۱۲۱۴۹۲۲
۷ نظر
۲۰۴۹
۷ نظر
۲۰۴۹
پ

ماجرای کمپین برخی ایرانیان مقیم کانادا چیست؟

تیم ملی فوتبال ایران مهیا می‌شود تا چند ماه دیگر در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میدان برود.

سجاد فیروزی در روزنامه شرق نوشت: تیم ملی فوتبال ایران مهیا می‌شود تا چند ماه دیگر در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میدان برود. البته برای به‌کاربردن کلمه «مهیا» باید وسواس زیادی به خرج داد، چون این تیم برخلاف همتایانش در آسیا و رقبایش در جام جهانی، ضعیف‌ترین نوع آماده‌سازی را در پیش گرفته و هنوز مشخص نیست که می‌تواند از پس این «حداقل» هم به‌درستی برآید یا خیر. تیم ملی فوتبال ایران فعلا تمرکزش را معطوف به یک بازی دوستانه با کانادا در بامداد ۱۶ خرداد کرده که به اندازه کافی حرف‌وحدیث دارد.

نخست‌وزیر کانادا در کنار تعدادی از نمایندگان مجلس این کشور مخالف حضور ایران در کانادا برای انجام بازی دوستانه هستند. از طرف دیگر، خانواده‌های زیادی هم در کانادا حضور دارند که چندین نفر از اعضایشان را در سانحه هواپیمای اوکراینی از دست داده‌اند؛ آنها هم حالا با راه‌اندازی کمپینی خواسته‌اند دولت کانادا مانع از حضور تیم ملی ایران در این کشور شود.

ماجرای کمپین برخی ایرانیان مقیم کانادا چیست؟

این «مقدمات» که هنوز استارت‌نخورده، «سیاسی» شده، در مقایسه با جام جهانی «تمرین» است! چون رقابت ایران در جام جهانی به اندازه کافی گرفتار «سیاست و سیاسی‌بازی» است. ایران در گروه دوم جام جهانی قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا که یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند یا اوکراین خواهد بود، مسابقه می‌دهد. بدون درنظرگرفتن گزینه سوم، همین دو گزینه نخست برای تشریح گروه سیاسی ایران در جام جهانی کفایت می‌کند.

ایران از لحاظ دیپلماتیک و سیاسی در دهه‌های اخیر ارتباط خوبی با انگلیس و آمریکا نداشته است. اگرچه در این دنیای عجیب سیاست، عنوان شده مشکل دولت‌ها هستند و نه مردم ولی هر بار که تجمعات خاصی انجام می‌شود، دو شعار «مرگ بر» آمریکا و انگلیس به‌وفور از طرف ایرانی‌ها شنیده می‌شود. اتفاقا همین موضوع دلیلی است که در ایران، شاید به شوخی، به جای گروه «مرگ»، از گروه تیم ملی در جام جهانی به عنوان گروه «مرگ بر» یاد می‌شود.

ماجرای کمپین برخی ایرانیان مقیم کانادا چیست؟

پیش از این سایت الف در این‌باره نوشته بود: بعد از نهایی شدن مسابقه دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم ملی کانادا، صدای برخی از دولتمردان و نمایندگان پارلمان این کشور درآمده و خواهان لغو این بازی شده اند. نکته جالبتر این است که رهبری این اعتراضات را اپوزسیون ایرانی ساکن در کانادا برعهده دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فیفا باید ایران رو محروم میکرد بخاطر همه کاراش

    • ناشناس

      کانادا اشتباه کرد بازی باید کنسل بشه

    • ناشناس

      کاناد خاوری و فرزندانش خانم شیخ الاسلامی اغ قلا و بقیه بازنشستگانی که در کانادا به سر میبرند را بیرون کند

    • ناشناس

      جای کی روش خالیه

    • ناشناس

      این بازی بانتیجه 2بر0 ب نفع کاناداتمام میشه.
      ایران طی این چندسال در همه ی زمینه ها ضعیف شده...
      کاش به 5سال پیش و قبل ازان برمی گشتیم.

    • ناشناس

      وطن فروش همه جا هست
      ۸۰ میلیون ایرانی فدای ایران
      چو ایران نباشد تن من نباد

    • ناشناس

      کشورشونه داشون نمیخواد ایران بره حق دارن .... اون زمانی که میگیم مرگ بر فلان کشور و فلان کشور و با همه سر جنگ داریم فکر اینجاها رو هم باید بکنیم !!!! همه جا بی آبرو شده ایم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج