۱۲۵۲۲۱۶
۱۱۷۴۸
۱۱۷۴۸
پ

محتوای حمایت‌شده

ماساژ درمانی چیست؟ | روش ها و مزایای آن برای آرامش جسم

امروزه با پیشرفت دانش پزشکی درمان‌های زیادی برای بیماری‌های مختلف وجود دارد. بای این حال برخی از درمان‌های سنتی دیگر هنوز می‌توانند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید باشند. در ادامه با ماساژ درمانی به عنوان یک درمان سنتی آشنا می‌شویم.

ماساژ درمانی یکی دیگر از درمان‌های سنتی است که در کشورهای آسیای شرقی طرفداران زیادی دارد.امروزه با پیشرفت رسانه‌ها،این روش درمانی در کشورهای دیگر دنیا نیز مورد استقبال قرار گرفته است.در ادامه این مطلب قرار است با این روش درمانی،مزایا و انواع آن بیشتر آشنا شویم.

ماساژ درمانی چیست؟

در پاسخ به این سوال که ماساژ درمانی چیست باید گفت ماساژ درمانی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی است که تاریخچه‌اش به چندین سال قبل از میلاد مسیح بازمیگردد.این روش درمانی از قدیم تا به امروز برای تسکین درد‌های عضلانی و استخوان‌های افراد استفاده می‌شود.امروز که همه دانش‌های پزشکی و درمانی در حال پیشرفت و تغییر هستند،ماساژ درمانی نیز دچار تحولاتی شده و در زمینه‌های گسترده‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد.در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا می‌شویم.

همان طور که مطلع هستید ماساژ درمانی قدمت و تاریخچه بسیار زیادی را به خود اختصاص داده و عموماً در تمامی ملت‌های دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل ماساژ درمانی با در نظر گرفتن اهداف سلامتی از انواع مختلفی بهره‌مند می‌باشد. همچنین این روش درمانی در کشور‌های دیگر عموماً تحت عنوان بخشی از طب مکمل و جایگزین CAM شناخته می‌شود. لازم به ذکر است شواهد علمی در حوزه ماساژ درمانی بسیار محدود بوده و دانشمندان هنوز در خصوص تغییرات بدن در حین دریافت ماساژ مطلع نمی‌باشند. اما مرکز ملی طب مکمل و جایگزین، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با انجام پروژه‌های تحقیقاتی متنوع، از تاثیر نوع ماساژ درمانی بر بدن افراد اطلاع پیدا کند؛ به طوری که میزان حفظ سلامتی افراد با نوع ماساژ درمانی قابل تشخیص باشد.

برای مشاوره با مرکز زیبایی هلن پرویز شاهی همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۴۵۰

۰۹۳۳۴۹۷۹۷۱۷

روش‌های ماساژ درمانی

کوبش

تکنیک کوبش،یکی از کلیدی‌ترین روش‌های درمانی در ماساژ سوئدی است. در این روش با هر دو دست به صورت تخت و صاف،از پایین ناحیه کمر تا بالا به ضربه‌های خفیف ماساژ داده می‌شود.این روش باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود و احساس خستگی را در بدن از بین می‌برد.

ماساژ درمانی چیست؟ | روش ها و مزایای آن برای آرامش جسم

مالش

مالش یکی دیگر از تکنیک‌های ماساژ درمانی است که برای از بین بردن گرفتگی عضلات از آن استفاده می‌شود. در این تکنیک با استفاده از شصت‌ها، با ایجاد فشارهای دایره شکل در ناحیه عضلات گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهند.

ماساژ درمانی چیست؟ | روش ها و مزایای آن برای آرامش جسم

تاپوتمان

یکی از تکنیک‌های ماساژ درمانی که بیشتر مورد استفاده ورزشکاران قرا می‌گیرد،تاپوتمان(Tapotement) یا تکنیک ضربه زدن است.در این تکنیک ماسوژ با حرکت سریع دست‌ها همراه با ریتم خاص، به ناحیه مورد نظر ضربه می‌زند.این کار باعث می‌شود گردش خون با کیفیت بهتری صورت بگیرد.

پتریساژ

تکنیک پتریساژ  با فشردن  نقاط خاصی در عضلات بدن،باعث شل شدن عضلات بدن می‌شود و سرعت تصویه خون را بالاتر می‌برد.

لرزش

این تکنیک شباهت خاصی به تکنیک ضربه زدنت دارد در حالی که در لرزش ضربات دارای ریتم خاصی نیست.تکنیک لرزش یا Shaking بیشتر برای آرامش عصبی و کاهش استرس افراد استفاده می‌شود.

فواید ماساژ درمانی

فواید ماساژ درمانی با توجه به انواع آن مختلف است. به طور کلی از ماساژ درمانی می‌توان در زمینه‌های مختلفی مانند درمان بیماری‌ها داخلی و گرفتگی عضلات استفاده کرد.امروزه از ماساژ  برای درمان بیماری‌های پوستی و جوانسازی پوست نیز استفاده می‌شود.

مزایای ماساژ درمانی برای آرامش جسم و روح

ماساژ درمانی از جمله روش‌های درمانی است که فواید آن بسیار زیاد است.برخی از این تاثیرات مثبت عبارتند از:

  • افزایش گردش خون
  • کاهش و تسکیل گرفتگی عضلات
  • عامل لاغری
  • احساس آرامش روحی 
  • کاهش استرس
  • جوانسازی پوست

انواع تکنیک های ماساژ

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از انواع ماساژ درمانی است که با استفاده از فشار و ضربه زدن منظم، در تمام نقاط بدن انجام می‌شود و تنش را در بدن فرد می‌کاهد.از جمله فواید ماساژ سوئدی می‌توان به افزایش اکسیژن خون،بهبودی گردش خون و کاهش سموم عضلات اشاره کرد.این ماساژ برای بسیاری از ورزشکاران بسیار مناسب است چرا که باعث انعطاف بیشتر عضلات بدن می‌شود.

ماساژ شیاتسو

محل تولد ماساژ شیاتسو کشور ژاپن است اما امروزه این روش ماساژ درمانی در بسیاری از کشورهای دیگر مورد استفاده قرا می‌گیرد.این نوع ماساژ درمانی با فشار دادن و ضربه زدن به برخی از نقاط بدن باعث تسکین دردهای عضلات می‌گردد.

ماساژ سنگ داغ

سنگ‌های آتشفشانی مخصوص در ماساژ درمانی سنگ داغ مورد استفاده قرار می‌گیرند.در این روش درمانی ماساژور از سنگ‌های داغ مخصوص برای درمان گرفتگی عضلات بدن استفاده می‌کند.وزن سنگ‌ها بر روی عضلات باعث می‌شود عضلات نرم‌تر شده و از حالت گرفتگی خارج شوند.

ماساژ درمانی چیست؟ | روش ها و مزایای آن برای آرامش جسم

 آروماتراپی

آروماتراپی یا رایحه درمانی یکی از درمان‌های بسیار تاثیرگذار در ماساژ درمانی است.در این روش با استفاده از رایحه‌های مخصوص به درمان و تسکیل دردهای عضلانی یا داخلی می‌پردازند.رایحه درمانی باید به دو صورت انجام شود.یا از طریق جذب شدن به پوست بدن در قسمت‌های خاص یا از طریق بوییدن مستمر در مدت زمان مشخص.این درمان یکی از درمان‌های آرامش بخشی است که در علم ماساژ درمانی به آن توجه زیادی می‌شود.

ماساژ بافت‌های عمیق

در صورت خشکی شدید استخون‌ها و گرفتگی عضلات از ماساژ بافت‌های عمیق استفاده می‌کنند. در این روش با استفاده از ضربه زدن و یا فشارهای عمیق‌تر بر سطح پوست به عضلات عمیق‌تر بدن یا نیام دسترسی پیدا می‌کنند.این کار باعث رفع گرفتگی شدید  عضلات می‌شود.

ماساژ ورزشی

در بسیاری از مواقع،ورزشکاران دچار آسیب‌هایی مثل آسیب به بخش نرم عضلات می‌شود.ماشاژ ورزشی که یکی از شاخه‌های پرکاربرد ماساژ درمانی است در این موراد می‌تواند به ورشکاران کمک کند.

ماساژ درمانی چیست؟ | روش ها و مزایای آن برای آرامش جسم

ماساژ نقاط ماشه ای یا تریگرپوینت ها

گاهی در فیبرهای استخوانی عضله گره‌ها یا توپ‌های محکم ملتهبی ایجاد می‌شود که به نقاط ماشه ای یا تریگرپوینت مشهور هستند.ماساژ درمانی برای درمان این گره‌ها با استفاده از حرکات مخصوص یا فشارهای لازم،برای از بین بردن این گره‌ها بسیار مناسب است. 

رفلکسولوژی

ماساژ رفلکسولوژی معتقد است در برخی از بخش‌های بدن مانند روی کف دست، پاها و گوش، غدد ارتباطی بهع بخش‌های دیگر بدن وجود دارد.در این نوع ماساژ درمانی با ماساژ دادن این نقاط خاص باعث ایجاد حس خوشایند در سایر نقاط بدن یا تسکین درد ناحیه خاص می‌شوند.

 تایلندی

ماساژ تایلندی نوعی یوگای تایلندی است که در آن درمانگر یا ماساژور با استفاده از یوگای کمکی و تکنیک‌های طب فشاری به درمان و تسکین درد عضلات می‌پردازد.این ماساژ یکی از پرطرفدارترین روش‌های ماساژ درمانی است که در شرق آسیا کاربرد زیادی دارد.

پریناتال

پریناتال یا ماساژ بارداری یکی دیگر از روش‌های ماساژ درمانی است که در طی حرکات مخصوصی بر روی زنان باردار انجام می‌شود و باعث ایجاد احساس خوشایندی برای مادر و فرزند می‌شوند.این نوع از ماساژ درمانی به افراطی که بارداری سختی دارند و دچار گرفتگی عضلات شده‌اند بسیار توصیه می‌شود.

ماساژ روی صندلی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از خدمات درمانی و تفریحی را می‌توان در منزل نیز انجام داد.تولید صندلی‌های مخصوص ماساژ باعث شده بسیاری از مردم در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و در منزل از احساس خوشایند ماساژ بهره‌مند شوند.

ماساژدرمانی چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که پیش‌تر ذکر شد،هریک از روش‌های ماساژ درمانی به شیوه خاص خود انجام می‌شوند و حرکات و فنون مخصوص خود را دارند.برای انتخاب هریک از روش‌های ماساژ درمانی  و نحوه انجام آن‌ها بهتر است با مشاور مرکز ماساژ درمانی مشورت کرده و بهترین روش درمانی را انتخاب کنید.

عوارض جانبی ماساژ درمانی

هر روش درمانی ممکن است دارای عوارض باشد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.ماساژ درمانی هم یکی از این روش‌های درمانی است که می‌توانیم به برخی از عوارض مانند امکان  ایجاد عفونت در غدد بدن،امکان شکستگی خفیف و درد در نواحی مختلف اشاره کنیم.

چه افرادی برای ماساژ درمانی محدودیت دارند؟

بر اساس گزارش بسیاری از متخصصان ماساژ درمانی، افرادی دارای اختلالات خونریزی یا تعداد پایین پلاکت‌های خون  هستند و همچنین  افرادی که داروهای رقیق کنده خون مانند وارفارین مصرف می‌کنند، می‌بایست از ماساژ شدید خودداری کنند.

اقدامات درمانگران بهترین مرکز ماساژ درمانی در تهران

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که کادر بهترین مرکز ماساژ درمانی در تهران باید به آن توجه داشته باشند،معرفی صحیح انواع روش‌های ماساژ درمانی به مشتری و انجام این روش‌ها به صورت به روز و حرفه‌ای است.از طرفی لازم به ذکر است که حفظ سلامتی در مراکز ماساژ درمانی بسیار مهم است و کادر متخصص باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

تاثیر بهترین مرکز ماساژ درمانی در تهران

انتخاب مرکز ماساژ درمانی مناسب یکی از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.انتخاب مرکزی که به جدیدترین دانش مربوط به ماساژ درمانی  آگاه باشد و کادر متخصصی را گردآوری کرده باشد باید اولویت انتخاب شما باشد تا بتواند در بهترین شرایط همراه با قیمت مناسب خدمات خوبی به شما ارائه کند.

کلینیک زیبایی و لاغری هلن پرویز شاهی

خدمات زیبایی:

  • پوست، مو، لاغری و لیزر
  • لیزر کندلا ۲۰۲۳
  • لاغری و فرم دهی
  • هایفو صورت، بدن و واژینال
  • ماساژ درمانی و ریلکسی
  • فیلر لب روسی
  • کانتورینگ صورت
  • تزریق فیلر و بوتاکس
  • مزوتراپی مو و صورت
  • اسکالپ سر
  • پلکسر
  • آموزش خدمات شامل:
  • آموزش ژل و بوتاکس
  • آموزش مزوتراپی
  • آموزش کانتورینگ صورت
  • آموزش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ
  • آموزش پلکسر
  • آموزش هایفوتراپی
  • آموزش خدمات زیبایی
  • آموزش و معرفی به کار برای کارآموزی

برای مشاوره رایگان کلیک کنید تا با شما تماس بگیریم.

ماساژ درمانی چیست؟ | روش ها و مزایای آن برای آرامش جسم

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۴۵۰

۰۹۳۳۴۹۷۹۷۱۷

ماساژ درمانی چیست؟ | روش ها و مزایای آن برای آرامش جسم

helenparvizshahi.beautyclinic@

ماساژ درمانی چیست؟ | روش ها و مزایای آن برای آرامش جسم

پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، ساختمان پزشکان زمرد، پلاک ۲۰، طبقه۴، واحد۱۳

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج