۷۴۴۱۱۳
۲ نظر
۸۵۴۰
۲ نظر
۸۵۴۰
پ

آمار و ارقام استثنایی رونالدو در رئال مادرید

رونالدو بعد از دورانی شگفت انگیز با رئال مادرید که شامل ۴۵۱ گل و ۴ لیگ قهرمانان بود، این تیم را ترک کرد.

وبسایت نود: رونالدو بعد از دورانی شگفت انگیز با رئال مادرید که شامل ۴۵۱ گل و ۴ لیگ قهرمانان بود، این تیم را ترک کرد.

بعد از ۹ سال پرافتخار در رئال مادرید، رونالدو امروز دهم جولای رسماً رئال را ترک کرد. او تابستان ۲۰۰۹ با رقم رکوردشکن ۸۰ میلیون پوند منچستریونایتد را به مقصد رئال مادرید ترک کرد و سه سال قبل بهترین گلزن تاریخ باشگاه لقب گرفت.

بعد از زدن ۳۴ گل در فصل اول حضورش در رئال مادرید، در هشت فصل بعدی رونالدو هر سال حداقل ۴۰ گل زد و در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ تحت نظر مورینیو، به رکورد ۶۹ گل در تمامی مسابقات رسید که بهترین آمار او در کل دوران حرفه ایش است. آخرین بازی رونالدو برای رئال مادرید، دیدار فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ بود که با برتری رئال مادرید همراه شد و او برای پنجمین بار (چهارمین بار با رئال مادرید) قهرمان اروپا شد.

آمار و ارقام استثنایی رونالدو در رئال مادرید

از مجموع ۴۵۱ گل رونالدو برای رئال مادرید، ۳۱۱ گل در لالیگا رقم خورد و ۱۰۵ گل در لیگ قهرمانان، ۲۲ گل در جام حذفی اسپانیا و ۶ گل در جام باشگاه های جهان، ۴ گل در سوپر جام اسپانیا و ۲ گل در سوپر جام اروپا. رونالدو با زدن ۱۰۵ گل در لیگ قهرمانان با پیراهن رئال مادرید، توانست به صدر بهترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان برسد و البته اولین بازیکنی شود که برای یک باشگاه بیش از صد گل در لیگ قهرمانان می زند.

آمار و ارقام استثنایی رونالدو در رئال مادرید

رونالدو در لیگ قهرمانان در ۱۵۲ مسابقه، ۱۲۰ گل زده و بهترین گلزن تاریخ این تورنمنت بزرگ است. از ۱۰۵ گل او برای رئال مادرید در لیگ قهرمانان، ۶۰ گل در مرحله حذفی بوده است. ۲۰ گل در یک هشتم نهایی، ۲۳ گل در یک چهارم نهایی، ۱۳ گل در نیمه نهایی و ۴ گل در فینال. در عین حال او هفت هتریک را در لیگ قهرمانان ثبت کرده که در کنار مسی بهترین آمار است.

جالب اینجاست که رونالدو در لیگ قهرمانان، ده گل به یوونتوس زده که بیش از هر تیم دیگری در تاریخ لیگ قهرمانان، مقابل بیانکونری گلزنی کرده است.

از این تعداد گل، ۲۹۸ گل با پای تخصصی به ثمر رسید، ۸۱ گل با پای چب، ۷۰ گل با ضربه سر و یک گل به شکلی دیگر، ثبت شد. (نکته: برخی منابع تعداد گل های رونالدو را ۴۵۱ عنوان کرده اند ولی آمار اسکای اسپورت، با ۴۵۰ گل لحاظ شده است)

آمار و ارقام استثنایی رونالدو در رئال مادرید

قدرت شوتزنی رونالدو و توانایی او در زدن ضربات آزاد موجب شد ۶۲ گل از مجموع گل های او، از بیرون از محوطه جریمه رقم بخورد. اما حالا رئال مادرید باید برای جانشینی بازیکنی تلاش کند که رقم خیره کننده بیش از ۱ گل در هر بازی را به ثبت رساند. زدن ۴۵۰ گل در ۴۳۸ مسابقه نشان می دهد، او به طور متوسط در هر بازی حداقل یک گل زده است.

آمار و ارقام استثنایی رونالدو در رئال مادرید

در مقایسه با سایر تیم ها، رونالدو در اسپورتینگ به طور متوسط در هر بازی ۰،۲ گل زد، در یونایتد این امار دو برابر شد، در تیم ملی پرتغال هم این عدد ۰،۲ دیگر افزایش داشته ولی در رئال مادرید امار خیره کننده ۱ گل در هر بازی ثبت شده است.

از زمان انتقال رونالدو به رئال مادرید در سال ۲۰۰۹، تنها لیونل مسی بیشتر از او در پنج لیگ معتبر اروپا گلزنی کرده و البته این اختلاف هم خیلی زیاد نیست. در طول ۹ سال گذشته لیونل مسی در لالیگا، ۳۲۹ گل زده رونالدو ۳۱۱ گل و در رده بعد، کاوانی قرار دارد که با اختلاف زیاد و زدن ۲۰۷ گل، سوم است.

آمار و ارقام استثنایی رونالدو در رئال مادرید

۱۵ جام مختلف با رئال مادرید: ۴ لیگ قهرمانان، ۲ لالیگا، ۲ جام حذفی، دو سوپر جام اسپانیا، دو سوپر جام اروپا، سه جام باشگاه های جهان در کنار ۴ جایزه Ballons d'Or، دو جایزه بهترین بازیکن جهان و سه کفش طلا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین تاجی

      بهترین بازیکن تاریخ هست بدون شک

    • ali

      برای جانشین رونالدو و زیدان باید خون گریه کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج