پاسخگویی روحانی به تماس تلفنی با «۱۱۱»
با تبلیغ دولت تدبیر و امید طرح مشکلات از طریق سامانه الکترونیکی ۱۱۱ توسط مردم رو به افزایش است و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان تاکنون بیش از ۴۱ هزار تماس مردمی در این استان ثبت شده است.
خبرگزاری مهر: با تبلیغ دولت تدبیر و امید طرح مشکلات از طریق سامانه الکترونیکی ۱۱۱ توسط مردم رو به افزایش است و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان تاکنون بیش از ۴۱ هزار تماس مردمی در این استان ثبت شده است.
یکی ازمجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در سراسر کشور، سامانه تلفنی ۱۱۱ و سایت اینترنتی www.saamad.ir است که همه ایرانیان از سراسر کشور می توانند ایده ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواست های خود از دولت را از طریق آن مطرح کنند. مردم می توانند با استفاده از مجاری و کانال های ارتباطی نظیر مراجعه مستقیم، نامه، تلفن۱۱۱، پست الکترونیکی و نمابر مسائل خود را از این سامانه به گوش مسئولان برسانند.
با توجه به اینکه سامانه الکترونیکی ارتباط مردمی از سال ۸۹ راه اندازی شده بود اما ارتباط مردم با دولت نهم و دهم به شیوه سنتی یعنی نامه های مردمی رواج داشت، دولت یازدهم پس از شروع به کار خود اعلام کرد در این دولت نامه مردمی نداریم و مردم می توانند مشکلات خود را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۱ به مسئولان مطرح کنند.
در دو سفر استانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به خوزستان و هرمزگان نامه های مردمی کاهش یافت و با تبلیغ دولت و نصب بنر در مسیر استقبال از رئیس جمهور مردم را به سمت انتقال مشکلات و تقاضاهای خود از طریق سامانه ۱۱۱ سوق دادند.
تفاوت نامه های مردمی با ثبت مشکلات از طریق سامد
ناصر امیری مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد تفاوت نامه های مردمی با ثبت مشکلات از طریق سامانه ارتباطی "سامد" گفت: یکی از مزایای سامانه "سامد" این است که که خیلی از نامه های مردمی تلفن، آدرس و مشخصات دقیق نداشت و نمی شد در قبال نامه ها پاسخگو بود.
وی افزود: مواردی در نامه ها وجود دارد که فقط نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد. امروز کسی که به سامانه ۱۱۱ تماس می گیرد اول مشاوره و راهنمایی می شود و اگر نیاز بود مشکل و تقاضایش ثبت شود.
مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری، جلوگیری از سوءاستفاده از نامه های مردمی را از دیگر مزایای سامانه سامد نام برد و گفت: موارد زیادی وجود داشت که مردم در قبال نوشتن نامه مبالغی را پرداخت می کردند و یا ممکن بود اطلاعات و مواردی که نامه ها مطرح می شد واقعیت نداشته باشد، بنابراین با تماس و بیان مشکلات به صورت آنلاین و با توجه به اطلاعاتی که از افراد گرفته می شود مشخص می شود که اطلاعاتش درست است یا نه؛ بنابراین حتما به آن تقاضا رسیدگی خواهد شد.
ناصری، هدف از راه اندازی این سامانه را تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه های اجرایی دانست و افزود: بخشی از این نامه ها اصلا در حیطه دولت نیست. مثلا ممکن است شکایتی از کسی باشد و یا زندانی داشته باشند که مربوط به قوه قضاییه است که به فرد تماس گیرنده مشاوره و راهنمایی لازم داده خواهد شد.
نحوه ثبت مشکلات در سامانه ۱۱۱
وی با اشاره به نحوه ثبت مشکلات و تقاضای مردمی در این سامانه گفت: درخواست های مردمی و پیام ها را در پکیج های مختلف به اداره کل مربوطه ارجاع می دهیم و دستگاههای مربوطه موظف هستند بعد از تحویل نامه حداکثر ظرف ۲۰ روز تا یک ماه به نامه ها پاسخ بدهند.
مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری، تصریح کرد: بعد از آنکه فرد متقاضی با تماس به سامانه 111 مشکلش را مطرح می کند، کد رهگیری با پیامک به وی داده می شود و آن فرد هم می تواند پس از 20 روز در تماس با ارتباط با سامانه 111 نتیجه درخواست خود را پیگیری کند.
امکان ارتباط روحانی و وزرا به سامانه سامد و شنیدن مکالمات
وی با بیان اینکه در این سامانه امکان پیگیری و ارزیابی پاسخ دریافت شده برای دستگاه های نظارتی و اجرایی بالاتر نیز وجود دارد، گفت: رئیس جمهور در این سامانه الکترونیکی کارتابل دارند و می توانند نامه های ارجاع داده شده را ببیند و حتی این امکان وجود دارد رئیس جمهور همزمان به صحبت های فردی که با سامانه تماس گرفته است گوش دهد و خود شخصا وارد مکالمه شود. همچنین تمام مقامات، وزرا و مدیران کل می توانند به صحبت های مردم گوش دهند و خودشان مستقیما پاسخگو باشند.
ناصری با بیان اینکه بیان مشکلات مردمی از شیوه سنتی به الکترونیی رو به افزایش است، تصریح کرد: در سفر دولت یازدهم به استان هرمزگان نسبت به دوره قبل سفرهای استانی( دولت دهم) 93 درصد نامه مردمی کاهش و در ازای آن 50 درصد ثبت تقاضا از طریق سامانه الکترونیکی افزایش یافته بود.
ضمانت اجرای پیگیری مشکلات مردم در سامانه 111
مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری، همچنین در پاسخ به این سوال که چه ضمانت اجرایی برای پیگیری تقاضاهای مردمی وجود دارد، گفت: در هر استان یک اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد و امور حقوقی در استانداری داریم که در مصوبه شورای عالی اداری و نظام نامه مدیریت نامه های مردمی ، شرح وظایف این ادارات کل و نحوه رسیدگی به نامه ها مشخص شده و ما حتی به دستگاهها در این زمینه نمره می دهیم و اگر به وظایف خود خوب عمل نکرده باشد بررسی می شود که علت آن چیست؟ مشکل قانونی و بودجه بوده و یا سهل انگاری.
وی ادامه داد: بعد از پایان هر سفر استانی دو تن از همکارانمان از مرکز ارتباط مردمی در استان باقی می مانند و در استان مستقر هستند تا نامه های سازماندهی شود و خودشان نظارت مستقیم دارند. ما هم از تهران و از طریق سامانه می توانیم پیگیری کنیم؛ چراکه این سیبستم به صورت سراسری در کل کشور است و می توانیم بررسی کنیم که در مورد هر کد رهگیری چه اقداماتی صورت گرفته است.
ناصری همچنین با اشاره به مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی مردم گفت: بیشترین مشکلات مردم در حوزه های مساعدت مالی، مسکن، اشتغال و دارو و درمان است که ما پیام های آنان را به حوزه های مربوطه ارجاع می دهیم.
ثبت مشکلات مردم با 180 خط به صورت شبانه روز همزمان با سفر رئیس جمهور به سیستان
درآستانه سومین سفر استانی رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اصحاب رسانه بازدیدی از سامانه ارتباط الکترونیکی مردمی در شهر زاهدان داشتند که در این بازدید علیرضا گلریز مدیر ستاد پاسخگویی "سامد" در استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه 111 در تمام استانها فعال است اما در طول سفر رییس جمهور به استان ظرفیتهای این سامانه افزایش پیدا خواهد کرد.
وی افزود: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان تاکنون 41 هزار تماس به این سامانه گرفته شده است که این ظرفیت در روزهای آینده همزمان با سفر آقای روحانی بیشتر خواهد شد.
گلریز ادامه داد: در شیفت صبح 120 نفر در شیفت بعد ازظهر 60 تا 80 نفر و در شیفت نیمهشب 25 نفر در این سامانه مشغول بکار و پاسخگو به تماسهای مردم هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ خط تلفنی در حال پاسخگویی به تماس های مردمی در سیستان و بلوچستان است و پیش بینی شده از امروز ظرفیت این سامانه در استان به ۱۸۰ خط برسد.
یکی ازمجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در سراسر کشور، سامانه تلفنی ۱۱۱ و سایت اینترنتی www.saamad.ir است که همه ایرانیان از سراسر کشور می توانند ایده ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواست های خود از دولت را از طریق آن مطرح کنند. مردم می توانند با استفاده از مجاری و کانال های ارتباطی نظیر مراجعه مستقیم، نامه، تلفن۱۱۱، پست الکترونیکی و نمابر مسائل خود را از این سامانه به گوش مسئولان برسانند.
با توجه به اینکه سامانه الکترونیکی ارتباط مردمی از سال ۸۹ راه اندازی شده بود اما ارتباط مردم با دولت نهم و دهم به شیوه سنتی یعنی نامه های مردمی رواج داشت، دولت یازدهم پس از شروع به کار خود اعلام کرد در این دولت نامه مردمی نداریم و مردم می توانند مشکلات خود را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۱ به مسئولان مطرح کنند.
در دو سفر استانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به خوزستان و هرمزگان نامه های مردمی کاهش یافت و با تبلیغ دولت و نصب بنر در مسیر استقبال از رئیس جمهور مردم را به سمت انتقال مشکلات و تقاضاهای خود از طریق سامانه ۱۱۱ سوق دادند.
تفاوت نامه های مردمی با ثبت مشکلات از طریق سامد
ناصر امیری مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد تفاوت نامه های مردمی با ثبت مشکلات از طریق سامانه ارتباطی "سامد" گفت: یکی از مزایای سامانه "سامد" این است که که خیلی از نامه های مردمی تلفن، آدرس و مشخصات دقیق نداشت و نمی شد در قبال نامه ها پاسخگو بود.
وی افزود: مواردی در نامه ها وجود دارد که فقط نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد. امروز کسی که به سامانه ۱۱۱ تماس می گیرد اول مشاوره و راهنمایی می شود و اگر نیاز بود مشکل و تقاضایش ثبت شود.
مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری، جلوگیری از سوءاستفاده از نامه های مردمی را از دیگر مزایای سامانه سامد نام برد و گفت: موارد زیادی وجود داشت که مردم در قبال نوشتن نامه مبالغی را پرداخت می کردند و یا ممکن بود اطلاعات و مواردی که نامه ها مطرح می شد واقعیت نداشته باشد، بنابراین با تماس و بیان مشکلات به صورت آنلاین و با توجه به اطلاعاتی که از افراد گرفته می شود مشخص می شود که اطلاعاتش درست است یا نه؛ بنابراین حتما به آن تقاضا رسیدگی خواهد شد.
ناصری، هدف از راه اندازی این سامانه را تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه های اجرایی دانست و افزود: بخشی از این نامه ها اصلا در حیطه دولت نیست. مثلا ممکن است شکایتی از کسی باشد و یا زندانی داشته باشند که مربوط به قوه قضاییه است که به فرد تماس گیرنده مشاوره و راهنمایی لازم داده خواهد شد.
نحوه ثبت مشکلات در سامانه ۱۱۱
وی با اشاره به نحوه ثبت مشکلات و تقاضای مردمی در این سامانه گفت: درخواست های مردمی و پیام ها را در پکیج های مختلف به اداره کل مربوطه ارجاع می دهیم و دستگاههای مربوطه موظف هستند بعد از تحویل نامه حداکثر ظرف ۲۰ روز تا یک ماه به نامه ها پاسخ بدهند.
مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری، تصریح کرد: بعد از آنکه فرد متقاضی با تماس به سامانه 111 مشکلش را مطرح می کند، کد رهگیری با پیامک به وی داده می شود و آن فرد هم می تواند پس از 20 روز در تماس با ارتباط با سامانه 111 نتیجه درخواست خود را پیگیری کند.
امکان ارتباط روحانی و وزرا به سامانه سامد و شنیدن مکالمات
وی با بیان اینکه در این سامانه امکان پیگیری و ارزیابی پاسخ دریافت شده برای دستگاه های نظارتی و اجرایی بالاتر نیز وجود دارد، گفت: رئیس جمهور در این سامانه الکترونیکی کارتابل دارند و می توانند نامه های ارجاع داده شده را ببیند و حتی این امکان وجود دارد رئیس جمهور همزمان به صحبت های فردی که با سامانه تماس گرفته است گوش دهد و خود شخصا وارد مکالمه شود. همچنین تمام مقامات، وزرا و مدیران کل می توانند به صحبت های مردم گوش دهند و خودشان مستقیما پاسخگو باشند.
ناصری با بیان اینکه بیان مشکلات مردمی از شیوه سنتی به الکترونیی رو به افزایش است، تصریح کرد: در سفر دولت یازدهم به استان هرمزگان نسبت به دوره قبل سفرهای استانی( دولت دهم) 93 درصد نامه مردمی کاهش و در ازای آن 50 درصد ثبت تقاضا از طریق سامانه الکترونیکی افزایش یافته بود.
ضمانت اجرای پیگیری مشکلات مردم در سامانه 111
مدیر کل ارتباط مردمی ریاست جمهوری، همچنین در پاسخ به این سوال که چه ضمانت اجرایی برای پیگیری تقاضاهای مردمی وجود دارد، گفت: در هر استان یک اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد و امور حقوقی در استانداری داریم که در مصوبه شورای عالی اداری و نظام نامه مدیریت نامه های مردمی ، شرح وظایف این ادارات کل و نحوه رسیدگی به نامه ها مشخص شده و ما حتی به دستگاهها در این زمینه نمره می دهیم و اگر به وظایف خود خوب عمل نکرده باشد بررسی می شود که علت آن چیست؟ مشکل قانونی و بودجه بوده و یا سهل انگاری.
وی ادامه داد: بعد از پایان هر سفر استانی دو تن از همکارانمان از مرکز ارتباط مردمی در استان باقی می مانند و در استان مستقر هستند تا نامه های سازماندهی شود و خودشان نظارت مستقیم دارند. ما هم از تهران و از طریق سامانه می توانیم پیگیری کنیم؛ چراکه این سیبستم به صورت سراسری در کل کشور است و می توانیم بررسی کنیم که در مورد هر کد رهگیری چه اقداماتی صورت گرفته است.
ناصری همچنین با اشاره به مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی مردم گفت: بیشترین مشکلات مردم در حوزه های مساعدت مالی، مسکن، اشتغال و دارو و درمان است که ما پیام های آنان را به حوزه های مربوطه ارجاع می دهیم.
ثبت مشکلات مردم با 180 خط به صورت شبانه روز همزمان با سفر رئیس جمهور به سیستان
درآستانه سومین سفر استانی رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اصحاب رسانه بازدیدی از سامانه ارتباط الکترونیکی مردمی در شهر زاهدان داشتند که در این بازدید علیرضا گلریز مدیر ستاد پاسخگویی "سامد" در استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه 111 در تمام استانها فعال است اما در طول سفر رییس جمهور به استان ظرفیتهای این سامانه افزایش پیدا خواهد کرد.
وی افزود: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان تاکنون 41 هزار تماس به این سامانه گرفته شده است که این ظرفیت در روزهای آینده همزمان با سفر آقای روحانی بیشتر خواهد شد.
گلریز ادامه داد: در شیفت صبح 120 نفر در شیفت بعد ازظهر 60 تا 80 نفر و در شیفت نیمهشب 25 نفر در این سامانه مشغول بکار و پاسخگو به تماسهای مردم هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ خط تلفنی در حال پاسخگویی به تماس های مردمی در سیستان و بلوچستان است و پیش بینی شده از امروز ظرفیت این سامانه در استان به ۱۸۰ خط برسد.
پ
نظر کاربران
با سلام
اقاى دكتر روحانى چرا پروژه هاى نيمه كاره دولت ها را با كارشناسى به افراد نمى فروشند كه هم تكليف سه هزار و پانصد پروژه روشن شود هم دولت پول هزينه كرده خود را بگيرد و هم اشتغال إيجاد شردوهم پول هاىسرگردان مردم از بانك ها خارج شود دوم وضع اوقاف را صد هزار موقوفه روشن كنيد و اجاره انها را به روز برسانيد تا وضع فقرا خوب شود
سوم ما چه تعهدت به سه ميليون افغان داريم كه به كشور ما مواد مخدر بفرستند و ما به دولت امريكائى افغانستان به مردم آنجا كار بدهيم بهتر بود صدهزار سوريه اى را پناه مى داديم تا در المان گم نشوند
با سلام
اقاى دكتر روحانى چرا پروژه هاى نيمه كاره دولت ها را با كارشناسى به افراد نمى فروشند كه هم تكليف سه هزار و پانصد پروژه روشن شود هم دولت پول هزينه كرده خود را بگيرد و هم اشتغال إيجاد شردوهم پول هاىسرگردان مردم از بانك ها خارج شود دوم وضع اوقاف را صد هزار موقوفه روشن كنيد و اجاره انها را به روز برسانيد تا وضع فقرا خوب شود
سوم ما چه تعهدت به سه ميليون افغان داريم كه به كشور ما مواد مخدر بفرستند و ما به دولت امريكائى افغانستان به مردم آنجا كار بدهيم بهتر بود صدهزار سوريه اى را پناه مى داديم تا در المان گم نشوند
باسلام وخسته نباشی ازریاست جمهورمن یکماه پیش درخواستی ازرباست جمهورداشتم ولی هرچی تماسرمیگیرم جوابمونمیدن
باسلام وخسته نباشیداقای ریاست جمهورمن هنوزدرخواستموازشمادریافت نکردم من واقعا پول پیش برای خونه میخواستم من پشتیبانی ندارم من امیدم به شماریاست جمهورمحترم هست ممنون ازاینکه درخواستموبپذیرید
باسلام وخسته نباشید نزیک دو ماه مشکلم گفتم ولی جواب ندادید اموزش پرورشی هستم
با سلام آقای روحانی ما جمعی عز خدمتگزاران مدارس کشور الان نزدیک به شش ساله که از کمبود شدید نیروی خدماتی در اذیت ورنج بسیاری هستیم خواهشا از شما درخواست داریم حداقل تا پایان کا دولت تدبیر وامید این مجوز جذب نیروی خدماتی را امضا نمایید وما هم دوباره به شما رای دهیم وحمایت خود ودیگران را از شما دریغ نکنیم با تشکر
با سلام آقای روحانی طی پیگیرهای ما وزارت آموزش وپرورش گفته که مجوز جذب نیروی خدماتی در نهاد ریاست جمهوری چند ماهی است که تاخیر کرده خواهش میکنیم در خواست ما را رد نفرمایید وتا پایان سال جاری این مجوز را تایید وبه آموزش ئپرورش ارسال فرمایید از خدمت شما ممنونیم واقعا نیرو خدمات در مدارس روز به روز کمتر میشود
سلام ریس جمهور،من دیگه از زندگی سیر شدم توی ۳۰سالگی چون نه مدرک لیسانس نه کارت پایان خدمت بدردم نخورد،بیکار شدم پول نان هم ندارم چند روز با این وضع اقتصادی و گرانی مصالح کارگری هم نیست،نه دیگه ارزو ازدواج دارم نه خانه ،،ماشین فقط کمکم کن شاغلم بشم یا بیشتر از این گرسنگی نکشم......دیگه روانی شدم بس به هیچ هدفم نرسیدم
سلام .بنده یارانه ام قطع شده بود در زمان انتخابات پیام اومد یارانه ام وصل شده اما یارانه به حسابم واریز نشد من نیازمند این یارانه ام خواهش میکنم از مسیولان رسیدگی کنید
با سلام وخسته نباشید خدمت رییس جمهور لطفا در مورد تعویق کنکور دکترا کاری کنید