جاباما
۱۱۴۳۸۳
۱۸ نظر
۵۰۷۶
۱۸ نظر
۵۰۷۶
پ

Galaxy Grand ۲، گوشی محبوب سامسونگ

Grand ۲ از نظر ظاهری شبیه دیگر پرچم‌داران کمپانی سامسونگ است و خوشبختانه در برخی قسمت‌ها، بهبودهای بسیار خوبی داشته است. گلکسی Grand ۲ صفحه نمایش ۵.۲۵ اینچ دارد اما این بزرگ‌تر شدن باعث چاق‌تر شدن این دستگاه نشده است.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

برترین ها: سامسونگ گلکسی Grand در فصل گذشته یکی از گوشی‌های هوشمند محبوب کاربران با صفحه‌نمایش بزرگ بود که کمپانی کره‌ای سامسونگ عرضه کرده بود. به تازگی نیز نسخه‌ای دیگر با جایگاه سیم‌کارت اضافه عرضه کرده است. این نسخه، گلکسی Grand ۲ نام دارد. این موبایل برای کاربرانی مناسب است که علاوه بر بزرگ بودن صفحه نمایش، برچسب قیمت آن نیز برایشان مهم است.

این گوشی هوشمند از نظر ظاهری شبیه دیگر پرچم‌داران کمپانی سامسونگ است و خوشبختانه در برخی قسمت‌ها، بهبودهای بسیار خوبی داشته است. گلکسی Grand ۲ صفحه نمایش ۵.۲۵ اینچ دارد اما این بزرگ‌تر شدن باعث چاق‌تر شدن این دستگاه نشده است. گراند دوم فقط قد کشیده است. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش تا اندازه زیادی کم شده‌اند و رزلوشن صفحه نمایش از WVGA (۴۸۰×۸۰۰ پیکسل) به ۷۲۰p افزایش یافته است. در نتیجه این تغییر تراکم تصویر نمایشگر نیز به ۲۸۰ پیکسل در هر اینچ افزایش یافته است. در گوشی گلکسی Grand اصلی، تراکم تصویر ۱۸۷ پیکسل در هر اینچ بود.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

علاوه بر این تغییرات، در طراحی این نسخه نیز تغییرات خوبی ایجاد شده است. به طور مثال، در قاب پشت بدنه شاهد نوعی چرم مصنوعی هستیم که همچنان درخشندگی قاب نسخه پیشین را نیز در خود حفظ کرده است. دوربین هر دو مدل Grand یک و دو مشابه هم هستند و کیفیت برابر با هم دارند. پردازنده نسخه دوم Grand دیگر Cortex-A۹ دو هسته‌ای نیست و به Cortex-A۷ چهارهسته‌ای کمپانی کوالکوم ارتقا پیدا کرده است.

باتری گلکسی Grand ۲ نیز بزرگ‌تر شده است. این گوشی به جای باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعتی، باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که از خیلی جهات بسیار بهتر شده است. به طور مثال، به رزولوشن بالاتر صفحه نمایش و اجرای بهتر کارهای پردازنده چهارهسته‌ای کمک شایانی می‌کند. قیمت پایه این گوشی، ۲۵۰ یورو است. این در حالی است که گوشی هوشمند Grand اصلی فقط ۱۶۰ یورو قیمت دارد. البته این گوشی نسخه دوسیم‌کارته نیز دارد و ما نیز در حال بررسی همین نسخه دوسیم‌کارته هستیم.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

بدون شک در نسخه دوم Grand تغییرات بسیار خوبی ایجاد کرده است که برای بسیاری از کاربران خوشایند خواهد بود. سیستم‌عامل اندروید این دستگاه کاملا به‌روز است و خیلی خوب از عهده فعالیت‌ها و نیازهای کاربران بر می‌آید. برای آشنایی بیشتر با این محصول بزرگ و زیبا با ما همراه باشید.

جعبه بسته‌بندی گلکسی Grand ۲

سامسونگ گلکسی Grand ۲ جعبه جمع‌وجور و کامپکتی دارد. کاغذ استفاده شده در ساخت جعبه از نوع قابل بازیافت است و جوهر آن نیز جوهر سویا است. لوازم‌جانبی موجود در جعبه چیزی بیشتر از لوازم همیشگی نیست و شامل آداپتور A/C، کابل میکرو یواس‌بی و یک جفت هدفون می‌شود. همه این وسایل به رنگ سفید هستند.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

نگاه ۳۶۰ درجه به گلکسی Grand ۲

گوشی موبایل گلکسی Grand ۲ حدود ۱۴۶.۸×۷۵.۳×۸.۹ میلی‌متر اندازه دارد و گوشی موبایل کوچکی به شمار نمی‌رود. گلکسی Grand اصلی نیز تقریبا همین اندازه را داشت و فقط کمی ضخیم‌تر بود. البته نمایشگر گرند اصلی ۵ اینچ بود و باتری آن نیز کوچک‌تر و ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است. سامسونگ با اینکه اندازه صفحه نمایش را ۰.۲۵ اینچ افزایش داده است و باتری بزرگ‌تری نیز برای گلکسی Grand ۲ استفاده کرده است اما از نظر وزنی فقط یک گرم از Grand سنگین‌تر است. باریکی بدنه گلکسی Grand ۲ حدود ۸.۹ میلی‌متر است.

طراحی

سامسونگ بدون اینکه که تغییری در ایده‌های همیشگی خود در زمینه طراحی گوشی‌های هوشمندش ایجاد کند، Grand را همچون دیگر هوشمندهایش طراحی کرده است. گلکسی Grand ۲ نیز تفاوت چندانی با آن ندارد و فقط بلندقدتر و کمی باریک‌تر شده است.

قاب پشت بدنه دستگاه همچون نسخه پیشین کمی خمیدگی دارد و برای اینکه بادوام‌تر به نظر برسد، بافت پشت آن از چرم مصنوعی انتخاب شده است. این بافت کمک می‌کند تا گوشی بهتر در دست بنشیند و به‌راحتی لیز نخورد. کناره‌های قاب بدنه دستگاه نیز برخلاف Note ۳، کاملا پرداخت شده هستند. کلیدهای دستگاه نیز با اینکه صیقلی یافته‌اند اما واکنش‌پذیری زیاد خود را از دست نداده‌اند.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

گلکسی Grand ۲ سامسونگ خمیدگی کمتر و بدنه باریک‌تر دارد و حاشیه‌های اضافه اطراف نمایشگر نیز تا حد زیادی کاهش یافته‌اند.این‌ها تفاوت‌های اصلی میان گراند اصلی و Grand ۲ هستند. بزرگ شدن نمایشگر باعث نشده است تا اندازه بدنه تغییر چندانی کند. در عوض، فضاهای بالا و پایین نمایشگر که اضافه بودند، از بین رفته‌اند. کلیدهای کنترلی و حسگرهای گوشی نیز با این تغییرات، کمی تغییر کرده‌اند و خود را با طراحی جدید سازگار کرده‌اند. کلید فیزیکی خانه و دو کلید خازنی در دو طرف آن، سوکت هدفون، حسگرهای مجاورت و نوری واردی هستند که در اطراف نمایشگر تعبیه شده‌اند.

صفحه نمایش گلکسی Grand ۲

صفحه نمایش گوشی هوشمند گلکسی Grand ۲ از هر دو نظر اندازه و رزولوشن بهبود یافته است. رزولوشن آن از WVGA (۴۸۰×۸۰۰ پیکسل) و اندازه ۵ اینچ به رزولوشن ۷۲۰p (۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل) ارتقا یافته است. تراکم تصویر آن نیز حدود یکصد پیکسل در هر اینچ افزایش یافته است که تاثیر بسیاری در کیفیت تصاویر دارد. کیفیت نمایشگر گوشی هوشمند گلکسی Grand ۲ بسیار شفاف و زنده هستند و جزئیات به خوبی در آن دیده می‌شوند. کیفیت عکس‌هابسیار خوب است و حتی می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها در ردیف خود دانست.

کنتراست تصویر در حد متوسط است و زاویه دید نیز بد نیستو رنگ‌ها کامل و خالص نمایش داده می‌شوند و با رنگ‌های طبیعی تفاوت چندانی ندارند.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

عمر باتری

گوشی هوشمند گلکسی Grand ۲، همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. این باتری بسیار بهتر از باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعت گراند اصلی شارژدهی دارد. به طوری که تا ۳۷۰ ساعت در حالت استندبای روشن می‌ماند. این گوشی دو سیم‌کارته، تا ۱۷ ساعت مکالمه مداوم را پشتیبانی می‌کند.

با استفاده همه‌جانبه از گوشی، یعنی وب‌گردی و مکالمه و پخش ویدئو، گوشی هوشمند گلکسی Grand ۲ تا ۲۰ ساعت استفاده را پاسخ‌گو است. البته دوسیم‌کارته بودن انرژی زیادی از Grand ۲ مصرف می‌کند و به طور کلی ۴۵ ساعت استفاده معمولی را پشتیبانی می‌کند.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

بنچ‌مارک

سامسونگ گلکسی Grand ۲ به پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۰۰ مجهز است. این تراشه ۴ هسته Cortex-A۷ دارد و پردازنده گرافیکی آن از نوع Adreno ۳۰۵ است. این پردازنده ۱.۵ گیگابایت رم دارد. ما پیش از این S۴۰۰ را در گوشی موتورولا Moto G دیده‌ بودیم که اتفاق عملکرد خوبی نیز دارد. گلکسی Grand ۲ با ۱.۵ گیگکابایت رم توانایی اجرای رزولوشن‌های بالا رادارد.

سیستم‌عامل این گوشی نسخه ۴.۳ اندروید (آب‌نبات ژله‌ای) و رابط‌کاربری آن TouchWiz است.

پردازنده کورتکس A۷ با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز از نظر سرعت در ردیف متوسط‌ها دسته‌بندی می‌شود و بسیار مشابه Cortex-A۹ است. این پردازنده این مزیت را دارد که در مصرف انرژی بسیار صرفه‌جویی می‌کند. هسته‌های این پردازنده از نظر عملکرد بسیار شبیه پردازنده گوشی‌های موتورولا Moto G و اکسپریا C سونی می‌باشد.

دوربین ۸ مگاپیکسل

سامسونگ گلکسی Grand ۲، دوربین ۸ مگاپیکسل در عقب دارد که می‌تواند با کیفیت ۳۲۶۴×۲۴۴۸ پیکسل عکس‌برداری کند. فلاش LED این دوربین نیز در محیط‌های تاریک و کم‌نور بسیار به داد کاربر می‌رسد و می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید.

منظره‌یاب این گوشی برای هر دو حالت عکاسی و فیلم‌برداری یکی است و لازم نیست میان دو حالت مختلف سوئیچ کنید. البته این سیاست چندان هم خوب نیست زیرا اگر بخواهید با رزولوشن کامل ۸ مگاپیکسل عکاسی کنید باید ویدئوهای خود را با تناسب تصویر ۴:۳ تنظیم و ثبت کنید.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

کیفیت عکس

کیفیت عکس‌های گلکسی Grand ۲ را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده و آن را با دیگر گوشی‌های هوشمند مقایسه کنید.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

فیلم‌برداری گوشی هوشمند گلکسی Grand ۲

گوشی گلکسی Grand ۲، ویدئوها را در فایل‌های MP۴ ثبت می‌کند و نرخ بیت آن به طور متوسط بیش از ۱۷ مگابایت در هر ثانیه است. صداها نیز با کیفیت ۱۲۲ کیلوبایت در هر ثانیه ثبت می‌شوند. نرخ سمپلینگ صدا نیز ۴۸ کیلوهرتز است.

فوکوس لمسی را در حالت فیلم‌برداری نیز در اختیار خواهید داشت و کاربر می‌تواند در حالت فیلم‌برداری با کیفیت ۶ مگاپیکسل نیز عکاسی نیز کند. کیفیت این عکس‌ها به خوبی عکس‌های ۸ مگاپیکسل هستند.

مقایسه کیفیت فیلم‌برداری

ویدئوهای این گوشی هوشمند کیفیت خوبی دارند و جزئیات در آنها به خوبی دیده می‌شوند. در ادامه می‌توانید مقایسه کیفیت فیلم‌های آن را با دیگر گوشی‌های هوشمند ملاحظه کنید.


Samsung Galaxy Grand ۲
Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

Apple iPhone 5
Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

HTC One M8
Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

LG G3
Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

Nokia Lumia 1520
Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

Galaxy S5
Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

Xperia Z2
Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

کلام آخر

با اضافه شدن دو هسته بیشتر به پردازنده، یکصد پیکسل در هر اینچ به تراکم تصویر نمایشگر، فناوری LTE، صفحه نمایش بزرگ‌تر، عمر باتری بیشتر و رزولوشن بالاتر باعث شده‌اند تا نسخه دوم Galaxy Grand سامسونگ در مقامی بسیار بالاتر ازGrand اصلی بنشیند.

بارها در متن اشاره کردیم این گوشی دوسیم‌کارته است. گلکسی Grand اصلی تک‌سیم‌کارته بود و پردازنده ضعیف‌تر و رزولوشن پایین‌تری داشت. اما همه این مشکلات در نسخه دوم به خوبی برطرف شده‌اند.

سامسونگ گلکسی Grand ۲ صفحه نمایش بزرگ‌تر ۵.۲۵ اینچ دارد. باتری آن بزرگ‌تر است و فعالیت‌های سنگین‌تر و کیفیت‌های بالاتری را پشتیبانی‌ می‌کند. میزان شارژدهی بیشتری نیز دارد. پردازنده گوشی هوشمند Galaxy Grand ۲ نیز دو هسته بیشتر دارد و متعاقبا قدرت آن نیز افزایش یافته است. پردازنده گرافیکی و رم دستگاه نیز متاثر از این بهبود، ارتقا یافته‌اند و عملکرد و سرعت پردازنده را افزایش داده‌اند.

نسخه اندرویدی که روی این گوشی نصب شده است نیز جدیدترین نسخه است. سامسونگ به طور کاملا آشکار در هر دو زمینه کیفیت و کمیت در این گوشی تغییرات خوب ایجاد کرده است.

در مقایسه این گوشی با دیگر موبایل‌های هوشمند می‌توان به اچ‌تی‌سی Desire ۷۰۰ اشاره کرد که آن نیز دوسیم‌کارته و اندرویدی است. صفحه نمایش آن نیز ۵ اینچ می‌باشد و با پردازنده چهارهسته‌ای Cortex-A۷ عرضه شده است. البته پردازنده گرافیکی آنها با هم فرق دارد. دوربین هر دو گوشی ۸ مگاپیکسل است و رابط‌کاربری گوشی اچ‌تی‌سی از نوع Sense ۵.۰ و سیستم‌عامل آن آب‌نبات ژله‌ای است. گوشی Desire ۷۰۰ از نظر قیمتی مشابه گوشی هوشمند Grand ۲ است اما کیفیت تصویر پایین‌تری دارد و از فناوری LTE نیز پشتیبانی نمی‌کند. اما در عوض فناوری صوتی و بلندگوهای Boom Sound دارد که در گوشی هوشمند سامسونگ آن را نمی‌بینیم.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

اکسپریا C سونی نیز با رزولوشن تصویر qHD و اندازه ۵ اینچ، دوربین ۸ مگاپیکسل، کیفیت ویدئوهای ۱۰۸۰p، پشتیبانی از کارت حافظه خارجی و قابلیت ارتقا آن و باتری ۲۳۹۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر رقبای گراند دو سامسونگ به شمار می‌رود. ال‌جی نیز دو رقیب برای این گوشی هوشمند معرفی کرده است: گوشی ال‌جی G۲ mini و L۹۰. هر دو این گوشی‌ها صفحه نمایش ۴.۷ اینچ با رزولوشن qHD، پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۰۰، دوربین ۸ مگاپیکسل و اندروید نسخه ۴.۴ KitKat دارند.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

موتورولا Moto G (در هر دو حالت تک و دو سیم‌کارته)، پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۰۰ و رزولوشن ۷۲۰p دارد. نسخه اندروید آن نیز KitKat است و از فناوری LTE نیز پشتیبانی می‌کند. اما حافظه داخل یآن قابل ارتقا نیست و صفحه نمایش آن نیز کوچک‌تر از باقی گوشی‌های معرفی شده در این مطلب است. گزینه دیگری که نمایشگری با کیفیت ۷۲۰p دارد، Oppo R۸۱۹ است که علاوه بر دوسیم‌کارته بودن، دوربین خوبی هم دارد.

Galaxy Grand 2، گوشی محبوب سامسونگ

با این حساب باید گفت خیلی هم آسان نیست در این ردیف گوشی‌ها بهترین آنها را انتخاب کنید. همه تقریبا شبیه هم هستند. حتی گوشی گلکسی S۴ mini خود سامسونگ نیز امکانات مشابه دارد. اما مزیت Galaxy Grand ۲ این است که از فناوری LTE پشتیبانی می‌کند که در بیشتر این گوشی‌ها کمبود آن مشخص بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرکسی به من زنگ بزنه گوشی اشغال میکنه خودش میشه کمکم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد توی تنظیمات تماسها اشتباهی بلاک کردی

      • بدون نام

        اینترنتش خیلی ضعیفه

    • مهسا

      سلام دوستان من حدود چند ماهه که این گوشی رو خریدم ولی هربار که عکس میگیرم تار میفته میخواستم ببینم کسایی که این گوشی رو دارن این مشکل واسه اونا هم هستش؟ لطفا راهنمایی کنین

    • مهسا

      سلام دوستان من حدود چند ماهه که گوشی samsung galaxy grand 2 رو خریدم ولی هربار که عکس میگیرم تار میفته میخواستم ببینم کسایی که این گوشی رو دارن این مشکل واسه اونا هم هستش؟ لطفا راهنمایی کنین

    • علی

      گوشی خیلی خوب است من یک هفته ان را خردیم

    • ناشناس

      خیلی گوشیه عالیه .s4 خیلی بهتره.

    • فضل الدین عیار

      از افغانستان کابل
      آیا امکان داره از شماره موبایل موقعیت شخص را از طریق گوگل ماپ پیداکنیم؟
      اگر کدام برنامه ای دیگر داشته باشه به من بگین.
      چون ای کار در آیفون امکان داره.

    • بدون نام

      سلام
      من چندماهی میشه خریدم
      منم درمورددوربینش مشکل دارم.خیلی وقتاتارمیفته عکسا.
      البته اونایی ک خوب میفته کیفیتش عالیه
      واینکه این اواخرخیلی هنگ میکنه.ازوقتی ویروس کش نصب کردم بهترشد.ولی کاملابرطرف نشد
      ممنون میشم راهنماییم کنید

    • پارسین

      سلام
      گوشیم گلکسی گرند 2 هستش. تنظیمات دوربینش اصلا نمیاد. یعنی اصلا نمیشه کیفیت فیلمو عکسو تغییر داد. یه برنامه زوم کمرا نصب کردم ولی اونم بعد یه مدت اذیت کرد. کسی هست که کمکم کنه؟ ممنون میشم.

    • mobina

      سلام.من دوماهی میشه گوشی گلکسی گرند2 رو خریدم ولی دکمه هومش دیگه کیفیت اول و نداره.ممنون میشم کمکم کنید

    • پریسا

      گوشی من گرند 2 .اندروید4.3مثل ساعت کار میکرد.ارتقاعش دادم به اندروید4.4الان داره داغونم میکنه سرعتش اومده پایین.لگ میزنه .صفحه میپره و یهو ابی میشه.تو بازیا گیر میکنه .یبارم همون شب حالت نیم سوز خاموش شد تا2ساعت نیومد بالا.تو روخدا بگین چیکار کنم .کجا برم اندروید قبلیش برگرده.واینکه دوباره اندرویدشو برگردونم مشکلی پیش نمیاد؟خواهش میکنم جوابمو بدید ممنون

    • محمد امین

      گوشی خیلی عالی هستش زیبایی واقعی این گوشی از تو عکس معلوم نیس بایدبگیری دستت تا قشنگیش معلوم شه.من خرداد 93 این گوشی خریدم الان مشکل خاصی پیش نیومده فقط از وقتی اندروید ارتقا دادم تو بازی کلش یکم گیر داره مجبور شدم اندرویدمو دانگرید کنم رو همون4.3 خلاصه گوشی خیلی عالی نصبت به اس 4 کمتر داغ میکنه من یک بار دوتا بازی دیتا دار که روهم حدود 3 گیک دیتا داشت نصب کردم گوشی آخ نگفت و خیلی خوب و روون اجرا کرد.

    • محمد

      اندروید گرند 2 رو به 4.4 ارتقا ندید واقعا سرسام اوره.اینکارو کردم الان پشیمونم.نمیدونم اندروید بالاتر اومده براش یا نع

    • نیما

      سلام... گوشی فوق العاده ای هس من اندرویدش رو با کاستوم را ۷ ارتقا دادم بدون هنگ... دوستانی که میگن مشکل هنگ دارن مشکل از نسخه اندرویدی هس که نصب کردن وگرنه من که تاذحالا به مشکلی باهاش بعد از ۳سال برنخوردم

      بازی هایی سنگین مثل اسفالت ۸ رو هم به راحتی اجرا میکنه و هیچ مشکلی نداره

    • آراد

      اینترنتش خیلی ضعیفه و جی پیاسش هم خرابه

    • آراد

      همش هنگ میکنه

    • مبین خان

      سلام.بهترین گوشیه روی جهانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج