جاباما
۱۲۶۲۶۲۰
۵۹۳۸
۵۹۳۸
پ

بازگشت آرژانتین به ‌جام‌جهانی با جادوی مسی

امشب در ورزشگاه لوسیل نبرد حساس آرژانتین و مکزیک در کروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد که با برتری ۲-۰ آلبی‌سلست به پایان رسید.

ورزش سه: امشب در ورزشگاه لوسیل نبرد حساس آرژانتین و مکزیک در کروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد که با برتری ۲-۰ آلبی‌سلست به پایان رسید.

آلبی‌سلسته که بازی اول را به عربستان باخته بود و باید برای بهبود شرایط این بازی را می‌برد سوار بر بازی بود ولی تا پایان نیمه اول بهره‌ای از برتری‌اش نبرد. دقایق پایانی مکزیک هم پیش کشید ولی آن‌ها هم با درخشش امیلیانو مارتینس نتوانستند دروازه آرژانتین را باز کنند.

نیمه دوم در حالی که به نظر می‌رسید بازی گره خورده، سرانجام لیونل مسی به کمک آرژانتین آمد. شوت زمینی لئو در دقیقه ۶۴ به گوشه دروازه گیرمو اوچوا رفت. عملکرد بهتر آرژانتین در نیمه دوم این تیم را در دقیقه ۸۷ به گل بعدی هم رساند. پاس لیونل مسی را انسو فرناندس با شوتی تماشای به گوشه دروازه مکزیک فرستاد.

آرژانتین با این برد پشت سر لهستان ۴ امتیازی قرار گرفت. آلبی‌سلسته ۳ امتیازی در دیدار آخر به مصاف لهستان خواهد رفت و شانس صعودش بیش از پیش شده است.

اطلاعات بازی

جام جهانی 2022 قطر - گروه C

ورزشگاه: استادیوم لوسیل - ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران

داور: دنیل اورساتو از ایتالیا

بازگشت آرژانتین به ‌جام‌جهانی با جادوی مسی

تیم ملی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، نیکلاس اوتامندی، لیساندرو مارتینز، گونزالو مونتیل، مارکوس آکونیا، رودریگو دی پائول، گیدو رودریگز، آنخل دی ماریا، الکسیس مک‌آلیستر، لیونل مسی و لائوتارو مارتینز

سرمربی: لیونل اسکالونی

بازگشت آرژانتین به ‌جام‌جهانی با جادوی مسی

تیم ملی مکزیک:

گیرمو اوچوآ، کوین آلوارز، نستور آرائوخو، هکتور مورنو، سزار مونتس، ژسوس گایاردو، آندرس گواردادو، هکتور هررا، لوئیز چاوز، هروینگ لوزانو و الکس وگا

سرمربی: جراردو مارتینو

بازگشت آرژانتین به ‌جام‌جهانی با جادوی مسی

 کارت زرد:
نستور آرائوخو ۲۲

گونزالو مونتیل ۴۳

اریک گوتیرز ۴۹

هکتور هررا ۶۷

شرح گل‌ها
آرژانتین یک - مکزیک صفر (۶۴- لیونل مسی) 
آنخل دی‌ماریا در سمت راست صاحب توپ بود و با یک پاس عرضی مسی را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد و فوق ستاره آرژانتین با ضربه‌ای فنی و مهار نشدنی دروازه اوچوآ را فتح کرد و ورزشگاه را منفجر کرد.

بازگشت آرژانتین به ‌جام‌جهانی با جادوی مسی

آرژانتین دو - مکزیک صفر (۸۷- انزو فرناندز) 

آرژانتینی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند و دی‌ماریا پشت توپ ایستاد و با یک پاس کوتاه مسی را صاحب توپ کرد و او هم توپ را به فرناندز سپرد. فرناندز در کنج محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد و ضربه فنی او دور از دست‌های اوچوآ به تور دروازه مکزیک چسبید.

بازگشت آرژانتین به ‌جام‌جهانی با جادوی مسی

لحظات حساس:

دقیقه ۹: مکزیکی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و ارسال بلند چاوز به سزار مونتس رسید اما ضربه او با اختلافی اندک بیرون رفت.

دقیقه ۳۴: آرژانتین صاحب یک ضربه ایستگاهی در حوالی نقطه کرنر شد و مسی پشت توپ ایستاد. فوق ستاره آرژانتینی مستقیما دروازه اوچوآ را هدف قرار داد اما سنگربان با تجربه مکزیک موفق به دفع توپ شد.

دقیقه ۴۰: ارسال دیماریا از سمت راست روی سر مارتینز فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه اوچوآ بیرون رفت.

دقیقه ۴۴: مکزیکی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه شدند و الکس وگا پشت این توپ ایستاد. ضربه زیبای وگا به گوشه دروازه مارتینز رفت اما سنگربان آرژانتین موفق شد توپ را مهار کند.

دقیقه ۵۱: آلبی سلسته پشت محوطه جریمه مکزیک صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما مسی نتوانست از این موقعیت ایده‌آل به خوبی استفاده کند.

دقیقه ۷۰: مارکوس آکونیا پس از نفوذ از سمت چپ یک پاس عرضی بلند ارسال کرد که توپ به مولیما رسید اما ضربه والی مولینا با اختلافی کم از کنار دروازه اوچوآ بیرون رفت.

حاشیه:

 

در دقایق ابتدایی بازی مکزیکی‌ها ضد حمله‌ای ترتیب دادند اما دست الکس وگا در کورس با مونتیل به صورت او برخورد کرد و بازی برای دقایقی متوقف شد.

بازی در دقایق آغازین به شدت پر برخورد بوده و به نظر می‌رسد اورساتو شب سختی برای قضاوت این بازی داشته باشد.

هواداران آرژانتینی حاضر در ورزشگاه در اواخر نیمه نخست به شیوه بازی خشن بازیکنان مکزیک اعتراض کردند.

در اواخر نیمه نخست آندرس گواردادو، کاپیتان مکزیک به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شد.

آلبی سلسته در نیمه اول نمایش خوبی نداشت و امید گل آن‌ها در نیمه نخست ۰.۰۴ بود.

بهترین بازیکن زمین:

بی‌تردید لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی‌ها شایسته این عنوان است. درست زمانی که همه چیز گره خورده بود و آلبی سلسته به دنبال راهی برای زنده ماندن بود و با یک شوت زیبا از راه رسید و امیدهای تیمش را زنده نگه داشت. لئو، گل دوم آرژانتین را هم ساخت تا با ثبت ۱ گل و ۱ پاس گل بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج