۹۳۷۷۸۰
۵۱۰۲
۵۱۰۲
پ

بوم‌گردی‌های روستایی؛ لذت فوق‌العاده سفر به روستاها

روستا‌های زیادی در ایران وجود دارند که با زیبایی‌های بوم‌گردی و فرهنگی خود می‌توانند به‌عنوان یک مقصد جذاب گردشگری انتخاب شوند. هزینه ناچیز سفر به روستا، آشنایی با فرهنگ و آداب رسوم مناطق مختلف و رهایی از شلوغی‌ها و مشکلات زندگی در کلان‌شهرها، از جمله دلایلی است که می‌توان روستا را به‌عنوان یک مقصد گردشگری مناسب و متفاوت برای سفر در نظر گرفت.

برترین‌ها: اقامتگاه‌های بومگردی که چند سالیست در راستای هدف معرفی پتانسیل‌های روستا و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم بومی روستا راه اندازی شده فرصت مناسبی است برای گردشگران تا با سفر به روستا علاوه بر لذت بودن در طبیعت و هوای پاک، مهمان اهالی باشند که آماده‌اند شما را در خلق تجربه‌ی فرهنگ و سنت روستا کمک کنند.

سفر زمانی سفر است که آلودگی هوا محبوست نکند در چهاردیواری‌های کرایه‌ای مقصد. سفر زمانی سفر است که آغاز روزش نغمه‌ی پرندگان و صدای مرغ و خروس‌های مرغدونی باشد و پایانش آرامشی وصف ناپذیر در باغ پرستاره‌ی آسمان.

سفر زمانی سفر است که یاد گرفته باشی بومی روستا بودن چه کیفی می‌دهد و در این راه اقامتگاه‌های بومگردی و روستاییان بهترین میزبان و همراه شما در سفرند تا طعم سفر به روستا برای همیشه لای دندان‌هایتان گیر کند.

گاهی باید بازگشت به خانه‌ای که در روستایی دور یا نزدیک جایش گذاشته ایم. باید به خانه برگشت تا کمی آرام بود در فکر و خیال گذشته. سفر به روستا معجزه می‌کند. هوای پاک روستا، صفا و صمیمیت اهالی، طبیعت بکر و کمتر دست خورده‌ی روستا و آرامش محض آن روح و روان آدم را صیقل می‌دهد و نسخه‌ای بی‌ریا‌تر و معصومانه‌تر از من همیشگی تحویل می‌دهد.

بوم‌گردی‌های روستایی؛ لذت فوق‌العاده سفر به روستاها

در واحد‌های بومگردی، سفر لذت تجربه‌ی شروع روزیست متفاوت و زمانی خاطره انگیز می‌شود که صبح هنگام برای تهیه‌ی صبحانه خودت سراغی از مرغ و خروس‌ها بگیری؛ تخم مرغ تازه برداری، شیر بدوشی، به باغچه بروی و سبزی و میوه بچینی و میزبانتان را برای تهیه‌ی نان تنوری همراهی کنی. سفره‌های دورهمی صبحانه‌ی اقامتگاه‌های بومگردی عجیب عادت بی میلی به صبحانه را برهم میزند و تخم مرغ‌های عسلی شده با کره‌ی محلی، چای ایرانی در استکان‌های کمر باریک، پنیر محلی که دور چینش سبزی، گوجه فرنگی و خیار باغچه‌ی همین خانه است، لبنیات تازه‌ی روستا و طعم نان داغ تنوری که همگی بر روی سفره‌های پارچه‌ای چیده شده اند می‌تواند از خاطرات فراموش نشدنی سفر باشد.

روستا تمدن است، و خشت و گل خانه‌هایش اصالت تبار ایران. گاهی باید خود را در میان تکه تکه کلوخ‌های خشک شده‌ی زمینی بایر جستجو کرد، گاهی باید خود را در طبیعت پیدا کرد، طبیعتی سبز در میان شالی‌های شمال و شاید طبیعتی بیابانی و پر ستاره در دشت‌های کویری.

خانه برزُک - کاشان

خانه برزُک متشکل از دو خانه است که قدمتشان یکی به دوره صفوی بازمی گردد و دیگری به پهلوی. این اقامتگاه در شهر برزک در ۴۵ کیلومتری کاشان واقع شده و با دارا بودن ظرفیت ۲۵ مهمان آماده است تا چشمانتان را با زیبایی‌های منطقه پیوند زند.

بوم‌گردی‌های روستایی؛ لذت فوق‌العاده سفر به روستاها

خانه‌ای با سبک و سیاق معماری‌های درون گرا و چیدمانی بومی و چشم نواز. اتاق‌های اقامتگاه هم با زیبایی‌های منطقه گره خورده است؛ یکی گل محمدی نام گذاری شده و دیگری شاتوت، یکی کوه نام دارد و دیگری قالی که هر کدام داستانی با خود روایت می‌کنند. دور تا دور اتاق‌ها با صنایع دستی و المان‌های بومی تزئین شده و تمامی آن‌ها به جز گل محمدی و بالاخانه سرویس بهداشتی اختصاصی دارند.

 

ماه‌جون - مازندران، ساری

اقامتگاه ماه جون در روستای سرکت در ۲۴ کیلومتری شهر ساری واقع شده است. این اقامتگاه با ۳ اتاق ظرفیت پذیرایی از ۱۶ مهمان را دارد.

بوم‌گردی‌های روستایی؛ لذت فوق‌العاده سفر به روستاها

شهرستان ساری دارای قدمتی کهن و باستانی است و به دارالملک مشهور است و دوره‌هایی از تاریخ پایتخت تمدن زمانه خویش بوده است.

ساری غذا‌های سنتی فراوانی مشترک با استان مازندران دارد که در سفر به این شهرستان حتما از این غذا‌ها لذت ببرید. مرغ شکم پر، ماهی شکم پر، نازخاتون، کدوپلو، چاشنی ساک، خورشت آلو، مالابیج، خورشت ناردون، قلیه‌ماهی، بورانی بادمجان و... از مهم‌ترین غذا‌های شهرستان و استان است.

افضل روار - مازندران، سوادکوه شمالی

بوم‌گردی‌های روستایی؛ لذت فوق‌العاده سفر به روستاها

اقامتگاه بوم‌گردی افضل روار ، در روستای چالی شهر شیرگاه قرارگرفته که تنها ۵ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. روار به گویش محلی به معنی پرآب است که به آبشار‌ها و رودخانه‌های بسیار جذاب این منطقه اشاره دارد. این اقامتگاه دارای ۴ اتاق و یک خانه باغی است که می‌تواند نزدیک به ۳۰ گردشگر را در خود جای دهد. افضل روار در فضایی شش هزار متری از باغ و جنگل احداث‌شده و سرو غذا‌های محلی از جمله مرغ‌ترش، ته‌چین گوش غاز و خورشت آلو نیز به‌صورت روزانه در این اقامتگاه در اختیار مسافران قرار دارد.

شهر شیرگاه از شهر‌های بسیار دیدنی شمال ایران است که فاصله نزدیکی به دریا دارد. این منطقه به علت وجود جنگل‌های زیبا، رودخانه‌های پر آب و آبشار‌های دیدنی به‌عنوان یک جاذبه توریستی بکر و دیدنی شناخته می‌شود. پارک جنگلی اوریم، جنگل هلی دار، آبشار گزو، آبشار ورسک، غار زنگیان و غار کیجاک چال، از جمله زیبایی‌های طبیعی و تاریخی این منطقه است که پیشنهاد می‌کنیم در هنگام اسکان در اقامتگاه افضل روار ، از آن‌ها دیدن کنید.

مینسی - مازندران، سوادکوه شمالی

بوم‌گردی‌های روستایی؛ لذت فوق‌العاده سفر به روستاها

اقامتگاه بوم گردی مینسی در روستای نفت چال در ۴۵ کیلومتری شهر ساری، در شهرستان سوادکوه شمالی واقع‌شده است. این اقامتگاه دارای سه اتاق با ظرفیت مجموعاً ۱۲ نفر است که به‌صورت کف‌خواب و با سرویس بهداشتی مشترک در اختیار مسافران قرار دارند. معماری خاص این اقامتگاه، برگرفته از فرهنگ قدیمی مازندران است. چشم‌انداز مینسی به سمت طبیعت بکر روستا و رشته‌کوه البرز است که تجربه‌ای متفاوت از سفر به مازندران را در ذهن شما حک می‌کند.

هرچند فضای محلی این اقامتگاه آنقدر جذاب است که بعید است مسافران به دیگر جاذبه‌های محلی توجه کنند، اما به‌هرحال اگر قصد دیدن آبشار‌های زیبای این منطقه را داشته باشید می‌توانید با پیمودن چندین کیلومتر فاصله، به آبشار‌های گزو، هفت آبشار و پلنگ دره برسید. غذا‌های محلی و خاص مازندران نیز در مینسی سرو می‌شوند که تجربه شما از این سفر بوم‌گردی را منحصر به فرد می‌کند.

اله اموت - قزوین

بوم‌گردی‌های روستایی؛ لذت فوق‌العاده سفر به روستاها

اقامتگاه بوم‌گردی اله اموت در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قزوین و در ۹ کیلومتری معلم کلایه قرار دارد. این اقامتگاه دارای ۹ اتاق است که مجموعاً ظرفیت اسکان ۲۹ مسافر را دارد. بوم گردی اله اموت در روستای کوهستانی شهرک قرار دارد. روستایی در جنوب شهر معلم کلایه با جاده‌ای بسیار زیبا و خاطره‌انگیز که تجربه این اقامتگاه را بسیار منحصربه‌فرد می‌کند.

روستای شهرک در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد که دو رودخانه اندج و الموت، طبیعتی زیبا را برای آن پدید آورده است. دقت داشته باشید که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی این روستا، دسترسی به تمامی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر قزوین نیز در این سفر بوم‌گردی امکان‌پذیر است و شما تنها با طی کردن چندین کیلومتر می‌توانید از غار شمس کلایه، دریاچه اوان، روستای مرگ و قلعه الموت دیدن کنید.

 

موغان یوردو - آذربایجان شرقی، مرند

بوم‌گردی‌های روستایی؛ لذت فوق‌العاده سفر به روستاها

اقامتگاه موغان یوردو یک تجربه متفاوت از زندگی روستایی است که بدون شک به خاطره‌ای هیجان‌انگیز در ذهن شما تبدیل خواهد شد. در موغان یوردو خبری از یخچال و لوله‌کشی آب و دیگر امکانات شهری نیست. آب نوشیدنی شما از کوزه تأمین می‌شود و موتوربرق تنها تا ساعت ۱۲ شب در اختیار شما قرار دارد. حمام نیز در دسترس نیست و تنها یک سرویس بهداشتی مشترک برای هر ۳ کلبه موغان یوردو در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به اقامتگاه باید مدتی را پیاده طی کنید.

بوم‌گردی‌های روستایی؛ لذت فوق‌العاده سفر به روستاها

اقامتگاه بوم گردی موغان یوردو در روستای گلجار شهر مرند در ۶۶ کیلومتری شمال غربی تبریز و ۱۹ کیلومتری شهر مرند واقع شده است. این اقامتگاه ظرفیت پذیرایی از ۵۰ مهمان را در خود جای داده است. نزدیکی به شهر جلفا نیز به جاذبه‌های تجاری این بوم‌گردی می‌افزاید هرچند تجربه منحصربه‌فرد موغان یوردو احتمالاً آنقدر برای شما جذاب باشد که بیشتر زمان خود را در همان منطقه سپری کنید. غذا‌های محلی سرو شده از جمله آبگوشت هیزمی، تاوا کبابی، یرالما یومورتا و املت محلی این منطقه نیز در این سفر خاص در اختیار شما قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج