جاباما
۹۴۸۶۹۶
۱ نظر
۷۳۱۷
۱ نظر
۷۳۱۷
پ

کاشت ریش و سبیل | روش ها، مراحل و هزینه کاشت ریش صورت

خیلی از آقایان از این که نمی‌توانند مدل ریش دلخواه خود را داشته باشند دچار افسردگی و کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شوند. یکی از روش‌های خوب و نتیجه‌بخش برای این مشکل، کاشت ریش است که در این مطلب به توضیح آن می‌پردازیم.

برترین‌ها: برای برخی از مردان، داشتن ریش و سبیل پرپشت و منظم و با رشد مساوی و بدون کچلی، آرزو شده است. خیلی از آقایان از این که نمی‌توانند مدل ریش دلخواه خود را داشته باشند دچار افسردگی و کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شوند.

یکی از روش‌های خوب و نتیجه‌بخش برای این مشکل، کاشت ریش است که در این مطلب به توضیح آن می‌پردازیم.

کلینیک تخصصی کاشت مو بهکاشت با ۱۷ سال سابقه کار، به‌کارگیری جدیدترین و مؤثرترین روش و نمونه‌های موفق بی‌شمار، اقدام به برگزاری جشنواره بهاره تخفیف ۲.۵ میلیونی در خدمات کاشت مو، ابرو و ریش کرده است. برای مشاوره رایگان می‌توانید همین حالا با شماره‌های بالا تماس حاصل نمایید و یا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

کاشت ریش و سبیل چیست؟

 کاشت ریش و سیبیل یکی از روش های کات مو است در این روش مو از یک قسمت بدن برداشته می شود و به هر کجایی که میخواهید ریش و سیبیل شما رشد کند پیوند داده می شود

چه موقع می‌توان کاشت ریش را انجام داد؟

درست همانند کاشت مو، ریشه‌ها از پشت سر، از ناحیه اهدا کننده جمع آوری شده و به منطقه مورد نظر منتقل می‌شوند. نتایج تخمینی در طی ۶ تا ۱۲ ماه مشاهده می‌شود و این ریشه‌ها با ساختار منطقه پیوند سازگار می‌شوند و ظاهر طبیعی رخ می‌دهد.

وضعیت ریش در بین بسیاری از مردان دارای اهمیت خاصی است که داشتن مو‌های ریش بدون عیب و نقص فرد را در مقابل دیگران زیباتر جلوه می‌دهد به همین دلیل موی ریش از اهمیت زیادی در بین مردان برخوردار است و داشتن ریش زیبا باعث افزایش اعتماد به نفس آقایان می‌شود.

برخی از آقایان ممکن است به دلایل ژنتیکی از داشتن موی ریش محروم بوده و برخی دیگر بر اثر سانحه‌ای ممکن است که موی ریش آن‌ها معیوب شده باشد برای این افراد راهی به غیر از کاشت ریش نمی‌ماند.

کاشت ریش در سال‌های اخیر در بین کسانی که از داشتن ریش‌های زیبا محروم بوده اند رواج پیدا کرده است و با روش‌های جدید در کاشت ریش بهترین و طبیعی‌ترین کاشت ریش را در بهکاشت برای شما انجام خواهند داد.

کاشت ریش یک روش درمان تخصصی است که نتایج حاصل از آن به شدت وابسته به تجربه و مهارت جراح انجام دهنده کاشت ریش می‌باشد. در بهکاشت متخصصانی وجود دارند که دانش و تجربه کافی در انجام کاشت ریش دارند و مشکل شما را به نحو احسن حل خواهند کرد.

کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که شکاف بین ریش و سبیل دارند ممکن است این عمل را ترجیح دهند. ریش و سبیل تنها با ریشه‌های موی گرفته شده از خود فرد ساخته می‌شود.برای مردان جوان و میانسالی که دچار طاسی و ریزش شده اند و نواحی ریش و سیبل آن ها کم پشت شده است مناسب است

امروزه بسیاری از مردانی که دچار ریزش مو در ناحیه ریش شده اند، از جمله ریزش موی سکه‌ای و یا چنانچه دچار آسیب‌های جدی و یا سوختگی در این ناحیه از صورت شده اند، می‌توانند کاندید این عمل شوند.

کاشت ریش برای افرادی که دوست دارند چانه آن‌ها کمی ته ریش داشته باشد و افرادی که دوست دارند یک خط ریش زیبا و مشخص داشته باشند، اما مو‌های صورت آن‌ها کم پشت و پراکنده است، بسیار مناسب است

کاشت ریش را میتوان برای افرادی انجام داد که الگوی پر پشت یا کم پشت بودن مو‌های صورت خود را می‌خواهند تغییر بدهند با این کار می‌توان شکل و فرم چهره فرد را تغییر داد.

کاشت ریش و سبیل | روش ها، مراحل و هزینه کاشت ریش صورت

علل ریزش ریش و سبیل چیست؟

عوامل متعددی می توان برای ریزش موی صورت آقایان در نظر گرفت از جمله:جوش های صورت و آلودگی پوستی باعث ریزش موی ریش و سبیل مردان می شود.عوامل فیزیکی و سوانح سوختگی، ضربه، بریدگی، اعمال جراحی، جای زخم، جای اسکار و ....نداشتن و طاسی از ابتدا به صورت ارثی، مادرزادگی یا هیپوتریکوزیس (عدم وجود فولیکول‌های مویی موجود)عدم رعایت بهداشت فردی ، عدم استفاده از رو بالشتی تمیز ، شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و....مشکلات و کمبود هورمون مردانه (آندروژن) قبل از سن بلوغ.کاشت ریش کاملا شباهت به کاشت موی سر دارد، اما کاشت ریش از میزان حساسیت و دقت بالاتری برخوردار است. برای کاشت ریش باید به جهت رشد مو‌ها یا به اصطلاح زاویه خواب مو‌ها دقت شود. در صورتی که به این موارد توجه شود، کاشت ریش بسیار دقیق‌تر و طبیعی‌تر خواهد بود.

انواع روش‌های کاشت ریش

در کاشت ریش به روش FUE با ایجاد شکاف‌های بسیار ریزی در پوست سر پیاز‌های مو را از این ناحیه خارج کرده تا در مکان مورد نظر پیوند دهند.

یک روش دقیق‌تر برای کاشت ریش، کاشت ریش به FUT می‌باشد که در این روش کاشت ریش در آن پیاز‌های مو را از نواحی مورد نظر خارج کرده و سپس به وسیله میکروسکوپ آن‌ها را در مکان‌های مورد نظر قرار داده تا با این روش ظاهری طبیعی را به فرد مورد نظر ببخشند. در هر دوی روش هایکاشت ریش FUE و FUT زخم‌های ایجاد شده در ناحیه اهدا کننده در سطح حداقل است و به این ترتیب امکان رشد مو از بافت دارای جراحت وجود دارد و می‌توان مطمئن شد نواحی اهدا کننده با مشکل از دست دادن مو روبرو نخواهند شد.

کاشت ریش به روش‌FIT

این روش یکی از متدهای کاشت ریش است که با استفاده از بانک مو انجام می‌شود. در این روش با پیدا کردن بانک موی مناسب فولیکول­‌ها از بانک مو جدا شده و با نواحی مورد نظر پیوند می‌خورند. در زمان پیوند، ابتدا کاشت فولیکول در خط ریش انجام می­‌شود و برای این منظور شکاف­‌هایی در پوست ایجاد شده و فولیکول داخل آن قرار می­‌گیرد.

کاشت ریش و سبیل | روش ها، مراحل و هزینه کاشت ریش صورت

کاشت ریش و سبیل به روش sut

در کاشت ریش و سبیل به روش sut می‌توان در تمامی مناطق از قبیل (چانه، پشت لب، خط ریش و ...) کاشت و پیوند مو را انجام داد.

کاشت ریش و سبیل به روش SUT بهترین و آخرین تکنیک کاشت ریش و سبیل است که در این روش دیگر نیازی به جراحی‌های طولانی مدت، خونریزی‌های شدید، درد، عوارض‌های جانبی، دوران نقاهت و ... نبوده و صفر تا صد پروسه برداشت با دستگاه انجام می‌شود.

مزیت آن هم در این است اگر برداشت گرفت‌ها با دستگاه انجام شود اولا گرفت کاملا سالم برداشت شده و ثانیا آسیبی به گرفت‌های اطراف گرفت کاندید زده نمی‌شود. در نتیجه از تمامی و کلیت ظرفیت بانک مو می‌توان استفاده کرد. عزیزانی که تمایل به کاشت ریش و سبیل به روش SUT را دارند، مطلع باشند که کاشت ریش و سبیل با تکنیک SUT کاملا حساس و پیچیده بوده و انجام آن در یک جلسه میسر می‌باشد.

به لطف روش اسکارلس این مشکل وجود ندارد. می‌توان گفت ۲ برابر بیشتر از روش‌های قدیمی تراکم داریم که این باعث رضایتمندی بیشتر داوطلبین می‌شود. متاسفانه در روش‌های قدیمی به علت وجود این طاس در پشت سر، داوطلب می‌بایست مو‌های آن قسمت را بلند کرده تا موی ناحیه طاس را بپوشاند. لیکن در این روش حتی با کوتاه کردن مو‌های پشت سر حتی تا ۲ سانتی متر دیگر جای برداشت از پشت سر در منطقه بانک مو وجود ندارد این یکی از بهترین مزیت‌های روش جدید است.

مورد دیگر در مورد دستگاه تمام اتوماتیک sut است که جایگزین دستگاه دستی FIT قدیمی شده است.

به این صورت که به صورت پارازیت وارو دانه‌ای با دستگاه SUT نوین برداشت از پشت سر انجام می شود که جای برداشت باقی نمانده و پرتی گرافت‌های مورا به حداقل می رساند طبق زاویه استاندارد.

کلینیک تخصصی کاشت مو بهکاشت با ۱۷ سال سابقه کار، به‌کارگیری جدیدترین و مؤثرترین روش و نمونه‌های موفق بی‌شمار، اقدام به برگزاری جشنواره بهاره تخفیف ۲.۵ میلیونی در خدمات کاشت مو، ابرو و ریش کرده است. برای مشاوره رایگان می‌توانید همین حالا با شماره‌های بالا تماس حاصل نمایید و یا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

کاشت ریش به روش FUE

این تکنیک یکی از اولین روش‌های کاشت موی طبیعی در دنیا می‌باشد. در این روش یک باریکه از پشت سر به ضخامت (عرض) یک الی دو سانتی برداشته شده، و توسط تکنسین‌ها و تیم پیوند مو فولیکول‌های مو از آن خارج می‌شود؛ و در نهایت آن محل برش بخیه می‌زنند و گرفت‌های جداشده در قسمت‌های خالی ریش کاشته می‌شوند.

کاشت ریش به روش‌FUT

روش FUT یک روش نوین محسوب میشود یکی از روش‌های کاشت ریش و سبیل، روش FUT است که به روش برداشت نواری یا روش نواری نیز معروف است. در این روش یک نوار ۳ تا ۴ اینچی از محل اهداکننده در سر برداشته شده و به گرافت‌های کوچک که هر کدام شامل ۴ تار مو است تقسیم می‌شود.در این روش زخم خطی و کوچک پشت سر باقی می ماند. این مینی گرافت‌ها در ناحیه مورد نظر در ریش کاشته می‌شود و مانند مو‌های دیگر رشد می‌کند. این عمل تحت بیهوشی موضعی انجام شده و کل درمان در ۴ تا ۸ ساعت انجام شده که مدت زمان انجام آن به تعداد گرافت‌های پیوندی بستگی دارد.

کاشت ریش و سبیل | روش ها، مراحل و هزینه کاشت ریش صورت

مراحل کاشت ریش به چه صورت است؟

برای آشنایی بیشتر با کاشت ریش بهتر است با مراحل این روش آشنا شوید. در ادامه به این مراحل اشاره می‌کنیم:

۱: برنامه ریزی برای کاشت ریش صورت

قبل از انجام هر گونه اقدامی برای کاشت ریش صورت، ابتدا باید تراکم دلخواه خود را مشخص کنید. با مشخص شدن میزان تراکم ریش برای بیمار میزان استفاده از گراف‌ها نیز مشخص می‌شود. برای مشخص کردن میزان تراکم مورد نیاز روی صورت  چند مثلث یا مستطیل فرضی رسم و تعداد موهای موجود در آن‌ها را شماره می‌شود.

۲: بی حسی موضعی صورت در نواحی کاشت مو

بی‌هوشی عمومی در کاشت ریش صورت مورد استفاده نیست اما برای آسان‌تر شدن فرایند عمل پزشکان از بی حسی موضعی صورت استفاده می‌کنند.

۳: برداشت فولیکول ها از بانک مو

با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان به برداشت فولیکول ها از بانک مو پرداخت. روش انجام این فرایند بستگی به روش انتخابی شما برای کاشت ریش دارد که باید به آن توجه داشته باشید. در این روش‌ها با استفاده از ابزاری به اسم پانچ، سوراخی در پوست ایجاد کرده و فولیکول را از بافت‌های مجاور جدا می‌شوند.

کاشت ریش و سبیل | روش ها، مراحل و هزینه کاشت ریش صورت

4: آماده سازی گرافت‌ها برای کاشت سبیل و ریش

این مرحله یکی از حساس‌ترین مراحل کاشت ریش صورت است که به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد. در این مرحله واحدهای فولیکولی حاوی یک یا دو تار مو با استفاده از میکروسکوب‌های مخصوص مورد بررسی قرار می‌گیرند. بافت چسبیده به واحد فولیکولی باید با ظرافت زیادی از آن جدا شود و برای پیوند آماده شوند.

5: کاشت گرافت ها در نواحی ریش و سبیل

طبیعی کاشته شدن ریش‌ها در این مرحله بسیار مهم است. برای این هدف باید از گراف‌های تک مویی و  پراکنده برای کاشت خط بالایی ریش‌ها استفاده شود. ایجاد حداکثر تراکم برای سایر قسمت‌ها ضروری است که باید به آن توجه شود.

کاشت ریش و سبیل | روش ها، مراحل و هزینه کاشت ریش صورت
کاشت ریش و سبیل | روش ها، مراحل و هزینه کاشت ریش صورت

هزینه کاشت ریش

بیشترین تعیین کننده هزینه کاشت ریش و سبیل به روش FUE، SUT بستگی به تعداد گرافت‌ها و روش به کار برده شده لازم برای انجام کاشت ریش دارد البته عواملی مانند، شهرت و مهارت و سابقه کار پزشک، میزان مدرنیزه بودن کلینیک و تجهیزات مورد استفاده وغیره تاثیر بسزائی میتوانند داشته باشند. البته پزشک با دیدن ریش فرد در همان جلسه مشاوره می‌تواند تخمین دقیق تری نسبت به هزینه‌های این درمان را ارائه دهد.

مراقبت های قبل و بعد از کاشت ریش و سبیل

برای راحت‌تر انجام شدن عمل و نتایج نهایی مطمئن‌تر بهتر است به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید:

مراقبت های قبل از کاشت ریش و سبیل

برخی از مراقبت های قبل از کاشت ریش و سبیل عبارت از موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

قطع برخی دارو ها با تجویز پزشک قبل از عمل کاشت ریش

استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین باید چند رو قبل از عمل قطع شود. در صورت استفاده از این داروها ممکن است جراحی با خونریزی بیشتری همراه باشد.

پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی قبل از عمل کاشت سبیل و ریش

مواد غذایی‌ای که قبل از عمل استفاده می‌کنید در فرایند عمل تاثیرگذار است برای همین قبل از عمل رژیم غذایی بهتری برای خود انتخاب نمایید.

مراقبت‌های بعد از کاشت ریش صورت

برخی از مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل عبارت از موارد زیر هستند که باید آن‌ها را رعایت کنید:

 ضد عفونی محل برداشت مو و محل کاشت ریش

ضدعفونی‌ کردن محل محل برداشت مو و محل کاشت ریش یکی از موارد مهم بعد از عمل است که باید جدی گرفته شود. در صورت کوتاهی در این مرحله، احتمال بروز عفونت در بدن شما بالا خواهد رفت.

 مصرف دارو ها طبق تجویز پزشک

استفاده از مسکن‌های تجویز شده توسط دکتر می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد و از درد ناشی از عمل شما کمتر کند..

مصرف مکمل ها

مصرف مکمل‌ها می‌توانند برای شما بسیار مفید باشند اما بهتر است استفاده از آن‌ها را با تجویز دکتر انجام دهید.

تغذیه مناسب بعد از کاشت ریش و سبیل

استفاده بیشتر از معایعات و غذاهای سبک می‌تواند روی نتایج عمل شما تاثیر زیادی داشته باشد برای همین به این نکته توجه لازم را داشته باشید.

شستشوی صحیح صورت

بعد از انجام عمل تا چند روز از شستن صورت خودداری کنید. بعد از گذشت مدت سه روزه از عمل شستن صورت خود را با احتیاط و دقت بالایی انجام دهید تا دچار درد و مشکل نشوید.

عدم فعالیت سنگین بعد از عمل

انجام فعالیت‌های سنگین ممکن است برای شما مشکل ساز باشد برای همین بهتر است از انجام فعالیت‌هایی مثل ورزش کردن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری نمایید.

چکاپ منظم توسط پزشک

آگاهی از وضعیت عمومی بدن خود می‌تواند کمک کننده باشد برای همین چکاپ‌های بعد از عمل را جدی بگیرد.

نحوه رشد موهای جدید بعد از کاشت ریش صورت

در مراحل ابتدایی بعد از کاشت ریش صورت موهای پیوند خورده دچار ریزش می‌شوند. بعد از اتمام این فرایند موهای جدید شروع به رشد کرده و بعد از گذر چند ماه به حالت طبیعی شروع به رشد می‌کنند.


کاشت ریش و سبیل | روش ها، مراحل و هزینه کاشت ریش صورت

مزایا و معایب کاشت ریش و سبیل

پرداختن به مزایا و معایب کاشت ریش و سبیل شناخت شما از این عمل را بالاتر خواهد برد برای همین بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

مزایای کاشت ریش و سبیل

  • نتایج کاشت کاملا طبیعی به نظر می رسد
  • نتایج دائمی
  • روش جراحی بی خطر
  • از لحاظ هزینه کاشت ریش و سبیل به این متد مناسب‌تر و مقرون به صرفه میباشد.
  •  دوره ی بهبود سریع
  • افزایش جذابیت و آراستگی ظاهری فرد در چشم دیگران است.
  • پوشاندن ایرادات و سوانح ایجاد شده پوستی در ناحیه ریش و سبیل.
  • از موهای طبیعی خودتان برای پیوند ریش استفاده می شود

معایب کاشت ریش و سبیل

  • تورم
  • درد
  • خونریزی
  • دوره نقاهت طولانی
  • طبیعی نبودن کاشت
  • کاشت نامنظم
  • خواب نامناسب

نکات مهم کاشت ریش

  • کاشت ریش تنها در مردانی کارایی دارد که فقط فاقد ریش هستند؛ بنابراین بیمارنی که بیماری داءالثعلب (ALOPECIA) جامع دارند به عنوان مثال هیچ مویی در هیچ جای بدنشان ندارند، مشمول استفاده از این روش نمی‌شوند.
  • گرفت‌هایی که جدید پیوند زده شده مانند موی معمولی رشد میکند و این حالت برای همیشه ادامه خواد داشت.
  • موی پیوند زده شده طبیعتا خصوصیات قبلی خود را حفظ خواهد کرد و ریزش نخواهد داشت و از الگوی ریزش مو یا کم پشت بودن مو‌ها در ناحیه‌ای که کاشته شده پیروی نمی‌کند و ثابت باقی خواهد ماند.
  • افرادی که در ناحیه ریش و سبیل پیوند مو انجام می‌دهند در مقایسه با کسانی که پیوند موی سر انجام داده اند، به طور واضح و آشکارتری رشد موی خود را مشاهده می‌کنند. معمولا دو ماه پس از کاشت ریش شما رشد چشمگیری را در ناحیه‌ی پیوند زده شده خواهید دید. در صورتی که می‌خواهید بگذارید ریش شما خیلی بلند شود باید بین ۴ تا ۶ ماه وقت بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طوری این ریش رو میشه از صورت کند جوری که دیگه درنیاد! کاشتش پیش کش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج