۶۴۸۳۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کامپیوتر بازی Trident ۳، شاهکاری دیگر از شرکت MSI

MSI Trident ۳، کامپیوتری مخصوص انجام بازی های سنگین و حرفه ای است که علی رغم جثه نسبتا کوچکش می تواند عملکردی شبیه به سایر رقبای موجود در بازار و البته گران تر را داشته باشد

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: MSI Trident ۳، کامپیوتری مخصوص انجام بازی های سنگین و حرفه ای است که علی رغم جثه نسبتا کوچکش می تواند عملکردی شبیه به سایر رقبای موجود در بازار و البته گران تر را داشته باشد؛ در ادامه به معرفی ویژگی ها و نقد و بررسی این غول دنیای بازی های کامپیوتری می پردازیم.

نقاط قوت

  • ابعاد کوچک
  • سیستم خنک کننده بسیار قوی به طوری که هرگز متوجه افزایش صدای فن های دستگاه نخواهید شد
  • عملکردی بی نقص حتی در تنظیمات سطح Ultra بازی های کامپیوتری روز

نقاط ضعف

  • سیستم تغذیه برق به صورت جداگانه طراحی شده

در سال های اخیر شاهد تولید و عرضه کامپیوتر های قدرتمندی توسط شرکت MSI بوده ایم؛ یکی از حوزه های مورد توجه این شرکت در این سال ها، حوزه بازی های کامپیوتری است که باعث شده تا شرکت MSI هر سال کامپیوتر ها و لپ تاپ های Gaming متعددی را روانه بازار کند. Trident 3 آخرین محصول از سری کامپیوتر های Gaming شرکت MSI است که شرکت سازنده در تبلیغات از آن به عنوان رقیبی قدرتمند برای کنسول های بازی یاد کرده است؛ Trident 3 با داشتن ابعادی نزدیک به یک کنسول Xbox One S، قدرت سخت افزاری به مراتب بالاتری را به کاربران ارائه می دهد؛ قدرتی که حتی قدرتمند ترین کنسول بازی موجود در بازار فعلی و یا PS4 Pro نیز از آن بی بهره است.

این کامپیوتر قدرت سخت افزاری فوق العاده خود را مدیون پردازنده Core i۷ و کارت گرافیکی Nvidia GTX ۱۰۷۰ است و نکته جالب و حائز اهمیت دیگر درباره این کامپیوتر این است که بر خلاف سایر کامپیوتر های Gaming بازار، برای در اختیار داشتن MSI Trident ۳ نیازی به پرداخت هزینه خیلی سنگینی نیستید و قیمت بسیار رقابتی این محصول آن را به گزینه ای مناسب برای Gamer ها تبدیل کرده است.

MSI Trident 3 نیز همانند سایر کامپیوتر های Gaming موجود در بازار در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده که بسته به سطح قدرت سخت افزاری قیمت های مختلفی را نیز دارند؛ نمونه ای که ما در این مطلب به بررسی آن می پردازیم سخت افزاری به شرح زیر دارد.

  • پردازنده: ۳.۶GHz Intel Core i۷-۷۷۰۰
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX ۱۰۷۰ (۸GB GDDR۵); Intel HD Graphics ۶۳۰
  • حافظه رم: ۱۶GB DDR۴
  • حافظه داخلی: ۲۵۶GB M.۲ SSD, ۱TB HDD (۷,۲۰۰ RPM)

طراحی
کامپیوتر بازی Trident ۳، شاهکاری دیگر از شرکت MSI

هر کسی که با محصولات شرکت Nintendo آشنایی داشته باشد، بلافاصله پس از دیدن MSI Trident 3 به یاد کنسول Nintendo Wii خواهد افتاد و شاید این مسئله مربوط به رنگ سفید بدنه این کامپیوتر و یا پایه نقره ای رنگ آن باشد.

البته این مسئله را به پای تقلید شرکت MSI از طراحی محصولات شرکت Nintendo نمی گذاریم؛ شکل و شمایل و سبک طراحی بدنه MSI Trident ۳ جذاب و آینده نگرانه است و از طرف دیگر پیچیدگی بیش از حد و شلوغی سردرگم کننده ای در آن دیده نمی شود؛ در کل طراحی ظاهری این کامپیوتر را مطلوب و دوست داشتنی ارزیابی می کنیم. نور پردازی بدنه Trident ۳ نیز دوست داشتنی بوده و به یکی از گوشه های آن محدود شده است.

یکی از مهم ترین نقاط قوت این کامپیوتر Gaming مربوط به ابعاد کوچک بدنه آن است، MSI Trident 3 با داشتن ابعادی معادل 13.63 در 2.83 در 9.15 اینچ کامپیوتری کوچک و جمع و جور است که نگرانی ای از بابت فضای لازم برای جاگذاری آن نخواهید داشت؛ اکثر کامپیوتر های Gaming موجود در بازار بدنه ای بزرگ و غول آسا دارند و اگر بخواهیم مثالی را برای این موضوع بزنیم می توانیم به محصولاتی مانند Corsair One و یا Asus ROG GR8 II اشاره کنیم.

عملکرد و ارتقاء پذیری

طراحی جذاب و وسوسه کننده MSI Trident 3 تنها یکی از نقاط قوت این کامپیوتر Gaming است؛ شرکت سازنده موفق شده تا در کنار کاهش ابعاد این محصول برای تولید آن از سخت افزار های قدرتمند کامل و نه محدود شده استفاده کند. همانطور که می دانید عملکرد و قابلیت های پردازنده ای مانند Intel Core i7 نصب شده در یک کامپیوتر بزرگ و استاندارد با قابلیت های نمونه نصب شده در یک لپ تاپ و یا حتی یک کامپیوتر کوچک تر تفاوت هایی اساسی دارد.
کامپیوتر بازی Trident ۳، شاهکاری دیگر از شرکت MSI

با کاهش ابعاد یک کامپیوتر شرکت سازنده معمولا مجبور به استفاده از نمونه های محدود شده سخت افزار هایی مانند پردازنده و کارت گرافیکی هستند و در کنار کاهش ابعاد این سخت افزار ها همیشه شاهد کاهش قدرت پردازشی آن ها نیز هستیم. در بحث ارتقاء پذیری سخت افزار به کار رفته در MSI Trident 3 نیز شاهد وجود نکاتی مثبت هستیم؛ بدنه این محصول به صورت فوق العاده هوشمندانه ای طراحی شده به صورتی که کاربر در آینده و در صورت تمایل خواهد توانست تا تمامی ادوات سخت افزاری آن (به جز پردازنده) را ارتقاء دهد.

یکی از نقاط ضعف این کامپیوتر مربوط به منبع تغذیه برق آن است؛ منبع تغذیه برق به دلیل ابعاد کوچک بدنه کامپیوتر در داخل آن نصب نشده است و برای جاگذاری این کامپیوتر باید فضایی را هم برای قرار دادن این آداپتور بزرگ و مکعبی شکل در نظر بگیرید. این آداپتور ۳۳۰ واتی قابل ارتقاء نیست و به همین دلیل در ارتقاء سخت افزاری MSI Trident ۳ باید به مصرف برق قطعات مورد نظر دقت ویژه ای داشته باشید.
کامپیوتر بازی Trident ۳، شاهکاری دیگر از شرکت MSI

با وجود این مسئله که ممکن است منبع تغذیه برق MSI Trident ۳ در ارتقاء سخت افزاری آن محدودیت هایی را ایجاد کند اما اکثر کاربران نیازی به ارتقاء سخت افزاری خاصی در این کامپیوتر نخواهند دید و می توان با استفاده از آن اکثر بازی های کامپیوتری سنگین را بر روی تنظیمات گرافیکی High و بعضا Ultra به سادگی اجرا نمود.

با در نظر گرفتن این که رقبای اصلی MSI Trident 3، مانند Corsair One و Zotac Magnus EN1080 از کارت گرافیکی قوی تری مانند Nvidia GTX 1080 بهره می برند؛ اما عملکرد همگی این سه کامپیوتر تقریبا در یک سطح است و در آزمایشاتی که بر روی این محصول انجام دادیم MSI Trident 3 به راحتی توانست بازی هایی مانند GTA V و Mass Effect Andromeda را بر روی تنظیمات گرافیکی Ultra اجرا کند.

نکته قابل تحسین دیگر مشاهده شده در عملکرد این کامپیوتر مربوط به سیستم خنک کننده آن است؛ حتی در مواقعی که MSI Trident ۳ در حین انجام پردازش های سنگین است نمی توانید صدای چرخش فن های آن را حس کنید و به خوبی مشخص است که تیم مهندسی شرکت MSI توجه ویژه ای به این موضوع داشته است.

نتیجه گیری

MSI Trident ۳ یک کامپیوتر Gaming کوچک و زیباست که هر کاربری از خرید آن رضایت کامل را خواهد داشت، ابعاد و طراحی بدنه بسیار شبیه به یک کنسول بازی است؛ اما بر خلاف شباهت ظاهری میان این کامپیوتر و کنسول های بازی، قدرت سخت افزاری آن به قدری بالاست که هیچ کنسولی و حتی PS۴ Pro نیز نخواهد توانست با آن رقابتی داشته باشند؛ با در اختیار گرفتن آن می توانید بازی های کامپیوتری را با رزولوشن و کیفیت بالاتری از آنچه یک کنسول ارائه می دهد اجرا کنید.
کامپیوتر بازی Trident ۳، شاهکاری دیگر از شرکت MSI

منبع تغذیه برق خارجی این کامپیوتر کاربر در را در ارتقاء سخت افزاری با محدودیت هایی رو به رو می کند اما همین مجموعه سخت افزاری استاندارد نصب شده بر روی MSI Trident نیز شما را قادر ساخته تا سنگین ترین بازی های موجود در بازار را بر روی تنظیمات سطح Ultra اجرا کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج