۱۶۸۳۰۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وقتی لنوو موبایل می سازد؛

Lenovo Vibe Z۲ Pro

وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید کمتر کسی نام لنوو را به میان می‌آورد. این کمپانی چینی بیشتر در زمینه ساخت کامپیوتر و لپ‌تاپ فعالیت دارد. ولی در دنیای موبایل‌ها هنوز جا نیفتاده و آن‌چنان که باید شناخته شده نیست.

Lenovo Vibe Z2 Pro
برترین ها- ترجمه از فروغ بیداری:

وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید کمتر کسی نام لنوو را به میان می‌آورد. این کمپانی چینی که دفتر اصلی آنها در بیجینگ قرار دارد بیشتر در زمینه ساخت کامپیوتر و لپ‌تاپ فعالیت دارد. ولی در دنیای موبایل‌ها آن‌چنان که باید شناخته شده نیست. اما به تازگی موبایل هوشمندی به نام Vibe Z۲ Pro معرفی و عرضه کرده است که امکانات خوبی دارد و مختص کشور چین نیست.

لنوو در خود کشور چین رتبه سوم را دارد. همین مساله کافی است تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و در بازار جهانی نیز بیش از پیش خودنمایی کند.


Lenovo Vibe Z2 Pro

گوشی هوشمند Vibe Z۲ Pro لنوو بیشتر برای کار مناسب است. صفحه‌نمایش آن ۶ اینچ با فناوری QHD IPS LCD است و تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۱ و ۳ گیگابایت رم دارد. بدنه فلزی و حاشیه باریک نمایشگر این گوشی بر زیبایی ظاهری آن افزوده‌اند. با اینکه نمایشگر گوشی بزرگ است، اما Vibe Z۲ Pro کاملا کامپکت و جمع‌وجور است. از نظر قد و اندازه، حدود ۲.۱ میلی‌متر از اپل آی‌فون ۶ Plus که فقط ۵.۵ اینچ اندازه دارد، کوتاه‌تر است.

در ادامه مطلب به طور مفصل در مورد مشخصات این گوشی چینی برایتان توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

نگاه 360 درجه به لنوو Vibe Z۲ Pro

لنوو Vibe Z2 Pro یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است. اما لنوو کاملا هوشمندانه از همه فضای 6 اینچ نمایشگر این گوشی استفاده کرده است. به این مفهوم که حاشیه‌های اضافه را از اطراف نمایشگر حذف کرده است تا بدنه، ظرافت خود را حفظ کند. اندازه کلی گوشی، 156 × 81.3 × 7.7 میلی‌متر است. Vibe Z2 Pro از گوشی هواوی Ascend Mate 7 که گفته می‌شود بهترین گوشی از نظر تناسب اندازه نمایشگر و بدنه است، باریک‌تر و سبک‌تر است. وزن گوشی لنوو 179 گرم است و خیلی راحت می‌توانید در جیب خود آن را جای دهید.

گوشی Vibe Z۲ Pro فقط سه میلی‌متر بلندتر و عریض‌تر از سامسونگ گلکسی نوت ۴ است که صفحه نمایش ۵.۷ اینچ دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

لنوو برای گوشی Vibe Z۲ Pro بدنه آلومینیومی در نظر گرفته است. این موجب شده تا ارزش و اعتبار گوشی بیشتر شود. البته همه بدنه از جنس آلومینیوم نیست و بخش‌هایی از آن پلاستیکی است. البته پلاستیک استفاده شده نیز جنس خوبی دارد و با آلومینیوم پشت بدنه کاملا جفت‌وجور شده است.


Lenovo Vibe Z2 Pro

Lenovo Vibe Z2 Pro

Lenovo Vibe Z2 Pro

در قسمت پشت بدنه، یک قسمت از پانل به رنگ مشکی براق است که درون آن دوربین 16 مگاپیکسل قرار گرفته است. اشاره‌های کوچکی هم به رنگ قرمز در آن دیده می‌شود. این باکس چندان جالب نیست اما خیلی هم به زیبایی گوشی ضربه نزده است. این گوشی خیلی خوب در دست می‌نشیند و از دیگر گوشی‌های بزرگ‌تر از 5.5 اینچ استفاده بسیار آسان‌تری دارد.

لبه‌های گوشی تیز هستند که شاید برای برخی کاربران جالب نباشد. شاید در ظاهر خیلی بد نباشد اما وقتی طولانی‌مدت گوشی را در دست می‌گیرید، کمی اذیت‌کننده به‌نظر می‌رسد.

جا دارد اشاره کنیم، قاب پشت بدنه این گوشی آن‌طور که به نظر می‌رسد مستحکم نیست. با اینکه فلزی است اما باید مراقب ضربه‌های محکم باشید.

صفحه‌نمایش

لنوو Vibe Z2 Pro ، صفحه نمایش 6 اینچ با فناوری IPS LCD و رزولوشن 2560×1440 پیکسل دارد. تراکم پیکسل‌های این نمایشگر 490 پیکسل در هر اینچ است. این گوشی امکانات بسیاری دارد که در منوی ویژه‌ای جمع شده‌اند تا کاربر دسترسی آسانی به آنها داشته باشد. از جمله تنظیماتی که در اختیار کاربر است، کنترل و تنظیم نور، خلوص رنگ‌ها، تناژ رنگ و نور، کنتراست و مودهای مختلف برای نمایشگر هستند.

Lenovo Vibe Z2 Pro

کاربر می‌تواند از حالت اسمارت (هوشمند) به گزینه‌های دیگر سوئیچ کند. روی صفحه نمایش یک لایه فناوری ضدخش گوریلا گلاس ۳ قرار دارد که شیشه نمایشگر را در برابر شکسته شدن و خراشیدگی محافظت می‌کند.

ماتریکس نمایشگر از نوع RGB است و همه پیکسل‌های سبز، قرمز و آبی اندازه برابر دارند. عمق رنگ مشکی نمایشگر Vibe Z۲ Pro بسیار عالی است و نور نیز در هر دو حالت ۵۰ و ۱۰۰ درصد خوب و راضی‌کننده هستند. کنتراست تصویر در حد متوسط قرار دارد و رنگ‌ها تا اندازه‌ای شدیدتر از حالت طبیعی هستند. در مورد زاویه دید نمایشگر باید گفت از کناره‌ها که به آن نگاه می‌کنید رنگ و کنتراست کمی تغییر می‌کند.

عمر باتری

از آنجایی که گوشی Vibe Z۲ Pro فضای داخلی زیادی دارد، لنوو یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته است. با اینکه این رقم بسیار عالی و زیاد به نظر می‌رسد اما باز به پای گوشی Ascend Mate ۷ هواووی که باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد، نمی‌رسد. در مورد عمر باتری این گوشی باید گفت، در حالت مکالمه ۳G ، پخش ویدئو، مرور وب و استندبای این گوشی مورد آزمایش قرار گرفته است. با اینکه گوشی نمایشگر بزرگ با تراکم زیاد دارد، اما باتری در حوزه‌های مرور وب و پخش ویدئو خوب ظاهر شده است. در حالت استندبای نیز ۷۶ ساعت دوام می‌آورد.

Lenovo Vibe Z2 Pro

از اینها مهم‌تر این است که لنوو برای این گوشی، سیستم مدیریت انرژی در نظر گرفته است. در این حالت می‌توانید مشاهده کنید کدام برنامه‌ها بیش از همه باتری مصرف می‌کنند و موارد غیرلازم را غیرفعال کنید. در ضمن، میران مصرف باتری را نیز کنترل کنید. باتری سه حالت متفاوت دارد: نرمال، ذخیره انرژی و موارد اضطراری. در حالت مصرف بهینه انرژی، گوشی به طور خودکار اپلیکیشن‌هایی که در زمینه دستگاه در حال اجرا شدن هستند و فقط باتری می‌خورند را غیرفعال می‌کند. در ضمن، با کاهش سرعت پردازش پردازنده، به عمر بیشتر باتری کمک می‌کند.

عملکرد

در زیر قاب لنوو Vibe Z۲ Pro ، یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۱ از نوع MSM۸۹۷۴AC و پردازنده چهارهسته‌ای Krait ۴۰۰ با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز قرار دارد. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز از نوع Adreno ۳۳۰ است که با سرعت ۵۰۰ مگاهرتز فعالیت می‌کند. این گوشی، ۳ گیگابایت رم دارد و به همین دلیل، به‌راحتی می‌تواند همه برنامه‌های سنگین را نیز اجرا کند.

Lenovo Vibe Z2 Pro

Lenovo Vibe Z2 Pro

Lenovo Vibe Z2 Pro

معماری پردازنده Krait ۴۰۰ به گونه‌ای است که در اجرای همه برنامه‌ها سرعت بسیار بالایی برای گوشی رقم زده است. رزولوشن QHD صفحه نمایش ۶ اینچ برای کارکرد پردازنده گرافیکی Adreno ۳۳۰ بسیار عالی است و در کنار هم نتیجه خوبی به کاربر می‌دهند.

در بنچ‌مارک GeekBench که عملکرد چندگانه پردازنده را مورد بررسی قرار می‌دهد، گوشی Vibe Z۲ Pro در ردیف پایین آی‌فون ۶ پلاس، گلکسی نوت ۴ سامسونگ و چند پله پایین‌تر از هواوی Ascend Mate۷ قرار گرفت. گوشی هواوی تراشه Kirin ۹۲۵ با چهارهسته Cortex-A۱۵ و ۱.۸ گیگاهرتزی دارد.

کیفیت صدا

Lenovo Vibe Z2 Pro

Lenovo Vibe Z2 Pro

گوشی Vibe Z۲ Pro لنوو، در آزمایش کیفیت و بلندی صدا هنگام اتصال به آمپلی‌فایر خارجی، نتیجه خوبی داشت. البته از نظر کیفیت صدا به پای گوشی اچ‌تی‌سی نمی‌رسد اما در حد خود عالی و راضی‌کننده است. وقتی از هدفون استفاده می‌کنید، صدای استریو در آن کمی با اشکال به گوش می‌رسد اما خیلی هم آزاردهنده نیست.

دوربین ۱۶ مگاپیکسل

لنوو Vibe Z۲ Pro ، دوربین ۱۶ مگاپیکسل با نسبت تصویر ۱۶:۹ و حسگر لرزش‌گیر نوری دارد. این دوربین عکس‌هایی با رزولوشن ۵۲۹۶×۲۹۶۰ پیکسل در نسبت تصویر ۱۶:۹ و ۴۰۰۰×۳۰۰۰ پیکسل با نسبت‌ تصویر ۴:۳ ارائه می‌دهد.

Lenovo Vibe Z2 Pro

رابط کاربری دوربین Vibe Z۲ Pro بسیار کاربرپسند است و کاربر در استفاده از آن با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد. این رابط دو بخش مجزا دارد: دوربین هوشمند و دوربین حرفه‎‌ای. برای اینکه حالت هوشمند در دسترس باشد، لنوو آن را درست در زیر گزینه‌های دوربین و در حالتی برجسته قرار داده است.

البته، سوئیچ بین دو حالت هوشمند و حرفه‌ای آهسته انجام می‌شود و انیمیشن‌ طولانی پخش می‌شود که امکان خاموش کردن آن نیز وجود ندارد.

فیلم‌برداری با کیفیت UHD

لنوو Vibe Z۲ Pro قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۲۱۶۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. البته گزینه‌هایی دیگر نیز برای فیلم‌برداری دارد که از جمله باید به ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و فیلم‌برداری صحنه آهسته با کیفیت ۷۲۰p اشاره کرد. در تمام طول مدت فیلم‌برداری، لرزش‌گیر نوری تصویر روشن است تا تصاویر با کیفیت خوب ضبط شوند. این فناوری کمک می‌کند تا هنگام فیلم گرفتن در حرکت، تصویر کمترین لرزش را داشته باشد.

Lenovo Vibe Z2 Pro

ویدئوهای UHD که با دوربین Vibe Z۲ Pro لنوو برداشته می‌‎شوند، کیفیت و رزولوشن عالی دارند. نرخ بیت تصاویر نیز ۲۹ تا ۳۰ در ثانیه هستند. رنگ و کنتراست فیلم‌ها نیز خوب هستند فقط شاید کمی رنگ‌ها غنی‌تر از آنچه باید باشند.

نتیجه‌گیری

لنوو Vibe Z۲ Pro با بدنه بزرگی که دارد بسیار باکلاس و زیبا دیده می‌شود. سخت‌افزار این گوشی بسیار عالی است و با بدنه فلزی که دارد از خیلی کاربران می‌تواند دلبری کند. این خاصیت، بر ارزش و اعتبار گوشی نیز افزوده است. با اینکه نمایشگر آن بسیار بزرگ است اما بدنه آن طوری نیست که نتوانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. از نظر قیمت و امکانات باید گفت این گوشی بسیار متناسب است و ارزش قیمتش را دارد. همانند گوشی Ascend Mate ۷ هواوی، لنوو نیز حاشیه‌های نمایشگر را تا حد زیادی باریک کرده است تا بیشترین استفاده را از نمایشگر ببرد. طبق ادعای خود لنوو، Vibe Z۲ Pro از گوشی‌های خوش‌قیمتی است که با خرید آن برد خواهید کرد. صفحه نمایش ۶ اینچ با رزولوشن QHD این گوشی خوب و کیفیت ساخت و پرداخت نهایی آن عالی هستند. تراشه پردازنده جدیدترین مدل نیست اما همچنان کارکرد خوبی دارد. از نظر نرم‌افزار نیز نیازهای کاربر رابرآورده می‌کند.

Lenovo Vibe Z2 Pro

لنوو Vibe Z۲ Pro ، با این بدنه بزرگ هیچ جایگاهی برای کارت حافظه میکرو اس‌دی در خود ندارد. اما در عوض دو سیم‌‌کارته است. اگر این گوشی را بخواهیم با فبلت‌های هم‌اندازه خود در سه پلتفورم مختلف اندروید، ویندوزفون و iOS مقایسه کنیم، باید اول به گلکسی نوت چهار اشاره کرد که نمایشگر ۵.۷ اینچ از نوع Super AMOLED و رزولوشن QHD دارد. تراکم تصویر گوشی سامسونگ کمتر است اما در عوض رنگ و کنتراست خوبی دارد. گلکسی نوت ۴، بدنه فلزی نیز ندارد اما کیفیت پلاستیکی که از آن ساخته شده، خوب و بسیار بادوام است.

سامسونگ رابطکاربری TouchWiz در گوشی خود استفاده کرده است و در ضمن، قلم‌نوری S Pen نیز دارد و از نظر عملکرد قدرت بسیار بالایی دارد. لنوو Vibe Z۲ Pro حدود یکصد یورو از رقیب سامسونگی خود ارزان‌تر است.

به طور کلی، باید گفت فبلت Vibe Z۲ Pro لنوو با طراحی خوب و امکانات عالی یکی از بهترین گوشی‌های بزرگ‌سایز است که می‌توانید با قیمت معقول آن را خریداری کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج