۱۰۳۱۵۴
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

روت و جیل برک چیست؟

این دو هک قانونی سیستم عامل است برای استفاده هایی فراتر از چیزی که سیستم عامل ما را به آن محدود کرده است.

لپ تاپ مدیا: روت و جیلبرک کلماتی هستند که معمولا برای گجت های امروزی زیاد به کار برده می‌شوند.اگر بخواهیم آن ها را به صورت ساده و قابل فهم معنی کنیم میتوانیم بگوییم در واقع این دو هک قانونی سیستم عامل است برای استفاده هایی فراتر از چیزی که سیستم عامل ما را به آن محدود کرده است.در واقع اگر بخواهیم یک مثال کوچک از خود گجت بزنیم، تغییراتی که در کل دستگاه می‌توانید ایجاد کنید از طریق قسمت تنظیمات است که همگی تغییرات به صورت تعریف شده در همه ی سیستم عامل ها به یک شکل است.اما با استفاده از روت و جیلبرک کردن سیستم عامل همه چیز به طورکامل ، قابل تغییر میشود.

روت و جیل برک چیست؟

روت کردن در اندروید

شاید تا به حال در موبایل فروشی ها یا مراکز تعمیرات موبایل این اصطلاح به گوش شما خورده باشد.قبل از هر چیز باید به شما بگوییم این کار ممکن از به دستگاه شما آسیب برساند ویا حتی این عمل باعث باطل شدن گارانتی دستگاه اندرویدی شما خواهد شد ولی قطعا بدونید این کار سودهایی هم برای شما به همراه دارد.

شاید تا به حال به این اخطار برخورده باشید که مضمون آن اشاره به این دارد که دستگاه شما باید روت باشد یا حتی در مواردی متوجه آن شده‌اید که شرکت سازنده ی گجت شما آپدیت جدید سیستم عامل را برای دستگاه شما منتشر نکرده و شاید به این عادت کرده اید که به دلیل تحریم گوگل ما نمی‌توانیم از مارکت آن استفاده کنیم.باید بگوییم همگی این موارد تنها با روت کردن کاملا حل میشوند.

روت و جیل برک چیست؟

البته روت کردن راه برگشتی هم دارد که به آن آنروت میگویند و این کاملا خیال شما را از آسیب دیدن دستگاهتان راحت میکند.اگر برنامه‌نویس اندرویدی هستید که دستگاه اندرویدی بدون روت برای شما افت محسوب میشود. چون دستگاه روت شده ی اندروید احساس آزادی در سیستم عامل را به شما هدیه میدهد.اما چرا ما این حرف را میزنیم؟ شاید در رابط کاربری قسمت هایی اضافه احساس میکنید که شما را اذیت میکند و یا باعث کندی دستگاه شما میشود، به راحتی میتوانید آن را از سیستم عامل حذف کنید و رابط کاربری خودتان را بسازید.با روت کردن میتوان برنامه هایی را در دستگاه خود نصب کنید که راندمان پردازنده ی شما را بالا ببرد و اگر مثلا گجت شما ویدیو های فول اچ دی را پخش نمیکند این کار را با پردازش بالا تر انجام دهد که البته اگر این کار را به صورت مداوم انجام دهید ممکن است گجت شما آسیب ببیند اما ارزش امتحان کردن را دارد.اما یکی ازامکانات بسیار عالی روت کردن توان نصب کردن رام های جدید شرکت های مختلف است.مثلا اگر گوشی شما گلکسی اس ۲ باشد میتوانید اندروید ۴٫۲٫۲ شرکت سیانوژن را با کاستوم های مختلف نصب کنید و از همگی امکانات آن بهره ببرید.البته این کار همانطور که گفتیم قانونی است و برای برنامه نویسان اندرویدی لازم است و حتی در مارکت گوگل بسیاری برنامه برای دستگاه های روت شده برای دانلود گذاشته شده است.

روت و جیل برک چیست؟

ما تمام خوبی های روت را گفتیم ولی این کار مشکلاتی را نیز به همراه دارد که باید مراقب آن باشید. مثلا اگر بعد از روت شروع به نصب رام های سنگین کنید آن هم به طور مداوم امکان سوختن قسمت نرم افزاری گوشی یا تبلت شما میباشد.با روت کردن برخی کانال ها برای هک دستگاه شما آزاد میشود که کار را برای هکر ها بسیار راحت میکند پس حتما از اطلاعات خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید و کاملا مراقب باشید. وقتی دستگاه شما روت است بد افزار های اندروید و ویروس‌ها و تروجان‌ها کاملا گجت شما را تحت شعاع خود دارند و حتما باید یک آنتی ویروس خوب داشته باشید. برای روت کردن گجت خود را به مراکز نا آشنا ندهید و سعی کنید خودتان با استفاده از آموزش‌ها دستگاه خود را روت کنید. این کار بسیار آسان است.پس از روت کردن به دلیل در دسترس بودن بسیاری از امکانات مراقب باشید چیزی را به طور اشتباهی در رام منیجر دستکاری نکنید چون محیط ریکاوری شما هنگام ریست شدن دچار آسیب جدی میشود و ممکن است قسمت نرم افزار گجت بسوزد.

روت و جیل برک چیست؟

جیلبرک کردن در iOS

جیلبرک نیز خیلی شبیه به روت در اندروید است . اگر آیفون خود را تازه خریده اید و دارای گارانتی یک ساله است ما به شما پیشنهاد میکنیم بعد از یک سال گوشی خود را جلبرک کنید تا گارانتی دستگاه از بین نرود. جیلبرک نیز کاملا قانونی است. به گفته بسیاری آیفون بدون جیلبرک هیچ است. در واقع این کار به شما خیلی کمک میکند که محدودیت های انحصاری اپل را دور بزنید و کمی کار ها را آزادانه تر انجام دهید. البته این به این معنا نیست که اپل همه چیز را در این قسمت آزاد گذاشته. اگر یک برنامه نویس اپل و یا یه کاربر خبره نباشید میگویید ما با آیفونمان راحتیم و هیچ مشکلی نداریم.ولی در واقع آن دسته از کاربران برنامه نویس کمی احساس زندانی بودن دارند و آن ها بدون تامل گوشی خود را جیلبرک میکنند. جیلبرک کردن دردسر های خود را دارد و باید در انتخاب نسخه آن بسیار دقت کنید.کمپانی اپل گوشی های جیلبرک شده توسط هکر ها را پشتیبانی نمیکند و به همین خاطر است که برنامه ها و بازی های ساخته شده برای گوشی های جیلبرک شده از فیلتر اصلی اپل رد نمیشود و امکان مخرب بودن آن ها وجود دارد.

روت و جیل برک چیست؟

البته روزانه صد ها هزار نفر این ها را دانلود و نصب میکنند و آسیبی نمیبینند و در واقع همانطور که در روت هم گفتیم میزان سود رسانی این کار بسیار بیشتر از ضرر آن است.مخصوصا وقتی میبینید در گوشی آیفونی که هنوز جیلبرک نشده دسترسی به قسمت های کاستومایز کمتر است کمی دل آدم را میزند.ولی در صورت جیلبرک شما کمی آزادانه تر برنامه ها را دانلود میکنید و از دستکاری در سیستم عامل لذت میبرید.جیلبرک دو نوع پایدار و ناپایدار دارد که با توجه به کاری که میخواهید انجام دهید باید ببینید کدام مناسب‌تر است. اگر نظر ما را میخواهید برای جیلبرک دستگاه خود بیشتر تحقیق کنید و به مراکز معتبر مراجعه کنید چون این کار کمی پیچیدگی دارد و در صورت اشتباه گجت شما آسیب میبیند.

روت و جیل برک چیست؟

جمع بندی: هر دو عمل توسط بسیاری تست شده اند و ما خودمان در انجام این کار خرابی نداشتیم.در واقع این کار به شما کمک های بسیاری میکند که تا قبل از آن کمبود آن ها احساس میشد.مخصوصا برنامه هایی که در این گوشی ها نصب میشوند بسیار کاربردی هستند و باعث میشوند شما از گجت خود نهایت لذت را ببرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج