۱۰۱۹۹۸۴
۴ نظر
۲۱۴۲۷
۴ نظر
۲۱۴۲۷
پ

محتوای حمایت شده

سوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینی

جراحی ثانویه بینی یا جراحی ترمیمی بینی برای این است که بیمار به هر دلیلی از جراحی اولیه خود ناراضی هستند یا بینی آن ها از حالت بعد از عمل خارج یا دفرمه شده است.

برترین‌ها: خیلی ناراحت کننده است که ببینید نتیجه‌ی جراحی بینی‌تان همانی نشده که می‌خواستید. بعد از صرف هزینه‌های زیاد و تحمل و سپری کردن دوران طولانی و سخت نقاهت، نتیجه‌ی جراحی بینی یا رینوپلاستی ممکن است خیلی بد باشد یا به اندازه کافی به آنچه در ذهن داشتید نزدیک نشده باشد. به هر حال: شما تنها نیستید! خوشبختانه هنوز این امکان وجود دارد که به بینی دلخواه‌تان برسید. اما پیش از اینکه تصمیم بگیرید دوباره بینی‌تان را به چاقوی جراح بسپارید و تن به جراحی ثانویه بینی بدهید، باید با دقت برنامه ریزی کنید تا دقیقا بدانید از جراحی ثانویه بینی چه انتظاری دارید. قدم‌های زیر را بردارید تا خودتان را برای جراحی ثانویه بینی یا ترمیم بینی جراحی شده آماده کنید.

سوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینی

اگر از بینی جراحی شده خود راضی نیستید برای مشاوره با دکتر مجید لاهوتی تماس بگیرید.

علت عدم موفقیت در جراحی اولیه بینی چیست؟

برخی از معمول‌ترین دلایل اینکه جراحی اولیه بینی ناموفق می‌شود شامل موارد زیر است:

  • برنامه ریزی نادرست قبل از درمان
  • برش دادن در قسمتی پایین‌تر از حد معمول
  • بیش از اندازه برداشتن غضروف و استخوان از پل بینی
  • آسیب به غضروف نوک بینی
  • استفاده‌ی ناکافی یا غیرضروری از پیوند پوست
  • بیش از اندازه برداشتن از غضروف تیغه بینی

بهترین زمان مناسب برای جراحی ثانویه بینی چه زمانی است؟

اول و مهم‌تر از همه، بینی شما باید در شرایطی قرار بگیرد که تحمل یک جراحی دیگر را داشته باشد. به طور کلی رینوپلاستی یا جراحی بینی نیاز به یک سال زمان برای التیام یافتن دارد. جراحی ثانویه بینی اگر زودهنگام انجام شود نتیجه‌اش باز هم نامطلوب خواهد بود، زیرا احتمالا تمام مشکلات ناشی از جراحی اولیه بینی برطرف نمی‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود جراحی ثانویه بینی را دست کم یک سال بعد از جراحی اولیه بینی انجام دهید.

جراحی ثانویه بینی برای چه کسانی ضرورت دارد؟

اگر کسی از جراحی اولیه بینی خود ناراضی باشد، جراحی ثانویه بینی می‌تواند فرصتی دوباره برای رسیدن به ظاهری ایده آل‌تر باشد. ضمنا شما باید یک تا دو سال بعد از جراحی اولیه بینی‌تان صبر کنید تا التیام کامل صورت بگیرد.

  • کوتاهی بینی
  • قوز بینی
  • دفرمه شدن بینی
  • مشکلات تنفسی
  • کجی یا پیچ خوردگی بینی
  • غیرمعمول به نظر رسیدن نوک بینی
  • اسکار‌هایی که به چشم می‌آیند
  • فرورفتگی پل بینی
  • عدم تقارن سوراخ‌های بینی
  • بینی بزرگ

جراحی ترمیمی بینی یا جراحی ثانویه بینی با کدام روش انجام می‌شود؟

همان طور که می‌دانید دو روش اصلی جراحی باز و جراحی بسته برای انجام عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خیلی‌ها این سوال را می‌پرسند که بهتر است از کدام یک از این روش‌ها برای جراحی ثانویه بینی استفاده کنیم و چه تفاوت‌هایی نسبت به هم دارند.

سوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینیسوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینی

معمولا در عمل جراحی ترمیمی بینی که مشکلات جزئی و کمتر هستند از روش جراحی بسته استفاده می‌شود که در این روش برش‌ها از داخل بینی انجام شده و جای بخیه‌ها پس از جراحی ثانویه دیده نمی‌شوند.

اما در مواردی که بینی بیمار نیاز به تغییرات اساسی‌تر داشته باشد، باید از روش جراحی باز بینی استفاده شود. در این حالت برش‌ها از بیرون بینی انجام می‌شود. این که از کدام روش باید برای جراحی ثانویه بینی استفاده شود، کاملا به وضعیت فعلی بیمار بستگی دارد.

جراحی ثانویه بینی چه مزایایی دارد؟

امتیازات جراحی ثانویه بینی مشابه امتیازاتی هستند که جراحی اولیه بینی دارد:.

  • جوانسازی و بهبود ظاهر صورت
  • ترمیم بینی جراحی شده یا جراحی ثانویه بینی با هدف فرم دهی دوباره به بینی با نتیجه‌ی  چهره‌ای جوان‌تر و متعادل‌تر
  • ​بهبود تنفس :رینوپلاستی ترمیمی یا جراحی ثانویه بینی عملی است که همراه با جراحی انسداد بینی یا سپتوپلاستی انجام می‌شود تا انسداد‌های بینی که ممکن است به دلیل جراحی اولیه بینی رخ داده باشند، برطرف شوند..
  • ​ تکمیل تقارن:چهره جراحی ثانویه بینی به منظور اصلاح بالبوس نوک بینی، انحنا و کجی بینی و سایر مشکلات صورت انجام می‌شود که می‌تواند تقارن چهره را کامل‌تر کند
  • تقویت اعتماد بنفس: جراحی ثانویه بینی، ظاهر و فرم بینی را بازسازی می‌کند، در نتیجه اعتماد بنفس بیشتری برای بیمارانی که نگرانی بابت چهره‌ی خود دارند به ارمغان می‌آورد.

سوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینیسوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینی

جراحی ثانویه بینی یا ترمیم بینی جراحی شده چه عوارض و ریسک‌هایی دارد؟

رینوپلاستی ترمیمی یا جراحی ثانویه بینی، ریسک‌های کمی دارد، اما به هر حال عوارض ناشی از جراحی ثانویه بینی می‌تواند شامل موارد زیر بشود:

  • خونریزی
  • واکنش منفی نسبت به بیهوشی
  • انسداد بینی
  • عفونت
  • از دست دادن موقتی حس بویایی
  • اسکار
  • از دست رفتن پوست

آیا ریکاوری بعد از جراحی ثانویه بینی شبیه ریکاوری بعد از جراحی اولیه بینی است؟

به طور کلی، ریکاوری جراحی بینی چه اولیه باشد و چه ثانویه، یکسان است. اما تورم و کبودی بعد از جراحی ثانویه بینی ممکن است کمی بدتر باشد و نیاز به مدت زمان بیشتری برای التیام داشته باشد، زیرا بینی قرار است از یک عمل دوم ریکاوری شود.

بعد از جراحی ثانویه بینی، بخیه‌ها چه زمانی کشیده می‌شوند؟

بخیه‌ها به طور کلی حدود ۶ تا ۸ روز بعد از جراحی ثانویه بینی کشیده می‌شوند.

چگونه بینی بعد از جراحی ثانویه طبیعی به نظر می‌رسد؟

کلید ِ طبیعی به نظر رسیدن رینوپلاستی، واقعا آناتومی خود شماست! نژاد و جنسیت شما نقش مهمی در خلق بینی‌ای دارد که واقعا متناسب با صورت‌تان باشد. مسئله، خلق یک بینی کامل نیست؛ بلکه خلق یک بینی است که برای صورت شما مناسب باشد. یک جراح پلاستیک متبحر، ساختار استخوانی، لب‌ها، چانه، گردن و زیر چشم‌های‌تان را بررسی می‌کند، زیرا این مولفه‌ها هر کدام باید در تناسب با بینی‌تان باشند. در نهایت، چشم‌های شما باید تمرکز چهره‌تان باشند. وقتی کسی به شما نگاه می‌کند، طبیعتا باید تمرکزش معطوف چشم‌های‌تان شود و این نتیجه‌ی یک جراحی طبیعی ثانویه بینی است. شما باید صاحب یک بینی باشید که تعادل کاملی بین تمام مولفه‌های فیزیکی شما برقرار نماید.

ویژگی های بهترین پزشک برای جراحی ثانویه بینی چیست؟

جراحی ثانویه بینی یا ترمیم بینی جراحی شده، سخت‌تر و حساس‌تر از جراحی اولیه بینی یا رینوپلاستی اصلی است. زیرا مشکلات زیاد و پیچیده‌ای ممکن است وجود داشته باشد که باید این بار برطرف شوند. چنین اتفاقی در جراحی ثانویه بینی نیاز به یک جراح پلاستیک صورت دارد که دارای تجربه و تبحر و دانش لازم جهت رفع اختلالاتی باشد که احتمالا از قبل پیش بینی نشده‌اند.

آیا قبل از جراحی ثانویه بینی، جلسه مشاوره لازم است؟

جراحی ثانویه بینی یا ترمیم بینی جراحی شده می‌تواند نسبتا معمولی یا بینهایت پیچیده باشد؛ همه چیز بستگی به موارد زیر دارد:

  • میزان اختلال ایجاد شده در جراحی اولیه بینی
  • مقدار تیغه‌ی برداشته شده طی جراحی اولیه بینی
  • خصوصیات پوست‌تان
  • کیفیت راه‌های هوایی بینی‌تان

تنها راه اینکه نسبت به موارد گفته شده اطمینان حاصل کنید این است که پیش از جراحی ثانویه بینی مشورت کنید. پزشک جراح طی معاینه‌ی فیزیکی می‌تواند متوجه شود آیا در جراحی اولیه بینی‌تان، مقدار قابل توجهی از ساختار حمایتی بینی‌تان از دست رفته یا نه. اگر چنین باشد، معمولا نیاز به پیوند غضروف در جراحی ثانویه بینی است. این پیوند‌ها ممکن است از تیغه‌ی بینی گرفته شوند که جراح رینوپلاستی آن را بهترین منبع ماده اولیه برای پیوند می‌داند، چون در حال حاضر در دسترس است. یعنی دیگر نیازی به جراحی در قسمت دیگری از بدن نیست. در صورتی که غضروف تیغه بینی قبلا برداشته شده یا آسیب دیده باشد، شاید لازم شود برای جراحی ثانویه بینی، غضروف از گوش یا یکی از دنده‌ها گرفته شود. هر کدام از این نوع پیوند‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند که طی جلسه مشاوره در موردشان صحبت خواهد شد.

سوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینی

چه اطلاعاتی لازم است برای جراحی بینی ثانویه در اختیار پزشک قرار گیرد؟

جراح پلاستیک صورت شما می‌تواند تنها با نگاه کردن به بینی شما، اطلاعاتی به دست بیاورد. اما برای اینکه بیشترین اطلاعات لازم را طی جلسه مشاوره جراحی ثانویه بینی در اختیار جراح‌تان قرار دهید، بهتر است در صورت امکان، عکس‌های پیش از جراحی اولیه بینی و گزارش عمل را از جراح اولیه بینی‌تان بگیرید.

درست است که این درخواست برای خیلی از بیماران کار سختی است، اما به نفع‌تان است که اینطور نباشد! سوابق پزشکی ثبت شده‌ی شما اطلاعات ارزشمندی است که باید آن را با پزشک‌تان در میان بگذارید.

هزینه‌ جراحی ثانویه بینی چقدر است؟

جراحی ثانویه بینی یا ترمیم بینی جراحی شده می‌تواند دو تا پنج ساعت طول بکشد و نیاز به بیهوشی دارد. لازم است تا شش هفته بعد از جراحی ثانویه بینی، فعالیت‌های بدنی خود را محدود کنید. یک اسپلیت تا هشت روز بعد از جراحی ثانویه بینی در بینی جا گذاشته می‌شود و در همین مدت ممکن است تا حدودی دچار گرفتگی بینی و تورم شوید. جزئیات بیشتر در ارتباط با محدودیت‌های بعد از جراحی ثانویه بینی، طی جلسه‌ی مشاوره مطرح می‌شوند.

جراحی ثانویه بینی به دلیل پیچیدگی و صرف زمان بیشتر نسبت به رینوپلاستی اولیه، هزینه‌ی بالاتری دارد. به طور کلی، ترمیم بینی جراحی شده یا جراحی ثانویه بینی تقریبا ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از رینوپلاستی اولیه است.

در صورت شکسته شدن بینی بعد از جراحی اولیه بینی، آیا به جراحی ثانویه بینی نیاز هست؟

اگر بعد از رینوپلاستی اولیه بینی‌تان بشکند، لزوما به جراحی ثانویه بینی نیاز ندارید. موقعیت هر بیماری متفاوت است، اما برخی از افراد ممکن است در صورت شدید بودن ترومای بینی به جراحی ثانویه بینی نیاز داشته باشند.

آیا جراحی ثانویه بینی همان سپتوپلاستی است؟

رینوپلاستی ترمیمی یا جراحی ثانویه بینی و سپتوپلاستی هر دو جراحی‌های بینی هستند، اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند. جراحی ثانویه بینی یا رینوپلاستی ترمیمی، نتایج جراحی اولیه بینی را اصلاح می‌کند. اما سپتوپلاستی نوعی جراحی است که با هدف اصلاح انحراف تیغه‌ی بینی انجام می‌شود. طی سپتوپلاستی، تیغه‌ی بینی، صاف شده و موقعیت جدیدی پیدا می‌کند.

سندرم بینی خالی چیست؟

سندرم بینی خالی زمانی رخ می‌دهد که غشای مخاطی بینی در جراحی ثانویه بینی، بیش از حد برداشته شده و منجر به خشکی و زخم مخاط داخلی بینی شده و این مخاط نمی‌تواند در حفره‌ی بینی، عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. افرادی که دچار سندرم بینی خالی می‌شوند، با وجود باز بودن بینی و عدم وجود انسداد، احساس می‌کنند انگار هیچ جریان هوایی در بینی‌شان برقرار نیست، زیرا غشای مخاطی، تخریب شده و آن‌ها نمی‌توانند احساس کنند که هوا در بینی‌شان در جریان است. علائم سندرم بینی خالی را می‌توان با استفاده از اسپری سالین بینی و درمان‌های موضعی با دارو‌های OTC کاهش داد.

منابع: drfarrior ، facialplasticsbh

دکتر مجید لاهوتی

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

برای مشاوره کلیک کنید.

سوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینی

همین حالا تماس بگیرید.

سوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینی

برای مشاهده نمونه جراحی‌های دکتر مجید لاهوتی وارد اینستاگرام شوید.

@drmajidlahooti

سوالات متداول جراحی ثانویه (ترمیمی) بینی

خیابان دکتر شریعتی، خیابان ظفر، بعد از کوچه بامداد، روبروی برگر ذغالی، پلاک ۵۷، واحد ۹، طبقه ۳

 

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دکتر خوب در این زمینه میشناسید لطفا معرفی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره یه دکتر خیلی خوب بوشهر هست کارش حرف نداره

    • بدون نام

      اگه کسی فوق تخصص خوب تو این زمینه میشناسه معرفی کنه
      ترمیم بینی گوشتی

    • گشین

      نمیشناسم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج