۱۰۲۱۴۹
۳۶ نظر
۵۶۵۴
۳۶ نظر
۵۶۵۴
پ

عکس: «ریحانه جباری» در آغوش ناصر حجازی

بی گمان در این روزها در کنار کلمه "بخشش" که بارها برایتان تکرار شده است، قضاوت‌های بسیاری چه بسا ناعادلانه شنیده‌اید که داغ عزیز از دست رفته را برایتان صد چندان کرده است.

خبرگزاری ایسنا: "با ناصرخان حجازی هم محل بودیم. همسرم استقلالی بود و گاهی ریحانه را با خود به مسابقات می برد. گاهی در پارک سر کوچه ناصرخان، با هیاهو و هیجان بازی های کودکانه می کرد . وقتی این مرد مهربان بیمار بود , ریحانه حالش را می پرسید. یکبار گفتم کاش بروم و برایش بگویم ماجرای تو را. ریحانه راضی نشد. می گفت ناصر خان به اندازه کافی درد می کشد. چرا به غمش اضافه کنیم. کاش برایش می گفتم. شاید راهی پیدا می کرد. روحش شاد و جایش در بهشت."

متن فوق ارسال شده توسط مادر ریحانه جباری است، دختری که به جرم قتل مرتضی سربندی در آستانه اعدام است. قتلی که شش سال قبل رخ داد و در صورت عدم رضایت خانواده مقتول، حکم اعدام بزودی اجرا می‌شود.

عکس: «ریحانه جباری» در آغوش ناصر حجازی

در ادامه خواسته خانواده و دوستداران ناصر حجازی را از خانواده محترم سربندی می‌خوانیم:

"خانواده محترم سربندی‌، سلام

طی یک عکس و متن منتشر شده از سوی مادر ریحانه جباری که البته شناختی نیز از آنها نداریم، با خبر شدیم که فرزندتان در حدود ۶ سال قبل توسط ریحانه به قتل رسیده است تا این‌چنین داغدار فرزندتان باشید و تابدین لحظه به رغم درخواستهای مکرر از سوی خانواده ریحانه و دیگر هموطنانمان تمایلی نسبت به عفو قاتل نداشته باشید.

بی گمان در این روزها در کنار کلمه "بخشش" که بارها برایتان تکرار شده است، قضاوت‌های بسیاری چه بسا ناعادلانه شنیده‌اید که داغ عزیز از دست رفته را برایتان صد چندان کرده است.

خانواده محترم سربندی‌، قصد نداریم تا طلب بخشایش ریحانه را از شما داشته باشیم، بلکه می‌خواهیم کاری را انجام دهید که برایتان آرامش ایجاد می کند. بی‌شک، آرامش حداقل چیزی است که می‌تواند اندکی داغ مرگ عزیزتان را خنک نماید اما اینکه کسب چنین آرامشی با مرگ ریحانه همراه باشد یا زندگی دوباره به او، اختیاری است در دستان و اراده شما.

قضاوت پیرامون آنچه در ارتباط با قتل عزیزتان رخ داده است، در حیطه وظایف ما نیست. چنین قضاوتی در راس تمام قضاوت‌ها، متعلق به خالق انسانها است که شاید شما هم در بحث‌ها و زندگی روزمره‌تان به این اعتقاد داشته باشید که دنیا نیز جواب عملکرد مخلوق پروردگار را می‌دهد. لطفا در خلوت خود فکر کنید اگر به جای اعدام ریحانه، او را در اختیار قدرت برتر قرار دهید تا قضاوتش کند، با ترازوی عدل خداوند به آرامش نزدیک‌تر نمی‌شوید‌؟ پاسخ در حیطه اختیارات و تفکرات شماست.

خانواده محترم سربندی، در عکسی که ظاهرا ریحانه با ناصر ما داشته است، می‌توان نگاهی معصومانه را دید، اما اینکه چنین نگاهی امروز نگاه یک قاتل باشد، ریشه در عملکرد جامعه‌ها دارد. هیچ فردی مجرم بدنیا نمی‌آید، این جامعه است که ریحانه و ریحانه‌ها را بوجود می‌آورد و نباید از بحث علت و معلول نیز خارج شد.

خانواده محترم سربندی، ریحانه مدت‌ها است که زندگی نمی‌کند. همه می‌میرند، یکی با بیماری لاعلاج، یکی بر اثر سانحه، یکی بر اثر مرگ طبیعی و ... . آنکه بر اثر یک بیماری لاعلاج قصد خداحافظی از دنیا را دارد، حداقل فرصتی برای انجام بعضی کارها را پیدا کرده است، آنکه در اثر سانحه جان خود را از دست می‌دهد، فرصتی برای به پایان رساندن کارهای نیمه تمام و حتی زجر کشیدن ندارد، آنکه بر اثر مرگ طبیعی نیز می‌میرد، با پایان کارهایش در انتظار خداحافظی است و ... اما ریحانه و ریحانه‌ها ... آنها گویی که بیماری لاعلاجی دارند اما در قفس محبوسند و می‌دانند که آینده‌ای برایشان نیست. فقط بایستی فکر کنند و ببینند که چه از دست داده‌اند و چه از دست خواهند داد تا مرگشان با اعدام فرا برسد. ریحانه در سنی مرتکب قتل شده که فرصت چندانی برای انتخاب خوب یا بد نداشته است، حتی فرصتی برای ابراز احساسات و عواطف یک زن ...

خانواده محترم سربندی، در پایان ضمن عرض تسلیت، اینکه خود را به جای شما با داغ عزیزی از دست رفته در کنار قضاوت‌های درست و نادرست امروزی بگذاریم کار ساده ای نیست. فقط از پروردگار بعنوان یک هم نوع و هم وطن، می‌خواهیم همیشه آرامش داشته باشی، آرامشی که نه در لحظه که همواره همراهتان باشد. همانطور که افسوس برای گذشته بی‌معناست، پیش بینی آینده نیز آسان نخواهد بود.

خانواده، مدیریت وبسایت و دوستداران ناصر حجازی "

لازم به توضیح است تا کنون بسیاری از هنرمندان از جمله : اصغر فرهادی خواستار چشم پوشی خانواده سربندی از قصاص شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شوکا

      بخشش

      پاسخ ها

      • مهدوی

        ای کاش که ماجرا به سادگی دل ما بود
        قتل در سجده و از پشت و چاقوی 50 سانتی و ضربه فنی و خرید چاقو چند روز قبل و پیامک قتل و اعتراف به وجود فردی به نام آقای شیخی و نپرداختن به این موضوع و محکم بودن تکیه قاتل به قدرتی که او را ساپورت میکند بسیار داغ خانواده دکتر سربندی را تازه میکند
        *ایکاش به ریحانه بگوییم* که واقعیت و آقای شیخی را کاملتر اعتراف کند؛ که آقای شیخی به ریش همه نخندد.

    • بدون نام

      خدا خیرتون بدهد، لذتی که در بخشش است در قصاص نیست، بزرگواری کنید و از این حقی که دارید بگذرید، انشاءالله که برکات این بخشش شما، رضوان الهی را برای آن مرحوم و شادی و عاقبت به خیری را برای شما و خانواده محترمتان به همراه داشته باشد.

    • خانم ناشناس

      لذتی که در بخشش است در انتقام نیست . اما سوال اینجاست پس کسی که کنترل بر تکانه ها و خوی پرخاشگری خود ندارد چگونه باید تنبیه شود تا بار دیگر خشم خود را فرو برد .من نه خانواده سربندی را می شناسم نه ریحانه را . اما از خودم میپرسم چه اتفاقی افتاده همه دست به چاقو شدند . چرا اینقدر جرم و جنایت در کشور زیاد شده می دانید چرا چون مجازات ها در کشور ما متناسب با جرم نیستند و این شده که هر فردی یکبار مورد بخشش قرار گرفته یا تخفیفی در مجازاتش صورت گرفته مثل آب خوردن رفتارهای مجرمانه اش تکرار شده . نگاهی به صفحه حوادث روزنامه ها خود گویای همه چیز است . بگذارید یکبار هم خودمان را به جای خانئاده مقتول بگذاریم بعد ببینیم تصمیم منطقی و عادلانه کدام است ؟

    • بدون نام

      مثل فيلم هيس دخترها فرياد نميزنند... :-(

    • علی بی غم

      درود بر ناصر حجازی و خانواده محترمش

      پاسخ ها

      • مهدوی

        شاید سن این بچه به الان این زن قاتل نخوره!!!
        25 سالش هست
        در حالیکه این بچه شاید نزدیک 40 باشه!

    • ghazal

      خیلی ها دارن یک طرفه قضاوت میکنن و باتعصب...این چه معنی داره وقتی قاضی پرونده بیاد ریحانه جباری رو به عنوان یک ادم خودشیفته که به علت ناهنجاری های خانوادگی از نظر روانی مشکل داره معرفی کنه و جناب مقتول و یک فرد نمازخوان و مومن!!!اگه این دختر دختر ناسالمی بوده چرا باید وقتی جناب مقتول میگه روسریتو از سرت بردار امتناع میکنه؟اگه در باز بوده رد چاقو روی در چه میکرده و اگه مقتول قصد تجاوز نداشته ک... و داروی بیهوشی چرا؟با اعدام این قاتل چه چیزی حل خواهد شد؟

      پاسخ ها

      • محمدجمشيد

        به خوشگليش حسوديت ميشه

    • بدون نام

      به نظر من مقتول آدم بد صفتی بوده و حقش مردن بوده

    • بدون نام

      سخته خیلی سخته ولی ای کاش از طریق شکایت همه چیز معلوم میشد تا نه الان قاتلی باشه نه مقتولی ولی ای کاش که از این دختر گذشت میکردید

    • ایرانی

      اللللللله اعلم

    • احسان

      آدمی که نماز می خواند چراباید رابطه ناسالم داشته باشدمادرحدی نیستیم که قظاوت کنیم قاضی بعدازمرگ خداست خدا حق رابه حقدار برساندخداوندبه هردو خانواده صبردهدوباعثش لعنت کند

    • تارا

      من خیلی از این جریان آگاهی ندارم ولی بهتره هردوطرف قضیه را نگاه کنیم هردوطرف گناه کاران اصل قضیه را یه بار کامل بخونید می فهیمید ولی من بودم به دختر19ساله رحم می کردم ومی بخشیدم

    • شیما

      این موضوع کاملا معلومه مقتول آدم مذهبی بوده شاید عاشق ریحانه شده شاید خواسته یه رابطه بلندمدت با اون داشته باشه به نظرم به ریحانه پیشنهاد داده دست از روابط با آدمای متعدد برداره امتیازاتی هم که بهش قولشو داده برای همین بوده کار و مسافرت خارجو اینبرنامه ها ولی شاید ریحانه نمی خواسته یا به دلیل تهدید دوست پسرش نتونسته اینکارو بکنه یا اصلا شاید نخواسته دوست پسرشو ول کنه معلومه اونروزم اون آقا اینارو تعقیب کرده و ادامه ماجرا. من خودم دخترم اما بیداین قبیل انگلارو از جامعه پاک کنن

    • ریحان نعمت الهی

      قضاوت در مورد این موضوع سخته! قای نتونسته بعده 7 سال قضاوت کنه! اون وقت بعضی از مردم با یه گزارش خوندن و کامنت نوشتن تا بهشت و جهنمه قاتل و مقتول رو هم معلوم میکنن

    • بدون نام

      بازدن یک ضربه به کتف قتل صورت نمی گیرد قاتل تمام واقعیت را نمی گوید علت اینکه اداره تشخیص هویت لزومی نمی بیند از این پرونده رمز گشایی کند اقرار صریح متهم است مضاف" به اینکه خانواده مقتول خواهان افشای واقعیت هستند برای عفو انچه مسلم است قاتل انگیزه قوی برای این کار داشته وگر نه پس از ضربه انجام تجاوز منتفی و برای نجات اقدام می کرد روحیه قتل برای دفاع از عفت و ناموس روانشناسی خاصی است که متخصصان با گرفتن چند تا تست شخصیت کاملا" راستی ازمایی می شود ختم کلام اینکه قاتل با قبول کردن جرم از حقیقت طفره می رود

    • reza

      به هر حال پرونده با ابهامات زیاد بسته شد آبروی مرحوم باعلامت سوال مواجه شد بازماندگان به سنگدلی متهم شدند بخشش مایه احترام ، محبوبیت بازماندگان بود اما!!!

    • اکبر کردی

      تو رو خدا بخشش

    • راحیل

      به نظر من خانواده مقتول کاملا منطقی با موضوع برخورد کردن و اینکه ریحانه حقیقت را بگوید بخشیده میشود این خواسته زیادی نیست وقتی ریحانه نخواد خودش رو نجات بده چرا دیگران اینکارو بکنن

    • سهیل

      روح مرحومه ریحانه جباری شاد باشد. بخشش در حد و قدرت هر انسانی نیست . از شنیدن خبر فوت ریحانه بسیار متاسف شدم و امیدوارم خانواده او صبور و پایدار باشند . از نظر من در این واقعه ریحانه جباری بیگناه بوده است . یادت گرامی باد .

    • رؤناك

      سلام ريحانة عزيزتراز جانم بخواب عزيزكم كه راحت شدي ارام بخواب دنيا وادمها وسرنوشت تورا دوست نداشت خدانخواست ميان اين ادمها وحرفها بسوزي تورفتي نزد بهترين ياروقاضي خدانكه دارت باشم غم فراقت سخت ودردناك است اما تحمل ميكنم دل تنكتم دوست نازنينم ارام بخواب

    • بدون نام

      نمیدونم چی بگم حالم داره از این دنیای بیخود و آشغال بهم میخوره. خدایا فقط تو میدونی که کی گناه کار و کی بی گناه بوده پس خودت ماه رو از پشت ابرها بیرون بیار.

    • بدون نام

      نمیدونم چی بگم خدایا خودت بالاسر شاهدی

    • ریحان نعمت الهی

      اخرشم معلوم نشد حق با کی بود!
      خدا رحمت کنه! دوس نداشتم اعدام شه

    • ریحانه

      خدا رحمت کنه ریحانه جباری رو.

    • mahsa

      بعد از 6سال معلوم نشد که کی مقصر بوده ..... ولی واقعاااااا هیس دخترااااا فریاد نمی زنن . ....

    • شهروند

      قصاص به خاطر اینکه دختران نمی توانند ثابت کنند حالا خودتون بگین چطور یه دختر وقتی می خوان بهش تجاوز کنند چطور ثابت کننه .راست میگن به مولا ..هیس .....دخترهافریاد نمیزنند......

    • الی

      خدا رحمت کنه ریحانه رو ولعنت کنه گرگهایی را که این بلاها را بر سر ناموس ایران زمین می آورند.

    • الی

      خدا رحمت کنه ریحانه رو ولعنت کنه گرگهایی را که این بلاها را بر سر ناموس ایران زمین می آورند.

    • بدون نام

      نظرخاصی ندارم دراینباره

    • بدون نام

      با عرض سلام و تسلیت خدمت خانواده سربندی خداوند متعال ایشالا صبرتون بده ولی لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست

    • سعیدبلوچ گلپایگان

      هرکس که بیناموس باشد وبی ناموسی کند باید مثل...کشته شه.زنده باد ریحانه وریحانه ها

    • ریحانه

      ۴۳۵

    • بدون نام

      احتمالا حقش بوده

    • محمدرضا اصفهان

      فقط خداواقعیت رومیدونه وهرکی دراین ماجراوظیفه ای داشته ودروظیفش کوچکترین کوتاهی کرده خداوندسخت مجازاتش کنه چون این واقعه وامثال این دل مردم یک جامعه روبه دردمیاره من که نمیتونم قضاوتی بکنم فقط میگم خدارحمت کنه قاطل ومقتول را وخدابه همه مارحم کنه تاازاین داردنیانجات پیداکنیم آمین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج