۱۰۴۶۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایران آماده انتقال تجربیات درمانی به عمان

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: علوم پزشکی، مؤسسات فنی و مهندسی و دانش‌بنیان در ایران پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دانش و تجربیات خود را در زمینه‌های بهداشتی و درمانی به کشور عمان انتقال دهد.

خبرگزاری ایسنا: اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «احمدبن محمد بن عبیدالسعیدی» وزیر بهداشت عمان اظهار کرد: تهران در روابط خود با مسقط بدنبال روابطی راهبردی است و بر همین اساس معتقد هستیم عمان باید جایگاه ویژه‌ای در بخش‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با ایران احراز کند.

وی با بیان اینکه "ایران مایل به استفاده از همیاری عمان در برقراری ثبات و استقرار امنیت در منطقه است"، افزود: همکاری و تأمین امنیت دسته‌جمعی در خلیج فارس بر پایه اعتماد متقابل، گسترش منافع و همکاری مشترک مهمترین موضوع در روند رشد، شکوفایی و توسعه کشورهای این منطقه است.

معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم افزایش مراودات و رایزنی‌ها در سطوح عالی تاکید کرد و گفت: البته گام‌های مهمی در جهت گسترش روابط دو کشور برداشته شده است اما با توجه به پیشینه روابط و مشترکات موجود، انتظارات و توقعات بیشتری از روابط دو کشور در بخش اقتصادی وجود دارد.

جهانگیری، سفر رئیس‌جمهور کشورمان به مسقط و سفر سلطان قابوس به تهران را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و با بیان اینکه "نگاه کلان طرفین به مسائل منطقه به هم نزدیک است"، ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد روابط ایران و عمان در بخش‌های مختلف ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به همراهی دو کشور در مقاطع سخت، خاطرنشان کرد: ایران و عمان در سایه پیوندها و مشترکات دینی، تاریخی و حسن همجواری از روابط و مناسبات خوبی در تمام سطوح برخوردار هستند و امیدواریم در دوره جدید تحرک بیشتری در این روابط ایجاد شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش پزشکی و بهداشتی، آمادگی لازم برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در این بخش وجود دارد و ساخت بیمارستان ایرانیان در مسقط، اعزام پزشک و پرستار، همکاری‌های دارویی و توریسم درمانی مصداق‌هایی از این همکاری هستند.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت عمان نیز در این دیدار با اشاره به بازدیدهای خود از دانشگاه، موزه و فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: آثار تاریخی و علمی موجود بیانگر تمدن و فرهنگ دیرینه ایران است.

احمدبن محمد بن عبیدالسعیدی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و پزشکی ایران را افتخارآمیز خواند و تصریح کرد: به نظر می‌رسد تحریم‌ها علیه ایران، فرصتی بوجود آورد تا ملت ایران پله‌های ترقی و پیشرفت را در همه سطوح طی کند.

وی روابط تهران - مسقط را عمیق و مستحکم توصیف کرد و ضمن ابلاغ سلام خود و پادشاه عمان به دکتر روحانی، گفت: جناب آقای روحانی از محبوبیت ویژه‌ای در کشور عمان برخوردار است.

وزیر بهداشت عمان همچنین با اشاره به اجلاس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت و آگاهی از تجربیات و توانمندی‌های پزشکی و دارویی جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه پزشکی و دارویی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج