جاباما
۱۰۰۲۰۴۲
۵۰۶۹
۵۰۶۹
پ

پرفروش‌ترین مانیتور‌های بازار ایران

شاید خریداران کامپیوتر‌های شخصی کمترین اهمیت را به مانیتور دهند و بیشتر تمرکز خود را روی سخت‌افزار قرار دهند، اما چه بخواهیم چه نخواهیم این بخش از هر کامپیوتری، یکی از مهم‌ترین اجزای آن است.

برترین‌ها: شاید خریداران کامپیوتر‌های شخصی کمترین اهمیت را به مانیتور دهند و بیشتر تمرکز خود را روی سخت‌افزار قرار دهند، اما چه بخواهیم چه نخواهیم این بخش از هر کامپیوتری، یکی از مهم‌ترین اجزای آن است. فرقی نمی‌کند با چه قدرتی خروجی تصویر می‌گیرید یا برای چه کاری از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید، مانیتور بخشی از آن است که همواره با آن درگیر بوده و باید اهمیت قابل توجهی به آن دهید.

در حال حاضر به واسطه کمبود جنس در بازار‌های ایران، شاهد افزایش چشم‌گیر قیمت مانیتور‌ها هستیم. محصولاتی که البته تحریم‌ها نیز روی تنوع آن‌ها تاثیر منفی گذاشته و اکنون گزینه محدودتری در مقابل خریداران قرار می‌گیرد. با این وجود اندازه، سرعت پاسخ‌گویی و وضوح تصویر مواردی هستند که روی قیمت‌گذاری نهایی تاثیر مستقیمی دارند و البته کیفیت تصویر متناسبی را نیز با در نظر گرفتن مشخصات هر کدام ارائه می‌کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر استفاده شده از کامپیوتر وارد حوزه سرگرمی نمی‌شود، می‌توانید به سراغ مانیتور‌هایی بروید که از دید زمان پاسخگویی در سطح بالایی قرار نمی‌گیرند. از سویی باید به این نکته توجه داشته باشید که در زمینه مانیتور معمولا نسخه‌های الترا اچ‌دی در شرایط فعلی کارایی چندانی برای کامپیوتر شخصی ندارند و بهتر از در بهترین حالت به سراغ همان نمونه‌های فول اچ‌دی برویم.

Gplus GDM-۲۲۵JN (۲۲ اینچ)

متوسط قیمت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

پرفروش‌ترین مانیتور‌های بازار ایران

یکی از محصولات شرکت جی‌پلاس (ال‌جی سابق به دلیل تحریم‌ها با نام جی پلاس در ایران فعالیت می‌کند)، مانیتور GDM-۲۲۵JN است که به عنوان محصولی میان‌رده همراه با پنل VA شناخته می‌شود. اگرچه این نوع پنل شفافیت کمتری نسبت به IPS دارد، اما لازم به ذکر است که این پنل بهترین گزینه برای کابرانی به شمار می‌رود که در طول روز مدت زمان زیادی را صرف استفاده از مانیتور می‌کنند چرا که اثرات خستگی چشم در استفاده دراز مدت، با بهره‌گیری از این نوع مانیتور‌ها به مراتب کمتر از سایر پنل‌ها است.

روکش مات (Anti-Glare) در این محصول، از منعکس شدن نور جلوگیری می‌کند در نتیجه به راحتی می‌توانید از این مانتیور در مکان‌های پرنور استفاده کنید. انتقال تصویر در مانیتور GDM-۲۲۵JN توسط درگاه‌های HDMI و VGA انجام می‌شود. ویژگی جذاب و پرکاربرد این محصول، وجود جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است. توسط این خروجی صدا، به راحتی می‌توانید هدفون و یا اسپیکر خود را به این مانیتور متصل کنید و از صدای شفاف و با کیفیت لذت ببرید. در مجموع اگر دنبال یک مانیتور شیک، باریک و با کیفیت هستید، مانیتور جی‌پلاس مدل GDM-۲۲۵JN می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب شود.

X-Vision XT۲۲۱۰H (۲۱.۵ اینچ)

متوسط قیمت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

پرفروش‌ترین مانیتور‌های بازار ایران

در ساخت مانیتور ایکس ویژن مدل XT۲۲۱۰H از صفحه نمایش TN استفاده شده، اما برای جلوگیری از محدود شدن زاویه دید و کاهش آن، از پنل با زاویه دید وسیع ۱۷۸ در ۱۷۸ کمک گرفته شده؛ یکی از مزایای صفحه نمایش‌های TN نسبت به IPS، قابلیت ارائه زمان پاسخگویی کم آن‌ها است (در حدود یک میلی‌ثانیه) که منجر به وضوح بسیار خوب تصاویر خواهد شد، اما در مانیتور XT۲۲۱۰H، زمان پاسخگویی ۶.۵ میلی‌ثانیه گزارش شده که مقدار بالایی بنظر می‌رسد و در صورت مشاهده فیلم یا اجرای بازی ویدیویی از طریق آن، نباید انتظار یک تجربه خوب را داشته باشید.

صفحه نمایش این مانیتور قابلیت ارائه تصاویر را با نسبت ۱۶:۹ داشته و از کنتراست تصویر ۳۰۰۰:۱ برخوردار است. از دیگر مزایای مانیتور ایکس ویژن مدل XT۲۲۱۰H می‌توان به وجود نور پس زمینه LED، دو درگاه VGA و HDMI و خروجی هدفون اشاره کرد. مانیتور ایکس ویژن مدل XT۲۲۱۰H سایز ۲۱.۵ اینچ همچون سایر محصولات ایکس ویژن از کیفیت ساخت خوبی برخوردار بوده و دارای طراحی شیک و مدرنی است.

این مدل در خانواده مانیتور‌های ارزان قیمت ایکس ویژن قرار دارد و نباید انتظار قابلیت یا تکنولوژی خاصی از آن داشت، اما با این وجود، ابعاد بزرگ آن، ارائه کیفیت Full HD تصاویر، وجود پنل ۱۷۸ در ۱۷۸ جهت از بین بردن محدودیت دید پنل TN، قابلیت سوییچ کردن همزمان دو تصویر و نصب کردن آن روی دیوار، مزایای قابل توجهی برای یک مانیتور در این رنج از قیمت محسوب می‌شوند؛ همچنین وجود درگاه HDMI به شما اجازه می‌دهد تا این مانیتور را به دستگاه‌های مختلفی همچون کنسول بازی خود نصب و از آن‌ها استفاده کنید، گرچه با توجه به بالا بودن قابل توجه زمان پاسخگویی این مانیتور، توصیه نمی‌کنیم از آن به عنوان یک مانیتور گیمینگ استفاده کنید.

Asus VP۲۲۸HE (۲۱.۵ اینچ)

متوسط قیمت: ۲ میلیون و ۴۰۰ تومان

پرفروش‌ترین مانیتور‌های بازار ایران

مانیتور VP۲۲۸HE محصولی از برند تایوانی «ایسوس» (ASUS) است و به یک پنل TN با نور پس‌زمینه LED مجهز شده که می‌تواند تصویری با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل تولید کند. نسبت تصویر در این مانیتور ۲۱.۵ اینچی ایسوس ۱۶:۹ است که تصویر عریضی به‌شمار می‌آید. استفاده از پنل TN باعث شده تا سرعت پاسخ‌گویی مانتیور به یک میلی‌ثانیه برسد و برای بازی‌کردن ایدئال باشد. ایسوس در این محصول از فناوری SplendidPlus خود استفاده کرده است.

این فناوری میزان شفافیت نور، کنتراست و وضوح عکس‌ها و فیلم‌ها را دستخوش تغییراتی می‌کند تا کیفیت تصویری بهتری به کاربر نمایش داده شود. ورودی‌های تصویر مانیتور VP۲۲۸HE شامل یک پورت VGA و یک پورت HDMI هستند و اتصال انواع کارت‌های گرافیکی به این پورت‌ها به‌سادگی امکان‌پذیر است.

درون مانیتور از ۲ عدد اسپیکر ۱.۵ وات استفاده شده است که مجموعا به قدرت ۳ وات RMS در پخش صدا دست پیدا می‌کنند. در چنین مانیتوری، نیاز به خرید اسپیکر مجزا حذف می‌شود و می‌توان نیاز‌های اولیه را با استفاده از اسپیکر‌های داخلی مانیتور برطرف کرد. زاویه مانیتور روی پایه قابل تنظیم است و کاربر می‌تواند با هل‌دادن مانیتور به جلو یا عقب، زاویه دید عمودی را تا ۲۰ درجه تغییر دهد. زاویه دید تصویر در مانیتور VP۲۲۸HE از طرفین ۹۰ درجه و از بالا و پایین ۶۵ درجه است.

Samsung C۲۴F۳۹۰ (۲۴ اینچ)

متوسط قیمت: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

پرفروش‌ترین مانیتور‌های بازار ایران مانیتور C۲۴F۳۹۰ از جمله محصولات رده بالای شرکت سامسونگ است که از طراحی خمیده بهره می‌برد. این محصول دارای صفحه‌نمایشی با سایز ۲۴ اینچ است که می‌تواند برای استفاده‌های نیمه‌حرفه‌ای گزینه مناسبی باشد. مانیتور سامسونگ مدل C۲۴F۳۹۰ از رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و نسبت تصویر در آن برابر با ۱۶:۹ است. این محصول شرکت سامسونگ می‌تواند ۱۶.۷ میلیون رنگ را به کاربر نمایش دهد و به یاری شدت روشنایی ۲۵۰ کاندلا بر متر مربعی در این محصول می‌توان انتظار تصاویری شفاف را از C۲۴F۳۹۰ داشت.

طراحی خمیده در این محصول باعث شده که تصاویر برای چشم کاربر با کیفیت‌تر باشد. در قسمت پشتی مانیتور C۲۴F۳۹۰ درگاه‌های ارتباطی آن به چشم می‌خورد. این درگاه‌ها شامل یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA برای اتصال مانیتور به کامپیوتر است. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول برابر با ۶۰ هرتز و زاویه دید افقی و عمودی در آن برابر با ۱۷۸ درجه است. زمان پاسخ‌گویی جزو فاکتور‌های مهم در مانیتور‌ها به شمار می‌رود. زمان پاسخ‌گویی تصویر در این مانیتور برابر با ۴ میلی ثانیه است که مقدار نرمالی برای یک مانیتور به شمار می‌رود.

Asus VC۲۳۹H (۲۳ اینچ)متوسط

قیمت: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

پرفروش‌ترین مانیتور‌های بازار ایران

مانیتور ۲۳ اینچی VC۲۳۹H شرکت ایسوس، با صفحه‌ای تخت و پنل IPS، مناسب برای کار‌های روزمره، تماشای فیلم و حتی اجرای بازی است. این محصول از نسبت تصویر ۱۶:۹ و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ یا همان Full HD برخوردار است، و قابلیت نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ را دارا است. زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی‌ثانیه این مانیتور امکان اجرای بازی‌های ویدئویی را برای کاربران به‌خوبی فراهم می‌سازد و تصویری روان و بدون سایه عرضه می‌کند.

شرکت ایسوس برای این مدل مانیتور یک درگاه HDMI درنظر گرفته است و علاوه بر آن یک درگاه D-Sub و DVI هم تعبیه کرده است. همچنین دو اسپیکر ۱.۵ واتی برای این محصول تعبیه شده است که صدایی شفاف و رسا ارائه می‌کند. شرکت ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی و تجهیزات کامپیوتری است. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی، یا فیلم و سریال هستید و قصد خرید یک نمایشگر فول اچ دی را دارید، VC۲۳۹H می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج