۱۰۲۷۹۷۰
۱۸ نظر
۵۰۱۶
۱۸ نظر
۵۰۱۶
پ

وضعیت اسف‌بارِ مسکن؛ اجاره تخت‌های خوابگاه!

تعطیلی مراکز آموزشی تاثیری بر کاهش ساکنان خوابگاه‌های دانشجویی و کارمندی نداشته و به دلیل افزایش نرخ اجاره بها برخی از افراد مجرد که پیش از این قدرت اجاره خانه‌های کوچک را داشتند مجبور به کوچ به خوابگاه‌های کارمندی شده‌اند.

اقتصادنیوز: تعطیلی مراکز آموزشی تاثیری بر کاهش ساکنان خوابگاه‌های دانشجویی و کارمندی نداشته و به دلیل افزایش نرخ اجاره بها برخی از افراد مجرد که پیش از این قدرت اجاره خانه‌های کوچک را داشتند مجبور به کوچ به خوابگاه‌های کارمندی شده‌اند.

وضعیت اسف‌بارِ مسکن؛ اجاره تخت‌های خوابگاه!

در این گزارش آمده است:

* اگر افزایش نرخ اجاره بها، برخی از خانواده‌ها را به شهر‌های اطراف تهران و مسکن‌های مهر کوچ داد، برای مجرد‌هایی که پیش از این قدرت اجاره واحد‌های کوچک را داشتند به خوابگاه‌های کارمندی کشاند.

* بیشتر این خوابگاه ها، خانه ۳ تا ۴ طبقه در مرکز شهر هستند، اما کارمندانی که به دنبال این نوع خوابگاه‌ها در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران هستند هم می‌توانند به راحتی خوابگاه مطلوب خود را البته با صرف مبالغ بالاتر پیدا کنند.

* اجاره ماهیانه یک اتاق ۴ متری یک تخته در اطراف میدان ولیعصر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. اتاق تک نفره در مناطق شمالی با امکانات محدود از جمله تلویزیون، کمد اختصاصی، یخچال و تهویه ۲ میلیون تومان است.

* در خوابگاهی در محله جردن، اتاق دو تخته یک میلیون و ۵۰ تومان و ودیعه آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. مبالغ ودیعه برای یک ماه تا سه ماه پیش بینی شده است. در برخی از خوابگاه‌های کارمندی که فضا‌های عمومی بیشتری دارند، مانند اتاق مطالعه نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کند.

* قیمت‌ها از ۴۵۰ هزار تومان برای اتاق هشت تخته شروع می‌شود و برای اتاق یک تخته باید یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان بپردازیم. اتاق‌های ۶ تخته ۱۲ متری هستند و برای هر تخت باید ۵۰۰ هزارتومان بپردازیم. البته این نرخ تخت‌های ردیف پایین است. تخت‌های ردیف بالا، ۲۰ هزار تومان ارازنتر است.

* خوابگاه دیگری در میدان هفت تیر با ظرفیت ۵۰ نفر، نرخ اجاره اتاق‌ها از ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان است. اتاق‌های ۱۰ تخته ۴۰۰ تومان است و اتاق‌های ۶ تخته ۵۰۰ تومان و ۴ تخته ۶۰۰ تومان. این خوابگاه ۳ واحد از یک آپارتمان بود که یکی از واحد‌ها زیر زمین بوده و متراژ کل هر واحد حدود ۸۵ متر است.

* در خوابگاه دیگری در محدوده خیابان انقلاب، یک ملک مسکونی به مساحت ۶۰ متر به واحد خوابگاهی تبدیل شده است. این واحد ۶۰ متری، برای ۱۰ نفر ظرفیت درنظر گرفته است. قیمت‌ها در اتاق‌های شش تخته ۶۰۰ هزار تومان و در اتاق ۴ تخته ۸۰۰ هزارتومان است. یک حمام و یک دستشویی کل ظرفیت بهداشتی این خوابگاه است.

* تعداد اتاق تک تخته کم است و در بیشتر خوابگاه‌ها به ویژه در ایام کرونایی پایتخت نایاب است وبه سختی می‌توان اتاق تک تخته پیدا کرد. جمعیت کم خوابگاه یکی از ویژگی ممتاز آن‌ها محسوب می‌شود. به طور مثال خوابگاهی در محدوده فاطمی به عنوان امتیاز خوابگاه سطح تحصیلات مستاجران و جمیعت کم درهر طبقه (۱۷ نفر) را عنوان می‌کند.

* درجدول زیر قیمت برخی از خوابگاه‌های کارمندی آمده است. برخی از این خوابگاه‌ها مبلغی برای ودیعه در نظر نگرفته یا مبلغی اندکی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پیش بینی کرده‌اند.

وضعیت اسف‌بارِ مسکن؛ اجاره تخت‌های خوابگاه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ام تی

      اجاره تختخواب
      در کشوری به وسعت یک پنجم قاره اروپا
      ...

      پاسخ ها

      • ایرانی ضد دروغ

        یک سوم !!! با جمعیتی یک ششم اروپا ..‌
        تنها چیزی که ندیدیم عدالت و تنها چیزی که دیدیم دزدی و دروغ و غارت

    • عمادم

      ب کجا رفته وداره میره این مملکت تا کی بدبختی باوجود منابع وسیع تاکی؟

    • علیرضا

      دیگه امکان کاهش اجاره خانه در این مملکت وجود نداره حتی اگر دولت مالکین خانه های خالی را با مالیات های سنگین مجبور به عرضه در بازار کنه تنها راهکار ممکن افزایش ۱۰ تا ۱۵ برابری حقوق و دستمزده مشروط بر اینکه مالیات های سنگین ۳۰ تا ۴۰ برابری به خانه های خالی اعمال بشه و دولت به قیمت اجاره بها نظارت کامل داشته باشه

      پاسخ ها

      • یوفس

        خخخخخ تو پرداخت همین حقوق‌ها هم موندن 10 تا 15 برابر چی میگی بابا مگر میشه ابدا فکرشم نکن حتی اینا دیگه توان افزایش 10 تا 15 درصدی حقوق‌ها اهم ندارن قول میدم اگر اوضاع همینطور پش بره تو پرداخت همین چندغازحقوقهاهم بمونن فقط کافیه تحریم‌های سازمان ملل برگرده کارمون تمومه

    • بدون نام

      همش بگی وضعیت اصف ناک !!! اخه کسی نیس فکری به حال ای مملکت کنه واقعا جا شرمندگی داره جز کشورهای سرمایه دار جهان باشیم از لحاظ منابع الان وضع مردم اینجوری باشه .بسه شرم کنید حیا کنید تا کی آخه

    • As

      خدایا به حق ائمه اطهار ظهور امام زمان رو نزدیک بگردان.با این اوضاع هیچ کس جز خدا نمیتونه به دادمون برسه

    • بدون نام

      مجلس و قوه قضائیه کجا هستن باعث گرانی خانه فقط و فقط دولت و بانک های کشور هستن با پول مردم زمین ها رو خریدن آپارتمان ساختن به مردم بدهکار شدن و دخل و خرجشون به قول عامیانه نخوند ملک رو با کمک دولت بالا بردن تا اینکه سود هزاران درصدی کردن در قضیه سکه و ارز نیز همینطور بودش تا اینکه چند روز پیش اعلام کردن بانک ها به بانک مرکزی بدهی ندارن خیلی شیک و مجلسی.. داستان واقعی و زیبا اما برا مافیا

    • بدون نام

      لعنت به این جور زندگی کردن. واقعا تاسف باره

    • بدون نام

      سوداگران مرگ و محتکران مسکن در کمال سکوت مسئولین با منقرض کردن نسل جوان و کمبود جوان در اینده، ایران را با سرزمین پهناور بی نظیر به نابودی خواهند کشاند که داریم میبینیم، با وجود دهها میلیون خانه خالی و مازاد، دهها میلیون جوانی که وقت ازدواجشان گذشته و یا در وقت ازدواج هستند، حتی قادر به پرداخت اجاره خانه هم نیستند که همین مانع بزرگی برای تولد دهها میلیون بچه است که میتوانند در اینده در شرایط لازم از مملکت دفاع کنند مانند جوانانی که در جنگ عراق حمایت...

    • بدون نام

      وچند دقیقه ی بعد این خبر از طرف مسئول مربوطه تکذیب ونشر دهنده ی خبر دستگیر می شود.

    • بدون نام

      رسما خانواده ها رو از هم پاشوندین
      اون از ۸ سال جنگ که الکی یه عده آواره شدن
      اینم از این جنگ اقتصادی

      پاسخ ها

      • kak

        آمین

    • جنوب

      هر سال میگیم دریغ از پارسال.
      با همین فرمون داریم می ریم تا ...

    • #########kokojaaan*&*&*&*&*&

      خیلی ببخشید ها مزخرف نوشته من خودم تو خوابگاه هستم ،کثافت و مریضی از سر و کولمون بالا میره
      باور میکنید سه نفر تو همین خوابگاه متاهل هستن و بخاطر اجاره خونه از خانواده جدا شدن و زن و بچه هم خونه خواهر یا مادر زندگی میکنن من خودم هفته ای یا دو هفته ای یکبار بچه‍ ام و میبینم

    • بدون نام

      مملکت کاملا نابود شده و غیر قابل سکونت و زندگی

    • بدون نام

      همش تقصیرمردمه عزیزان صاحب خونه ها همین مردم هستن نه دولت روحانی واقعا کمترازاین هم میتونن اجاره بدن فقط طمع نمیزاره

    • بدون نام

      لعنت به کسانی که مردم رو لای منگنه گزاشتن زندگی به مردم سخت کردن خدا ازشون نگزره برا خودشون راحت می گزره برا بقیه سخت هزار بار لعنت بهشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج