۹۸۴۵۳۶
۵۷۷۲
۵۷۷۲
پ

تعمیر لوازم خانگی | مرکز تخصصی خدمات تعمیرات لوازم برقی منزل

در این‌روز‌های خانه‌نشینی و قرنطینه خانگی که زمان بیشتری را نسبت به قبل در خانه می‌گذرانیم، لوازم منزل به دوستان مهمی برای ما تبدیل شده‌اند! دوستانی که کار بیشتری نسبت به قبل از آن‌ها می‌کشیم و طبیعتاً بیشتر از گذشته در معرض خراب‌شدن هستند.

برترین‌ها: در این‌روز‌های خانه‌نشینی و قرنطینه خانگی که زمان بیشتری را نسبت به قبل در خانه می‌گذرانیم، لوازم منزل به دوستان مهمی برای ما تبدیل شده‌اند! دوستانی که کار بیشتری نسبت به قبل از آن‌ها می‌کشیم و طبیعتاً بیشتر از گذشته در معرض خراب‌شدن هستند.

داشتن اطلاعاتی درباره رایج‌ترین مشکلات و علل خرابی وسایل خانگی پرکاربرد، نظیر یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، ماکروویو و... می‌تواند برای ما بسیار مفید باشد، تا هم اطلاعات عمومی درباره این رفقا را افزایش دهیم و هم بیشتر هوای آن‌ها را داشته باشیم. اما رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای این وسایل پیش بیاید، چیست؟ در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

منظور از تعمیر لوازم خانگی چیست؟

لوازم خانگی از لوازمی هستند که طول عمر آن‌ها طولانی نیست. این لوازم در طولانی مدت دچار نواقصی می‌شوند که تعمیرات آن‌ها بهتر از عوض کردن آن‌هاست. منظور از تعمیر لوازم خانگی تعمیر قطعات آن‌ها و نواقص جزئی آن‌هاست که باید تعمیر شوند.

خدمات تعمیر لوازم خانگی شامل چه بخش هایی است؟

به طور کلی خدمات تعمیر لوازم خانگی شامل انواع تعمیرات ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، یخچالی فریزر و ساید بای ساید، اجاق گاز و گاز رو میزی، پکیج و آبگرمکن، اتو و اتوپرس، بخارشوی، قهوه ساز، جارو شارژری، کولر گازی و اسپیلت و سایر خدمات می شود.

ویژگی های یک مرکز تخصصی تعمیر لوازم برقی منزل

برخی از ویژگی های یک مرکز تخصصی تعمیر لوازم برقی منزل عبارت از موارد زیر هستند:

  • داشتن متخصصان حرفه ای و با تجربه
  •  داشتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  •  دارای متخصصان حرفه ای و به روز بر اساس آخرین استاندارد های دنیا
  •  ارائه ضمانت و گارانتی خدمات
  •  دارای سرعت بالا در تعمیر لوازم خانگی
  •  پرداخت مبلغ پس از اتمام تعمیر لوازم
  •  تعمیرات لوازم خانگی در منزل شما

معیار های لازم برای تیم حرفه ای تعمیر لوازم خانگی

تیم حرفه ای تعمیر لوازم خانگی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • پشتکار و رعایت قوانین در تعمیر لوازم خانگی
  •  رعایت ادب و احترام
  •  پاسخگویی کامل به سوالات و انتظارات مشتریان
  •  به روز بودن حرفه و تخصص در تعمیر لوازم خانگی

رایج ترین مشکلات برای تعمیر ۵ لوازم برقی اصلی خانه

یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، اجاق گاز از جمله مهم‌ترین لوازم برقی منازل هستند که در طی مدت طولانی دچار نواقصی می‌شوند. در ادامه به رایج‌ترین مشکلات لوازم برقی اصلی خانه می‌پردازیم:

مشکلات و خرابی‌های یخچال

تعمیر لوازم خانگی | مرکز تخصصی خدمات تعمیرات لوازم برقی منزل

خنک نکردن یخچال: دلایل متفاوتی جهت عدم سرما در یخچال می‌توان نام برد. ترموستات، شارژ گاز، کمپرسور، لاستیک درب و خرابی فن می‌توانند از علل خنک نکردن یخچال به‌حساب آیند.

کار نکردن یخساز: در یخچال‌های ساید بای ساید که دستگاه یخساز در آن‌ها تعبیه شده‌است، درصورت کار نکردن یخساز باید دستگاه یخساز آن تعمیر شود.

روشن شدن چراغ فیلتر تصفیه: در صورت روشن شدن چراغ فیلتر تصفیه در یخچال‌ها لازم است که فیلتر ساید را تعویض کنید. چون فیلتر تصفیه آب آبا را معدنی می‌کند، نیترات به آب می‌دهد و باعث آنتی باکتریال آب می‌شود. به همین سبب سالم بودن آن امری مهم به‌حساب می‌آید.

منجمد نکردن فریز: منجمد نکردن فریز نیز مانند خنک نکردن یخچال دلایلی همچون ایرادات ترموستات، شارژ گاز و ... می‌تواند داشته باشد.

داغ کردن موتور یخچال: داغ کردن موتور یخچال تا ۷۰ درجه طبیعی می‌باشد، ولی بیشتر از آن می‌تواند منجر به خاموش شدن موتور و کار نکردن آن شود. داغ کردن موتور یخچال می‌تواند ناشی از خرابی فن، کثیفی کندانسور، کار کردن یخچال در محیط گرم و یا خرابی رله‌استارت باشد.

برفک زدن یخچال: لازم به ذکر است که برفک زدن در یخچال‌های دیفراست زبیعی است، اما در یخچال‌های نوفراست المنت مشکل پیدا کرده و باید تعمیر شود.

منجمد شدن مواد غذایی در یخچال: انجماد مواد غذایی در یخچال می‌تواند ناشی از خراب بودن ترموستات یا خراب بودن سنسور باشد. در غیر این‌صورت ممکن است لوله بالب از جای مخصوص خود در اواپراتور جدا شده باشد و یا سیم‌های ترموستات به هم اشتباه وصل شده باشند.

برق دادن بدنه یخچال: حتما برایتان پیش آمده که به بدنه یخچال خود دست بزنید و متوجه شوید که بدنه یخچال شما برق دارد. برق داشتن بدنه می‌تواند علل زیر را داشته باشد:

  • سیم‌های رابط معیوب شده است.
  • سر پیچ لامپ درون یخچال اتصال بدنه دارد.
  • ترموستات اتصال بدنه دارد یا موتور اتصال بدنه دارد.
  • سیم ارت یخچال به درستی نصب نشده است.

مشکلات و خرابی‌های ماشین لباسشویی

تعمیر لوازم خانگی | مرکز تخصصی خدمات تعمیرات لوازم برقی منزل

برق داشتن، ولی کارنکردن ماشین لباسشویی: این مشکل می‌تواند ناشی از خراب بودن موتور تایمر باشد و باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.

پر شدن بیش‌از حد مخزن: لبریز شدن مخزن ماشین لباسشویی می‌تواند ناشی از ۳ چیز باشد: ۱. خراب بودن هیدرواستات ۲. سوراخ بودن شیلنگ ورودی به هیدرواستات ۳. تنظیم نبودن هیدرواستات.

داشتن نشتی آب: نشت داشتن آب مخزن می‌تواند ناشی از سوراخ بودن لاستیک دور در، سوراخ بودن مخزن، عدم اتصال درست شیلنگ به شیر الکتریکی، سوراخ بودن لوله خرطومی مخزن به پمپ، خراب بودن کاسه نمد ماشین لباسشویی، سوراخ بودن شیلنگ خروجی، خارج شدن آب از پمپ آب، درست نبودن اتصال شیلنگ رابط بین شیر الکتریکی و محفظه جاپودری و یا سوراخ بودن لوله لاستیکی رابط محفظه جاپودری به مخزن باشد.

گرم نشدن آب مخزن: آب مخزن می‌تواند به دلایل خراب بودن ترموستات، خراب بودن المنت، خراب بودن سیم رابط تایمر به المنت و یا خراب بودن پلاتین تایمر مربوط به المنت باشد.

عدم تخلیه آب کثیف از مخزن: اگر آب کثیف از مخزن ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی‌شود احتمالا فیلتر پمپ آب کثیف آن خراب شده است. در غیر اینصورت عدم تخلیه آب کثیف از مخزن ماشین لباسشویی می‌تواند به دلیل خراب بودن پلاتین تایمر مربوط به پمپ، گیرپاچ کردن پمپ آب و یا تا خوردن شیلنگ خروجی باشد.

عدم کار کردن دور تند: بروز این مشکل می‌تواند به دلیل خراب بودن خازن و تایمر باشد. علاوه بر این قطعی داشتن سیم رابط خازن به موتور، سوختن سیم‌پیچ دور تند و یا زده‌شدن کلید حذف دور تند نیز می‌توانند دلیلی بر کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی باشند.

مشکلات و خرابی‌های ماشین ظرفشویی

تعمیر لوازم خانگی | مرکز تخصصی خدمات تعمیرات لوازم برقی منزل

روشن نشدن ماشین ظرفشویی: روشن نشدن ماشین ظرفشویی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. اگر دلیل روشن نشدن دستگاه ماهیت الکتریکی دارد، اشکال می‌تواند از پریز برق یا دوشاخه برق ظرفشویی باشد. در غیر اینصورت ممکن است خرابی قفل درب و یا میکروسوئیچ درب سبب بسته نشدن آن و در نتیجه روشن نشدن دستگاه باشد. سایر مواردی که نیاز به بررسی توسط متخصص دارد شامل رله‌استارت، سلکتور و فیوز حرارتی می‌باشد.

سر و صدای زیاد: سروصدای زیاد ماشین ظرفشویی می‌تواند به دلیل خرابی پمپ آن باشد. از دیگر موارد شایع برای بروز این مشکل نچیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی است. البته ممکن است خود بازو‌های آبپاش و اسپری کننده‌های داخل دستگاه دچار مشکل شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند.

ساطع کردن بوی بد از مخزن: گرفته شدن فیلتر تخلیه توسط پسماند‌های غذایی می‌تواند باعث ایجاد بوی تعفن در ماشین ظرفشویی شود.

داشتن نشتی آب: یکی از مشکلات رایج ماشین‌های ظرفشویی نشتی آب از آن‌هاست. از جمله دلایل بروز این مشکل می‌توان به سالم نبودن واشر لاستیکی و بست درب اشاره کرد. البته ممکن است شلنگ تخلیه آب مسدود و یا پاره شده باشد و دلیلی بر بروز این مشکل شود.

خالی نشدن مخزن: معمولا دلیل اصلی عدم تخلیه آب توسط ظرفشویی به خرابی پمپ تخلیه و یا مسدود بودن آن بر می‌گردد. دلیل دیگر می‌تواند گرفتگی فیلتر تخلیه، شیلنگ تخلیه آب و یا فاضلاب خروجی آب دستگاه باشد. گاهی اوقات هم این مشکل به دلایل دیگری، چون شل بودن تسمه یا عدم ارسال فرمان تخلیه از برد الکترونیک دستگاه به پمپ تخلیه نشأت می‌گیرد.

مشکلات و خرابی‌های مایکروفر

تعمیر لوازم خانگی | مرکز تخصصی خدمات تعمیرات لوازم برقی منزل

گرم نکردن مایکروفر: دیود و خازن از اصلی‌ترین قطعاتی هستند که در اغلب مواقع دلیل خرابی مایکروفر می‌باشند. علاوه‌براین خراب بودن لامپ یا برد اصلی مایکروفر نیز می‌توانند باعث گرم نشدن غذا‌ها باشند.

کار نکردن لامپ مایکروفر: اگر لامپ مایکروفر شما روشن نمی‌شود و یا چشمک‌زن می‌باشد به معنای خرابی لامپ آن است، ولی اگر لامپ کم‌نور باشد باید تنظیمات دستگاه مجدد انجام شود.

نچرخیدن سینی گردان مایکروفر: اصلی‌ترین دلیل بروز این مشکل، موتور آن است پس باید متخصص موتور مایکروفر شما را بررسی کند و با توجه به مدل و برند مایکروفر شما موتور آن را تعمیر و یا تعویض کند.

کار نکردن گریل مایکروفر: کار نکردن گریل مایکروفر می‌تواند ناشی از خرابی ترموستات، برد و المنت باشد. البته احتمال خراب شدن برد نسبت به ترموستات و المنت پایین‌تر است.

جرقه زدن مایکروفر: اگر مایکروفر شما جرقه زد ابتدا جنس ظرف غذای داخل آن را بررسی کنید، چون ظروف فلزی و فویل‌های آلومینیومی در داخل مایکروفر جرقه می‌زنند. در صورت اطمینان از فلزی نبودن ظرف باید قطعاتی همچون خازن، مگنترون و یا پایه فلزی داخل دستگاه بررسی شود.

مشکلات و خرابی‌های اجاق گاز

تعمیر لوازم خانگی | مرکز تخصصی خدمات تعمیرات لوازم برقی منزل

خاموش شدن پیلوت اجاق گاز: این مشکل می‌تواند ۲ علت داشته باشد. ۱. مقدار گازی که به پیلوت می‌رسد کم است و باید طبق اصول تنظیم شود ۲. هوای زیادی وارد مخلوط‌کن می‌شود.

زرد بودن شعله اجاق گاز: علت بروز این مشکل احتمالا کم بودن نسبت هوا در مخلوط‌کن است. برای رفع این مشکل باید فاصله نازل تا لوله رابط به‌هم خورده آن تنظیم شود.

دود کردن شعله اجاق گاز: دراین‌صورت مقدار گاز در مخلوط گاز و هوای اجاق گاز زیاد شده است و باید کم شود. در صورت گشاد شدن نازل نیز باید آن‌را تعویض نمود.

بلند بودن شعله اجاق گاز: بلند بودن شعله ناشی زیاد بودن مقدار گاز و هوا در مخلوط آن‌هاست و باید توسط فردی متخصص کم شوند.

روشن نشدن فر اجاق گاز: اگر فر اجاق گاز شما روشن نمی‌شود مشکل می‌تواند به دلیل خاموش بودن پیلوت و یا تنظیم نبودن تایمر فر در وضع صحیح باشد.

ثابت نماندن فر در درجه حرارت مشخص: در صورت بروز این مشکل ترموستات فر باید مورد بررسی قرار گیرد و به‌طور صحیح تنظیم و آزمایش شود.

تعمیر لوازم خانگی | مرکز تخصصی خدمات تعمیرات لوازم برقی منزل

اگر هر یک از مشکلات بالا برای لوازم خانگی شما پیش آمد، باید از متخصصان برای تعمیر آن‌ها کمک بگیرید. تعمیرات این وسایل امری بسیار تخصصی و البته مهم می‌باشد و حتما باید از افرادی متخصص و با تجربه کمک گرفت تا از هزینه‌های بیشتر بعدی جلوگیری شود.

تعمیرگاه و نمایندگی مجاز مرکزی، بهترین انتخاب برای تعمیر وسایل خانگی شماست. گروه تخصصی تعمیرگاه مجاز مرکزی اولین مجموعه‌ای است که در زمینه تعمیرات تخصصی و فوق تخصصی در تهران، کرج، رودهن و سراسر استان تهران و البرز فعالیت می‌کند.

اعتبار و سابقه ۲۰ ساله مجموعه به تعمیر و ارائه خدمات به بیش از هزاران درخواست کننده مهر تاییدی است بر این ادعا. ارائه خدمات با کیفیت و تخصصی در کمترین زمان و نازل‌ترین قیمت را می‌توانید با تعمیرگاه و نمایندگی مجاز مرکزی تجربه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج