جاباما
۸۳۶۳۸۷
۹ نظر
۵۰۶۸
۹ نظر
۵۰۶۸
پ

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)؛ خمیدگی به معنای واقعی

کمتر از یک هفته از معرفی گوشی خمیده سامسونگ گذشته، اما به نظر می‌رسد گلکسی فولد خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها به یک بازنده تمام عیار در دنیای فناوری تبدیل شود. هواوی با معرفی گوشی خمیده و تاشو میت ایکس به صورت رسمی به شرکت سامسونگ اعلان جنگ کرده است.

برترین ها - سهیل بالینی: کمتر از یک هفته از معرفی گوشی خمیده سامسونگ گذشته، اما به نظر می‌رسد گلکسی فولد خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها به یک بازنده تمام عیار در دنیای فناوری تبدیل شود. هواوی با معرفی گوشی خمیده و تاشو میت ایکس به صورت رسمی به شرکت سامسونگ اعلان جنگ کرده است.

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)؛ خمیدگی به معنای واقعی

میت ایکس هواوی (Huawei Mate X) که به تازگی در MWC ۲۰۱۹ در شهر بارسلون معرفی شده، شاید جذاب‌ترین گجت ارائه شده در کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۹ باشد. در این بین برنامه‌ریزی صحیح شرکت هواوی باعث شده تا برتری میت ایکس بر گوشی خمیده سامسونگ کاملاً به چشم بیاید. جالب این است که شما با یک گوشی تاشو با فناوری ۵G روبرو هستید که درست برعکس گلکسی فولد سامسونگ، به سمت بیرون باز و بسته می‌شود. این تفاوت باعث شده تا نیازی به استفاده از صفحه نمایش سوم در میت ایکس وجود نداشته باشد.

صفحه نمایش

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)؛ خمیدگی به معنای واقعی

در نگاه اول وقتی به یک گوشی خمیده و تاشو نگاه می‌کنیم، صفحه نمایش این گوشی است که نظر ما را جلب می‌کند. صفحه نمایش میت ایکس در حالت باز شده یا همان تبلت مود، یک صفحه نمایش ۸ اینچی است که از رزولوشن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ بهره می‌برد. صفحه نمایش بسیار با کیفیت انتخاب شده و زوایای دید مانند اغلب صفحه نمایش‌های مدرن، مناسب است.

با خروج از حالت تبلت و خم کردن گوشی، دو صفحه نمایش در هر دو سمت گوشی نمایان خواهد شد. صفحه نمایش بزرگ‌تر که در واقع صفحه نمایش اصلی گوشی به حساب می‌آید ۶/۶ اینچی است و رزولوشن ۲۴۸۰ در ۱۱۴۸ دارد. صفحه نمایش دوم که در کنار پنل دوربین قرارگرفته ۶/۴ اینچی است و از رزولوشن ۲۴۸۰ در ۸۹۲ بهره می‌برد.

برخلاف تمامی صفحه نمایش‌هایی که تا امروز در پرچم‌داران شرکت‌های مختلف دیده‌ایم، صفحه نمایش گوشی‌های تاشو و خمیده از جنس پلاستیک است. این پنل OLED بسیار شفاف به نظر می‌رسد و لمس صفحه، تفاوت چندانی با صفحه نمایش‌های شیشه‌ای ندارد. انعکاس نور هم در این صفحه نمایش کاهش یافته که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای استفاده در خارج از خانه باشد. بااین‌حال باید مقاومت صفحه نمایش‌های پلاستیکی در بلندمدت بررسی و آزموده شود.

مهم‌ترین مسئله در بررسی صفحه نمایش هواوی میت ایکس، بخش خمیده این صفحه نمایش است. برخلاف انتظار هواوی نتوانسته بخش لولای صفحه نمایش را کاملاً صاف کند و مقداری خمیدگی قابل لمس است.

طراحی

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)؛ خمیدگی به معنای واقعی

هواوی میت ایکس تنها کمی بیشتر از یک سانتیمتر قطر دارد. البته قطر ۱۱ میلی‌متری میت ایکس در هنگام بسته شدن و در حالت گوشی محاسبه شده. بعد از بستن گوشی دو صفحه به خوبی روی هم سوار می‌شوند و فضایی بین آن‌ها قرار نمی‌گیرید.

در هنگام باز و بسته کردن صفحه خمیده میت ایکس، احساس شکننده بودن به شما دست نمی‌دهد. در واقع می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هواوی تلاش کرده تا کیفیت ساخت را فدای زیبایی نکند. طراحی گوشی میت ایکس بیش از سه سال زمان برده و در این بازه زمانی بار‌ها و بار‌ها تست‌هایی مختلف روی لولای این گوشی انجام شده است.

با بستن صفحه نمایش صدای کلیک به گوش می‌رسد و برای دوباره باز کردن آن باید از دکمه خاصی که در گوشی تعبیه شده استفاده کنید. به نظر نمی‌رسد نیاز خاصی به طراحی این دکمه وجود داشته باشد، اما هواوی قصد داشته تا از باز شدن اتفاقی گوشی جلوگیری کند. نبودن جک هدفون هم این روز‌ها به یک استاندارد در پرچم‌داران شرکت‌های مختلف تولید کننده موبایل تبدیل شده و میت ایکس نیز از این موضوع مستثنا نیست.

اولین باری که این گوشی را به دست بگیرید با وزن بالای میت ایکس روبرو می‌شوید. وزنی که با باتری بزرگ استفاده شده در میت ایکس، منطقی به نظر می‌رسد. حالت نیمه‌باز هم در نرم‌افزار گوشی پیش‌بینی خواهد شد که استفاده نیمه دوم گوشی را به عنوان پایه نگه‌دارنده امکان‌پذیر می‌کند.

دوربین

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)؛ خمیدگی به معنای واقعی

اطلاعات خاصی از لنز‌های استفاده شده در میت ایکس وجود ندارد. البته سه لنز مختلف در تصاویر ثبت‌شده از این گوشی قابل رؤیت است. لنز‌ها مانند گوشی میت ۲۰ پرو ساخته شرکت Leica هستند و اگر صحبت‌های کارشناس این شرکت را جدی بگیریم باید انتظار استفاده از همان لنز‌ها را در میت ایکس داشته باشیم. این موضوع می‌تواند یک خبر خوش برای علاقه‌مندان به عکاسی باشد، چون میت ۲۰ از بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی موجود در بازار به‌حساب می‌آید.

وجود دو صفحه‌نمایش در این گوشی امکان نشان دادن تصاویر در حال ثبت را به دیگر افراد ممکن می‌کند. دوستان شما حتی می‌توانند تصویر شما را در هنگام ثبت سلفی مشاهده کنند.

سخت‌افزار

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)؛ خمیدگی به معنای واقعی

پردازنده استفاده شده در میت ایکس Kirin ۹۸۰ است که پیش از این در میت ۲۰ پرو نیز شاهد استفاده از آن بودیم. این پردازنده اختصاصی شرکت هواوی از بهترین پردازنده‌های موبایل در بازار است. مودم ۵G نیز Balong ۵۰۰۰ نام دارد که ساخته همین شرکت است و اطلاعات چندانی از آن در دسترس نیست. ۵G فناوری خاصی برای آینده است و اغلب کشور‌ها برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای استفاده از این فناوری ندارند. استفاده از مودم ۵G در میت ایکس اثبات می‌کند که هواوی بیشتر از بحث سودرسانی، به‌عنوان یک نمایش قدرت به این گوشی نگاه می‌کند.

میت ایکس از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کند، اما درصورتی‌که قصد داشته باشید از حافظه جانبی میکرو اس دی استفاده کنید، باید استفاده از یکی از درگاه‌های سیم‌کارت را فراموش کنید. باتری قدرتمند ۴,۵۰۰mAh نیز می‌تواند از نکات مثبت میت ایکس باشد هرچند هنوز مشخص نیست که این باتری در کنار صفحه‌نمایش بزرگ و مودم ۵G استفاده‌شده در این گوشی، ترکیبی قدرتمند را شکل داده باشد. با این حال سیستم جدید سوپر شارژ هواوی کمی از نگرانی‌های کاربران کم خواهد کرد، زیرا تنها ۳۰ دقیقه زمان لازم است که میت ایکس تا ۸۵ درصد شارژ شود.

بر خلاف انتظار‌ها در این گوشی از سیستم شناسایی اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش استفاده نشده و سنسور تشخیص‌دهنده اثر انگشت در دکمه پاور و در بخش کناری میت ایکس قرار داده شده است.

مقایسه با دیگر پرچم‌دار‌ها

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)؛ خمیدگی به معنای واقعی

شاید اولین مقایسه منطقی میت ایکس باید با گوشی خمیده سامسونگ انجام شود. طراحی میت از همه جهات از گلکسی فولد سامسونگ پیشروتر است. درصورتی‌که اخبار انتشار یافته درست باشد، باید شاهد دوربین بهتری نیز در میت ایکس باشیم. از نظر توان پردازشی پردازنده فولد، از میت ایکس قدرتمندتر است. هرچند قدرت پردازنده باید در کنار نرم افزار استفاده شده در گوشی بررسی شود.

میت ایکس از نظر باتری، دوربین، صفحه نمایش و نوآوری از پرچم‌دار شرکت اپل نیز جلوتر است. اپلی که این روز‌ها به جای فناوری‌های نوآورانه تنها به بزرگ‌تر کردن صفحه‌نمایش و قدرتمندتر کردن پردازنده گوشی‌هایش می‌پردازد. گوگل پیکسل هم در مقابل میت ایکس حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت و باید صبر کنیم تا پاسخ گوگل را به فناوری جدید هواوی مشاهده کنیم.

قیمت و زمان ارائه

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X)؛ خمیدگی به معنای واقعی

هواوی هنوز زمان مشخصی را برای ارائه میت ایکس اعلام نکرده. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که طراحی نرم‌افزاری این گوشی بیش از ۶ ماه زمان ببرد. با این حساب باید تا روز‌های پایانی سال ۲۰۱۹ برای خرید این گوشی صبر کنیم. البته دقت کنید که حتی اگر توانایی پرداخت قیمت ۲۶۰۰ دلاری میت ایکس را داشته باشید بهتر است چند ماه بعد از ارائه این گوشی به بازار، اقدام به تهیه آن بکنید. مقاومت صفحه‌نمایش خمیده میت ایکس در برابر فشار روزمره آزموده نشده و مدیران این شرکت هم جز برای چند خبرنگار خاص، اجازه لمس این گوشی را صادر نکرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چین،ازنظراقتصادی و
      ...دنیارافتح میکند

      پاسخ ها

      • حسین عزیز

        همین الان هم هست ولی اسما آمریکاست

    • عسل

      اره 5 بار که باز و بستش کردن میفهمن این پرچمداره یا سامسونگ

      پاسخ ها

      • گوشی باز

        سامسونگ و اپل تمام شدن و عقب افتادن
        الان تو 2019 هواوی حرف اول رو داره میزنه

      • N.A.J.A

        مگه از نزدیک دیدیش که اظهار نظر میکنی؟

      • بدون نام

        باشه تو راستی میگی

    • بدون نام

      باوو اینا تبلتن نه کوشی....

    • مهدی

      چه قدر خوب خودشو بالا کشید و پیشرفت کرد این شرکت هواوی...

    • بدون نام

      به قول گفتنی هر گلی بوی خودشو داره سامسونگ اپل هواوی نوکیا و... مهم اینه که از گوشی ای که میخری لذت ببری.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج