جاباما
۱۰۵۲۶۴
۱ نظر
۵۳۹۳
۱ نظر
۵۳۹۳
پ

امنیت شغلی کدام شغل ها بالاتر است؟

این کارها به نسبت درآمد مناسب و استرس کم از لحاظ مالی و فیزیکی امنیت بالایی دارند.

بازار خبر: انتخاب و پیدا کردن یک کار و حرفه که مناسب با شخصیت، توانایی ها و قابلیت های افراد به ویژه در دوران جوانی، پوسه بسیار مشکلی است.

برخی افراد به کارهای فیزیکی علاقه مند هستن و برخی دیگر بالعکس. همین تفاوت سلیقه ها است که باعث می شود افراد به سمت حرفه های مختلف کشیده شوند.

یک مساله در این میان کاملا مشخص است و آن اینکه حرفه و کار هر شخص اطلاعات زیادی را در مورد وی نمایان می‌کند و به نحوی جایگاه آنها را در جامعه مشخص می کند.

در انتخاب شغل‌های مختلف یکی از فاکتورهایی که برخی از افراد به آن اهمیت زیادی می دهند امنیت و آسودگی شغلی است.

افرادی که به دنبال این فاکتور هستند ممکن است در نهایت صاحب شغلی شوند که هیجان و متناسب با آن پیشرفت های آنچنانی نداشته باشد اما زندگی کاری آنها بدون دغدغه و نگرانی خواهد بود.

شغل های زیادی وجود دارند که نه تنها از لحاظ مالی امن هستند بلکه از لحاظ فیزیکی نیز امنیت بالایی دارند.

اگر به دنبال شغلی با استرس کم ، ثبات بالا و یا ترکیبی از هر دوی اینها هستید نگاهی به ادامه مطلب و لیست مشاغل موجود در این دسته خواهیم انداخت.

استاد دانشگاه

متوسط درآمد: ۸۲-۱۰۰ هزار دلار در سال

اساتید دانشگاه یکی از امن ترین شغل ها را دارند. اگر استادی بتواند کرسی استاد دائمی دانشگاهی را کسب کند موقعیت شغلی وی تا حدود زیادی تضمین می‌شود. در این صورت اساتید می توانند به راحتی به فعالیت های علمی خود بپردازند و هیچ نگرانی در مورد از دست دادن کار خود نداشته باشند.

بدست آوردن کرسی استاد دائمی در یک دانشگاه کار ساده ای نیست اما مادامی که کسب شود. میتوان تدریس در دانشگاه را یکی از امن ترین شغل ها در نظر گرفت.

امنیت شغلی کدام شغل ها بالاتر است؟

مهندس نرم افزار

متوسط درآمد: ۷۶ هزار دلار در سال

مهندسی نرم افزار در حال حاضر جز صنایعی حساسی محسوب می شود که سریع‌ترین رشد را نیز دارد.

شرکت های گوناگون در سرتاسر دنیا بی وقفه به دنبال توسعه دهنذگان نرم افزاری با استعداد هسنتد تا در عرصه تکنولوژی عقب نمانند. تبدیل شدن به یک مهندس نرم افزار خبره کار ساده ای نیست اما در نهایت امنیت شغلی نسبتا خوبی دارد.

شاید فعالیت در استارت آپ های کوچک خیلی امن به نظر نرسد اما مطئن خواهید بود که توانایی های شما را در بسیاری از شرکت ها نیاز دارند.

امنیت شغلی کدام شغل ها بالاتر است؟

شنوایی سنجی

متوسط درآمد: ۷۲ هزار دلار در سال

شغل های مربوط به شنوایی سنجی و شنوایی شناسی در سال های اخیر در لیست برترین شغل ها قرار گرفته اند. با پیشرفت سریع تکنولوژی سمعک این صنعت و حرفه نیز به سرعت در حال رشد است.

تبدیل شدن به یک کارشناس شنوایی سنجی به یک مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارد. افرادی که به همراه مدرک توانایی های لازم را کسب کنند با فرصت های شغلی زیادی برای فعالیت روبه رو خواهند شد.

امنیت شغلی کدام شغل ها بالاتر است؟

بهداشتیار دندان

متوسط درآمد: ۶۷ هزار دلار در سال

امروزه تبدیل شدن به یک بهداشتیار دندان پروسه ساده تری دارد. با گذراندن دوره ای نه چندان طولانی و کم هزینه می توان به یک بهداشتیار دهان و دندان تبدیل شد. به ازای هر دندانپزشک ۲ تا ۴ بهداشتیار دهان و دندان نیاز است. با گسترش حرفه دندنپزشکی بهداشتیاری نیز در همان راستا رشد خواهد داشت و تا زمانی که دندان وجود دارد این شغل نیز از امنیت بالایی دارد.

امنیت شغلی کدام شغل ها بالاتر است؟

نویسندگی

متوسط درآمد: ۶۰ هزار دلار در سال

نویسندگان همواره بخش مهمی از اجتماع بوده اند. و وظیفه آگاه سازی مردم با نوشته های خود به روش های گوناگون و قالب های مختلف را برعهده داشته اند.

با گسترش ارتباطات راه دور نویسندگان نیز با فرصت های شغلی فزاینده ای رو به رو هستند. امروزه با داشتن گزینه های مختلف مانند کتاب های آنلاین پروسه نگارش و انتشار متون به صورت آنی برای نویسندگان فراهم است. با تمام این تفاسیر امنیت شغلی کم نویسندگان در گذشته کم کم رونق بیشتری می گیرد و فرصت های بیشتری را پیش روی آنها قرار می دهد.

امنیت شغلی کدام شغل ها بالاتر است؟

پرستاری

متوسط درآمد: ۷۱ هزار دلار

پرستاری گزینه مناسبی برای افرادی است که مایلند در مشاغل مربوط به خدمات درمانی فعالیت کنند اما نمی خواهند استرس پزشکان و جراحان را داشته باشند. امنیت شغلی این حرفه تا حدود زیادی بالا است زیرا تعداد پرستاران موجود هیچگاه به طور کامل جواب گوی نیازهای مراکز درمانی مختلف نیست.

درآمد این حرفه نیز مناسب بوده و جای ترقی و پیشرفت حتی تا ۶ مرحله نیز امکان دارد.

امنیت شغلی کدام شغل ها بالاتر است؟

کتابدار

متوسط درآمد: 55 هزار دلار در سال

مسولیت کتابخانه و کتابدار شدن شغلی مناسب برای افرادی است که خواهان حرفه ای با کمترین میزان استرس هستند. محیط کار کتابخانه خود یکی از فاکتورهای مهم حس آرامش و استرس کم کاری است.

کتابدار ها به یک مدرک مربوط به حوزه کتابداری نیاز دارند و پس از آن می توانند در حوزه های مختلف از کتابخانه های عمومی گرفته تا محیط های آکادمیک و خاص مشغول فعالیت شوند. شغ کتابداری امنیت نسبتا بالای دارد زیرا رقابت آن چنانی در بازار کار آن وجود ندارد و به نوعی مختص افراد آرام و صلح جو است.

امنیت شغلی کدام شغل ها بالاتر است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوستان تو ایران اصلا امنیت شغلی معنی نداره...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج