میخورم خیلی خوبه نعنای تازه روک میذارم روزبونم حالت تهوعموازبین میبره شماامتحان کنیدشایدبدنباشه

    • حلما

      منم دوماهه باردارم و هیچ چیز برام افاقه نکرده همش ی جا میفتم ؛از خونه زندگی افتادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج