۵۸۱۹۵۵
۱ نظر
۵۲۶۴
۱ نظر
۵۲۶۴
پ

تمام مزایا و معایب لپ تاپ Dell XPS ۱۳

لپ‌تاپ Dell XPS ۱۳ را باید یکی از لپ‌تاپ‌های خوب به‌شمار آوریم که نظر بسیاری از کاربران و صاحب‌نظران را به خود جلب کرده است. اما آیا این لپ‌تاپ خوب برای همه مناسب خواهد بود؟

وب‌سایت عصر ارتباط - معصومه علی گلی: لپ‌تاپ Dell XPS ۱۳ را باید یکی از لپ‌تاپ‌های خوب به‌شمار آوریم که نظر بسیاری از کاربران و صاحب‌نظران را به خود جلب کرده است. اما آیا این لپ‌تاپ خوب برای همه مناسب خواهد بود؟

لپ‌تاپ فوق سبک و باریک XPS ۱۳ از نمایشگری تقریبا بدون قاب تشکیل شده که در دو مدل لمسی و غیر لمسی، با پردازنده نسل هفتم Kaby Lake و در دو رنگ با قیمت مناسب به بازار عرضه شده است.

چرا Dell XPS ۱۳ بخریم؟

۱: نمایشگر خوب
تمام مزایا و معایب لپ تاپ Dell XPS 13

چندی قبل Galaxy S8 به‌دلیل برخورداری از نمایشگر بی‌نهایت توجه بسیاری را به خود جلب کرد و بعد از آن شرکت دل نمایشگر لبه به لبه بی‌نهایت را در XPS 13 معرفی کرد. بهتر است بدانیم که دل این نمایشگر 13 اینچی با زاویه دید خوب را در بدنه‌ای قرار داده که از نظر فشردگی همچون لپ‌تاپ‌های 11 اینچی است.

کاربر می‌تواند ميان دو نمایشگر Infinity Edge غیر لمسی مات با وضوح 1080 پیکسل و نمایشگر لمسی با 3200×1800 پیکسل گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند. نمایشگر لمسی از پنل quad-HD تشکیل شده است که علاوه ‌بر شفافیت و دقت رنگ بالا‌ موجب مصرف بیشتر باتری لپ‌تاپ نیز خواهد شد، درحالی‌که نمایشگر غیر لمسی و مات XPS 13 انعکاس کمتری دارد و در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی می‌کند.

2: باتری با طول عمر زیاد
تمام مزایا و معایب لپ تاپ Dell XPS 13

درحالی‌که سایر لپ‌تاپ‌های فوق سبک باتری‌هایی با طول عمر هشت ساعت یا کمتر از آن را دارند، XPS ۱۳ می‌تواند تا ۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه ماندگاری شارژ داشته باشد. چنین طول عمری برای باتری مدل غیر لمسی XPS۱۳ با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل است. مدل لمسی با وضوح تصویر بالاتر، یعنی ۳۲۰۰×۱۸۰۰ پیکسل، هنوز جلوتر از رقبا قرار دارد و می‌تواند تا ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه در خود شارژ نگه دارد. مدت زمان نگهداری شارژ باتری MacBook ۱۲ اینچی حدود ۹:۲۹‌، Surface Laptop ‌حدود ۹:۲ و HP Spectre نیز حدود ۶:۰۶ ساعت است.

۳: فیبر کربن
تمام مزایا و معایب لپ تاپ Dell XPS 13

صفحه‌کلید XPS 13 نرم و خوب بوده و ارتفاع کلیدهای آن 2/1 میلیمتر است. آنچه تایپ کردن را با کلیدهای XPS 13 راحت و روان کرده، بدنه فیبر کربن آن است که سطح صافی دارد. در ساخت بدنه‌ لپ‌تاپ، فیبر کربن بسیار بهتر از آلومینیوم سخت جواب می‌دهد و حتی موجب سبک‌تر شدن سیستم نیز می‌شود.

4: تمام پورت‌های مورد نیاز
تمام مزایا و معایب لپ تاپ Dell XPS 13 تمام مزایا و معایب لپ تاپ Dell XPS 13

با اینکه بسیاری از لپ‌تاپ‌های فوق سبک پورت‌ها را فدای ظرافت می‌کنند، اما XPS 13 تمام آنچه مورد نیاز کاربر است در جای خود نگه داشته. شرکت دل از دو پورت USB 3.0 در اندازه کامل و یک USB-C با قابلیت پوشش‌دهی Thunderbolt 3 استفاده کرده است.
یک شیار کارت SD نیز وجود دارد. یک دکمه‌ کوچک و چند لامپ LED نیز در سمت چپ در نظر گرفته‌ شده‌اند تا وضعیت شارژ باتری لپ‌تاپ را نشان دهند، بنابراین بدون باز کردن در لپ‌تاپ هم می‌توان از میزان شارژ باتری آن مطلع شد.

5: شبکه بی‌سیم قوی‌تر

شرکت دل لپ‌تاپ XPS 13 را به شبکه‌ بی‌سیم Killer 1535 Wireless-AC مجهز کرده است که امکان اتصال بهتری را با وای‌فای ایجاد می‌کند. براي مثال اگر در طبقه بالای منزلتان مشغول به‌کار باشید و روتر وای‌فایتان در طبقه پایین باشد، لپ‌تاپ XPS 13 دل با تکنولوژی Killer 1535 Wireless-AC بهتر از مک‌بوک 12 اینچی به وای‌فای متصل می‌شود. به‌عبارت دیگر با XPS 13 نیازی به تقویت وای‌فای خود نخواهید داشت.

6: عملکرد روان
تمام مزایا و معایب لپ تاپ Dell XPS 13

دو مدل از XPS ۱۳ مورد آزمایش قرار گرفت. یکی از مدل‌ها مجهز به پردازنده نسل هفت یعنی‌Kaby Lake Core i۵ بود و مدل دیگر از تراشه Core i۷ تشکیل شده بود. هر دو مدل در مقایسه با رقبای خود عملکرد بهتری از خود نشان دادند.

درایو SSD لپ‌تاپ XPS ۱۳ بسیار سریع عمل می‌کند، به‌طوری که سرعت انتقال اطلاعات آن ۳۳۹ مگابیت در ثانیه است. به این ترتیب XPS ۱۳ در نقل‌وانتقال اطلاعات نیز از رقبای خود همچون‌HP Spectre با سرعت ۲۹۹ مگابیت در ثانیه، Samsung Notebook ۹ با سرعت ۲۱۲ مگابیت در ثانیه و Surface Laptop با ۱۱۰.۶ مگابیت در ثانیه پیشی می‌گیرد. با این حال از رقیب قدرتمند خود MacBook ۱۲ اینچی با سرعت ۴۶۷ مگابیت در ثانیه باز می‌ماند.

چرا Dell XPS ۱۳ نخریم؟

۱: وب‌کم نامناسب

سرانجام روزی فرا می‌رسد که دل یا حالا هر شرکت دیگری به این راهکار دست پیدا کند که چطور می‌توان دوربین را پشت نمایشگر تعبیه کرد تا در هنگام گفت‌وگوی تصویر نمایی خوبی از چهره‌ طرف مقابل داشته باشیم. در حال حاضر به‌دلیل اطلاعات ناکافی و همین‌طور باریک بودن قاب نمایشگر Infinity Edge، وب‌کم لپ‌تاپ XPS ۱۳‌در پایین نمایشگر قرار گرفته است.
به این ترتیب نمایی از پایین چانه تا سر را شاهد خواهیم بود که به‌دلیل نمایان بودن بینی از زاویه پایین چندان مناسب و خوشایند نخواهد بود. اگر جزو کاربرانی هستید که به‌دليل شغل یا فعالیت‌هايتان مجبورید گفت‌وگوی تصویری زیادی داشته باشید، به این مساله توجه کنید و از یک وب‌کم خارجی(external) خوب همچونLogitech HD Webcam C۹۲۰، Razer Stargazer یا Logitech Brio ۴k Pro استفاده کنید.
تمام مزایا و معایب لپ تاپ Dell XPS 13

2: عقب‌تر از رقبا در ظرافت و سبکی

درحالی‌که XPS 13 با داشتن 22/1 کیلوگرم (مدل صفحه لمسی 31/1 کیلوگرم) وزن جزو لپ‌تاپ‌های سبک به‌شمار می‌آید، در مقایسه با برخی از رقبای فوق سبک خود هنوز وزن بالایی دارد.

از سوی دیگر، XPS 13 با 8.38 تا 152.4 میلیمتر ضخامت نسبت به MacBook، 12 اینچی با 12میلیمتر و HP Spectre با 10میلیمتر ضخامت جزو لپ‌تاپ‌های ضخیم به‌حساب می‌آید.

سخن پاياني

Dell XPS 13 از نظر تعداد پورت، ظرافت نمایشگر و طول عمر باتری لپ‌تاپ بسیار خوبی است. اگر XPS 13 سطح انتظارات شما را از نظر یک لپ‌تاپ خوب و سبک برآورده می‌سازد، بنابراین با دقت بیشتری روی آن تمرکز داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      قیمتش خیلی نجومی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج