اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۴۵۸۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رایزنی وزیران خارجه ایران و لتونی

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و ادگارز رینکویچ، وزیر امور خارجه لتونی صبح دوشنبه روابط دوجانبه به‌ویژه همکاری‌های دو کشور در دوره ریاست لتونی بر اتحادیه اروپایی و موضوعات مهم منطقه‌یی و بین‌المللی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه لتونی که در راس هیاتی اقتصادی به ایران سفر کرده است، بامروری بر روابط دو کشور، زمینه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و ظرفیت‌های موجود برای ارتقای مناسبات بین دو کشور را با اهمیت خواند.

ظریف اراده سیاسی موجود در دو کشور برای افزایش همکاری‌ها را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد همکاری‌ها در سطح مناسب خود تحقق یابد.

همکاری‌های دو کشور در حوزه فرهنگی، گردشگری، میراث فرهنگی، حمل و نقل، ضرورت فعال‌سازی بخش‌های خصوصی دو کشور از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.

وزیر خارجه لتونی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر خود و هیات همراه به کشورمان، گفت‌وگوهای انجام شده با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را سازنده توصیف و نقش و جایگاه ایران در موضوعات مهم منطقه را مورد تاکید قرار داد.

او آمادگی کشورش برای همکاری بخش خصوصی در حوزه اقتصادی، حمل و نقل، موضوعات فرهنگی و آکادمیک و گسترش روابط را مورد توجه قرار داد.

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و لتونی هم‌چنین موضوعات مهم منطقه از جمله آخرین تحولات بحران سوریه، انتخابات در عراق و افغانستان و هم‌چنین وضعیت اوکراین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج