۱۹۰۴۳۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

Lenovo S۹۰ Sisley؛ دوقلوی iPhone ۶

لنوو S۹۰ Sisley از آن گوشی‌های رده متوسط است که آمده تا همه رقیبان خود را از میان بردارد و خود را در دل کاربران جا کند. لنوو، گوشی Z۲ را نوسازی و به روشی تازه جمع کرده و یک گوشی جدید خلق کرده است.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6
برترین ها - ترجمه از فروغ بیداری: لنوو S90 Sisley از آن گوشی‌های رده متوسط است که آمده تا همه رقیبان خود را از میان بردارد و خود را در دل کاربران جا کند. صفحه نمایش AMOLED، دوربین دوم (سلفی) 8 مگاپیکسل با فلاش ال‌ای‌دی، دوسیم‌کارته بودن، تراشه اسنپ‌دراگون 410 و فناوری LTE از جمله مواردی هستند که این گوشی چینی به‌واسطه آنها فخرفروشی می‌کند. در ضمن، طراحی خوبی هم دارد که می‌تواند نگاه‌ها را به خود جلب کند.

سخت‌افزار Sisley شبیه گوشی‌های پیشین لنوو و به ارث رسیده از Vibe Z2 است. شاید بتوان گفت لنوو، گوشی Z2 را نوسازی و به روشی تازه جمع کرده و یک گوشی جدید خلق کرده است. گوشی S90 Sisley از نظر سخت‌افزاری امکانات خوبی دارد که موجب خرسندی کاربران خواهد بود. به طور مثال، باید به تراشه اسنپ‌دراگون 410، چهار هسته Cortex-A53 با سرعت 1.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 306 اشاره کرد.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

تنظیمات و امکانات دوربین این گوشی هم حرف ندارند. دوربین اصلی که در عقب تعبیه شده، ۱۳ مگاپیکسل و دوربین دوم که در جلو و بالای صفحه نمایش است، ۸ مگاپیکسل هستند. دوربین دوم فلاش ال‌ای‌دی اختصاصی خودش را هم دارد که بر جذابیت بیشتر Sisley افزوده است.

لنوو S۹۰ Sisley در دو مدل سخت‌افزاری متفاوت عرضه می‌شود: مدل ۱۶ گیگابایت با یک گیگابایت رم و نسخه ۳۲ گیگابایتی با دو گیگابایت رم. نمایشگر این گوشی، ۵ اینچ با رزولوشن ۷۲۰p و فناوری Super AMOLED است.

طراحی و کیفیت ساخت

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

یکی از اهداف خلق S۹۰ Sisley، جلب توجه کاربران بوده است. اما لنوو خیلی ظرافت به خرج نداده و در واقع به نوعی برادر دوقلوی آی‌فون ۶ را ساخته و تحویل بازار داده است. وقتی از دور و از روبه‌رو به گوشی لنوو نگاه کنید، نمی توانید تفاوت آن را با آی‌فون ۶ تشخیص دهید. البته در قاب پشت این دو گوشی با هم تفاوت بارزی دارند. گوشی S۹۰ Sisley یک دوربین برآمده دارد که در آی‌فون آن را نمی‌بینیم. از نظر وزن و اندازه، S۹۰ Sisley حدود ۱۴۶×۷۱.۷×۶.۹ میلی‌متر اندازه و ۱۲۹ گرم وزن دارد. وزن سبک و باریکی دستگاه موجب شده تا راحت در دست بنشیند و کاربر در استفاده از آن هیچ مشکلی نداشته باشد.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

لبه‌های قاب بدنه گرد و خمیده هستند و این نیز بهتر در دست نشستن آن را ساده کرده است. قاب جلوی بدنه این گوشی سفید است و فقط فلاش ال‌ای‌دی، آن همه سفیدی را در هم شکسته است. اما قاب‌های پشت در رنگ‌های مختلف همانند توسی، طلایی و پلاتینیوم موجود است. بدنه این گوشی به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است. اما در قسمت بالای بدنه، بخشی از قاب گوشی با پلاستیک پوشانده شده است.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

وقتی گوشی S۹۰ Sisley را در دست می‌گیرید، حس دوام و سبک‌وزنی را با هم خواهید داشت. جنس بدنه حرف ندارد اما در برخی جزئیات ایرادهایی دارد و از جمله باید به نوار پلاستیکی که دور نمایشگر را گرفته است، اشاره کرد. این مساله باعث شده تا به طور کامل نتوانیم به S۹۰ Sisley لقب شیک و باکلاس بدهیم.

صفحه نمایش

لنوو S۹۰ Sisley، صفحه نمایش ۵ اینچ Super AMOLED با رزولوشن ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل دارد. این نمایشگر خیلی عالی به نظر نمی‌رسد اما برای یک گوشی رده متوسط، کیفیت خوبی است و همه تصاویر با وضوح خوب و کمترین نویز نمایش داده می‌شوند. تراکم تصویر این نمایشگر، ۲۹۴ پیکسل در هر اینچ است. عمق رنگ مشکی و خلوص رنگ‌ها در این نمایشگر عالی هستند و همه اینها به لطف فناوری Super AMOLED است.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

به طرز عجیبی، نمایشگر Sisley، پوشش ضدخش گوریلا گلاس ندارد و کاربر باید خودش از روکش‌های محافظ نمایشگر برای گوشی خود استفاده کند. از جمله ویژگی‌های خوب این نمایشگر، گزینه نور هوشمند است که به صورت خودکار نور صفحه را با توجه به نور محیط زیاد و کم می‌کند.

لنوو S۹۰ از ماتریکس Diamong Pentile استفاده می‌کند که مشابه ماتریکس مورداستفاده در گلکسی A۵ است. کنتراست نمایشگر S۹۰ بسیار خوب است. در حالی که نور آن تعریف چندانی ندارد. اما به صورت کلی کیفیت و رزولوشن نمایشگر خوب است و زیر نور خورشید خوانایی کامل را دارد.

باتری

لنوو S۹۰ Sisley، همانند Vibe X۲ باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. اما به دلیل طراحی یکپارچه بدنه، باتری آن قابل تعویض یا جابه‌جایی نیست. در تست باتری، مشخص شد این دستگاه تا ۵۴ ساعت استفاده را پاسخ‌گوست که خیلی اغواکننده به نظر نمی‌رسد. در حالت استندبای نیز بیشتر از بقیه هم‌ردیف‌های خود دوام ندارد.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

عملکرد

گوشی موبایل S۹۰ Sisley، تراشه اسنپ‌دراگون کوالکوم ۴۱۰ با چهار هسته Cortex-A۵۳ و سرعت ۱.۲ گیگاهرتز دارد. این گوشی در دو مدل با رم‌های یک و دو گگیابایت عرضه می‌شود. نسخه ۱۶ گیگابایت، یک گیگابایت رم و نسخه ۳۲ گیگابایتی، رم دو گیگابایتی دارد. پردازنده گرافیکی این دستگاه Adreno ۳۰۶ است.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

تنظیمات و امکانات این گوشی تقریبا مشابه دیگر گوشی‌های رده متوسط بازار همانند گلکسی A۳ و گلکسی A۵ ، گلکسی Grand Max و گلکسی E۷ سامسونگ است. این پلتفورم را در شیائومی Note ۲ و Redmi ۲ یا حتی خانواده دیزایر اچ‌‍تی‌سی همانند دیزایر ۵۲۰، ۶۲۰ و ۸۲۰q نیز می‌توان مشاهده کرد. البته برخی از گوشی‌های هوشمند هواوی نیز در این ردیف دسته‌بندی می‌شوند.

این گوشی هوشمند در بنچ‌مارک GeekBench ۳ که عملکرد خام پردازنده را مورد بررسی قرار می‌دهد، رتبه خوبی کسب کرده و بالاتر از گوشی Vibe X۲ لنوو قرار گرفته است.

دوربین ۱۳ مگاپیکسل

گوشی هوشمند لنوو S۹۰ Sisley، دوربین ۱۳ مگاپیکسل دارد که عکس‌هایی با رزولوشن ۴۲۰۸×۳۱۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۴:۳ ثبت می‌کند. البته با نسبت تصویر ۱۶:۹ نیز عکاسی می‌کند اما رزولوشن عکس‌ها به ۴۰۹۶×۲۳۰۴ پیکسل کاهش می‌یابند. این گوشی دوربین دوم با اندازه حسگر ۸ مگاپیکسل و فلاش ال‌ای‌دی نیز دارد. Sisley شاتر حرکتی نیز دارد و کاربر می‌تواند با تکان دادن دست یا چشمک زدن، عکس بگیرد. این فناوری کمک می‌کند تا عکس‌ها لرزش و نویز کمتری داشته باشند.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

رابط کاربری دوربین لنوو S۹۰ کاربرپسند است و استفاده آسانی دارد. چهار کلید میان‌بر (سوئیچ بین دوربین‌های عقب و جلو، فلاش، کلیدهای شاتر و HDR) در بالا و سمت چپ رابط‌کاربری قرار دارند. منوی تنظیمات نیز از طریق کلیدی در پایین سمت چپ رابط قابل دسترسی است. از این منو می‌توانید به گزینه‌های HDR، Auto، تنظیمات رزولوشن، ژئوتگینگ، anti-banding و ... دسترسی داشته باشید.

فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p

لنوو S۹۰ Sisley، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین، رزولوشن ۷۲۰p را دارد. اما برای فیلم‌برداری آهسته یا سرعت‌بالا، هیچ گزینه‌ای ندارد. تنظیمات زیادی برای حالت فیلم‌برداری وجود ندارد. کاربر می‌تواند فوکوس یا فیلم‌برداری پیاپی و کیفیت ویدئوها را تنظیم کند. این مساله کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد اما گزینه‌ای هم برای فیلم‌برداری HD دارد که رنگ و نور بهتر دارد و جزئیات بیشتری از تصویر را ثبت می‌کند.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

فیلم‌برداری ۱۰۸۰p با لنوو S۹۰ خوب است اما عالی نیست. نرخ بیت تصاویر، ۲۰ مگابیت در ثانیه است و صدای استریو را با نرخ سمپلینگ ۹۶ کیلوبایت در ثانیه و دو کانال AAC ثبت می‌کند.

کلام آخر

لنوو S۹۰ Sisley، از نظر ظاهری به آی‌فون ۶ شباهت بسیاری دارد. این گوشی، همانند دیگر گوشی‌های هوشمند لنوو بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارد و وزن و اندازه مناسب، باعث شده تا خیلی خوب در دست بنشیند و استفاده آسانی داشته باشد. لنوو S۹۰ Sisley از نظر مشخصات و امکاناتی که دارد، در ردیف گوشی‌های متوسط دسته بندی می‌شود. اما ویژگی‌هایی همانند دوربین ۸ مگاپیکسل در جلو با فلاش اختصاصی ال‌ای‌دی، به جذابیت این گوشی کمک کرده‌اند.

Lenovo S90 Sisley؛ دوقلوی iPhone 6

اینکه لنوو سعی کرده از روی محصولات اپل و آی‌فون‌ها الگوبرداری و در واقع کپی‌برداری کند، چندان جالب به نظر نمی‌رسد اما دلیل هم نمی‌شود که کاربران آن را دوست نداشته باشند. اتفاقا برعکس، یک گوشی مشابه آی‌فون ۶ با قیمت ارزان‌تر در اختیار خواهند داشت که نیازهای متوسط آنها را برآورده می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج