۱۰۴۹۶۴۵
۴۲ نظر
۵۰۰۹
۴۲ نظر
۵۰۰۹
پ

تداوم کاهش قیمت خودرو؛ بازار کساد شد!

افت قیمت دلار از روز گذشته باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شد که این افت قیمت امروز نیز ادامه یافت به طوری که قیمت هر دستگاه پراید در بازار به حدود ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.

خبرگزاری فارس: افت قیمت دلار از روز گذشته باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شد که این افت قیمت امروز نیز ادامه یافت به طوری که قیمت هر دستگاه پراید در بازار به حدود ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.

دیروز قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد به طوری که قیمت خودروهای داخلی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان پایین آمد. در عین حال قیمت خودروهای خارجی نیز به طور متوسط حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش یافت. این افت قیمت امروز نیز ادامه داشته و می توان گفت به طور کلی قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی طی دو روز اخیر حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

تداوم کاهش قیمت خودرو؛ بازار کساد شد!

با این وجود باز هم معامله ای در بازار خودرو صورت نمی گیرد و خریداران همچنان منتظرند تا قیمت ها در بازار کاهش بیشتری را تجربه کند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل گفت: با افت قیمت ارز، قیمت ها در بازار خودرو نیز کاهشی شده هرچند رکود بر بازار حاکم است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: قیمت پراید که در روزهای گذشته تا 128 میلیون تومان بالا رفته بود، دیروز در بازار به 117 میلیون تومان رسید و امروز نیز تا 115 و حتی 110 میلیون تومان پایین آمده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نه مراجعه کننده ای برای خرید خودرو داریم و نه معامله صورت می گیرد، افزود: طی روزهای اخیر تعداد فروشندگان در بازار خودرو بیشتر از قبل شده اما خریداران فعلا خرید نمی کنند.

* کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی قیمت خارجی ها

با کاهش قیمت دلار، قیمت خودروهای خارجی حدود 30 میلیون تومان کاهش یافت که این روند امروز نیز ادامه داشت و این افت قیمت تا 100 میلیون تومان هم رسید.

در این مورد یکی از فعالان بازار خودرو با بیان اینکه به دنبال کاهش قیمت دلار در بازار، قیمت خودروهای داخلی حدود ۲۰ درصد و خودرو‌های خارجی ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است، گفت: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که اول هفته جاری تا ۲۵۰ میلیون تومان هم بالا رفته بود حالا به ۲۳۰ میلیون تومان رسیده و حتی تا ۲۱۸ تومان هم معامله شده است.

وی افزود: خودرو‌های خارجی هم که به دنبال افزایش نرخ دلار قیمت‌های بالایی پیدا کرده بودند در روز‌های اخیر کاهش قیمت اندکی داشته اند و بین ۵۰ تا 100 میلیون تومان افت قیمت را تجربه کرده اند، اما در این شرایط، به دلیل مبهم بودن فضای بازار در روز‌های آینده، فروشندگان خودروی خود را نمی‌فروشد.

به گفته وی، صاحبان خودرو نگران هستند که در روز‌های آینده قیمت دلار مجددا افزایش یافته و در نتیجه خودروی آنها هم گران شود، به همین دلیل از فروش خودروی خود منصرف شده‌اند.

وی افزود: همچنین خودرو‌های پژو پارسTU5 حدود ۳۰ میلیون تومان، سمند‌ EF7 حدود ۲۶ میلیون تومان و دنا ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته اند ضمن اینکه کوئیکR نیز حدود ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

* خریدارانی که دست نگه داشته اند

فرهاد منادی، یکی از خریداران خودرو نیز گفت: چند وقتی است که قصد داشتم یک دستگاه پراید خریداری کنم اما قیمت ها در بازار مدام در حال افزایش بود و به سطحی رسیده بود که توان خرید نداشتم.

وی ادامه داد: به توصیه دوستانم دست نگه داشتم و صبر کردم تا قیمت در بازار کاهش یابد، در عین حال در قرعه کشی خودروسازان نیز شرکت کردم که البته برنده نشدم.

منادی گفت: حالا با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو نیز در بازار کاهشی شده و نرخ پراید که تا 130 میلیون تومان هم بالا رفته بود حالا حدود 15 میلیون تومان کاهش یافته است. امیدوارم حباب قیمت بازار خودرو شکسته شود و خریداران بتوانند خودروی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

* رونق بازار برای فروشندگان بهتر از گران بودن خودرو است

یکی از فعالان بازار خودرو نیز با تاکید بر اهمیت رونق بازار خودرو برای فعالان این بازار، گفت: به نفع بنگاهداران است که قیمت خودرو پایین بیاید، اما به شرطی که این کاهش مقطعی نباشد و استمرار داشته باشد.

وی افزود: قیمت خودرو حباب زیادی دارد و امروز فقط بخش اندکی از این حباب تخلیه شده است و قیمت واقعی خودرو بسیار کمتر از قیمت‌های بازار است، اما تا وقتی که نوسانات بازار‌های دیگر از جمله بورس و ارز و طلا مهار نشود، این بازار هم به تعادل نمی‌رسد و همه مردم برای پر کردن فاصله درآمدی با هزینه‌ها و همچنین حفظ ارزش پول خود بی محابا اقدام به خرید و فروش در چنین بازار‌هایی می‌کنند.

به گفته وی، بازار خودرو باید از نظر روانی اشباع شود و تا وقتی که دو خودرو ساز اقدام به عرضه قطره چکانی می‌کنند و تعهدات معوق دارند این بازار به اشباع روانی نخواهد رسید، اما در روز‌های اخیر صحبت‌هایی شده که مجلس و دولت با همکاری یکدیگر فکری به حال این بازار خواهند کرد که در صورت تحقق، امید زیادی برای اصلاح این وضعیت وجود خواهد داشت.

بررسی بازار خودرو نشان می دهد در حال حاضر خریداری برای خودرو در بازار وجود ندارد و همزمان با کاهش نرخ ارز، تعداد فروشندگان خودرو نیز افزایش یافته و این دو موضوع باعث پایین آمدن قیمت خودرو در بازار شده است. قیمت پراید تا یک ماه پیش در بازار حدود 98 میلیون تومان بود که اخیراً بسیار بالاتر از این رقم رفته بود در حالی که این قیمت‌ها منطقی نیست و به خودرو باید به عنوان یک کالای مصرفی نگاه شود، نه کالایی سرمایه‌ای.

فعالان بازار خودرو قبلاً پیش بینی کرده بودند که همانطور که قیمت خودرو به طور نجومی بالا رفت، دچار ریزش نیز شود زیرا قیمت‌ها واقعی نبوده و متقاضی واقعی برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر چی بیاد پایین بهتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودرو املاک سکه طلا دلار اقلام خوراکی
        ما دلال ها باکمک دولت محترم خریدیم
        سود کنیم نه ستکه خدا به داد ما
        دلال ها ودولت برس

      • بدون نام

        تا قیمت واقعی 20 میلیون خیلی مانده

      • ایرانی

        پراید مدل ۹۲ داشتم فروختم که پژو بخرم یهو کشید بالا پرایدمو از دست دادم
        اومدم پولمم گذاشتم تو بورس همونم نصف شد کلا نه پول نه ماشین....

      • بدون نام

        ما که زیره 130 تومن ندیدیم

    • 13سلامی

      خدا کنه نیاد پایین دیگه خوبه

      پاسخ ها

      • آرمان عظیمی

        سلام دلال جون

      • بدون نام

        خخخخخخ

      • ادم

        خداکنم هرچه زودتربه قیمت واقعیش برگرده نخرین مثل بادکنک میترکه میشه 20 ملیون اول خدا دوم خدا....... ا

      • احد

        چرا باید پایین بیاد به ما چه که ندارن بعضیها

      • سامانتا

        امیدوارم بره بالاتا۳۰۰میلیون اگربیادپایین که هرخونونه ای ۵تامیخرن منطقه ماهرخانواده ای تاالان ۵۰۰میلیون خیارسبزفروختن غیرازبقیه چیزاشون

      • بدون نام

        ورشکست بشی

      • افراسیاب

        به خداوندی خدا کسانی که با خریدن ارز وسکه وطلا وخودرو وسایر مایحتاج مردم واحتکار وانبار کردن به امید گرانتر شدن کسب معاش میکنن از کافر بدترن وجایگاهی غیر از دوزخ نخواهند داشت دنیا دوروزه یه روزی تموم میشه وبه حرف من خواهی رسید

    • بدون نام

      نخریم

      پاسخ ها

      • سعید

        همچین میگی نخرین انگار کسی میتونه با این قیمتها بخره....

    • بدون نام

      پراید دشمن گفت ۱۳۰میلیون بشه آقا کشور همین الان که افت قیمتها شدید شده مدیریت کنید گور پدرآمریکا دشمن

    • آرمان عظیمی

      مردم فهیم ایران، به اون شیرپاکی که خوردید قسم، به اون ذات پاکتون قسم، خودرو خریدن را یکسال تحریم کنید حالا هر اتفاقی که بیفته چه افزایشی چه کاهشی، بخدا التماس می کنند اون موقع. وقتی ملت واسه خرید ماشین گران صف می کشند یعنی به طرف مقابل القا می کنند بازم جا داره!!

      پاسخ ها

      • راز

        خوش بحالت عامو

      • ادم

        مقصراصلی ملت همیشه به سفن فقط نخرین 3ماه نخرین میاد پایین اخه ببینم پراید حلبی چیه که این همه پول بی زبونه بدین سوار خربشی امنیتش بهتره د. خود دانی

      • بدون نام

        احدها نمیذارن ایران اباد بشه

      • منصف

        مگه کمپین نخریدن خودرو ۳سال قبل رو فراموش کردید با التماس ۸۰ درصد قیمت رو وام کم بهره دادند بدون ثبت نام مرد باشید نخرید این رویه را هم رواج بدید به امید
        سکته دادن دلالها

    • بدون نام

      خونه رو ی کاریش کنین...

    • بدون نام

      نمایشگاه داران می گویند خودرو دو میلیاردی را یک و نیم میلیارد هم نمی خرند ، چطور شما از کاهش ۳۰ میلیونی خودرو خارجی می گویید

    • بدون نام

      ای مردم فهیم
      به هیچ عنوان نخرید تا قیمت به ده سال قبل برگردد
      بخدا نخرید من امروز ده کیلومتر راه خاکی پیاده اومدم و ده کیلومت برگشتم تا بتونم یک مرغ بخرم برابچه ام که مریض شده الحمدالله پاهایم هنوز توان راه رفتن داره محتاج به خدا هستم ولی محتاج بنده نخواهم شد
      برادران و خواهران صبر کنید تا بیاد پایین
      سزای گرونی نخریدنه از قدیم گفتت درست هم گفتن
      پراید صدو پنجاه هزار تومن براش بیشتر بدی حماقته

    • بدون نام

      خداوند هر چه دلال هست رو نابود گرداند خصوصا دلال دلار که خیانت آشکاره

    • امیر

      من خودرو نمیخرم

    • مهدی

      انشالله به امید ارزانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودرو هر زمان رسید قیمت ۷ سال پیش خوبه
        دولار هر زمان رسید قیمت ۷ سال پیش خوبه

    • شهاب

      همش موقته.....

    • بدون نام

      بااین همه بازقیمت بالاست چه خبره پرایدبه ارابه ی مرگ معروفه 110میلیون چه خبره

    • بدون نام

      وای چقدر ارزون شده ،ما و این همه خوشبختی محاله

    • بدون نام

      ملت نون نمی تونن بخرن تازه میگی 10میلیون ارزان شده

    • بدون نام

      خودش میگه بازار راکده و معامله ای صورت نمیگیره و بعد هم خودش میگه مثلأ امروز پژو 206 تیپ2 تا 218 میلیون تومن هم معامله شد!!!!!!خنده دار نیست؟؟!!!!!خخخخخخخخخ

    • بی نام

      چی شعر میگید دلار دوباره به یک روز نکشید رفت بالا دیگه تموم شد اون روزها اینا دل به وام صندوق بین الملل بستند که اونم نشد امریکا نمیزاره ودل خوش به خرید تسلیحات با اون وام که هردو نشد دلار تا اخر ابانماه و روی کار اومدن ترامپ چهل رو رد میکنه

    • بدون نام

      انشاالله کمر دلالان خورد بشه

    • بدون نام

      خداکنه برگرده به قیمت ۲۰تومن ۳۰ تومن

    • بدون نام

      یک سال مصرف کننده واقعی نمیخرد قیمت دست دولت است اینها همش الکی مگن

    • موشی

      نخرید نخرید نخرید.والا ارزون میشه بلا ارزون میشه.(ابته شایدم نشه ها اگه دوست داشتید برید بخرید)

    • یه ایرانی

      نخرید خداوکیلی تا ارزون بشد تا کسانی که چندین ماشین خریداری کرده اند برا فروش تا سود کلانی ببرند سکته کنند وبه درک واصل بشند بخدا من خودم الان یک ماه هست میخام سواری بخرم اما نخریدم تا این مشکل حل بشد تا حل هم نشد نمیخرم همه دست به دست هم دهیم ونخریم تا به قیمت واقعی خودش برسد هرکسی که هم فوش میدد با خودش هست نخرید تا ارزون بشد انشالاه

    • بدون نام

      آقا نخر داداش نخر عزیزدل نخر

      به قرآن به چه زبونی بگیم نخرید بزارید بیاد پایین

    • سروه یزدانی یا همان مژده یایاس پور حسن

      ملت عزیز آخر باید از یک طرف بخواهیم و بتوانیم حرکت مبارزه با تورم را بطور کلی شر.ع کرد این را بدانید کار بسیار سختی است و کمتر کسی از پسش برمی آید برنامه ها زیبا هستند آینده هم حداقل تا قبل اینکه تحریم تمام شود ما بفکر کارهای آماری ودرست کردن ریشه ها و عمق هاباشیم

    • بدون نام

      خدا شاهده من تو صرافی کار میکنم دولت با کمک یک عده دلال نامرد دلار را بالا می‌برد تا دلالان گردن کلفت که به خودشون وصل هستند تا قبل از انتخابات آمریکا با قیمت بالا به یک عده مردم طمع کار بفروشن و از بازار برن بیرون.
      باور کنید به صورت کاملا حبابی دلار را از هرات و سلیمانیه میبرن بالا تا دلارهاشون را بالا رد کنند.
      مطمئن باشید مثل بورس هیچ کس از مردم سود نمی برن و برنده فقط دلالان و دولت هستند و سود را اونا جمع میکنند.
      مردم قیمت الان خوبه بفروشید چون شانس ترامپ کمه و دلار ریزش سنگینی خواهد داشت.
      باور کنید این پایین اومدن مقطعی دلار در برابر ریزش حتمی دلار بعد از شکست ترامپ هیچ خواهد بود . صحبت از دلار ۲۰ هزار تومانی بعد از شکست ترامپ در بین دلالان گنده است.
      مردم عزیز دلالان دارن با احتیاط و نامحسوس طوری که دلار پایین نیاد می فروشند.ضرر شما سود دلالان است مثل بورس...میدونم چاپ نمیشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج