adexo3
۱۰۱۳۹۴۳
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

پیشنهاد وزارت علوم برای کنکور غیرحضوری

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: وزیر علوم گفت که سامانه‌ای می‌تواند توسط سازمان سنجش و وزارت علوم طراحی شود که ۵۰ درصد از داوطلبان از طریق کنکور جذب شوند و این سامانه امکان عملیاتی شدن در طول هفته آینده را دارد.

خبرگزاری فارس: علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص نحوه و برگزاری کلیه آزمون‌های سراسری در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: تصمیم ستاد کرونا اولی بر نظرات هر مرجع دیگری است و به همین دلیل به صراحت می‌گویم نظر این ستاد اولی بر نظرات وزارت علوم، سازمان سنجش و کمیسیون آموزش مجلس است.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در زمان برگزاری آزمون‌های سراسری کنکور برعهده ستاد کرونا است، افزود: اخیراً وزیر علوم اظهارنظری درباره برگزاری آزمون‌های کنکور کرده‌اند که از آن استقبال می‌کنیم به طوری که آقای غلامی گفتند که سامانه‌ای می‌تواند توسط سازمان سنجش و وزارت علوم طراحی شود که ۵۰ درصد از داوطلبان از طریق کنکور جذب شوند و این سامانه امکان عملیاتی شدن در طول هفته آینده را دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۵۰ درصد باقی مانده داوطلبان هم می‌توانند در آزمون‌های کنکور شرکت نکنند.

کریمی فیروزجایی گفت: هم‌اکنون در کنکور رقابت بر سر ۲۵درصد از صندلی‌های دانشگاه‌ها است و عملاً رقابتی مثل سال‌های قبل وجود ندارد ضمن اینکه دانش‌آموزان می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود در شهرستان یا استان محل اقامت خود تحصیل کنند و اغلب رقابت‌ها مربوط به رشته‌های پزشکی و برخی رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه‌های معتبر است.

پیشنهاد وزارت علوم برای کنکور غیرحضوری

وی افزود: مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه بخش‌های مختلف کشور لازم‌الاجرا است و نحوه برگزاری کنکور و یا به تعویق افتادن زمان آن نیازی به مصوبه کمیسیون آموزش مجلس ندارد چرا که هرآنچه ستاد کرونا تصمیم بگیرد دولت و مجلس مؤظف به اجرای آن هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه جان مردم و هموطنان‌مان از هر چیزی مهم‌تر است اصلی مسلم محسوب می‌شود. این در حالی است که تصمیمات ستاد ملی کرونا از قانون هم بالاتر است.

کریمی فیروزجایی با بیان اینکه راه بینابین برای پذیرش داوطلبان کنکور در دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه 50 درصد داوطلبان براساس همین روش از گردنه کنکور خارج شوند می‌تواند دغدغه خانواده‌ها را کم کند، خاطرنشان کرد: 50درصد باقیمانده داوطلبان می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شرایط برگزاری کنکور در محیطی سالم را ایجاد کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      أصل مطلب متروي تهرانه، كه روزانه ٣٠٠ هزار نفر كيپ تا كيپ توي اون مسافرت ميكنند

    • دکترجان

      به نظرمن ک حتی مدارس هم نباید باز بشن چون حتی اگ ۲۰ نفرهم توی یک کلاس باشن وفرد ناقل توی اون کلاس باشه کافیه سرفه یا عطسه کنه همون کولر سرکلاس اون ویروس بین دانش اموزا پخش میکنه....بابا یه ۴ماه کامل بیخیال مدارس بشید الان کل دنیا درگیر این ویروس نترسید از کسی جا نمیمونید همه درگیرن باید کامل قرنطینه بشیم

    • بدون نام

      مردم شمال میرن گردش ولی نمیتونن کنکور بدن؟ فقط اون چند ساعت مشکل سازه؟

    • بدون نام

      حالا همین خانواده ها و فرزندانشون که میگن میترسیم بچه هامون میترسیم برن چند ساعت کنکور بدن خیلیلشون یا تو راه شمالن یا تو کافی شاپا و رستورانها

    • ♧◇♡♤

      کدام خانواده سراغ دارید که بچه اش را کمتر از نخبه میداند ؟ همه خواهان شرکت در کنکور برای رشته هایی اند که فرمودید امتحان آنلاین هیچ ارزشی ندارد من خودم دبیر ریاضی ام دانش آموزی که در نیمسال اول نمره اش بیست و پنج صدم بوده با امتحان آنلاین به تمام ۲۰ سوال تستی جواب داده و جالبتر ا اینکه تمام دانش آمو زان کلاس همه ی سوالها را جواب داده اند

    • بدون نام

      به نظر من که خیلی شلم شوربا می شه. همینجوریش که همه می شینن کنکور می دن خیلیا هردمبیل و با سهمیه فلان و بهمان قاطی بقیه می شن می رن دانشگاه. دیگه چه برسه به اینکه یه عده با کنکور و یه عده با معدل بخوان برن دانشگاه

    • مجید

      فردا ازمون مدارس نمونه است چرا این پس لغونمیشه؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      تا کنکور ۴۰روز مونده! حالا همه چی به روز و حل شده،گیر مملکت فقط حذف شدن یا نشدن کنکوره؟ اینقدر بچه ها را استرس ندید لطفاً.

    • بدون نام

      تا کنکور خیلی وقت هس تا اون موقع میتونه شرایط بهتر بشه اگه دولت ومردم خودشون رعایت کنن یک ماه امتحان نهایی تو شهر های قرمز برگزار شد حالا یک روز کنکور نمیشه باید برگزار بشه سیاهی لشکر ها خودشون نیان سر جلسه

    • سمیرا

      چرا همه ی مسئولین دارن نظر میدن جز ستاد مقابله با کرونا؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج