۱۲۶۳۵۰۳
۱ نظر
۱۰۷۵۸۷
۱ نظر
۱۰۷۵۸۷
پ

محتوای حمایت شده

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

انواع روش‌های لاغری امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد اما شناخت کاملی از این روش‌ها صورت نگرفته است.برای آشنایی بیشتر با انواع روش‌های لاغری در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چاقی موضعی ممکن است به دلایل متفاوتی مانند کم تحرکی، برخی بیماری ها و امثال آن ایجاد شود. امروزه خوشبختانه با استفاده از انواع روش های لاغری با دستگاه می توان بدون نیاز به عمل جراحی، سایز و وزن خود را کم کرد و چربی موضعی نقاط مختلف بدن را می توان بر طرف نمود.

با وجود آن که چاقی موضعی در خانم ها بیشتر از آقایان ایجاد می شود، اما آقایان نیز می توانند با کمک این روش های لاغری موضعی به اندام متناسب و وزن دلخواه خود دست پیدا کنند. در ادامه به توضیحات بیشتری راجع به انواع روش های لاغری موضعی با دستگاه خواهیم پرداخت.

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

دکتر سارا بهروان

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۸۷۰۸۲۹

چاقی و چاقی موضعی چه تفاوتی دارند؟

در چاقی موضعی یک قسمت از بدن فرد نسبت به اندام های دیگر، دارای بافت چربی بیشتری می شود. به عنوان مثال بعضی افراد دارای چاقی به اصطلاح گلابی شکل هستند، یعنی در قسمت لگن خود توده چربی بیشتری دارند. البته که این نوع چاقی بیشتر در خانم ها شایع است.

این نوع چاقی برای بعضی اشخاص جذابیت خاصی دارد، اما برای برخی دیگر ممکن است ناخوشایند باشد و البته در بیشتر موارد جنبه ارثی و ژنتیکی دارد. هر چند در به وجود آوردن چاقی های موضعی عوامل دیگری مانند نحوه حرکات فرد، زایمان و نوع شغل او تاثیر گذار است.

معمولاً چاقی موضعی به نوع تغذیه شخص ارتباط ندارد. در حالی که، در افراد چاق تمام کل بدن به یک نسبت چاق است و این چاقی در اثر تغذیه اشتباه و کم تحرکی یا ابتلاء به برخی بیماری ها به وجود آمده است.

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

چربی های موضعی در کدام نقاط بدن تجمع دارند؟

در خانم ها و آقایان نقاط تجمع چربی متفاوت است. تفاوت های بیولوژیکی بین مردان و زنان به این مفهوم است که به طور طبیعی خانم ها چربی بیشتری در بدن خود ذخیره می کنند. این به دلیل غلظت بالای هورمون استروژن است که بدن زنان را وادار به ذخیره چربی می کند. تحقیقات نشان داده است که خانم ها می توانند با چربی حدود 20 تا 25 درصد در بدن سالم باشند، در حالی که مردان باید کمتر از 15 درصد چربی بدن داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که چربی ذخیره شده در بدن همیشه مضر نیست. چربی تا حدی که بدن به آن نیاز داشته باشد و انرژی فرد را برای انجام فعالیت ها تامین کند، مشکل ساز نخواهد بود. حتی ذخیره چربی اضافی ممکن است در بسیاری از موقعیت ها مفید باشد. برای مثال، بررسی ها نشان داده است که چاقی به زنان در داشتن بارداری سالم کمک می کند.

روش تشخیص چاقی موضعی

برای تشخیص چاقی موضعی می توانید روبروی یک آینه تمام قد بایستید و به اندام خود دقت کنید. ببینید آیا تناسب اندام دارید؟ حساسیت زیادی لازم نیست، زیرا برخی از قسمت های بدن پرتر از بخش های دیگر هستند. تفاوت سایز زیاد در قسمت بالا تنه و پایین تنه یکی دیگر از روش های تشخیص چاقی موضعی است.

البته این روش یک روش خانگی و غیر تخصصی است. ولی در مجموعه های حرفه ای و مجهز لاغری مانند مجموعه دکتر سارا بهروان، پس از دریافت شرح حال از فرد، از روش های کاملاً تخصصی و با کمک دستگاه، میزان چربی اضافی در بدن تشخیص داده می شود. این دستگاه تخصصی بادی آنالیزور نام دارد.

پس از تشخیص دقیق میزان چربی اضافی در بدن، روش مناسب و برنامه لاغری هر فرد تنظیم می شود. در این بین، گاهی فقط لازم است یک رژیم غذایی مناسب برای شخص تعیین گردد. گاهی نیز به علت تجمع بیش از اندازه چربی در یک موضع خاص مانند شکم و پهلو لازم است از دستگاه های لاغری کمک گرفته شود.

انواع روش های لاغری

همان گونه که در بالاتر ذکر کردیم، در برخی افراد تغذیه و یا ورزش به تنهایی نمی تواند بر روی لاغری یک موضع تاثیر بگذارد. در نتیجه برای رسیدن به اندام متناسب باید روش های پیشرفته تری را استفاده کرد. این روش های لاغری موضعی بر اساس میزان تهاجمی بودن به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. روش های لاغری موضعی تهاجمی : مانند لیپوماتیک و لیپوساکشن
  2. روش های لاغری موضعی غیر تهاجمی: مانند لاغری به روش RF، شاک ویو، کرایولیپولیز، ریداستیم، کویتیشن، مزوتراپی و کربوکسی تراپی.

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

انواع روش های لاغری موضعی با دستگاه

امروزه اکثر افراد به ویزه بانوان به دنبال تناسب اندام خود هستند. بعضی به دنبال ورزش و رژیم های غذایی می روند. اما ممکن است برخی با استفاده از این کار هم به اندام دلخوه خود نرسند و از ادامه راه ناامید شوند. برخی افراد نیز به دلایل مختلف نمی توانند رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند یا فعالیت های ورزشی انجام دهند.

به همین علت استفاده از دستگاه های لاغری موضعی بسیار طرفدار پیدا کرده است. چرا که بدون نیاز به عمل جراحی می تواند افراد را به اندام دلخواه برساند و عوارض جانبی نیز به همراه ندارد. به همین دلایل استفاده از این دستگاه ها روشی موثر و بی خطر برای لاغری موضعی قسمت های مختلف بدن است.

مکانیسم انواع روش های لاغری با دستگاه

اکثر دستگاه های لاغری موضعی با ایجاد گرما، سرما، لرزش یا مانند آن باعث لیپولیز یا چربی سوزی شده و سپس آن چربی ها از طریق سیستم لنفاوی دفع می شوند. به طور کلی این دستگاه ها با وارد کردن آسیب به بافت چربی سبب از بین رفتن آن می شوند.

برای نقاطی از بدن که درگیر تجمع چربی های موضعی باست، می توان از دستگاه های لاغری موضعی استفاده کرد. اما نمی توان آن را روی سر، گردن، سینه، پشت و روی نواحی استخوانی به کار برد. هر چند معمولی ترین نواحی که افراد از تجمع چربی در آن گله دارند، شکم و پهلو است. با این تفاسیر نقاطی از بدن که می تواند تحت درمان با دستگاه های لاغری موضعی قرار بگیرد عبارتند از :

  • باسن
  • شکم و پهلو
  • ران پا
  • بازو

آیا استفاده از دستگاه های لاغری موضعی درد دارد؟

خیر، انواع روش های لاغری موضعی با دستگاه بدون درد است. هر چند ممکن است در طول درمان احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی خفیفی داشته باشید. همچنین ممکن است بسته به نوع دستگاه مقداری احساس گرما یا سرما در طول درمان داشته باشید، اما این احساس کاملاً بدون درد است.

به علاوه هر گونه قرمزی خفیف پوست که گاهی ممکن است در طول درمان یا بلافاصله پس از انواع روش های لاغری ایجاد شود، نیز به سرعت ناپدید می گردد.

مکانیسم اثر و ماندگاری انواع روش های لاغری

معمولاً دستگاه های لاغری از امواج رادیویی و فراصوت استفاده می کنند. این امواج ایجاد حرارت می کنند و می توانند سلول های چربی را از بین ببرند. این چربی ها از راه ادرار دفع می شوند و فرد پس از گذشت چند جلسه می تواند نتیجه را مشاهده کند و شاهد کاهش سایز و وزن خود باشد.

چربی هایی که فرایند لیپولیز یا چربی سوزی را گذرانده اند، به هیچ وجه بر نمی گردند و از طریق سیستم لنفاوی دفع می شوند. ولی جهت حفظ و بقای لاغری، ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی نیاز است.

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

افراد مناسب برای استفاده از دستگاه های لاغری

استفاده از دستگاه های لاغری موضعی مزایای زیادی دارد و با استفاده از آن می توان در مدت زمانی کوتاه، بدون نیاز به جراحی و طی کردن دوران نقاهت آن به اندام ایده آل خود رسید. اما باید توجه نمود که این روش برای همه افراد مناسب نیست. از جمله افرادی که دچار بیماری های قلبی، کلیوی، سرطان و مانند آن هستند.

در هر صورت لازم است در صورت ابتلا به بیماری یا مصرف دارو حتماً به پزشک اطلاع دهید. کاندیدای مناسب برای استفاده از دستگاه های لاغری موضعی افرادی هستند که :

  • دچار چاقی مفرط نبوده و مقدار چربی موضعی یا سلولیت در بدن آن ها خیلی زیاد نباشد.
  • در دوران باردهی و شیردهی نباشند.
  • بالای ۱۶ سال سن داشته باشند.
  • زخم باز در ناحیه درمان نداشته باشند.
  • از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند.

انواع دستگاه های لاغری موضعی

1- دستگاه کرایولیپولیز (Cryolipolysis)

در روش لاغری با دستگاه کرایولیپولیز برای از بین بردن سلول های چربی در قسمتهای  دارای چاقی موضعی از سرما استفاده می شود. این دستگاه 4 هندپیس بزرگ داشته و نتیجه آن دائمی بوده و برگشت ندارد.

سلول های چربی در دمای زیر صفر و معمولاً در دمای منفی10 درجه از بین رفته و از طریق کبد دفع می شوند. استفاده از این دستگاه که محصول کشور اسپانیا است، برای ایجاد لاغری موضعی در برخی از اندام ها مانند ران، شکم، زیر چانه، غبغب، پهلو ها، کمر و باسن بسیار مناسب است. حال آن که استفاده از آن درد و عوارضی برای فرد به همراه ندارد.

دستگاه لاغری کرایولیپولیز طی یک الی 3 جلسه با در معرض سرما قرار دادن بافت های چربی باعث نابودی آن ها می گردد. مراحل کار با دستگاه کرایولیپولیز یا کول تک به شرح ذیل است :

مرحله اول: قرارگیری کاپ دستگاه روی ناحیه و مکش چربی

در ابتدا برای محافظت از پوست بدن یک پد مخصوص بر روی قسمت مورد نظر قرار داده می شود. سپس کاپ دستگاه کرایولیپولیز روی ناحیه مورد نظر قرار می گیرد. سیستم مکش دستگاه، بافت چربی را به داخل کاپ دستگاه مکش می کند و فرد احساس سرمای شدید و گزگز می کند.

مرحله دوم: فریز سلول های چربی با ایجاد سرما

در مرحله بعد بافت چربی وارد کلاهک شده و با سرمای منفی 10 درجه مواجه می شود. به تدریج سلول های چربی بر اثر سرما کریستالی می شوند و قسمتی از آن ها از بین می روند. سیستم ایمنی بدن این سلول های مرده را جذب کرده و آن را از بدن بیرون می کند.

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

مرحله سوم: حذف چربی ها:

سلول های چربی تجزیه شده از طریق جریان خون و لنف از بدن دفع می شوند. از حجم چربی ذخیره شده در ناحیه مورد نظر کم شده و فرد پس از سه هفته می تواند تغییرات را ملاحظه کند. نتایج نهایی تا چهار ماه پس از درمان مشخص می گردد.

2- دستگاه ریداستیم  (Redustim)

این دستگاه که محصول کشور فرانسه است، با نام لباس لاغری نیز معروف است. دستگاه ریداستیم سیستم بدن را در حالت الکترومکانیکال قرار می دهد و باعث ذوب شدن چربی های احشایی می شود. چربی احشایی، چربی است که اطراف احشای بدن مانند کبد، روده، معده و امثال آن قرار دارد و برای سلامتی فرد بسیار مضر است.

شایسته  است بدانید که این روش که با نام  لباس لاغری نیز مشهور است، تنها روش تایید شده جهانی برای از بین بردن چربی های احشایی است.

3- دستگاه سایزر (Scizer)

دستگاه لاغری سایزر که به دستگاه هایفوی بدن نیز معروف است، اولین تکنولوژی هایفوی لاغری بدن به حساب می آید. این دستگاه از امواج اولتراسوند استفاده می کند که در عمق 9 میلی متری و 13 میلی متری سطح پوست متمرکز می شود. این اقدام سبب سوختن سلول های چربی گردیده و تنها در طی یک جلسه قابل انجام است.

جالب است که در طول همان یک جلسه استفاده از این دستگاه، حدود یک سانت و در واقع 25 درصد از توده چربی موضعی از بین خواهد رفت.

4- دستگاه شاک ویو (Shock Wave)

در این دستگاه نیز از امواج اولتراسوند پر قدرت استفاده می شود و به صورت تخصصی برای از بین بردن سلولیت ها موثر است. به علاوه این دستگاه برای رفع منافذ باز پوست یا به اصطلاح پوست پرتقالی نیز استفاده می شود.

جهت تاثیرگذاری بیشتر این روش، بهتر است هفته ای دو بار و در حدود 8 جلسه از دستگاه شاک ویو استفاده شود. همچنین می توان در صورت تشخیص پزشک، از ترکیب شاک ویو و کرایولیپولیز برای تاثیر دو چندان بر لاغری موضعی استفاده کرد.

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

5- دستگاه رادیو فرکانسی یا دستگاه RF

در این روش اسید های چرب به کمک امواج رادیو فرکانسی از بین می روند و بافت، ورزش داده می شود و در نتیجه سبب از بین رفتن چاقی موضعی و نیز لیفت پوست می گردد.

یکی از نواحی که جهت لاغری موضعی آن می توان از این دستگاه استفاده کرد، ناحیه غبغب است. در نتیجه استفاده از روش لاغری موضعی با دستگاهRF  چربی ناحیه غبغب از بین رفته و پوست این ناحیه لیفت می گردد.

6- لاغری با کربوکسی تراپی

در این روش به کمک کانولا، گاز دی اکسید کربن به داخل قسمت  مورد نظر تزریق  می شود. هنگامی که بدن احساس کند، میزان دی اکسید کربن در بدن زیاد است، با بالا بردن سرعت گردش خون، اکسیژن رسانی به اندام ها را بیشتر می کند و دی اکسید کربن اضافی را دفع می کند. در این روش با افزایش سرعت جریان خون، دمای بدن بالاتر می رود و بافت چربی می سوزد.

7- دستگاه کویتیشن

امروزه کویتیشن اولتراسونیک به صورت وسیعی به عنوان یکی از موثرترین تکنولوژی های کاهش سلولیت و کاهش چربی موضعی موجود شناخته می شود. در این روش لاغری نیز از فناوری اولتراسوند استفاده می شود. امواج اولتراسونیک یا امواج فراصوت که امواج با فرکانس پایین هستند، با وارد کردن فشار روی سلول های چربی آن ها را تجزیه می کنند.

پس از تجزیه، سلول های چربی به شکل مایع در می آیند و از بدن دفع می شوند. اگر از سلولیت رنج می‌ برید یا می‌خواهید یک راه ‌حل غیرجراحی برای کاهش چربی های موضعی خود پیدا کنید، این یکی از بهترین فناوری‌ هایی است که پیشنهاد می شود.

عملکرد دستگاه لاغری کویتیشن

کویتیشن اولتراسونیک با شکستن بافت ‌های چربی موضعی عمیق و سرسخت که متعاقباً از طریق سیستم ‌های لنفاوی و ادراری دفع می‌ شوند، عمل می‌ نماید. شما می توانید برای کاهش چربی ترکیبی از درمان، کاهش سلولیت و سفت کردن پوست را دریافت کنید. چربی های موضعی هر قسمت از بدن که نسبت به ورزش و رژیم غذایی مقاوم هستند، با استفاده از این دستگاه از بین می روند.

بسته به ناحیه تحت درمان طول دوره لاغری متفاوت خواهد بود. اما معمولاً یک جلسه بین 40 دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد. این مدت زمان مراحل آماده سازی، درمان و پس از درمان را شامل می شود.

بهترین دستگاه لاغری موضعی

امروزه با ارائه تکنولوژی های پیشرفته انواع روش های لاغری موضعی، سوالی که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد می شود، این است که در نهایت کدام دستگاه به عنوان بهترین دستگاه لاغری برای فرد مناسب است؟

از آن جا که هر کدام از این دستگاه ها با تکنولوژی و اهداف مختلفی ارائه شده اند، لازم است که پزشک با بررسی دقیق شرح حال فرد و توده چربی بدن او بهترین روش و بهترین دستگاه لاغری موضعی را به وی معرفی کند. همچنین گاهی اوقات لازم است دو دستگاه به صورت پکیج و ترکیبی استفاده شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

در مجموعه دکتر سارا بهروان انواع روش های لاغری با دستگاه های مشروحه موجود است و مراجعه کنندگان عزیز می توانند از مزایای این دستگاه ها بهره مند شوند. تمیز و بهداشتی بودن محیط مجموعه، برخورد مناسب پرسنل، مهارت و تجربه پزشک و بسیاری مزایای دیگر از جمله موارد مهمی هستند که در این مجموعه به چشم می آیند.

هزینه انواع روش های لاغری با دستگاه و عوارض آن

لازم به ذکر است که دستگاه های لاغری موضعی هیچ گونه ضرری برای بدن انسان نداشته و در صورتی که توسط پزشک با تجربه انجام شود، خطر و عوارضی نیز با خود به همراه نخواهد داشت. خوشبختانه این روش به جز بافت های چربی قسمت های دیگر بدن را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

ضمن آن که بلافاصله پس از درمان ممکن است تورم و قرمزی اندکی در ناحیه درمان ایجاد شود و فرد احساس کند که آن بخش بی حس شده است یا این که سوزش داشته باشد. اما همه این موارد موقتی بوده و پس از گذشت چند روز از بین می روند.

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

به نسبت روش های دیگر مانند جراحی هزینه انواع روش های لاغری با دستگاه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. البته بسته به عوامل مختلف زیر ممکن است قیمت ها تغییر کند:

  • نوع دستگاه
  • تعداد جلسات
  • شرایط مراجعه کننده
  • ناحیه درمان
  • میزان چربی
  • مهارت و دستمزد پزشک

دکتر سارا بهروان

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۸۷۰۸۲۹

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

@dr.s.behravan

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس واحد 4

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      سلام خسته نباشید خدمت دکتر.. دکتر جان هر جلسه چقدر هزینه داره آیا در خوزستان این دستگاه وجود دارد؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج