۱۱۹۳۹۱۹
۲ نظر
۸۰۹۴۵
۲ نظر
۸۰۹۴۵
پ

محتوای حمایت‌شده

پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال ۱۴۰۲

پیکرتراشی ارزان روشی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند با هزینه مناسب صاحب اندامی خوب و لاغر شوند. در این مطلب هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) به طور حدودی آمده است.

برترین‌ها: در گذشته افرادی که تمایل به داشتن تناسب اندام بودند با رژیم غذایی و انجام ورزش‌های منظم به اندام دلخواه خود میرسیدند، اما گاهی به هر دلیلی فرد به چاقی موضعی دچار میشود و میخواد در کوتاه ترین زمان به تناسب اندام برسد. امروزه با پیشرفت فناوری، جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا برای پیکرتراشی در اختیار پزشکان قرار گرفته اند که امکان فرم دهی بدن و پیکرتراشی بدون ایجاد خطر را به ارمغان می‌آورند.

به همین دلیل پیکرتراشی روشی به شمار می‌آید که به تخلیه کردن چربی‌های موضعی بخشی از بدن اقدام کرده و با در نظر گرفتن استاندارد‌ها و سلیقه شخصی به فرم دهی بدن می‌پردازد؛ بنابراین پزشک می‌تواند با کمترین میزان تهاجم، لوله کانولا را به وسیله برش یک سانتی به بدن وارد کند تا عمل تخلیه کردن چربی ناحیه مورد نظر را انجام دهد.

پیکرتراشی عملی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند اندامی خوش فرم داشته باشند. مسئله‌ی با اهمیت این است که قیمت پیکرتراشی ثابت نیست و در صورتی‌ که برای مشاوره به چند پزشک مراجعه کنید، هر کدام قیمتی را به شما اعلام می‌کنند. منظور از پیکرتراشی ارزان این است که فرد متقاضی کمترین هزینه ممکن را برای عمل پیکرتراشی بپردازد. معمولا اکثر افراد به دنبال پیدا کردن مراکزی هستند که هزینه مناسب را برای عمل آنها در نظر بگیرد و این موضوع به یکی از معیارهای افراد برای انتخاب جراح پیکرتراشی تبدیل شده است.

پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402

جشنواره تخفیف به تعداد محدود

برای مشاوره با گروه زیبایی اکسیر همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۹۵۸۴۸۹۰۰

۰۹۳۵۱۵۰۴۸۷۳

برای دریافت نمونه جراحی پیکرتراشی در واتساپ پیغام بگذارید.

۰۹۱۹۵۸۴۸۹۰۰

عوامل موثر بر پیکرتراشی ارزان

تجربه‌ یک جراحی لیپوماتیک یا پیکرتراشی ارزان و در عین حال رضایت بخش، از مهم‌ترین خواسته‌های هر زیباجو است. در ادامه به موضوع عوامل موثر بر پیکرتراشی ارزان میپردازیم.

تجهیزات و امکانات کلینیک

یکی از عوامل با اهمیتی که بر قیمت پیکرتراشی ارزان تاثیر می‌گذارد هزینه کلینیک است. کاملا واضح است هر چقدر امکانات و تجهیزاتی که در عمل لیپوماتیک در اختیار بیمار قرار می‌گیرد بیشتر باشد، بیمار درگیر عوارض کمتری می‌شود و آسایش بیشتری را تجربه می‌کند. اگر این مورد برای شما اهمیت دارد نباید پیکرتراشی ارزان، بدون دسترسی به امکانات و خدمات باکیفیت و مناسب را انتخاب کنید.

تخصص و مهارت جراح

معمولا دستمزد یک جراح باتجربه و حرفه ­ای که از شهرت خوبی هم برخوردار باشد در مقایسه با یک پزشک شناخته نشده، بسیار بیشتر خواهد بود. با توجه به این که نتیجه­ ای حاصل از این جراحی به میزان زیادی به مهارت و تخصص و تجربه­ پزشک جراح وابسته است، اکثر افراد ترجیح می­دهند مسئولیت انجام این جراحی پیچیده را به یک متخصص مجرب بسپارند.

دستمزد جراح

پزشک با در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای انجام جراحی، میزان پیچیدگی و سختی جراحی، کامل کردن روند عمل مربوطه و تعداد نواحی که لازم است تحت جراحی قرار گیرند، دستمزد خود را تعیین می­کند. بعضی از پزشکان در صورتی که به طور هم زمان روی دو یا چند قسمت از بدن این جراحی را انجام دهد، دستمزد کمتری دریافت میکنند.

حجم ناحیه مورد نظر برای جراحی

ناحیه‌ای که قصد دارید جراحی لیپوماتیک یا پیکرتراشی انجام دهید بر قیمت آن تاثیرگذار است. به طور مثال هزینه‌ای که پزشک برای لیپوماتیک غبغب از بیمار دریافت می‌کند با هزینه‌ای که برای پیکرتراشی شکم و پهلو دریافت می‌کند یکسان نیست.

میزان چربی قابل استخراج

مقدار استخراج چربی در تعیین هزینه پیکرتراشی موثر است. البته باید توجه داشت که میزان چربی قابل استخراج محدودیت دارد و افراد بسیار چاق با اضافه وزن بالا نمی‌توانند از این روش برای لاغری استفاده کنند.

میزان چربی قابل تزریق

یکی از مهمترین مزایای پیکرتراشی این است که از چربی‌های خارج‌ شده می‌توان برای سایر قسمت های بدن استفاده کرد. پس اگر زیباجو قصد فرم دهی بدن را داشته باشد میتواند از این روش استفاده کند.و بعد از تخلیه و تصفیه چربی، تزریق چربی را به نواحی مختلف صورت و بدن انجام دهد. بنابراین میزان چربی قابل تزریق هم در تعیین هزینه پیکرتراشی موثر خواهد بود.
پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402

انواع روش‌های پیکرتراشی ارزان قیمت سال 1402

اطلاع از روش‌های پیکرتراشی ارزان، اما استاندارد این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا از میزان گستردگی تکنولوژی و روش‌های کم خطر مطلع شویم؛ زیرا آگاهی از روش‌های متنوع منجر به انتخاب بهترین روش و کسب نتیجه دلخواه می‌شود. در نظر داشته باشید انواع جراحی لاغری با جراحی‌های پیکرتراشی متفاوت بوده و هر یک در موارد خاص و با نظر پزشک کاربرد دارند. در ادامه هزینه انواع روش‌های پیکرتراشی آورده شده است.

هزینه پیکرتراشی ارزان با جراحی

جراحی پیکرتراشی نوعی جراحی زیبایی است که از طریق ایجاد برش کوچک، با کم‌ترین آسیب و کمترین عوارض، چربی‌های موضعی بخش‌های مختلف بدن که ظاهر نامناسبی را برای فرد ایجاد کرده، تخلیه توسط جراح خارج میشوند. هزینه پیکرتراشی ارزان با جراحی برای قسمت های مختلف بدن متفاوت است.

هزینه جراحی سینه

هزینه عمل پیکر تراشی سینه در درجه اول به روش عمل و تغییرات مورد نیاز بستگی دارد. در برخی موارد لازم است که حجم سینه افزایش یابد و در برخی موارد نیاز به کاهش حجم سینه ها است. برای کاهش و افزایش حجم سینه ها راه های زیادی وجود دارد که همگی را می ‌توان جزو پیکرتراشی سینه دانست. هزینه پیکرتراشی سینه از حدود 25 میلیون تومان شروع میشود. همچنین هزینه لیفت سینه از  حدود 35 میلیون تومان شروع میشود و هزینه مامو پلاستی به طور میانگین از 50 میلیون شروع میشود.

هزینه جراحی بازو

عمل براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو در بیمارانی که از بازوهای خود راضی نیستند، کاربرد دارد. این جراحی کمک می کند تا پوست و چربی اضافه بازوها که حالتی شل، آویزان و نامناسب را برای بازوها به وجود می‌آورند حذف شوند هزینه پیکرتراشی بازو با توجه به عوامل مختلف می‌تواند از حدود 15 میلیون تومان شروع شود.

هزینه جراحی پلاستیک شکم

جراحی زیبایی شکم یا همان ابدومینوپلاستی بهترین، موثرترین و ماندگارترین روش بهبود ظاهر شکم است که تحت بیهوشی کامل باید انجام شود. این هزینه زمانی مشخص می شود که پزشک فرد را معاینه کرده باشد. اما به صورت کلی این هزینه از حدود 20 میلیون تومان شروع میشود.

هزینه جراحی ران پا

ران‌ها هم مانند شکم و بازوها پس از افزایش وزن می‌توانند دچار تجمع چربی در آن نواحی شوند به همین دلیل بعضی افراد تمایل دارند تا جراحی پیکرتراشی را در این نواحی انجام دهند.  قیمت جراحی پیکرتراشی ران‌ها از حدود 15 میلیون تومان شروع میشود.

هزینه پیکرتراشی ارزان بدون جراحی

بسیاری از افراد چندان تمایلی به عمل جراحی ندارند و از جراحی تهاجمی بسیار نگران می‌شوند. پیکرتراشی بدون جراحی به معنای غیرتهاجمی بودن پیکرتراشی است. در این تکنیک تنها یک یا چند برش کوچک یک سانتی متری در بدن ایجاد می‌شود تا لوله کانولا از طریق آن وارد بدن شود و از بین بردن چربی را آغاز کند در ضمن دوران نقاهت در روش های پیکرتراشی بدون جراحی نسبت به روش تهاجمی کوتاه تر است و معمولا نیاز به بستری ندارد. در ادامه معرفی انواع روش های  پیکرتراشی ارزان بدون جراحی آمده است.

هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به تناسب اندام در ناحیه شکم و پهلو است. این عمل بدون نیاز به بیهوشی و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود.  هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو از حدود 15 میلیون تومان شروع میشود و هزینه لیپوماتیک پهلو به تنهایی از 10 میلیون تومان شروع میشود.

هزینه لیپوست

در این روش عموما به منظور انجام روند جراحی از روش T.L.A استفاده می‌شود؛ به طوری که ویبریشن به صورت رفت و برگشت انجام میشود؛ بنابراین چربی‌ها به طرز یکنواخت از بدن جدا شده و تخلیه می‌شوند؛ به همین دلیل احتمال لخته شدن چربی‌ها در حین کار کاهش یافته و با موفقیت بیشتری انجام می‌پذیرد. همچنین چربی‌های خارج شده برای تزریق به قسمت‌های دیگر بدن قابل استفاده می‌باشند. هزینه لیپوست از حدود 10 میلیون تومان شروع میشود.

هزینه لیپوساکشن

این روش بر اساس مکش چربی‌های اضافه بدن عمل می‌کند؛ بنابراین پزشک در ناحیه مورد نظر برش کوچکی ایجاد کرده و به وسیله یک لوله که کانولا نام دارد، چربی‌های اضافی بدن را خارج میکند. توجه فرمایید چربی‌های خارج شده توسط روش لیپوساکشن از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند؛ بنابراین نباید به قسمت‌های مختلف بدن تزریق شوند. هزینه لیپوساکشن با توجه به مدت زمان عمل، میزان چربی، تعداد نواحی بدن و … متغیر است. به صورت کلی می‌توان هزینه جراحی لیپوساکشن را از حدود 5 میلیون تومان به بالا در نظر گرفت.

هزینه ابدومینوپلاستی

این روش که تحت عنوان یکی از تهاجمی‌ترین روش‌ها شناخته می‌شود، برای صاف کردن شکم و پهلو مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که پوست بیمار حالت سفت و محکم خود را از دست دهد، به مرور زمان بر اثر برخی از عوامل مانند زایمان به افتادگی و شل شدگی دچار می‌شود؛ به همین دلیل روش‌هایی همچون لیپوساکشن، لیپوماتیک و لیپوست نمی‌توانند نقش مؤثری در کاهش افتادگی پوست ایفا کنند. به طور کلی در این وضعیت روش ابدومینوپلاستی کارامد می‌باشد؛ زیرا در این روش پس از ایجاد برش، به کشیدگی پوست اقدام می‌شود تا شکم فرم مناسب خود را به دست آورد. هزینه ابدومینوپلاستی از حدود 20 میلیون تومان شروع میشود.

هزینه لیپولیز

عموماً افرادی که در ناحیه ران یا زیر شکم به چاقی و چربی‌های اضافه مبتلا هستند می‌توانند برای دستیابی به اندام مورد نظر خود از این روش استفاده کنند. به طور کلی این روش با برقراری گرما حالت چربی‌ها را تغییر داده و در نهایت به تخلیه آن‌ها می‌پردازد؛ به همین دلیل این روش شل شدگی و افتادگی پوست را رفع نمیکند. هزینه لیپولیز را میتوان از حدود 5 میلیون تومان به بالا در نظر گرفت.

چند توصیه مهم درباره پیکرتراشی ارزان

جراحان مختلف با هزینه مختلفی عمل پیکرتراشی را انجام می ‌دهند و برخی از آن ها تا جایی که می ‌توانند هزینه کمی از بیماران دریافت می کنند. البته هزینه ارزان ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد و ممکن است ارزانی هزینه پیکرتراشی ناشی از پایین بودن مهارت جراح باشد. در مقابل ممکن است یک جراح خوب هم این عمل را با هزینه پایین و مناسب انجام دهد و هدف جذب بیشتر بیماران باشد. بنابراین حتما باید قبل از اقدام به انجام پیکرتراشی تحقیقات لازم درباره سابقه جراح صورت گیرد.

حتی در مواردی که جراح فقط قصد داشته باشد هزینه‌های عمل را کم کند، هنگام عمل سهل انگاری می‌کند و دقت کافی ندارد، از لوازم استریل استفاده نمی‌کند یا بعد از جراحی مراقبت‌های لازم از بیمار انجام نمی‌شود. در این موارد با وجود هزینه‌ی پایین پیکتراشی ممکن است بیمار درگیر حساسیت و عفونت شود.
پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402

مزایای پیکر تراشی ارزان

تفاوتی ندارد که از کدام تکنیک برای انجام پیکر تراشی استفاده شود. هدف نهایی این روش‌ها، دستیابی به اندامی ایده‌آل است. مزایای پیکرتراشی عبارت است از:

  • اندام‌های بدن زیباتر و خوش‌فرم‌تر می‌شوند.
  • ظاهر بدن جوان‌تر و لاغرتر می‌شود.
  • پوست بدن صاف و کشیده خواهد شد.
  • نتیجه پیکرتراشی بلافاصله و فوری خود را نشان می‌دهند.
  • تمامی عوارض بعد از جراحی خیلی زود بهبود پیدا می‌کنند.

معایب و خطرات پیکرتراشی ارزان

برخی از عوارض و خطرات جراحی‌های پیکر تراشی رایج و شایع هستند و خیلی جای نگرانی وجود ندارد. معمولا این عارضه‌ها با مصرف دارو و مراقبت‌های بعد از جراحی فورا بهبود پیدا می‌کنند. برخی از عوارض هم وجود دارند که خطرات ماندگاری برجای می‌گذارند. البته احتمال وقوع این عارضه‌ها بسیار کم است در صورت بروز هر گونه عوارضی مراجعه به پزشک ضروری است. عوارض احتمالی این روش، عبارتند از:

  • عدم تقارن در ناحیه مورد نظر
  • خونریزی و لخته شدن خون
  • استفراغ، حالت تهوع، سنگین شدن خواب و … ناشی از عوارض داروی بیهوشی
  • آسیب به عروق خونی و سیستم عصبی
  •  ریزش مو در نواحی برش داده شده
  • بخیه برش یا برش‌ها که خیلی دیر بهبود پیدا می‌کنند
  • درد، تورم و التهابی که بسیار طولانی مدت باقی مانده‌اند
  • وجود بیحسی موضعی طولانی مدت در ناحیه‌ای که جراحی شده است
  • تغییر رنگ و حالت پوست به طوری که موج‌دار دیده می‌شود.
  • قرمز شدن رنگ پوست که بیشتر در روش‌های غیرجراحی رایج است.

پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402

ارزانترین هزینه پیکرتراشی در سال 1402 چقدر است؟

هزینه پیکر تراشی یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب جراح و کلینیک برای زیباجویان است. اما باید این مسئله را در نظر داشته باشید که نباید تنها با معیار هزینه برای انتخاب جراح مناسب پیکرتراشی اقدام نمایید، زیرا عمل نزد پزشکانی که از تجربه و مهارت کافی در این زمینه برخوردار نیستند می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. عوامل و فاکتورهای بسیاری هستند که روی هزینه نهایی جراحی پیکرتراشی تاثیر میگذارند، اما به صورت کلی می‌توان قیمت این جراحی را از حدود 5  میلیون تومان به بالا در نظر گرفت.

آیا به هزینه پیکرتراشی تخفیف تعلق می گیرد؟

ممکن است برخی کلینیک‌ها در بعضی از فصول سال برای انجام پیکرتراشی طرح های تخفیفی برگزار کنند تا مشتریان را به انجام پیکرتراشی ارزان ترغیب کنند. معمولا در این موارد کیفیت جراحی کم نمی‌شود و فقط یک ترفند برای جلب مشتری و انجام عمل‌های موفق و تبلیغ کار پزشک است. البته لازم است قبل از شرکت در این طرح‌ها از میزان تخصص پزشک و امکاناتی که در اختیار بیمار قرار می‌گیرد مطمئن شوید.

آیا پرداخت هزینه پیکرتراشی به صورت اقساطی امکان پذیر است؟

به دلیل اینکه هزینه پیکرتراشی مبلغ کمی نیست و به دلیل این که به عنوان یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود بیمه هزینه آن را پرداخت نمیکند، از این رو تمامی افراد توان پرداخت آن را ندارند. حال برخی از کلینیک‌ها و پزشکان شرایط پرداخت اقساطی را برای هزینه‌های جراحی پیکرتراشی در نظر گرفته‌اند تا افراد بتوانند در شرایط مناسب‌تری این هزینه‌ها را پرداخت نمایند.

آیا هزینه پیکرتراشی تحت پوشش بیمه می باشد؟

 جراحی‌های زیبایی، شامل بیمه‌های درمانی و تکمیلی نمی‌شوند. این بیمه‌ها فقط جراحی‌های درمانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. به همین دلیل تمام هزینه‌های پیکرتراشی که جراحی‌ زیبایی محسوب میشود از جیب متقاضی پرداخت می‌شود.

جراحی پیکر تراشی چگونه انجام می شود؟

پزشک متخصص پس از بررسی شرایط بیمار تلاش می‌کند روش پیکرتراشی ارزان را به بیمار پیشنهاد دهد، اما حفظ سلامتی بیمار همیشه در اولویت قرار می‌گیرد. استفاده از این روش به دلیل حساسیت زیادی که دارد، نیازمند متخصص باتجربه و بادانش است. برای تخلیه چربی‌های موضعی از دستگاه مخصوص استفاده می‌شود.دستگاه‌های پیکرتراشی با استفاده از لوله کانولا و کمترین برش ممکن، وارد بافت چربی روی ناحیه موردنظر بدن فرد می‌شود. بعد از ورود لوله به ناحیه مورد نظر، دستگاه کار تخلیه چربی‌ها را آغاز می‌کند. این دستگاه با حرکت‌های ارتعاشی، دورانی و عقب و جلو رفتن، چربی‌ها را خارج می‌کند. در ضمن در صورتی که تکنیک انتخاب شده نیاز به بیهوشی داشته باشد، نیاز به بستری شدن هم وجود دارد. البته مدت زمان بستری شدن و دوره نقاهت بسیار کوتاه خواهد بود.

مراقبت‌های بعد از عمل پیکرتراشی

تکنیک‌های پیکرتراشی، دوران نقاهت کمی دارند. بیشتر افراد در همان روز جراحی ترخیص میشوند و به خانه می‌روند. البته در مورد عمل جراحی، این روند کمی متفاوت است. معمولا بعد از جراحی پیکرتراشی، دستورالعمل‌هایی توسط جراح ارائه می‌شود که باید دقیقا رعایت شوند. این مراقبت‌ها، شامل رعایت بهداشت بانداژ و بخیه‌ها هم می‌شود.

  • محل بخیه‌ها باید نرم نگه داشته شود به دلیل باید از مواد شستشو دهنده خاص و پمادها استفاده می‌شود.
  • تا ۲ ماه بعد از جراحی، فرد نباید فعالیت‌های بدنی سنگینی داشته باشد.
  • داروهای تجویز شده برای کاهش التهاب و تسکین درد باید به طور منظم مصرف شوند.
  • حدودا تا یک ماه پس از جراحی از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری شود.

پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402

مدت زمان بستری پس از جراحی پیکرتراشی

تکنیک‌های غیر جراحی دوره نقاهت و زمان بهبودی بسیار کمتری دارند و نیازی به بستری شدن ندارند. این روش‌ها که معمولا به صورت عمل سرپایی انجام می‌شوند، دوره نقاهتی ندارند و فرد ساعاتی بعد از انجام پیکر تراشی، می‌تواند مرخص شود و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرد اما  در برخی از موارد امکان بستری شدن بیمار وجود دارد؛ زیرا در صورت احساس درد شدید یا بروز خونریزی غیر طبیعی پزشک بستری کردن بیمار را ضروری میداند.

گروه زیبایی اکسیر
  • جشنواره تخفیف به تعداد محدود
  • پیکرتراشی، لاغری، پروتز سینه و باسن

پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۹۵۸۴۸۹۰۰

۰۹۳۵۱۵۰۴۸۷۳

پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402

نمونه های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

exir_clinic_@

پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402

برای مشاوره در واتساپ پیغام بگذارید.

۰۹۱۹۵۸۴۸۹۰۰

پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402پیکرتراشی ارزان | هزینه انواع روش (لیپوماتیک و...) در سال 1402
تهران

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایا سینه مردان هم عمل انجام میدن ؟؟چطور تماس بگیریم

    • آفرین بانو

      آیا این عمل رو دوبار هم میشه انجام داد من شکم بزرگی دارم ولی نه زیاد آیا میشه این عمل رو دوبار انجام بدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج