adexo3
۱۴۲۲۴۴۱
۳۵۸۳
۳۵۸۳
پ

دروازه جهنم سیبری در حال رشد و بلعیدن زمین است!

دهانه باتایگایکا در سیبری که به دروازه جهنم مشهور شده، در حال رشد است و با ذوب یخبندان اطراف این دهانه، زمین را بیشتر می‌بلعد!

گجت نیوز: در قلب سیبری، دهانه‌ای عظیم و هولناک به نام باتایگایکا وجود دارد که به «دروازه جهنم» مشهور است. این دهانه که در اثر ذوب شدن پرمافراست – Permafrost (لایه دائماً منجمد زمین) به وجود آمده، هر سال با سرعت سرسام‌آوری در حال گسترش است.

دروازه جهنم سیبری در حال رشد و بلعیدن زمین است!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که حجم این دهانه سالانه حدود ۱ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد. این رشد نگران‌کننده به دلیل ذوب شدن دائمی زمین‌های یخبندان اطراف دهانه رخ می‌دهد. با ذوب شدن پرمافراست، دیواره‌های دهانه بیشتر فرو می‌ریزند و باعث بزرگ‌تر شدن آن می‌شوند.

دهانه باتایگایکا که برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ کشف شد، لایه‌ای از پرمافراست را در معرض هوای گرم قرار داده است. این موضوع نه تنها باعث ذوب شدن پرمافراست و گسترش دهانه می‌شود، بلکه رازهای باستانی را نیز آشکار می‌کند.

ویروس باستانی زامبی هم در این منطقه کشف شده است

یکی از کشف‌های شگفت‌انگیز در این منطقه، احیای ویروس باستانی زامبی است که بیش از ۴۰ هزار سال منجمد بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که با ذوب شدن پرمافراست، میکروارگانیسم‌های ناشناخته‌ای که می‌توانند برای سلامتی انسان خطرناک باشند، آزاد می‌شوند.

ذوب شدن پرمافراست در باتایگایکا، پیامدهای هولناکی برای کره زمین دارد. این پدیده نه تنها باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود، بلکه به نابودی تنوع زیستی و تهدید سلامت انسان نیز می‌انجامد.

علت اصلی این اتفاق، گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی است. فعالیت‌های بشر مانند سوزاندن سوخت‌های فسیلی، به طور فزاینده‌ای باعث افزایش دمای زمین می‌شود که این امر به ذوب شدن پرمافراست در سراسر جهان منجر می‌شود.

دهانه باتایگایکا به مثابه یک هشدار دهنده عمل می‌کند و نشان می‌دهد که عواقب بی‌تفاوتی به تغییرات اقلیمی چه خواهد بود. این دهانه، دروازه‌ای به سوی ناشناخته‌ها است که رازهای باستانی و خطرات بالقوه‌ای را برای آینده بشریت آشکار می‌کند.

ما باید برای مقابله با تغییرات اقلیمی و جلوگیری از ذوب شدن پرمافراست در سراسر جهان تلاش کنیم. این امر نه تنها برای حفظ کره زمین، بلکه برای حفظ سلامتی و امنیت خودمان نیز ضروری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج