۱۰۰۴۶۷۳
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

توافق بغداد و واشنگتن درباره نظامیان آمریکایی

آمریکا و عراق در بیانیه‌ای مشترک از توافق بر سر کاهش حضور نظامیان آمریکایی در عراق خبر داده‌اند.

خبرگزاری فارس: آمریکا و عراق در بیانیه‌ای مشترک تعهد خود را به خروج نیروهای آمریکایی از عراق اعلام کردند.

به نوشته الجزیره، دو کشور در بیانیه‌ای مشترک تصریح کرده‌اند ایالات متحده به دنبال ایجاد پایگاه‌های دائمی یا حضور نظامی دائمی در عراق نخواهد بود.

دو طرف همچنین توافق کرده‌اند که آمریکا ظرف ماه‌های آینده شمار نیروهای خودش در عراق را کاهش دهد.

در این بیانیه آمده است: «دو کشور تشخیص داده‌اند که در پرتو پیشرفت‌های قابل‌توجه در زمینه حذف تهدید داعش، آمریکا ظرف ماه‌های آینده به کاستن از حضور نیروهای خود در عراق ادامه خواهد داد. همزمان با تمرکز دو طرف روی ایجاد یک رابطه امنیتی دوجانبه و مبتنی بر منافع دوجانبه، رایزنی‌ها با دولت عراق درباره وضعیت نیروهای باقی‌مانده در عراق ادامه خواهد یافت.»

علاوه بر این خبرگزاری عراق هم از قول «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق نوشته بغداد و واشنگتن بر تعهد خود نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از عراق تأکید کرده‌اند.

الکاظمی گفته در گفت‌وگوی راهبردی میان آمریکا و عراق تصمیم پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکا به رسمیت شناخته شده است.

گفت‌وگوهای راهبردی میان آمریکا و عراق ساعت پنج بعد از ظهر پنجشنبه به وقت آمریکا آغاز شد. بغداد و واشنگتن اخیراً تصمیم گرفته‌اند در باره روابط دو جانبه و آینده این روابط با یکدیگر گفت‌وگو کرده و به توافق برسند.

دو روز پس از ترور شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در اقدام تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

علی‌رغم تصویب این طرح آمریکا از اجرای آن خودداری کرده است. این در حالی است که اغلب گروه‌های سیاسی عراق خواهان اخراج نیروهای آمریکا از خاک عراق هستند؛ چرا که دیگر داعشی وجود ندارد و آمریکا با حمله به نیروهای الحشد و ارتش، حاکمیت عراق را نقض کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جزئیات را معمولا خائن ها اگاهند چون در جلسه حضور داشته اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با انتخابات جدید عراق و نمایندگان جدید مصوبه پارلمان عراق هم لغو و آمریکا حضور دایم در عراق بدست می‌آورد..الان تا انتخابات پارلمانی عراق راهکاری مبهم براش در نظر گرفتند. خبری از بیرون کردن آمریکا از عراق نیست. خخخخخخخخ

      • بدون نام

        وسعت سفارتخانه آمریکا در عراق ۵۰ هکتاره تعدادی از نیروهای خود را از عین‌ااسد به سفارتخانه منتقل میکنه تا کمتر شوند. خخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      عجب چی شد تا چند ماه قبل قرار بود هرچه سریعتر نیروهای آمریکایی را بیرون کنند الان توافق کردند کاهش بدن نیرو ها را خخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه ارتش عراق متعهد شده از مقر و نیروهای نظامی آمریکا در عراق محافظت کند و عاملین حملات به مقرهای آمریکا هم شناسایی و دستگیر کنه خخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج