جاباما
۱۲۸۵۴۴۴
۱۳۸۸
۱۳۸۸
پ

تسلای ایلان ماسک که به فضا رفت الان کجاست؟

پنج سال پیش شرکت اسپیس‌ایکس یک تسلا رودستر متعلق به ایلان ماسک، بنیان‌گذار خود را به فضا پرتاب کرد. اکنون این سوال پیش می‌آید که این خودرو الان کجاست؟ یک وب‌سایت می‌تواند نزدیک‌ترین پاسخ را به ما بدهد.

خبرگزاری ایسنا: پنج سال پیش شرکت اسپیس‌ایکس یک تسلا رودستر متعلق به ایلان ماسک، بنیان‌گذار خود را به فضا پرتاب کرد. اکنون این سوال پیش می‌آید که این خودرو الان کجاست؟ یک وب‌سایت می‌تواند نزدیک‌ترین پاسخ را به ما بدهد.

در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۸، شرکت اسپیس‌ایکس یک تسلا رودستر و یک مانکن که لباس فضایی پوشانده شده بود را با موشک فالکون هِوی خود به فضا پرتاب کرد. اکنون با فرض اینکه سختی سفر فضایی این دو را از بین نبرده باشد، سؤال این است که این محموله حالا پنج سال پس از پرتاب کجاست؟ این سوال، پاسخ جالبی دارد که ذهن شما را مشغول خواهد کرد.

تسلای ایلان ماسک که به فضا رفت الان کجاست؟

در سال ۲۰۱۸، شرکت اسپیس‌ایکس به تازگی شروع به نمایش قابلیت خود به عنوان یک ارائه دهنده پرتاب‌های فضایی و جلب اعتماد مشتریان کرده بود. با این حال، موشک فالکون هوی(Falcon Heavy) آن هنوز در حال توسعه بود و اسپیس‌ایکس برای آزمایش آن به یک محموله ساختگی نیاز داشت.

این نیاز، به پیدایش استارمن(Starman) انجامید که یک مانکن با لباس فضایی بود که صندلی راننده را در رودستر قرمز رنگ ایلان ماسک اشغال کرد و فرمان آن را دست داشت.

تسلای ایلان ماسک که به فضا رفت الان کجاست؟

رودستر و استارمن الان کجا هستند؟

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس در آن زمان گفته بود که این شرکت میزان موفقیت این پرتاب را ۵۰ درصد اعلام کرده است. با این حال، این پرتاب بدون مشکل انجام شد و سفر رودستر و استارمن به دور خورشید شروع شد، سفری که تاکنون تقریباً چهار دور آن کامل شده است.

بر اساس اعلام وب‌سایت Whereisroadster.com که این محموله را از زمان پرتاب ردیابی می‌کند، تسلا رودستر ایلان ماسک در مداری کشیده حرکت می‌کند که در نزدیکترین حالت به مدار زمین می‌رسد و تا مدار مریخ پیش می‌رود.

در واقع اکنون این محموله در پنجمین سالگرد پرتاب، مدار مریخ را قطع کرده است. در حال حاضر سیاره سرخ در آن سوی خورشید قرار دارد و به گفته ناسا، این خودرو و سرنشین مانکن فضانورد آن در سال‌های ۲۰۴۷ و ۲۰۵۰ دوباره به نزدیک‌ترین فاصله به زمین خواهند رسید.

تسلای ایلان ماسک که به فضا رفت الان کجاست؟

پژوهشگران حتی سعی کرده‌اند احتمال برخورد این خودرو با زمین را تخمین بزنند. طبق یک مقاله بررسی همتا نشده، احتمال ۲۲ درصدی وجود دارد که در ۱۵ میلیون سال آینده رودتسر به زمین برخورد کند. البته احتمالاً در جو زمین می‌سوزد و آسیب زیادی وارد نمی‌کند، یا اگر هم بخواهد آسیب بزند، حتما بشر تا آن زمان ابزار بهتری برای منحرف کردن آن خواهد داشت.

رودستر تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد مایل(۴ میلیارد کیلومتر) را در فضا پیموده است. وب‌سایت ردیاب رودستر می‌گوید این ۷۰ هزار برابر مسافتی است که گارانتی تسلا ضمانت می‌کند و معادل ۶۳ بار رانندگی در تمام جاده‌های جهان است.

تسلای ایلان ماسک که به فضا رفت الان کجاست؟

استارمن که از آغاز سفر، دو قطعه موسیقی در هر گوشش همواره در حال پخش شدن است، در صورتی که باتری ماشین هنوز کار کند، احتمالا تاکنون تقریبا ۵۰۰ هزار بار اولین قطعه موسوم به Space Oddity و قطعه دوم به نام Is There Life on Mars را بیش از ۶۷۰ هزار بار گوش داده است.

متأسفانه اسپیس‌ایکس این محموله را به دوربین‌هایی تجهیز نکرد که بتوانیم سفر آن را ببینیم. بنابراین برای تشخیص این خودرو باید تلسکوپی با قطر ۱۴ هزار و ۶۴۰ متر بسازیم تا بتوانیم رودستر را از زمین ببینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج