adexo3
۱۳۶۵۴۴۰
۱ نظر
۶۸۳
۱ نظر
۶۸۳
پ

تلخفی که هر روز در نانوایی‌ها اتفاق می‌افتد

با وجود تلاش‌های دولت برای ثبات قیمت نان و ساماندهی نانوایی‌ها، برخی نانوایان علاوه بر کاهش وزن چانه و کوچک کردن آن، همچنان نان را با قیمت‌هایی ۲ تا سه برابری نرخ مصوب به فروش می‌رسانند.

ایرنا: با وجود تلاش‌های دولت برای ثبات قیمت نان و ساماندهی نانوایی‌ها، برخی نانوایان علاوه بر کاهش وزن چانه و کوچک کردن آن، همچنان نان را با قیمت‌هایی ۲ تا سه برابری نرخ مصوب به فروش می‌رسانند.

 طبق آمارهای موجود نیاز سالیانه کشور به آرد گندم برای تولید نان حدود ۱۲ میلیون تن است که امسال علاوه بر ذخیره انباری با خرید تضمینی بیش از ۱۰ میلیون تن گندم، در تامین گندم نان کشور به خودکفایی رسیده ایم و نیازی به واردات نخواهیم داشت.

این در حالی است که دولت برای جلوگیری از افزایش نرخ نان، برای نانوایی‌ها تسهیلات قرارداده است، به طوری که علاوه بر عرضه آرد به نرخ دولتی به آنها، به ازای هر یک میلیون تومان فروش نان، هر شب ۳۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز می‌کند و این کار ‌ساعت ۱۱ هر شب انجام می‌شود.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد با وجود اینکه قیمت آرد نان تغییری نداشته و همچنان با نرخ سال گذشته به دست نانوایان می رسد، اما برخی نانوایی‌ها اقدام به کاهش وزن چانه و کوچک کردن نان کرده اند تا جایی که برخی شهروندان می گویند اندازه نان به نصف تغییر یافته و بسیار کوچک شده است و ناچارند برای مصرف روزانه خود تعداد نان بیشتری خریداری کنند.

اکنون بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر عدد نان بربری ساده با وزن چانه ۶۰۰ گرمی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک ساده با وزن چانه ۶۵۰ گرمی سه‌ هزار تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرمی یک‌هزار و ۲۰۰ تومان، تافتون گردان (برقی) با وزن چانه ۲۲۰ گرمی یک‌هزار تومان، لواش و تافتون گردان ماشینی وزن چانه ۱۶۰ گرمی ۵۰۰ تومان و تافتون خراسانی با وزن ۳۰۰ گرم یک‌هزار و ۵۰۰ تومان باید به فروش برسد.

اما برخی نانوایان علاوه بر کاهش وزن چانه، هر عدد نان بربری را بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان و هر عدد سنگک را بین چهار تا ۱۵ هزار تومان تحت عناوین مختلف سنتی، سبوس‌دار، کنجدی، شویدی، کره‌ای، شیری، سیاه دانه می‌فروشند. البته نان تافتون و لواش نیز از این قاعده مستثنی نیست و نان لواش سنتی ساده ۱۰ عدد ۱۳ هزار تومان، لواش سنتی ساده ۲۰ عدد ۲۳ هزار تومان، لواش سنتی ساده ۳۰ عدد ۳۳ هزار تومان، لواش ماشینی ساده ۴۰ عدد ۴۳ هزار تومان، لواش سنتی ساده ۵۰ عدد ۵۳ هزار تومان و هر کیلوگرم آرد گندم ۲۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      راه حل ساده کیلویی شدن فروش نان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج