اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۰۳۰۹۴
۷۲ نظر
۵۰۰۷
۷۲ نظر
۵۰۰۷
پ

یزدی به قالیباف: درباره حجاب صریح تصمیم بگیرید

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی آمادگی خود را جهت کمک به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

خبرگزاری برنا: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی آمادگی خود را جهت کمک به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف (زید عزه العالی)

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام‌علیکم

انتخاب جنابعالی به‌ ریاست مجلس شورای اسلامی با رأی اکثریت قاطع نمایندگان را تبریک ‌می‌گوییم و دوام توفیقات شما را در خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئلت می‌نماییم. امیدواریم اکنون‌که شما و دیگر منتخبان ملت در جایگاه مهم نمایندگی ملت در مجلس شورای اسلامی مجال و توفیق خدمت یافته‌اید، ایمان، شجاعت، ایستادگی و تأکید بر مبانی نظام و کار و تلاش مؤمنانه را متبلور کنید و در حوزه تقنین و نظارت، مشفقانه و مؤثر و به ‌دور از انگیزه‌های شخصی، کار و مدیریت جهادی را به منصه ظهور برسانید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جایگاه نمایندگی را امانتی شرعی و دارای تکلیف حقوقی و اخلاقی سنگینی می‌داند و در همین راستا نکاتی را یادآوری می‌کند:

۱. رهنمودهای مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی چراغ راه شماست و التزام عملی به این توصیه‌ها شما را در خدمت به مردم و نظام اسلامی موفق و سربلند می‌کند.

۲. توصیه اکید داریم به ‌دور از دسته‌بندی‌های سیاسی فقط به آرمان‌های فطری و انسانی انقلاب اسلامی توجه داشته باشید و در همه تصمیمات و بزنگاه‌ها بر اصول انقلاب ایستادگی و پافشاری کنید.۳

۳. لازم است در امر قانون‌نویسی، شرع مقدس و حدود الهی رعایت شود. رعایت ضوابط و حدود شرعی فلسفه ارسال پیامبران و جان‌مایه آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

۴. در مسئله مبارزه‌ با مفاسد اقتصادی قدم‌هایی استوار بردارید و زخم‌های چرکین فساد را با دستانی پاک جراحی کنید. علاج دردهای بزرگ اقتصادی، معیشتی و مشکل گرانی در کارشناسی و عمل مخلصانه است.

۵. مجلس باید استقلال خود را حفظ کند و در تصمیم‌گیری و عمل به تکلیف شرعی خود با مدنظر قرار دادن اهداف کلان نظام اسلامی، تصویب قوانینی جامع، کامل و گره‌گشا برای خدمت به اسلام و ارزش‌های انقلابی ملت را پیگیری کند.

۶. با تقویت نظارت بر عملکرد نهاد های متولی فرهنگ، برای رفع ولنگاری فرهنگی و بی اهتمامی به امر فرهنگ گام بردارید و برای ترویج معارف دینی و فرهنگ متعالی اسلامی، صریح و انقلابی تصمیم بگیرید. در این میان آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به حجاب، فضای مجازی و مانند اینها نیازمند تدوین قوانینی پایدار و راهگشاست.

۷. موانع گسترش عدالت را رفع کنید و با فراهم کردن زیرساخت‌های قانونی و ریل‌گذاری جهت تحقق عدالت اجتماعی و ثبات اقتصادی، معیشت مردم و اقتصاد خانواده ها را در اولویت قرار دهید.

۸. زیرساخت‌های لازم برای تأمین سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی، تربیت نسل جوان، افزایش باروری و پیشگیری از کاهش جمعیت باید با جدیت فراهم شود. لازم است در تقنین، مشکلات پیش‌ِ‌روی اجرای سیاست‌های جمعیتی کشور رفع شود و در حوزه نظارت، عملکرد مسئولانی که زمینه‌های لازم را فراهم نمی‌کنند، نقد شود.

۹. در تنظیم قوانین با نیت الهی و با درایت کارشناسانه جهت اصلاح نظام اداری و حذف قوانین معیوب اقدام کنید. با تنقیح قوانین می‌توانید برخی تبصره‌های قانونی و الزامات پرپیچ‌وخمی که قانون را در مرحله اجرا دچار پیچیدگی و ابهام می‌کند را رفع کنید. برخی کش‌وقوس‌ها و کاغذبازی‌های فرسایشی و در نتیجه فشل شدن کارها و حتی به بن‌بست رسیدن برخی طرح‌ها در اجرا، نتیجه قوانین معیوب و ضعیف است.

۱۰. تحقق بانکداری اسلامی و توجه به رهنمودهای مراجع عظام تقلید در اصلاح نظام پولی و مالی و اصلاح سیستم بانکداری را به‌عنوان یک ضرورت دنبال کنید.

۱۱. با توکّل به خدا و اتخاذ تدابیر شجاعانه، استحکام داخلی و قدرت درونی نظام اسلامی را تقویت کنید و نگذارید بگومگوهای سیاسی، وحدت ملی را خدشه‌دار و تخاصم و درگیری ایجاد کند. به همین منظور لازم است نظارت بر عملکرد نمایندگان و تقویت تقوای جمعی در مجلس به جد موردتوجه قرار گیرد.

۱۲. با التزام به مبانی شرعی و اخلاقی در نطق‌ها و اظهارنظرها، آرامش سیاسی و اجتماعی را تأمین کنید و در انجام وظایف نمایندگی با شناخت تکلیف شرعی در مناسبات بین قوه‌ای، حق خدا، انقلاب و مردم را ادا کنید.

۱۳. جایگاه جهانی و اقتدار ملی ما حاصل خون شهدا و مجاهدت مردم مؤمن و مقاوم ماست. حفظ این جایگاه و عزت ملت ما در مواجهه‌های جهانی و دیپلماسی خارجی از اهم موضوعات است. مجلس به‌عنوان یکی از نهادهای تأمین‌کننده عزت ملی باید در دشمن‌شناسی و ایستادگی در مقابل دشمن و توطئه‌های خارجی هوشیار و آگاه باشد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمادگی خود را جهت کمک به مجلس شورای اسلامی و ایجاد پل ارتباطی بین حوزه‌های علمیه و قوه مقننه اعلام و بر ضرورت ارتقای همکاری‌ها تأکید می‌کند. خداوند شما برادران‌ و خواهران عزیز را توفیق دهد و امیدواریم با نصرت و هدایت الهی بتوانید در دوران نمایندگی، فرصت‌های بزرگی پیش روی ملت ایران قرار دهید و منشأ اثرات ماندگار باشید.

محمد یزدی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      بسیار دلسوزانه ومشفقانه رهنمود دادند انشاالله که مورد توجه قرار گیرد ودر عمل مشهود گردد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای کوی دانشگاه و پرونده های شهرداری اینطوری نامه بهش میداد نه حجاب

      • بی نام

        مجلسی که از همین اول کار به او تکلیف
        می کنند که باید چیکار بکنید یا چیکار
        نکنید اینم از مجلس انقلابی

      • بدون نام

        بی حجابی هم نوعی فساده دیگه.فقط بخشی که به شکمتون وصله می بینید؟

      • مجله برترینها

        لطفاً قالیباف را آزار ندهید....پس خودتان چکاره اید...فقط بلدید امر ونهی کنید!!

      • بدون نام

        برو پی کارت! به سری مرد نشستن واسه زن ها تصمیم میگیرن

    • بدون نام

      این در چه فکریه ما در گرسنگی :!!!

      پاسخ ها

      • ایرانیان

        گرسنگی چقدر دردناکه چون سیر از گرسنه خبر نداره
        همه مشکلات حل شده فقط مونده حجاب

      • رسا

        بله مشکلات زیاد داریم، ولی متأسفانه برخی از ما خدا، اسلام، شرع، ایمان و انسان بودن رو از یاد بردیم و تمامی غم و مشکلات امروز دلیلش گناهانی که براحتی انجام میدیم و براحتی هم خودمون رو گول میزنیم که گناه ما مهم نیست و خیلی راحت میگیم پس اختلاس و دزدی چی، اشتباه بزرگمون توی همین هستش که خدا و قیامت رو از یاد بردیم و تمامی مشکلات امروز رو بوجود آورده، ای کاش هر کدوم از ما فقط به شخصه اعمال خودمون رو تقویت کنیم و یادمون باشه این دنیا گذراست و بزودی تموم میشه و حیفه آخرت و زندگی ابدی مون رو با گناه و بدی از دست بدیم، دنیا مکان امتحانه و امیدوارم همگی با بهترین نمره و امتیاز در دنیای دیگه از بهشت و زیبایی هاش لذت ببریم.. آمین

    • بدون نام

      سلام بزارید مجلس نفس بکشد تازه امده سرکار

      پاسخ ها

      • م ..ا

        این چیزهائی که فرمودن در اختیارات حوزه است و حوزه پاسخگو است کاش یک مجلس حوزوی هم داشتیم.

      • بدون نام

        صبر داشته باشد چند روز دیگر حال مردم را همین مجلسی که شما طرفدارش هستی پوست مردم خواهد کند

    • بدون نام

      الحمد الله که مملکت بجز حجاب مشکل دیگه ای نداره اقای یزدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای یزدی می بینه دلش میسوزه که نمیتونه کاری بکنه!

      • مصاااااا.

        ظاهرا شما فقط تیتر رو نگاه کردید ؟؟؟ !!!!!

        اون احمق خائنی که اینجور تیتر میزه ان شا الله زمینگیر خواهد شد

        گر چه مساله حجاب خیلی مهمه


        ولی از بین دهها مسأله مهم داخلی و خارجی. فقط یک کلمه حجاب اونم خیلی به جا و به حق امده در نامه

        طرف همه رو کنار زده و اینو تیتر کرده !!!!!!




        شما هم بدون خوندن. اظهار نظر !؟؟؟!!؟!




        منم اول تعجب کردم. ولی چونکه همه نامه ایت الله یزدی حفظه الله.رو خوندم خیلی جامع و کامل بود


        خدا معاندان و دشمنان یزدی و قالیباف رو ریشه کن کند


        چرااااا که. واقعا. فی قلوبهم مرر:ررررررض !!!!!!!

      • رگنار

        احسنت

      • بدون نام

        اول متن بالا رو بخون بعد نظر بده ...خب به خیلی از مشکلات اشاره کرده آقای یزدی

      • بدون نام

        در بند چهارم به مسئله فساد اشاره کرده اند

      • بدون نام

        آقای اهوازی اول خوب متن رو بخون بعد نظر بده

      • بدون نام

        عزیز همه بندهای بالا رو مطالعه کنید متوجه میشوید همه مشکلات ذکر شده

      • رسا

        بله مشکلات زیاد داریم، ولی متأسفانه برخی از ما خدا، اسلام، شرع، ایمان و انسان بودن رو از یاد بردیم و تمامی غم و مشکلات امروز دلیلش گناهانی که براحتی انجام میدیم و براحتی هم خودمون رو گول میزنیم که گناه ما مهم نیست و خیلی راحت میگیم پس اختلاس و دزدی چی، اشتباه بزرگمون توی همین هستش که خدا و قیامت رو از یاد بردیم و تمامی مشکلات امروز رو بوجود آورده، ای کاش هر کدوم از ما فقط به شخصه اعمال خودمون رو تقویت کنیم و یادمون باشه این دنیا گذراست و بزودی تموم میشه و حیفه آخرت و زندگی ابدی مون رو با گناه و بدی از دست بدیم، دنیا مکان امتحانه و امیدوارم همگی با بهترین نمره و امتیاز در دنیای دیگه از بهشت و زیبایی هاش لذت ببریم.. آمین

    • بدون نام

      در مورد فسادو اختلاس چی

      پاسخ ها

      • کاکاسنسی

        اینا فعلا دغدغه مسئولین نیست برو چند سال دیگه بیا ببینم کارت میشه یانه

    • بدون نام

      جناب یزدی دست شما درد نکنه، ان‌شاءالله مجلس هم بخواهد و بتواند اجرا کند. ضمنأ برترینها جناب یزدی راجع به خیلی مسائل نظر داده‌اند، چرا در تیترتان فقط اشاره به حجاب را نوشتید؟.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون بقیه بصرفش نیست

      • ساعی عرفان

        برادر عزیز دولت هنوز نمیتونه نظمی در مورد شیوع کرونا در کشور بوجود بیاره که اینهمه مردم از بین نروند میخواد بی حجابی که درمغز استخوان بعضی از خانمها پیش رفته از بین ببره خدا به تو پناه میبرم

    • بدون نام

      از کل حرفهاش فقط حجابو فهمیدی،شلوغ کن.

    • اهوازی

      مومن ما آب نداریم نان نداریم، کار نداریم، پول برای حداقل زندگی نداریم دم از حجاب میزنی بیکاری و بی پولی خودش ریشه فساد که از زمان طاغوت بیشتر شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ریشه همش از حجابه اول حجاب باید درست بشه غرب گداها

    • بدون نام

      آقای قالیباف خیلی نیاز به نصیحت و راهنمایی دارند چون در شهرداری تهران انحرافات زیادی داشتند

    • بی نام

      ۱۳ بند داره فقط حجابشو بلد کردن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکنفری خسته نشدی نفس بگیر :

    • بدون نام

      چرا بعدازسلام احتراما نیاوردن.

    • بدون نام

      آره خوب همه چیگل و بلبله فقط مجلس بچسبه به حجاب

    • بدون نام

      مشکل ابران حجاب است اختلاس نیست گرانی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حجاب به مردم بر میخوره اختلاس به مسئولین!
        مسئولین که آزادن این مردم هستند که باید حجابشونو حفظ کنند که نکنه خدا نکرده برن جهندم!

    • بدون نام

      چرا نوشتهای مارو حذف میکنی
      متاسفم برات برترینها متاسفم
      تو هم شدی مث بقیه

    • بدون نام

      آقای یزدی لطف کنن یه بودجه ای برای خریدن روسری و مانتو برای خانما در نظر بگیرن یکی نیست بگه مرد مومن مرم نون ندارن بخورن تو بفکر حجابی حجابی که یه روسری با بدترین جنس زیر ۱۰۰هزارتومن به زور پیدا می شه

    • بدون نام

      چی میگه این ملا..‌‌.

    • بدون نام

      اره واقعا اقای ززدی راست میگه ما که تو این همه ارزانی و رفاه و خوشی دل درد گرفتیم اگه این مشکل حجاب هم حل کنید این جا میشه همون بهشتی که خداوند بزرگ مرتبه به ما وعده داده بود

    • س.ا

      شما فعلا در مورد اقتصاد داغون و وضعیت اسف بار زندگی مردم فکر کنین و اختلاس ها و پولهایی که به نا حق دست عده ای افتاده مردم بلدن چطوری حجاب داشته باشن .

    • ♧◇♡♤

      آفرین جناب یزدی دمت گرم بابد سه فوریتیش کنن

    • ح

      حجاب اصلا احتیاج به تصمیم عملیاتی داره؟

    • بدون نام

      آقای یزدی آن موقع که ده سال صندلی ریاست قوه قضاییه را اشغال کرده بودی زمینه فساد در هر زمینه نه تنها کمتر نشد که بیشتر هم شد حالا به فکر حجاب افتاده‌ای

    • بدون نام

      مگه مشکل اول این مملکت حجابه

    • بینشان

      آقای یزدی بگید شال و وسری ومانتو وچادر وشلوار را ارزون کنند
      مردم خودشون باحجاب میشوند
      حتی مردها که اگر دیگر گیر بیاد
      از شغل ومعیشت ورفاه مردم چیزی
      نمی‌گویید فقط حجاب بزار قالیباف
      دوتا قالی ببافه تا سرمون کنیم

    • محمد

      هنوز اندر خم یک کوچه اند.البته همین بی حجابی ها باعث شده اولاد مان را نتوانیم به خوبی تربیت کنیم،اونم با فرهنگ ایرانی،نه غربی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوانان تربیت شده اون زمان در جنگ با عراق با قدرت وشجاعت جنگیدن ولی شماها کاری کردید‌جوانان دوران شما از دین زده شدن

    • بدون نام

      یعنی چی الان همه مشکلاتمون حل شده حقوق کارگران مسکن مبارزه با دزد و مسیولین اختلاسگرا خدایا خودت به مردم ایران کمک کنه

    • بدون نام

      مرگ بر حجابی که بخواد با بد بختی و گرسنگی و بیکاری و خفت و خواری و ........ مردم بدبخت باشه

    • بدون نام

      حجاب در حیطه رییس مجلس نیست همه چی درست شده فقط این یکی مانده برین جلو اقازاده ها را بگیرید که دختران تهی دست را از فرط گرسنگی حازرند دست به هر کاری بزنند جلو گرسنگیه مردم را بگیرید کسی حازر نیست دست به فساد بزنند حجاب

    • بدون نام

      بگو درمورد گرانی ها ، مسکن ، خودرو ، ...... اشتغال ، روابط خارجی ، تبعیض، بی مدیریتی ، .... صریح تصمیم بگیرن اینا مملکتو نابود میکنه مردمو دلسرد نه حجاب

      پاسخ ها

      • علیرضا

        با این اطلاعیه همه مشکلات مملکت از جمله بیکاری جوانان الحمدالله حل شد .

    • بدون نام

      خدایا نجاتمون بده......

    • بدون نام

      مردم در وضعیت معیشت خود موندن

    • Omid

      اره درباره حجاب خیلی زودتر تصمیم بگیرید چون اقایون اسلامشون درخطر افتاد. درهای بهشت بروی شون بسته میشه
      البته بهشت زمینی
      اونورو که خودشونم قبول ندارن

    • بدون نام

      راجع به اجاره خونه و گرانی و گرسنگی دستور میدادید مردم خودشون حواسشون به حجاب هست

    • بدون نام

      بهتر بود رای مردم را هم تبریک میگفتند وخجالت نمی کشیدند

    • بدون نام

      حاج آقا ول کن اینهارو
      جلوی فساد رو بگیر، البته اگر تمایل داری، این طومار نوشتها برای مردم بیچارست

    • سهیلا

      حاج آقا گرسنه ایم گرسنه کرایه خونمون هم ۶ ماه عقب افتاده

    • بدون نام

      حجاب ظاهری درخانواده میشه مامور گذاشت فساد اقتصادی پارتی بازی ورانت خواری ودرامد نامشروع سرمنشأ بی حجابی هست

    • بدون نام

      هرکارمندی ،بیرون محل کارمانتوجلوبازمیپوشد!تذکربگیرید!بعضی،مغازه فروش،هم زدن!مدها والگوهادرجامعه بایدبوسیله متخصصین مدعوض،شود!

    • پدرام

      دزدی،اختلاس،ت...ی تو خارج،حقوق نجومی چی؟

    • بدون نام

      آقای یزدی یعنی تمام مشکلات مملکت حل وفصل شده فقط حجاب مانده آخه شما چرا اینقدر برای حجاب پافشاری میکنید

    • بدون نام

      فسا د وارتشا ونا امنی ودزدی و تقلب وهر منکر را دریت کنید حجاب درست میشه

    • بدون نام

      مثلا حجاب را در منزل هم اجباری کنید!

    • بدون نام

      برو باباووحجاب باید خود خواسته باشه نه اجبار

    • انصار

      برترینها
      باید خجالتدبکشید اینطور تیتر زدن یا از روی ناآکاهی است ویا تعمدی در کار بوده است
      نامه ۱۳ بندی آیت الله یزدی را هربچه ای بخواند متوجه خطای بزرگ برترینها در خصوص بحث حجاب مطرح شده در نامه می شود
      امیدوارم ارشاد شوید

    • بدون نام

      مردم دارن از گرسنگی میمیرن آقایون به چه فکرین،خدایی هم هست

    • بدون نام

      ملت از فقر و گرسنگی دارند میمیرند تو بفکر حجابی با حجاب و بیحجاب هیچ شکم گرسنه ای را سیر نمیکند اگر راست میگویی برای معیشت ملت اقدام کن با بد حجابی یا بیحجابی اسلام بخطر نمی افتد بلکه گرسنگی و فقر اسلام را بخطر میاندازد

    • بدون نام

      صبر کن بابا از حجاب مهمتر رباونزول است که به مصداق ایه قرآن کریم جنگ با خداست است.

    • بدون نام

      در مورد معیشت مردم بیکاری ازدواج جوانان وضعیت لایحه 2030 و همچنین فضای مجازی رها شده که سر کرده اش خود جناب جهرمی است که از بیکاری چت می کند آن هم بی مزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج