جاباما
۱۲۳۵۸۱۴
۶ نظر
۱۴۹۸۱
۶ نظر
۱۴۹۸۱
پ

ماجرای عکس پر سر و صدایی که از پیروز منتشر شد

تصویری از تنها توله یوز باقی‌مانده «ایران» در فضای مجازی دست به دست می‌شود، حکایت از اضفه وزن بیش از حد او دارد اما واقعیت ماجرا چیست؟

برترین‌ها: تصویری از تنها توله یوز باقی‌مانده «ایران» در فضای مجازی دست به دست می‌شود، حکایت از اضفه وزن بیش از حد او دارد اما واقعیت ماجرا چیست؟

ماجرای عکس پر سر و صدایی که از پیروز منتشر شد

"پیروز" این روزها فیله مرغ و گوشت قرمز می خورد!

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش از حضور «پیروز» - توله یوز نر - در سایت فضای باز پردیسان به‌صورت دائمی از شهریورماه همچنین وضعیت خوب «ایران» - مادر پیروز - و تمرکز سازمان محیط زیست بر حفظ یوز ماده تازه پیدا شده به همراه چهار توله‌اش خبر داد.

غلامرضا ابدالی به حضور «پیروز» در طبیعت اشاره کرد و گفت: او هنوز به‌صورت کامل و دائمی وارد سایت فضای باز پردیسان نشده است. سایت در حال آماده‌سازی است تا در شهریورماه به‌صورت کامل و دائمی به آن منتقل شود. در حال حاضر تنها چند ساعتی از روز را در کنار یوزبان خود در سایت و زیر نور آفتاب حضور دارد.

وی درباره تقویت مهارت‌های «پیروز» اظهارکرد: برنامه‌های تقویت مهارت‌های او در سایت فضای باز به مرور زمان مشخص می‌شود. «پیروز» هنوز توله است و به همین دلیل در حال حاضر مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت و در حال سنجش وضعیت او هستیم. ابتدا باید کمی به محیط طبیعی، بیابانی، زیر نور آفتاب و ... عادت کند. وفق دادن «پیروز» با هر کدام از این موارد شرایطی دارد که نیازمند زمان است.

ابدالی با اشاره به مهارت شکار «پیروز» افزود: محیط زندگی هر توله‌ای نه تنها توله یوز، اینکه در طبیعت باشد یا در محیط اسارت بسیار متفاوت است، به‌علاوه نپذیرفتن «پیروز» توسط یوز مادر در مهارت شکار او بسیار تاثیرگذار است، در نتیجه فعلا توان یادگیری مهارت شکار را ندارد. یادگیری مهارت شکار برای «پیروز» به موارد بسیاری از جمله آمادگی بدنی او بستگی دارد.

به گفته سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش، وزن «پیروز» با توجه به شرایط او به اندازه خوبی رسیده است همچنین از غذای طبیعی گوشتخواران تغذیه می‌کند. در حال حاضر ۵۰ درصد فیله مرغ و ۵۰ درصد گوشت قرمز مصرف می‌کند اما کم‌کم در حال افزایش میزان گوشت قرمز برای او هستند.

وی درباره پایداری وضعیت «پیروز» گفت: تا فصل پاییز به شرایط پایدارتری می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بچه گربه‌س یا توله یوز؟ 😕🤦🏼‍♀️

    • ناشناس

      پیروز جون خیلی سوسولی

    • ناشناس

      از مدل چرت زدنش قشنگ مشخصه یک ایرانیه اصیله :))))))

    • میرزا کوچیک خان

      شده گربه خونگی خخخ حیوانکی

    • ناشناس

      تپل دوستداشتنی

    • ناشناس

      ای قربونه اون شکم گوگولیش بشم خودل من

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج