جاباما
۱۲۸۳۹۶۰
۱۲۱۰۳۹
۱۲۱۰۳۹
پ

این استان‌ها از دوشنبه منتظر برف و باران باشند

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی اعلام کرد: امروز در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است و فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجه است.

ایسنا: رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی اعلام کرد: امروز در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است و فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجه است.

این استان‌ها از دوشنبه منتظر برف و باران باشند

صادق ضیاییان اظهار کرد: شنبه (۱۵ بهمن‌ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است، فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجه و خلیج فارس مواج است. از ساعات بعدازظهر با گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو، در مناطق مرزی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان همچنین در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یکشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) این وضعیت ادامه داشته و علاوه بر استان‌های ذکر شده در آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان و ارتفاعات البرز غربی نیز بارش پراکنده، باران و برف رخ می‌دهد.

ضیائیان با بیان اینکه دوشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) به تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از جنوب غرب و غرب و نواحی مرزی شمال غرب بارش باران و برف آغاز می‌شود، اظهار کرد: سه‌شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) گستره فعالیت سامانه کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران، شمال فارس و مناطقی از کرمان را در بر خواهد گرفت.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یادآور شد: همچنین به تدریج از بعدازظهر با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش آغاز می‌شود.

بنابر اظهارات ضیاییان، در نوار جنوبی کشور و مناطق گرمسیر رگبار باران، گاهی رعد و برق و ورش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در غرب استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت، تصریح کرد: چهارشنبه (۱۹ بهمن‌ماه) با تداوم فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و برف ادامه خواهد داشت. همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی همراه با کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز تشدید می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: پنج‌شنبه در شمال غرب بارش پراکنده و در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش با شدت کمتر ادامه داشته و به تدریج از اواخر وقت این سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیاییان تصریح کرد: در نوار شمالی کشور طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه افزایش نسبی دما و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه کاهش دما رخ می‌دهد. همچنین بعدازظهر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج هستند.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران یکشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) کمی ابری و غبارآلود، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر افزایش ابر، در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای چهار و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه) شهرکرد با دمای ۱۶- و ۱۴- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج